Hmm. Uploaden doet geen goed aan de kwaliteit en ineens gedraaid? Nouja, in het echt zie je een klein mensje met armpjes haha
Gezellig dat je komt meekletsen @Mieksel! Je bent alweer 13 weken heerlijk zeg! En wat een mooie echo @xBambi echt al n minimensje
Wat een mooie echo's en buikenfotos allemaal, gefeliciteerd! Ik heb zelf wel een beetje het roze wolk idee, ik ben gewoon zo blij dat het na 3 jaar proberen eindelijk gelukt is. Het was ook onze eerste ivf behandeling en het viel me allemaal erg mee, en de eerste keer raak. Nu heb ik iets van zie je wel, ik kan best zwanger worden! Ik maak me ook niet echt zorgen nu over dat het mis kan gaan, hoewel ik natuurlijk wel weet dat die kans nog best groot is. Ik ben gewoon blij dat het eindelijk gelukt is.
Welkom mieksel! @xBambi mooie echo! Fijn dat alles weer goed is. Bij mij was het eerste wat ik voor de baby had ook de badcape van moeders voor moeders! Ondertussen heb ik al heel war gekocht/gekregen. Dit vandaag gekocht!
Volgende week woensdag. Vind t erg lang, zie dat de meeste ziekenhuizen met 5 weken doen en dan met 7-8 weer @Marre1985
Ja het zal wel overal anders zijn. Ik was gisteren 7+3 en dat was mijn eerste echo. Eigenlijk wilden ze het volgende week pas doen maar omdat mijn vriend vanaf vandaag een week in het buitenland is voor zn werk kon het gisteren 'al'.
@Buko wauw, dat is echt een bescheiden buikje.. maar wel echt een bolletje. @Nonma wat een mooie echo zeg! @Dreamer29 Dankjewel! Het is echt heerlijk om uit dit appartement naar ons droomhuisje te kunnen gaan inderdaad.. zag ons ook geen baby hebben in dit appartement, dus qua timing is het allemaal perfect! Het huisje is super onderhouden, dat scheelt al zoveel! Fijn dat bezoek van mvm zo goed is gegaan! Zal ook even spannend zijn geweest voor jezelf @clarajilla wat een mooie buik! Zo geweldig om het verschil te zien met de foto's van iedereen, leuk dat het bij iedereen anders gaat. Mijn buik is ook al goed aanwezig, alhoewel ik sinds januari ook 10 kilo ben aangekomen door de pil en hormonen.. best flink. Maar ik ben nu nog niks aangekomen in vergelijking met mijn gewicht sinds start van de hernieuwde poging! @Saskia1984 ook jij hebt mooi buikje zeg! Echt al zwanger buikje. En fijn dat vorige keer het gewicht er zo snel weer af was zeg, door borstvoeding of zelf wel je best moeten doen? Scheelt toch weer dat je daar niet nog tijden mee bezig bent geweest, is niet altijd zo natuurlijk @suze29 wat een geweldige foto's en zo fijn dat je vandaag al terecht kon!!! Zo super dat het gewoon goed zit en dat je nu toch even die bevestiging hebt voor jezelf. Dat zal je angsten niet wegnemen, maar voor nu even een soort van adempauze daarin! @Mieksel leuk dat je ook hier komt aansluiten, gezellig! Je hebt een behoorlijk traject achter de rug, fijn dat je nu over de 12 weken grens zit. Toch soort mijlpaal! @Marre1985 ik ben best een beetje jaloers op hoe je erin staat! Alhoewel ik in dagelijks leven mij positief voel over alles, zodra ik teveel tijd heb om na te denken dan kan het soms minder prettig zijn.. @Cassie21 ik had ook echo rond 7 weken, het is echt lang wachten zeker als je hier al die echos voorbij ziet komen natuurlijk.. maar dan heb je wel meeste kans iets te zien en het hartje dat klopt natuurlijk! Hopelijk heb je gewoon geluk dat je (nog) zonder klachten zit en is het gewoon goed! Sterkte met wachten Hopelijk ben ik niemand vergeten! Gezellig dat het zo druk is Gaan jullie NIPT doen? Ik kreeg het idee niet echt een keuze te hebben, zowel gesprek, bloedafname als telefonisch consult voor uitslag is al ingepland. Met de mededeling dat ik het zelf moet betalen.... we wilden het vermoedelijk sowieso laten doen, maar wel beetje rare gang van zaken? Over 2 weken de officiële termijnecho en dan 2 weken daarna vervolg afspraak gyneacoloog. Halverwege augustus wil ik dan bij een bureau geslacht laten bepalen. Komende 1,5 maand zit ik wel goed dus haha..
1 januari Saskia1984, 32 jaar, tweede kindje 8 januari Nonma, 34 jaar, tweede kindje Ilse1207, 28 jaar, eerste kindje 17 januari Kraanvogel, 35 jaar, vierde kindje 19 januari Clarajilla, 25 jaar, eerste kindje 26 januari xBambi, 28 jaar, eerste kindje 4 februari Tine85, 31 jaar, eerste kindje 6 februari Suze29, 32 jaar, eerste kindje 11 februari Miffy77, 39 jaar, 3e kindje 12 februari Marre1985, 31 jaar, 1e kindje 20 februari Rammetje, 31 jaar,. 2e kindje Izie, 30 jaar, 1e kindje 2 maart Dreamer29, Afsprakenlijstje: Nonma, 3 juli, Echo en NIPT test Rammetje86, 4 juli, 1e echo Suze29, 7 juli 2e echo en controle gynaecoloog xBambi, 10 juli, termijnbepaling + NIPT Tine85, 13 juli 2de echo Izie, 13 juli, 2e echo Clarajilla, 24 juli controle gyneacoloog xBambi, 28 juli, controle gynaecoloog Clarajilla, 31 juli geslachtsbepalingsecho xBambi, 12 augustus, geslachtsbepaling Clarajilla, 28 augustus GUO In totaal tot nu toe; 0 BOYS 0 GIRLS 0 verrassing
Dank voor het welkom meiden! Hier ook echo met 7+3, eerder kon/mocht niet. Duurde wel ff, maar dan weet je wel meteen of het goed zit met kloppend hartje. Rond de vijf week 'redde' ik mezelf met checken van oplopende testen, haha. @xBambi : klopt een behoorlijk pittig traject (wat voor iedereen hier geldt denk ik), maar kon de zwangerschap ook lang niet geloven/toestaan. Groeit nu gelukkig wel! Twijfel op idd met 15 week nog een geslachtsbepaling te laten doen. Geen echo tot 20 week is wel errug lang... Rare gang van zaken idd mbt NIPT. Ik vind het geen vanzelfsprekendheid en wij hebben er dan ook niet voor gekozen. Liever 'onbezorgd' zwanger tot de 20-weken echo. Maar ieder maakt z'n eigen keuzes en overwegingen daarin. @beweging: voel hier nog niks. Met 1e kindje rond de 19 week, dus ben lekker jaloers op de meiden hier die al wat voelen!!
Wij gaan wel de nipt doen. Wel hele rare gang van zaken, bij ons werd het juist een soort van ontmoedigd.. Maar zelf betalen is niet helemaal het geval, je betaalt een eigen bijdrage van 175, die is verplicht inderdaad, het volledige bedrag is hoger, rond de 600 euro... Alleen jammer dat ze niet kijken naar wat het wordt... Ben zo nieuwsgierig!!! Mijn man vindt een pretecho echt onzin dus moet nu wachten tot 18 augustus, dan hebben we de 20 weken echo....
Wat goed dat je daar ook aan meedoet @Dreamer29 Wij wilden het eerst tot na de eerste echo voor onszelf houden, maar na de test van MvM kon ik dat echt niet meer. Toen maar aan de ouders verteld. Wat leuk dat je het al zag bewegen @xBambi, dat lijkt me ook zo bijzonder. En nog bij de Prenatal naar binnen gegaan en wat leuks gescoord? @clarajilla wat een schattige pakjes zeg! Echt uber cute!! Als je dan in zo'n winkel staat voel je je natuurlijk enorm trots. En het is harstikke leuk om allemaal van die leuke dingen te kopen en er lekker tussen te neuzen. @Cassie ik maakte me ook ontzettend zorgen omdat ik geen symptomen had, nou de kleine doet het ontzettend goed. Ik had mijn eerste echo ook pas op 7.1, dat is bij ieder zh verschillend. Ik denk dat je met 5 weken ook juist alleen maar stress krijgt. Je ziet dan nog weinig, en omdat het nog zo pril is kan het ook iets kleinder zijn waardoor je je nog meer zorgen maakt. Ik vond 7 weken juist fijn, want dan zie je het hartje ook al kloppen en kunnen ze al iets beter meten. Maar maak je geen zorgen om geen symptomen hoor, ik voel ook niets en we hadden een prachtig kloppend hartje. Ik wist eigenlijk niet eens dat je zoveel zelf moest betalen voor de NIPT, ik dacht dat je dat tegenwoordig vergoed kreeg. Ik moet me er nog even op inlezen of wij dit wel of niet gaan doen, maar ik denk het wel. Weet eigenlijk niet exact wat het is dus even goed bij mijn informatieboekjes gaan kijken. Wij hebben een stapel aan boekjes meegekregen van de echoscopist dus maar even goed doorlezen. Vrijdag hebben wij weer een echo en daarna een gesprek bij de gyn. Schijnt een soort afrondingsgesprek te zijn van het traject. Hierna mag ik kiezen of ik in het zh wil blijven of bij een vk praktijk. Vandaag een monsterdag werken, om 11 uur beginnen en pas rond 1 uur vannacht weer thuis. Hopelijk trek ik het een beetje... Morgen dan weer lekker vrij. Het wordt een gezellig druk clubje hier, leuk!
Wij hebben er voor gekozen om de nipt niet te doen. En wij hadden de eerste echo ook pas met 8 weken precies. Ik ben alleen heel nuchter en had hier een goed gevoel over dus heb me tot nu toe ook geen zorgen gemaakt. En nog steeds niet, sta er heel relaxed in!
Ik ga me ook maar eens inlezen in de nipt. Gisteren 14 uur gewerkt, Pfff dat voel ik nu wel even. Maar n beetje rustig aan vandaag. In de avond begon mn buik echt op te zwellen, ik had het idee dat iedereen het kon zien. Verder heb ik mijn roze wolk gevonden na de laatste echo, ben helemaal happy en besef me nu echt dat ik zwanger ben ♡
@Mieksel ja, dat merkte ik ook echt de eerste weken dat het lastig was om er echt van te genieten, want hoe kon ineens die positieve test er zijn.. Gelukkig dat de echo ervoor zorgt dag je er niet meer om heen kan met je gevoel, direct verliefd op dat rare vlekje Ik twijfel echt nog hard over nipt. Ik zou zelfs met een negatieve uitslag willen wachten tot 20 weken, want ik wil geen vlokkentest of vruchtwaterpunctie. We vallen niet in een risicogroep behalve dan door de icsi. Dus ik zie de meerwaarde niet behalve bevestiging dat het goed zit... En anders zit je 2 maanden in spanning of het echt zo is, want uit de folder begreep ik dat hij soms aanslaat en dan blijkt er toch niets aan de hand te zijn.. maar omdat ze alles zonder overleg hebben ingepland durf ik er niet tegenin te gaan, stom hè.. @Suze29 fijn dat de roze wolk is gearriveerd!!! Weet je al of je onder controle van gynaecoloog wil blijven of verloskundige? En hopelijk heb je niet al te vaak zulke lange werkdagen, slopend lijkt mij ja @Cassie21 nu nog maar 3 nachtjes slapen
1 januari Saskia1984, 32 jaar, tweede kindje 8 januari Nonma, 34 jaar, tweede kindje Ilse1207, 28 jaar, eerste kindje 17 januari Kraanvogel, 35 jaar, vierde kindje 19 januari Clarajilla, 25 jaar, eerste kindje 26 januari xBambi, 28 jaar, eerste kindje 4 februari Tine85, 31 jaar, eerste kindje 6 februari Suze29, 32 jaar, eerste kindje 11 februari Miffy77, 39 jaar, 3e kindje 12 februari Marre1985, 31 jaar, 1e kindje 20 februari Rammetje, 31 jaar,. 2e kindje Izie, 30 jaar, 1e kindje 2 maart Dreamer29, 31 jaar, 1e kindje Afsprakenlijstje: Nonma, 3 juli, Echo en NIPT test Rammetje86, 4 juli, 1e echo Suze29, 7 juli 2e echo en controle gynaecoloog xBambi, 10 juli, termijnbepaling + NIPT Dreamer 29, 11 juli 1e echo Tine85, 13 juli 2de echo Izie, 13 juli, 2e echo Clarajilla, 24 juli controle gyneacoloog xBambi, 28 juli, controle gynaecoloog Clarajilla, 31 juli geslachtsbepalingsecho xBambi, 12 augustus, geslachtsbepaling Clarajilla, 28 augustus GUO In totaal tot nu toe; 0 BOYS 0 GIRLS 0 verrassing
Ik was van het lijstje afgevallen, dus weer even aangevuld. Mijn gevoel mbt de nipt is om hem niet te doen, maar moet eerlijk zeggen dat ik me er nog niet in verdiept heb. Maar eens afwachten wat er over gezegd gaat worden, en inlezen over het hoe en wat ervan. @Cassie21 : nog maar een paar daagjes tot de eerste echo! @roze wolken: heerlijk voor degenen die daarop zitten! Geniet er van, want het is zoooo bijzonder. Hier is meestal de roze wolk ook aanwezig, hoewel ik ook af en toe momentjes van onzekerheid heb. Zo merk ik dat ik bijvoorbeeld nog steeds blijf gluren als ik naar de wc ga of ik iets rood zie. Herkennen jullie dat ook? Hopelijk wordt dat na een 1e mooie echo wat minder, maar daar moet ik nog even op wachten. Tegelijkertijd heb ik ook wel vertrouwen dat het goed zit. Dus de angst en het vertrouwen wisselen elkaar een beetje af. Van de week gehoord dat een vriendin van mij zwanger is, net ietsje verder dan ik. Het leek me altijd heel bijzonder om met iemand samen zwanger te zijn, maar merk nu dat het me ook wat gemixte gevoelens geeft. Weer iemand die binnen een paar maandjes zwanger is... En ook al ben ik nu ook zwanger, en gun ik een ander echt niet zo'n traject als wij hebben moeten door staan, toch steekt het ergens een beetje dat wij niet dat geluk konden hebben. Hebben jullie ook nog zulke momentjes nu je eenmaal zwanger bent, of ben ik hierin uniek?