Aanhoudende kramp na eerste keer Ovitrelle, iemand ervaring mee?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Lien37, 25 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lien37

Lien37 Nieuw lid

25 sep 2016
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi allemaal,

mijn partner en ik zijn begonnen met de allereerste IUI, dit vanwege onverklaarbare onvruchtbaarheid..Heb tijdens mijn menstruatie Clomid 100 mg moeten slikken, dit heeft niks gedaan, behalve dat de follikelgroei pas zeer laat op gang kwam. Op dag 20 een follikel van 20 mm en verder enkele kleine rond de 9 mm. Diezelfde dag heb ik Ovitrelle 250 mg moeten spuiten savonds om 23:00. Anderhalve dag later vond de IUI plaats. Nu had ik de dag na het spuiten van de Ovitrelle pijn in beide eierstokken. Dit aangegeven in het ziekenhuis, maar dit zou bij de eisprong horen. Ik ben nu 4 dagen verder en de pijn blijft zich aanhouden. Het is meer een soort constante menstruatiekramp. Nou lees ik wel over overstimulatie, maar ik begrijp dat ik dan heel erge buikpijn moet hebben, extreem in gewicht moet aankomen etc. Dus ga er vanuit dat het niet is...Of zou het lichte overstimulatie kunnen zijn? Heeft iemand ervaring met kramp na de Ovitrelle, welke na de eisprong blijft aanhouden? Groetjes Lien :)!

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Je had eigenlijk maar 1 follikel van 20 mm. Die van 9 mm doen sowieso niet mee aangezien follikels pas meedoen aan een eisprong als ze minimaal 17 mm groot zijn.
    Bij 1 follikel is er uiteraard geen sprake van overstimulatie!

Waarschijnlijk heb je de kramp door het HCG - HORMOON welke zich in Ovitrelle bevindt. HCG kan allerlei klachten geven. Verder kan het ook nog met naweeën van je eisprong te maken hebben.

3. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

En het kan geen cyste zijn?
    Als mijn ovulatie niet goed ging en er een cyste ontstond had ik ook de hele tijd last van krampen.

Deel Deze Pagina