IVF Mama's januari/februari 2018

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Suze29, 30 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Hallo meiden,
    mag ik met jullie mee schrijven?
    Na een lange weg in de mmm hadden we 2 dagen geleden voor het eerst een positieve test in handen! Ik was al overtijd toen, dus we hadden al sterk het vermoeden dat het wel eens gelukt zou kunnen zijn. Zo onwerkelijk en zo bijzonder.... dat dit echt over ons gaat! Ik loop steeds weer even te gluren naar de testjes.
    Ik voel me positief, blij en heb er vertrouwen in. Ik heb nog geen last van misselijkheid, maar wel steeds een wat raar gevoel op mijn maag. Herkennen jullie dat? Kan ik dat een zwangerschapskwaaltje noemen?
    We hebben 11 juli de eerste echo in het ziekenhuis, dan zal ik als het goed blijft gaan 6 wk en 4 dg zijn. Mijn uitgerekende datum is 2 maart, dus ik val net buiten jan/febr, maar hopelijk is dat niet erg! Ik vind het namelijk fijn om met meiden te kletsen voor wie een zwangerschap ook niet vanzelfsprekend is, omdat je er toch heel anders in staat dan denk ik.
    Groetjes Dreamer

Cassie21 en Saskia1984 vinden dit leuk.
  2. Suze29

Suze29 Fanatiek lid

20 okt 2014
    2.709
    740
    113
    Wat een fantastisch nieuws zeg!! Gefeliciteerd!! En natuurlijk van harte welkom om hier mee te kletsen :)
    Lekker van genieten nu!

Dreamer29 vindt dit leuk.
  3. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Dat vermoeidheid na het eerste trimester voorbij is, dat is niet altijd zo helaas. Ik ben alleen maar moe moe moe MOE!
    Slaap ook erg slecht. En er rent hier een drukke dreumes rond die natuurlijk ook wel wat energie kost :D
    Ik ben nog steeds regelmatig misselijk, al is dat wel echt minder. Maar de vermoeidheid is gewoon gebleven.

4. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @Dreamer29 welkom en gefeliciteerd! Wat fijn dat je eindelijk zwanger bent. Wat is het spannend hè!

Dreamer29 vindt dit leuk.
  5. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Welkom dreamer!
    Ik ken je al van het andere topic ;)

Ik heb net de verloskunidge gebeld voor een geslachtsbepalings echo, en kunnen 31 juli al!
    Nu is er hopelijk wel wat te zien want ben dan 15.3 weken xD

6. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    1 januari
    Saskia1984, 32 jaar, tweede kindje

8 januari
    Nonma, 34 jaar, tweede kindje
    Ilse1207, 28 jaar, eerste kindje

17 januari
    Kraanvogel, 35 jaar, vierde kindje

19 januari
    Clarajilla, 25 jaar, eerste kindje

26 januari
    xBambi, 28 jaar, eerste kindje

4 februari
    Tine85, 31 jaar, eerste kindje

6 februari
    Suze29, 32 jaar, eerste kindje

11 februari
    Miffy77, 39 jaar, 3e kindje

12 februari
    Marre1985, 31 jaar, 1e kindje

20 februari
    Rammetje, 31 jaar,. 2e kindje
    Izie, 30 jaar, 1e kindje

2 maart
    Dreamer29,

Afsprakenlijstje:
    Marre1985, 29 juni 1e echo
    xBambi, 30 juni, 2de echo
    Nonma, 3 juli, Echo en NIPT test
    Rammetje86, 4 juli, 1e echo
    Suze29, 7 juli 2e echo en controle gynaecoloog
    Tine85, 13 juli 2de echo
    Izie, 13 juli, 2e echo
    Clarajilla, 24 juli controle gyneacoloog
    Clarajilla, 31 juli geslachtsbepalingsecho
    Clarajilla, 28 augustus GUO

In totaal tot nu toe; 0 BOYS 0 GIRLS 0 verrassing[/QUOTE]

7. Marre1985

Marre1985 Bekend lid

1 mei 2017
    588
    500
    93
    Vrouw
    Wij zijn net terug van de eerste echo en het hartje klopt! De lengte was ook goed dus ben erg blij.

Moet wel volgende week terugkomen, want ze dachten een hematoom te zien. Het kan ook zijn dat het de vruchtzak is van een tweelingbroertje of zusje wat is uitgelopen in een miskraam.
    Volgende week vrijdag controle.

Ze waren er vrij rustig onder in het ziekenhuis, ik heb ook geen bloedverlies gehad dus ik maak me aan de ene kant niet teveel zorgen. Maar aan de andere kant keek ik even op google en dan lees je weer allemaal spookverhalen.

Nonma vindt dit leuk.
  8. Marre1985

Marre1985 Bekend lid

1 mei 2017
    588
    500
    93
    Vrouw
    1 januari

8 januari

17 januari

19 januari

26 januari

4 februari

6 februari

11 februari

12 februari

20 februari
    Izie, 30 jaar, 1e kindje

2 maart
    Dreamer29,

Afsprakenlijstje:
    Marre1985, 7 juli controle echo
    Tine85, 13 juli 2de echo
    Izie, 13 juli, 2e echo

In totaal tot nu toe; 0 BOYS 0 GIRLS 0 verrassing[/QUOTE]

9. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Dankjulliewel voor de felicitaties en het welkom!
    Spannend is het zeker... Zo bizar dat het dan toch een soort van ineens gelukt is en je naar 2 streepjes zit te staren. Nu heel hard duimen dat we een mooie eerste echo zullen krijgen!

@Saskia1984 : vervelend die vermoeidheid! Ik dacht inderdaad dat dit typisch was bij het eerste trimester, en dat het tweede trimester eigenlijk de 'beste' tijd is, maar die vlieger gaat voor jou dus nog niet op. Ik merk ook al wat vermoeidheid, maar het kan ook gewoon zijn dat ik nog een beetje bij moet komen van onze vakantie ;)

@Marre1985 : een kloppend hartje, gefeliciteerd! Wel spannend dus nog, fijn dat ze je goed in de gaten houden met een extra controle.

@clarajilla : we kennen elkaar inderdaad. Nog een maand en dan weet je al of jullie een jongen of meisje verwachten, leuk! Heb je zelf al een voorgevoel?
    Zijn er hier meer meiden die het geslacht al willen weten? Bij ons wordt dat nog een leuke uitdaging... Mijn man roept altijd al dat hij het graag wil weten, maar ik vind het juist leuk om het een verrassing te laten zijn. Wie weet verander ik nog van mening, als het eenmaal zo ver is ;)

10. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    1 januari

8 januari

17 januari

19 januari

26 januari

4 februari

6 februari

11 februari

12 februari

20 februari
    Izie, 30 jaar, 1e kindje

2 maart
    Dreamer29, 1e kindje

Afsprakenlijstje:
    Marre1985, 7 juli controle echo
    Dreamer29, 11 juli, 1e echo
    Tine85, 13 juli 2de echo
    Izie, 13 juli, 2e echo

In totaal tot nu toe; 0 BOYS 0 GIRLS 0 verrassing

11. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Fijn dat het hartje klopte Marre!

@Dreamer29 , ja nog ongeveer 4 weken! Als ik dingen en spullen voor me zie, zie ik alles in het roze. Maar ik denk de hele tijd al dat het een jongen word. Mijn vriend denkt weer een meisje. Ben echt benieuwd en hoop dat de baby dan mee werkt xD

12. xBambi

xBambi Actief lid

27 jun 2014
    383
    236
    43
    Eindhoven
    @clarajilla beetje laat, maar zo fijn dat de echo goed was! Toch geruststelling. En super dat je al zo snel geslachtsbepaling hebt!

Wij willen ook graag voor de geboorte weten wat het het is! Na een goede echo morgen ga ik mij inplannen bij een pretecho bureau omdat ik bij gyneacoloog loop..

@Dreamer29 welkom en gefeliciteerd!!!! Wat fijn dat je nu eindelijk een positieve test in handen hebt zeg, logisch dat het nog even onwerkelijk kan voelen haha. Spannende weken tot de echo!

Jeetje, fijn dat je volgende week dan al terug kan @Marre1985 ! Maar het is al zo fijn dat het kleintje op termijn zit en dat het hartje klopt!!! Internet is ook helemaal niet goed op zulke momenten haha, maar ik kan het ook nooit laten :p

Wij hebben vandaag de overdracht van ons eerste koophuis gehad! :D Het lijkt zoveel werk nog, terwijl het in werkelijkheid reuze meevalt. Ik ben alleen lichamelijk helemaal op, dus man neemt het komende dagen helemaal over.
    Laatste nachten niet meer dan 2 uur achter elkaar kunnen slapen en dan steeds paar uur er tussen voordat ik nog iets kan slapen voor werk. Maar nu 2,5 week vrij, lekker bijkomen! En morgen de echo, begint weer erg spannend te worden. Ik heb genoeg klachten en een zichtbare buik voor dit termijn, maar dat zegt niet altijd iets natuurlijk.. Vorige keer leek het iets achter te lopen in grote/termijn. Heb pas om 16 uur de afspraak, dus ik ga afleiding zoeken overdag. Of slapen :thumup:

13. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @xBambi gefeliciteerd met jullie koopwoning!

@Marre1985 gefeliciteerd met een kloppend hartje. Wel nog even spannend dus... Maar als ze in het ziekenhuis positief zijn dan mag jij dat ook zeker zijn. Google is altijd erg dramatisch, niet teveel doen ;)

@Dreamer29 ik ben inderdaad erg moe. En echt zo moe dat ik me er behoorlijk ziek door voel. Dit begon bij ruim 7 weken zo erg te worden en is nog niet minder. Erg weinig energie.
    Bij mijn zoontje vond ik eerlijk gezegd het derde trimester het fijnste. Voelde me het beste. Ook voel je de baby super goed, zit je in de periode dat je baby levensvatbaar is en komt het echte doel dichtbij :D

14. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    @xBambi , gefeliciteerd met jullie koophuis!
    Mijn buik is ook al best groot. Vriendin van me is 20 weken zwanger en mijn buik is groter dan die van haar :O
    Nu heeft zij wel een kleine buik maar toch!

15. Suze29

Suze29 Fanatiek lid

20 okt 2014
    2.709
    740
    113
    Wat leuk @clarajilla weer een mooie mijlpaal. Hebben jullie voorkeur?

Wat geweldig @Marre1985 wel vreemd van dat hematoom, maar als de artsen zich geen zorgen maken zou ik dat ook niet doen. Gewoon maar afwachten dan.

Gefeliciteerd @xBambi met jullie huis. Toch ook geweldig dat je daar dan meteen de babykamer kan inrichten :)

Ik heb toch het zh gesproken vandaag, ik ben gewoon zo onzeker en heb er vannacht een nachtmerrie over gehad dat ik weer een mk had.
    Ik kan ook totaal niet genieten zo, en maak me alleen maar zorgen. De echo is in ieder geval naar maandag 3 juli verplaatst, en ik mag morgen bellen of er toch een plekje is vrij gekomen.
    Ik baal ook gewoon dat ik niet kan genieten. Ik dacht na een positieve test zit ik op een roze wolk, maar dat gevoel heb ik alleen de dag van de echo gehad op 7.1 weken.

Nonma vindt dit leuk.
  16. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Ja stiekem heb ik wel een voorkeur:oops:
    Een meisje lijkt mij echt super leuk!
    Mijn vriend maakt het niet uit.
    Maar als het een jongen zou zijn is dat ook goed, kwa verzorging blijft het toch zo goed als hetzelfde xD

Ik heb ook nog helemaal niet op die roze wolk gezeten. Ik had ook verwacht super blij te zijn alleen dat ben ik nooit geweest, nu nog steeds niet.
    De echo's vind ik wel mooi en het hartje horen kloppen ook. Alleen voel er tot nu toe niks speciaals bij:confused:
    Vooral me schoonmoeder begrijpt het niet, ze vraagt iedere x van: hoe was dat, oh dat is toch super speciaal, was zeker wel bijzonder enz enz. Terwijl ik dat dus helemaal niet heb.. Vind het nog steeds wat raar en ongeloofwaardig

17. Suze29

Suze29 Fanatiek lid

20 okt 2014
    2.709
    740
    113
    Pfff dat heb ik dus ook, ik denk wanneer komt die roze wolk nou.... Ik vind het wel heel bijzonder dat we de echo hebben gehad en heel mooi maar daarna ben ik alleen maar weer aan het piekeren en zorgen aan het maken.
    Snap er niets van, ik droom hier al jaren van, al ver voordat we aan onze kinderwens begonnen. En nu het eenmaal zover is kan ik dus niet eens genieten

18. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Ja ik snap het van mezelf ook niet.. En kan er dan al helemaal zo slecht tegen als bekenden ( vooral me schoonmoeder) zo blij enthausiast zijn. Want ik ben dat zelf nog niet, waarom hun wel voor mij? Voor mijn gevoel moet het anders om zijn.
    Misschien dat het pas komt als we de 12 weken voorbij zijn en iedereen het weet? Dat we dan meegenomen worden in hun enthausiastme?

19. Buko

Buko Fanatiek lid

19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Oh ik herken het helemaal clarajilla en Suze! Werd af en toe helemaal naar van de (irritante) overenthousiaste reacties van anderen terwijl ik me heel eh 'gewoon' voelde?

Nog steeds vind ik het trouwens gek als ik gewoon ergens mee bezig ben en iemand anders is ineens extreem blij erover. Moet dan altijd zo schakelen? Het is gek dat je niet altijd zelf het moment kunt uitkiezen om erover te praten. En je kunt ook echt niet 9mnd lang continu "blij" zijn.

Maar echt.. dat blije gevoel komt vanzelf! Niet altijd hoor, wel met vlagen. Vooral als je lekker op je gemakje thuis zit ofzo. Als je volop in de "sleur" van een gewone dag zit is dat heel anders.

20. Buko

Buko Fanatiek lid

19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Mijn mini buik met 19 weken..

Bijgevoegde bestanden:

clarajilla vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina