IVF logistiek probleem

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Mercurius, 7 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Ik had bij de tweede poging voor elke dag iemand anders standby. Zo kan je het ook doen.
     
  2. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Doen ze bij jou een 3-daagse tp of een 5-daagse? Bij een 5-daagse heb je vooraf al wel iets meer tijd dan bij een 3-daagse

    Is er niet iemand op het forum die in je bujrt woont en eventueel kan?
     
  3. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.522
    674
    113
    Vrouw
    Taxi is al genoemd zie ik.
    Met een goed taxibedrijf kun je vaak van tevoren tijden afspreken hoelaat ze er moeten zijn. Kun je niet een goede centrale opbellen en de situatie uitleggen? Taxi’s zijn (meestal) met zulke afspraken eerder te vroeg dan te laat; uitzonderingen met onverwachte grote files daargelaten natuurlijk.
     
  4. Mercurius

    Mercurius Actief lid

    23 jun 2020
    208
    88
    28
    Vrouw
    De terugplaatsing is denk ik het probleem niet. Kan kan ik gewoon rijden. Het gaat echt om de dag van de punctie dat we met transport zitten.
     
  5. Mercurius

    Mercurius Actief lid

    23 jun 2020
    208
    88
    28
    Vrouw
    Ja als er geen andere oplossing is ga ik dit wel doen. Hopelijk is het dan mogelijk, je kan natuurlijk niet heel ver vooruit reserveren.

    We hebben zelfs aan gedacht om anders maar iemand als chauffeur in te huren. Maar goed je wil wel dat het betrouwbaar is en ze er ook echt op tijd zijn. Hier ben ik wel een beetje bezorgd over als je zomaar even iemand vraagt. Of iemand die verder weg woont. Zal je net zien dat ze niet op tijd zijn.

    Het is ook even afwachten hoe het gaat met de vakanties van mensen die kunnen rijden. Ook is het afwachten wanneer het begin van mijn cyclus is en hoe snel de eitjes rijpen.
     
  6. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik zou voor de tp ook wat achter de hand houden hoor. Ik kon de eerste week na de puncties niet eens rechtop staan. Had ook niet kunnen rijden langer dan 10 min.
     
  7. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Ik heb je inmiddels gedurende dit topic meer tips gegeven en vragen gesteld maar je geeft daar dus geen antwoord op. Dus nog 1 keertje: Heb je je omgeving überhaupt al bevraagd? Is er iemand op het forum misschien?

    En nogmaals. Taxi zou ik echt niet doen! Alleen als het iemand is die de hele dag bij jullie blijft. Jullie chauffeur is die dag. Maar anders echt niet.
     
  8. Mercurius

    Mercurius Actief lid

    23 jun 2020
    208
    88
    28
    Vrouw
    Ik heb al in meerdere berichten aangegeven dat het in de omgeving moeilijk gaat lukken. Er meerdere mensen op vakantie en de overige kunnen om andere redenen niet. Eerlijk gezegd zitten we ook niet te wachten op een totale vreemde die gaat rijden. We weten dan ook dan namelijk niet of we daar op kunnen vertrouwen. Ik heb ook geen heel grote familie of veel contacten waar ik woon. Vandaar dat het dus even lastig is. Een aantal mensen kunnen misschien wel (maar weten nu nog niet of het gaat lukken), maar aan misschien hebben we niet veel...

    We zoeken dus wel een bekende/familielid die kan rijden die dag. Zo niet dan moeten we denk ik iets professioneel regelen als een taxi o.i.d.. Veel andere opties zijn er niet.
     
  9. Mercurius

    Mercurius Actief lid

    23 jun 2020
    208
    88
    28
    Vrouw
    Dat is denk ik wel te regelen als dat nodig blijkt te zijn, dat is alleen naar 1 afspraak rijden. Dat is gelukkig niet een hele dag heen en weer rijden. Dat scheelt.
     
  10. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Maar even een heel gek idee... en ik bedoel dit echt niet rot.

    Maar kan je niet beter een maandje later starten met IVF? Dit gedoe met het vinden van een chauffeur zou mij persoonlijk echt teveel stress geven. En stress is niet goed voor dit proces.

    Als je even wacht zit je straks misschien een stuk ruimer in aantal mensen die kunnen rijden voor jullie. Helemaal omdat er met IVF zoveel onzekerheid is over welke dag je moet voor de punctie enzo.

    Nogmaals: ik bedoel het niet rot. Het klinkt nu gewoon als een soort mission impossible. Ik weet dat wachten superrot is. Maar als het de situatie beter maakt, is het misschien wel het overwegen waard.
     
    LaLaS vindt dit leuk.
  11. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.870
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    Kijk anders of je iemand kunt inhuren met een rijbewijs.

    Google komt al heel snel met studenten die je voor 17,50 per uur kunt inhuren als chauffeur.
     
  12. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.463
    2.294
    113
    Ik vind persoonlijk iemand om een hele dag vrij te vragen om als jouw chauffeur te spelen best veelgevraagd eerlijk gezegd.
    Daarbij zul je als je ooit een kind hebt ook een weg moeten vinden in het feit dat je vriend niet kan rijden. Maar goed ik ben persoonlijk dan ook altijd voor de aanpak van eerst proberen dingen zelf onderling oplossen
    ik zou dus in dit geval een taxibedrijf inschakelen. Die zijn juist super betrouwbaar Er is altijd wel snel een taxi beschikbaar als je belt
     
    Kraanvogel vindt dit leuk.
  13. Mercurius

    Mercurius Actief lid

    23 jun 2020
    208
    88
    28
    Vrouw
    Ja precies, ik ga dus ook echt niet iedereen in de buurt waar in geen contact mee heb vragen. Dat vind ik echt te gek. Helaas is mijn broer met vakantie (nog niet helemaal zeker i.v.m. corona) die zie zou anders kunnen rijden. Ik rij hem ook vaker naar ziekenhuis afspraken.
     
  14. Mercurius

    Mercurius Actief lid

    23 jun 2020
    208
    88
    28
    Vrouw
    Ja in het ergste geval moeten we inderdaad een maand opschuiven, maar we hopen natuurlijk dat dit niet nodig is.
     
  15. Mercurius

    Mercurius Actief lid

    23 jun 2020
    208
    88
    28
    Vrouw
    Iedereen bedankt voor het meedenken! :D
    Ik ga er zelf nog even over nadenken wat we gaan doen. Wil het nog even laten bezinken.
     
    Happyhope vindt dit leuk.
  16. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Ken je niemand die schoolvakantie heeft (studie) die voor een x bedrag de hele dag jullie chauffeur wil zijn?

    welke zkh moet je zijn? Heb je daar al geïnformeerd of zij niet een koerier hebben oid of hoe andere stellen die doen?
     
  17. Mercurius

    Mercurius Actief lid

    23 jun 2020
    208
    88
    28
    Vrouw
    Ja het ziekenhuis zegt taxi of ov. Maar dat klinkt een stuk makkelijker dan het in werkelijkheid is. Het vervoer moet je zelf regelen, daar helpt het ziekenhuis niet bij.

    Ik noem liever niet openbaar bij welk ziekenhuis we zitten i.v.m. met herkenbaarheid.
     
  18. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113

    Is er dan echt helemaal niemand in de buurt?
    Lijkt me een beetje sterk eerlijk gezegd..

    Anders zou ik t een maand uitstellen.
     
  19. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.946
    12.419
    113
    Vrouw
    Al wat gevonden? Anders spoedcursus rijbewijs halen. Zo 10 daagse cursus ofzo
     
  20. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.544
    3.780
    113
    Overijssel
    Als je echt niemand hebt: of overleggen met een taxibedrijf of een maand opschuiven. Sorry denk niet dat je meer opties hebt.
     

Deel Deze Pagina