IVF maar met pijn....

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by JenJen85, May 13, 2023.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Maan84

Maan84 Fanatiek lid

Mar 6, 2020
    1,558
    867
    113
    Ede
    Het is altijd fijn om ervaringen te delen. En ik wou dat ik de kennis had gehad 3 jaar geleden, misschien was alles dan wel anders (beter) gegaan. Ik ben er destijds bijna aan overleden .

2. Ava101

Ava101 Bekend lid

Mar 7, 2022
    607
    499
    63
    Female
    Utrecht
    Ow jemig @JenJen85 ik had niet door dat je nog maar op 11 dpo zit.. dan kan het idd nog veel heftiger worden door stijging van HCG. Fijn dat je een noodnummer hebt van de fertiliteitsafdeling. Ik kon altijd de triage van het ziekenhuis bellen, afdeling gynaecologie en werd dan meteen serieus geholpen. Dat de paracetamol niet meer werkt tegen de pijn had ik ook. Bij mij kwam de pijn is vlagen als soort weeen. In het ziekenhuis hebben ze me vanalles gegeven aan pijnstsillers maar die kotste ik allemaal weer uit. Uiteindelijk hielp alleen morfine met een prik.

Als die paracetamol nu al niet meer helpt zou ik misschien toch al even met het ziekenhuis bellen..
    heel veel succes en hou ons op de hoogte!

3. JenJen85

JenJen85 Lid

Jan 14, 2023
    12
    7
    3
    Female
    Hi Dames,

Nou net weer terug... bloed zag er verder goed uit dus mag stoppen met de prikken voor bloedproppen
    Eierstokken zijn nog wel net zo groot en nog altijd vocht... dit kon nog wel 2 weken aanhouden...
    Moet woensdag nog een keer voor controle komen.... en de kliniek zei vanmorgen sowieso vrijdag nog een keer de zwangerschapstest (gezien dat eigenlijk de test datum moest zijn)

Dat pijn donderdagavond en vrijdag toenam kon wel eens een innesteling zijn geweest in combinatie met de rest.

Rosa91 likes this.
  4. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

Nov 21, 2020
    3,134
    3,212
    113
    Female
    Is je hCG weer prikt? Fijn dat je bloed waarden goed zijn. Ben benieuwd waarop je arts heeft gebaseerd dat het nog maar twee weken kan aanhouden? Dan zou je met 6 weken al verlost zijn van je OHSS, terwijl de hCG piek weken later ligt (en hCG het effect versterkt). Ik hoop voor jou dat je er met 6 weken vanaf bent; de ervaringen van meerdere dames is echter dat het langer duurt (vanwege hCG piek en ontbreken placenta eerste weken…)

5. JenJen85

JenJen85 Lid

Jan 14, 2023
    12
    7
    3
    Female
    Goedemorgen allemaal,

Had vanaf maandag avond en gisteren even wat mindere dag dus vandaar nu pas weer een berichtje..

Gisteren weer voor dezelfde controle naar ziekenhuis geweest... bijna 2,5 uur in de wachtkamer gezeten dus jullie raden het al giga pijn...

Had hierdoor ook helaas weer een andere arts die de echo deed... ze zei nav gegevens van maandag had ik het hier bij willen laten maar nu ik je zo zie ga ik toch weer overleggen met de gynaecoloog....

Weer echo gemaakt en wel iets meer vocht... bloedwaarden waren wel iets veranderd maar niet drastisch... ze kon alles niet met zekerheid zeggen want blijkbaar maken ze daar.in het ziekenhuis allemaal ander soort echo's (raar maar ok) kissing overies noemde ze het
    ....
    m'n vriend heeft op een gegeven moment gevraagd of ik iets anders voor de pijn kon.krijgen dan paracetamol... wou ze liever niet doen ivm zwangerschap....
    Heb alsnog wel 2 pilletjes tramadol meegekregen maar voor echt uitsterste nood
    En een andere arts zei begin preventief maar weer met het prikken voor bloedproppen

Mogen vrijdag gezellig weer terugkomen en weer bloedprikken (dit keer ook weer op HCG)

Merk aan mezelf dat het me gigantisch irriteert dat ik elke keer een andere arts heb, en ze allemaal wat anders zeggen/doen qua echo's (die van gisteren vond alles nog wel meevallen want ze had wel erger gezien)

:(

6. Siepie85

Siepie85 VIP lid

Nov 8, 2013
    8,331
    8,334
    113
    Amsterdam
    Ansich als je bloedwaarden goed blijven en je klachten niet erger worden hoef je ook niet elke keer gecontroleerd te worden.
    Vooral heeel veel drinken en echt rust houden. Dan lost het zgn vocht beter op.
    Hier ook helaas overstimulatie gehad en hier zaten m’n longer daardoor vol met vocht waardoor ik super benauwd was. Hier wel stijgend hb dus was aan het indikken maar gelukkig geen andere gekke waarden.

Maar wel echt bij elke twijfel aan de bel trekken want het kan dus wel gevaarlijk zijn.
    Hier was het met 8 weken gelukkig opgelost. Andere frustrerende toen voor ons dat we uiteindelijk met 10 weken een missed abortion hadden na 4 goede echo’s.

verder zou ik dit wel met de arts die de beslissing heeft genomen om wel een terug plaatsing te doen hier wel op aanspreken. Ik heb altijd overstimulatie en hier ook meerdere keren besloten om niet terug te plaatsen. Zeker als je zulke grote ovaria hebt en bij mij werd het oestradiol ook altijd gemeten en als dat ook absurd hoog was dan ook absoluut geen tp.

7. Narcisje

Narcisje VIP lid

Mar 17, 2016
    12,802
    8,470
    113
    Female
    Ik lig momenteel ook in het ziekenhuis sinds gisteren met vroege OHSS... gelukkig gaat het al wat beter.

Blijf op je strepen staan hoor!

8. JenJen85

JenJen85 Lid

Jan 14, 2023
    12
    7
    3
    Female
    Och jeetje...
    Hoop dat het hier niet zover komt.... jij heel veel sterkte en hoop dat je ook minder last gaat krijgen

Share This Page