pfff bij ons is de volgende uitslag gekomen... A 0 B 16 c 14 d 70 PH sperma 8,3 volume 2,5 conc.spermat. 0,6 abs.aant.sp. (2) conc. rondcel (1, conc.granul. (1,1) ziet er echt niet goed uit volgens mij . nu van mij de vraag zijn er vrouwen met net zon uitslag toch zwanger geworden? en welke methode zou het beste kunnen? ICSI denk ik? vast geen IUI
Hoi Dagmar, Allereerst, welkom hier op dit onderdeel van het forum. Ik heb geen idee hoe jullie uitslagen zijn opgebouwd, volgens mij was er pas laatst ook zo'n lijstje hier. Waarom bel je anders de huisarts of de gynacoloog even hoe het zit met de uitslagen. Heel veel succes iniedergeval. Groetjes, Elvira
hoi dagmar. wij hebben gisteren ook de uitslagen gekregen en die wijken niet veel af van die van jullie. ik weet wat het betekent maar dan moet ik ff het formulier zoeken. tot zo. is er iets specifieks wat je wilt weten? stond er ook morfologie bij? liefs
Ik denk dat niemand daar een uitspraak over kan doen. Daar moet je toch echt voor bij de gyn zijn. Sterkte! Deze onzekerheid is ook niet alles.
Dit antwoord had ik je gisteren in het andere topic gegeven: Wat ik heb gevonden is het zo, dat de ph en het volume aan de waardes voldoen. De concentratie spermat. ligt onder de waardes. De rest kan ik niet verklaren. De beweeglijkheid is niet top, maar ook daar kan je nu nog niets aan hangen. De gyn weet je precies te vertellen wat je kansen zijn. Verder kunnen sperma-uitslagen ontzettend verschillen.
dank jullie voor de antwoorden.. @prinses: oohw ja ik had niet in de gaten dat dat antwoord voor mij was. sorry.. ik ben er erg van ontdaan van deze uitslag.. 0% snelle zwemmers pfffff.. en hij leeft giga gezond! snap er niks van.... @ esther: er stond geen morfologie bij... ik zou graag het aantal willen weten, hier wordt gepraat over 2,5 miljoen dat zou goed zijn? maar ik vind dat niet terug... er staat wel abs.aant.sp. en daarachter >40x10e6/ als uitslag staat er dan 2 bij en er staat: aspect sperm, norm volume: 2,5 viscositeit: norm en dan wat er in mijn beginverhaaltje staat... verder zou ik graag willen weten of er meer mensen met zon uitslag zijn en toch zwanger zijn geworden van een zwanger kindje. en met welke behandeling dit tot stand is gekomen... alvast bedankt....
kheb zojuist uitleg gekregen van het lab.. de motiliteit is dus het belangrijkste in dit geval en dat is dus erg weinig en wat ook belangrijk is.. is de de conc. dat moet minimaal 20 zijn en dat is bij ons 0,6 pfffffffffff ik ga echt door de grond! is er dan niemand die ook zon uitslag heeft gehad en me iets kan vertellen over de kansen? of moet ik me er op instellen dat wij nooit samen een kindje krijgen?
Owhhh dagmar, blijf sterk meid! Heb je nog een afspraak met de gyn? Ik denk dat hij/zij jullie wel meer kunnen vertellen over jullie situatie.. edit; ohh ik zie het al 14-2 moet je gaan..
Op deze site kun je een uitgebreide toelichting vinde op zaadonderzoeken: http://www.fertiliteit.info/content/fer ... erzoek.asp Heel veel succes met alles!
Ik vind dat zo vreemd he, dat ze dit soort uitslagen geven zonder uitleg.. Ik zou bellen dagmar, want wij kunnen je niet verder helpen.
ja dat vind ik ook vreemd.. het enige wat ze me nu kunnen vertellen dat het barslecht is maar dat het over 3 maanden heel anders kan zijn.. ik heb zojuist gebeld naar mijn doc voor een second opion.. en ik mag zo terug bellen of dat mag... en ze zeggen allemaal fertiliteit.. lab en dok dat ik gewoon het gesprek af moet wachten met fertiliteitsarts.. ze beseffen niet dat dat erg lang duurt voor mij.... pffffff er is toch wel iemand van die profs die mij kan zeggen of de kans aanwezig is of niet?
Ja helaas Dagmar is de mmm wachten en wachten en nog eens wachten. Meer kun je niet doen, al snap ik dat je ongeduldig bent.
Ben het helemaal met Natas eens! Bellen...meer kan je echt niet doen. Sommige zh meten anders dus dan heb je aan de uitleg van sommige hier ook weer niks. Wachten is inderdaad het sleutelwoord van de MMM. Klinkt lullig maar: wen er maar vast een beetje aan. Heel veel succes! Elmo
Ja, soms is het inderdaad om kotsmisselijk van te worden...het wachten en de onzekerheid. Daarom zeg ik: wen er maar vast aan...het zal er niet minder om worden naarmate je verder in het traject komt. Je moet naar de finish kijken! Elmo