IVF Mama's januari/februari 2018

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Suze29, 30 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tine85

Tine85 Actief lid

11 mei 2017
    364
    228
    43
    Vrouw
    Zojuist het dagboekje van mijn moeder gelezen wat zij bijhield vanaf het moment dat zij 10 weken zwanger was van mij. Zo kostbaar om dit te hebben nu mijn mama er zelf niet meer is...even een huil avondje alleen op de bank want mijn vriend zit nog lekker op Ibiza...gelukkig komt hij morgen weer terug!
    Ik ga zelf ook een dagboekje bij houden, is toch mooi voor later :) Nog meer die dit doen?

MLady vindt dit leuk.
  2. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Mag ik met jullie mee schrijven?
    Ik ben 1 januari uitgerekend van ons tweede kindje. Dit was de laatste cryo ontstaan uit de vierde icsi. Mijn zoontje was de verse tp uit die poging.

Nonma en clarajilla vinden dit leuk.
  3. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Ik heb het 9 maanden dagboek die ik bij hou van Pauline oud.
    Had ook die van zwanger/niet zwanger en heb alles van de behandelingen erbij in geschreven

Tine85 vindt dit leuk.
  4. Suze29

Suze29 Fanatiek lid

20 okt 2014
    2.709
    740
    113
    Wat bijzonder @Tine85 om te lezen. Ik wil dit ook gaan bijhouden, ik ga vanavond maar eens begunnen denk ik.

Ook een lange weg voor jou geweest @Saskia1984, welkom hier gezellig datje komt meekletsen. Zet je jezelf op de lijst?

Wij hebben het gisteren aan schoonmoeder en mijn ouders verteld. Allebei met een cadeautje als hint. Het was zo leuk om te vertellen! En natuurlijk waren ze super blij.
    Mijn schoonmoeder werd zelfs emo, nou dat heb ik in 15 jaar nog nooit gezien.... Van beide ook al n cadeautje gekregen, die hadden ze natuurlijk al heel lang klaarliggen hihi.
    Van mn ouders mogen we de kinderwagen uitzoeken, dus super leuk :)

Het is nu opeens ook veel echter ofzo, nu hun het weten. Mij ml begint t ook n beetje binnen te komen.
    Hij had van mn ouders een shirt gekregen met daarop 'ik word papa' zo leuk!

MLady vindt dit leuk.
  5. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Welkom Saskia en nog gefeliciteerd!

@Suze29, mooin m te zien he dat ze zo enthousiast en emotioneel ervan worden?!
    Ik had 3 jaar lang rompertjes in de kast liggen en heb die naar mijn schoonouders, ouders en zusje verstuurd zodat ze het allemaal tegelijk wisten. Ik woon 100km van zusje vandaan en 200km van ouders. Dus vond ik dit de eerlijkste manier om ze allemaal tegelijk vertellen zonder dat de ander 5 weken nog van niks wist.

Over 2 weken gaan we naar me ouders, en dan ga ik ook gelijk langs me opa en oma. Voor hun heb ik ook een rompertje. Ben benieuwd hoe ze reageren!

6. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    IVF Mama's januari/februari 2018

1 januari
    Saskia1984, 32 jaar, tweede kindje

8 januari
    Nonma, 34 jaar, tweede kindje
    Ilse1207, 28 jaar, eerste kindje

17 januari
    Kraanvogel, 35 jaar, vierde kindje

19 januari
    Clarajilla, 25 jaar, eerste kindje

26 januari
    xBambi, 28 jaar, eerste kindje

4 februari
    Tine85, 31 jaar, eerste kindje

5 februari
    Suze29, 32 jaar, eerste kindje

11 februari
    Miffy77, 39 jaar, 3e kindje

12 februari
    Marre1985, 31 jaar, 1e kindje

Afsprakenlijstje:
    Kraanvogel, 12 juni intake verloskundige
    Suze29, 12 juni, MvM
    Nonma, 14 juni, 3e echo
    Saskia1984, 16 juni, 3e echo
    Ilse1207, 17 juni, 2e echo
    Suze29, 21 juni, 1e echo
    Ilse1207, 22 juni intake verloskundige
    Tine85, 23 juni 1ste echo
    Miffy77, 23 juni 1e echo
    Clarajilla, 28 juni echo
    Marre1985, 29 juni 1e echo
    xBambi, 30 juni, 2de echo
    Nonma, 3 juli, Echo en NIPT test
    Clarajilla, 28 augustus GUO

In totaal tot nu toe; 0 BOYS 0 GIRLS 0 verrassing

7. Tine85

Tine85 Actief lid

11 mei 2017
    364
    228
    43
    Vrouw
    Welkom @Saskia1984 bijna al de 3de echo. Je hebt er al veel gehad voor deze korte periode! Fijn is dat zeg.

Leuk @Suze29 hoe jullie het hebben verteld! Dat hadden wij ook gedaan met een paar kleine sokjes en een kaartje er aan. De reacties zijn wel heel lief he. En de emoties die hierbij los komen. Ik herken wel wat je zegt over je schoonmoeder dat had ik ook haha ;)

@clarajilla dat is ook een mooie manier om het zo per post te doen als je zo ver woont. Belden ze je gelijk op toen ze het hoorden? Thanks voor de tip van het boekje die boekjes van Pauline vind ik altijd al erg leuk!

8. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Ja en ik wilde alle lijnen gelijk trekken, dus dan iedereen maar via de post. Al wonen me schoonouders 5 straten verder!
    Ik was die dag aan het werk dus kreeg wel apjes en ze hadden me geprobeerd te bellen XD. Toen ik thuis kwam heb ik bijna de hele avond gebeld haha
    En ja klopt zijn hele leuke boekjes!

9. xBambi

xBambi Actief lid

27 jun 2014
    383
    236
    43
    Eindhoven
    @Tine85 dat is bijzonder zeg, zeker omdat je eigen moeder er dus niet meer is. Ik heb er nog helemaal niet over nagedacht, maar wel leuk idee om wat bij te gaan houden!

@Saskia1984 welkom hier, gezellig! :) wat leuk dat deze zwangerschap van dezelfde poging was als je eerste kindje.. :D

@Suze29 mooi knaller bij mvm! En zal fijn zijn om het nu gedeeld te hebben met je ouders en schoonouders lijkt mij? Dat jullie zo lang hebben kunnen wachten :eek:

@clarajilla erg originele manier en mooie oplossing ook! Op die manier hadden ze het ook niet echt aan zien komen wel? :p

10. xBambi

xBambi Actief lid

27 jun 2014
    383
    236
    43
    Eindhoven
    @Nonma alvast succes voor morgen! Hopelijk weer een mooie echo om van te genieten! :cool:

11. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Dank voor het warme welkom meiden!

@Tine85, Inderdaad best veel echo's. Gelukkig is dat hier wel een beetje standaard. Ik heb een hele fijne lieve meedenkende vk. Met 7 weken een echo in Gent. Dat doen ze altijd om te kijken of het gaat om een intacte zwangerschap. Dan kun je het traject daar afsluiten en mag je naar de vk. Met 9+3 weken een echo bij de vk, eigenlijk is dit een extra echo en die doen ze normaal niet. Maar zij vinden dat het een fijne geruststelling is na een lang traject. En vrijdag krijg ik de termijnecho. Dus eigenlijk 1 extra echo gehad.

@Nonma, Leuk om jou hier ook te zien. Wij zijn de trage hcg starters hè :D Veel succes en ook plezier morgen met babyspieken!

Wat een leuke manieren zie ik hier voorbij komen om het te vertellen. Wij zijn daar heel saai in eigenlijk. We hebben het iedereen gewoon verteld. Wel willen we nog een shirtje voor ons zoontje bestellen en een foto van hem maken en van de echo vrijdag. Dan maken we het "wereldwijd". Maar eigenlijk weten alle mensen die er toe doen het al.

Ik heb bij mijn vorige zwangerschap ook een dagboek bijgehouden. Die van Pauline inderdaad. Erg fijn om te gebruiken en erg leuk ook! Ik ben alleen de laatste weken gestopt en mijn bevallingsverhaal staat er dus ook niet in. Wel heel erg jammer. Ik ga proberen alsnog het dagboek compleet te maken. Die laatste weken was ik zo bezig met andere dingen en toen de kleine eenmaal geboren was had ik het pas echt druk :D Dat bevallingsverhaal is er nooit meer van gekomen. Ik weet het nog als de dag van gisteren dus het komt vast goed haha!

12. Nonma

Nonma Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam
    Hey @Saskia1984 Leuk dat je ook hier bent:)

Dank, ben wel een beetje nerveus weer voor de echo hoor... Hoewel het wel goed voelt, ben echt nog steeds misselijk af en aan en ik voel duidelijk een golfballetje net boven mijn schaambeen uitkomen (mijn baarmoeder ligt vrij hoog, dit had ik bij mijn zoontje ook al vrij snel) dus het is goed aan het groeien...

Ik heb geen dagboek bijgehouden. Ben niet zo'n ster in dat soort dingen, maar heb een heel goed geheugen dus kan je nog op de dag af vertellen wanneer welke echo was en wat we toen zagen:) Ik heb wel een geboortebox van Joep gemaakt met alle echofoto's, de zwangerschapstest, ziekenhuisbandje, etc erin. Dat ga ik nu ook weer doen.

De vorige 3 zwangerschappen hadden we hele leuke plannen over hoe we het wilden gaan vertellen, maar toen ging het steeds mis. Deze keer waren we erg terughoudend met dat soort dingen. De mensen die wisten van het ivf-traject hebben we het gewoon verteld en de rest komt vanzelf wel als ze het echt gaan zien, maar kreeg gisteren al 2 keer de vraag of ik soms zwanger ben:D

13. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    @xBambi , via de post zagen ze het biet aankomen nee! Wilde altijd al dat het een verrassing voor ze zou zijn maar dat kon al niet meer omdat ze van het traject afwisten en precies wisten wanneer wat was..
    Nu ben ik nog steeds niet blij dat ze ervan afwisten en dat ze weten dat ik zwanger ben. Maar werd min of meer gedwongen het ze te zeggen anders werden ze boos op me..

14. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @Nonma, ik ben ook elke keer toch nerveus voor de echo. Dat blijft ook zo denk ik. Het is zo spannend.

Nonma vindt dit leuk.
  15. Suze29

Suze29 Fanatiek lid

20 okt 2014
    2.709
    740
    113
    Succes vandaag @Nonma Hoe laat mag je weer? Plaats je n foto? Ben benieuwd!

Is ook leuk om zo'n box te verzamelen zeg.

Hier zn gangetje, niets bijzonders te melden ;)

16. Nonma

Nonma Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam
    Hi Ladies!

Zojuist terug uit het ziekenhuis en alles was TOP! Alles zit erop en eraan, armpjes, beentje, mooi neusje, hartje klopte mooi en hebben we nu ook kunnen horen<3 En het was lekker aan het rondspartelen:D Heerlijk om te zien!! Hele opluchting want we waren allebei toch best nerveus!

Bijgevoegde bestanden:

• 10=1.JPG
      10=1.JPG
      Bestandsgrootte:
      49,5 KB
      Weergaven:
      25
    clarajilla en Saskia1984 vinden dit leuk.
  17. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @Nonma, geweldig!! Van harte gefeliciteerd met deze mooie echo :)

Nonma vindt dit leuk.
  18. Nonma

Nonma Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam
    Ik schrijf altijd graag gedichten over wat me bezig houd. Zo ook over dit. Ik kon het eindelijk in woorden vatten:D

'Wat een wonder, zo bijzonder
    In mijn buik, zo klein en teer

Spartelend en zwaaiend
    Lekker zwemmend, heen en weer...

Hoe verdriet soms om kan slaan
    In geluk en dankbaarheid

Hoe immens veel je kunt houden
    Van zo'n onvanzelfsprekendheid..'

Cassie21 en Saskia1984 vinden dit leuk.
  19. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Prachtig!

20. Cassie21

Cassie21 Actief lid

1 okt 2016
    264
    55
    28
    hallo meiden,

ik schrijf graag met jullie mee.
    wij hebben maandag officieel te horen gekregen dat we zwanger zijn. over 2,5 week is de eerste echo.
    ik heb nog niet echt last van kwaaltjes, soms een beetje misselijk, maar weet niet of dat tussen mn oren zit haha.

ik heb wel met name 's nachts last van krampen, herkent iemand dat?

jullie allemaal gefeliciteerd met de zwangerschap en hopelijk in jan/feb een heleboel schattige baby's!

Deel Deze Pagina