IVF Mama's januari/februari 2018

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Suze29, 30 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suze29

Suze29 Fanatiek lid

20 okt 2014
    2.709
    740
    113
    Wat leuk @Saskia1984 over 2 dagen dis al. Ik dacht dat t pas op zn vroegst met 16 weken kon.

Dan ben je lekker druk bezig @clarajilla! Herken t wel hoor, ik moest en zou perse gisteren 3 kasten uitmesten pas daarna had ik rust. Ik heb nu alweer mn zinnen gezet op ander klussen, administratie, schuur en zolder uitmesten.
    Ik heb diverse spullen van mijn broers in opslag staan en wil er nu wel eens vanaf

2. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Haha ja de schuur wil ik ook opruimen! Nu hoeven er niet veel spullen weg want hebben dat laatst al gedaan maar nu moet alles nog netjes in bakken en naast elkaar in de stellingen.
    Weet alleen niet waar ik moet beginnen!
    Die 3 deuren zijn nu af dus kan even rustig zitten haha!
    De tuin wil ik ook nog netjes. Van de week al wel het onkruid dood gespoten, nu alleen nog weghalen

3. Buko

Buko Fanatiek lid

19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Jeeej, onze Hummie is met een 10 door de 20 weken echo gekomen! Toch fijn die geruststelling. Ze zit mooi op de middellijn met alles, weegt nu 365 gram. Ietsjes langere benen, maar grote kans dat dat net een groeispurt is. Hoop voor haar dat ze de lange benen van mn vriend erft :p Wat wel grappig wsa; ze lag de hele tijd met haar ene voetje voor haar kruis, als een halve Buddha. Zo lig ik altijd in bed en zit ik ook vaak op een stoel. Waarschijnlijk was het gewoon een momentopname, maar voelde me helemaal verbonden :D

Spannend Saskia de geslachtsbepaling!! Zooo'n leuk moment vond ik dat... Dan is het nóg echter ofzo. Wij hadden hem met 14 weken en een dag, lekker ongeduldig :oops:

Marre1985, clarajilla en Cassie21 vinden dit leuk.
  4. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    O wat super Buko! Echt een geweldig moment is dat als alles goed is bij de 20 weken echo. Bij mijn zoon kon ik toen pas echt gaan genieten eigenlijk.
    Bij mijn zoon wisten we het met 14 weken al hihi. Dit keer wat meer geduld. Ik vind het ook fijn om weer even te spieken en kleine check te krijgen. Anders duurt het zo lang. Ik vind controle om de 4 weken bijna niet te doen ;)

Nesteldrang, ja de wil is er zeker. En vooral nu ik niet meer zo misselijk ben en ook wat meer energie begin te krijgen. Dus van de week fanatiek s avonds mijn ramen beneden aan de voorkant van binnen en van buiten gewassen. Maar kan sindsdien niks meer pijnloos. Mijn bekken protesteren :(
    Vandaag was zoontje bij mijn moeder en heb ik even flink huis gehouden hier. Niet slim eigenlijk want heb nu echt veel pijn. Baal er zo van. Eerst kon ik niet vooruit omdat ik me non stop gammel en beroerd voelde en nu laat mijn lijf me in de steek. Blehhhhh!
    *klaagmodus uit*

Leuk om zo bekend te maken op fb en ook bijzonder!

Wij hebben zondag een feestje voor familie. Een bbq en dan prikken we een grote zwarte ballon kapot met roze óf blauwe confetti erin :D

Buko en Cassie21 vinden dit leuk.
  5. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Ik ben met de geslachtsbepaling 15.3 weken
    Ik vroeg met 16 weken en ze heeft toen 31 juli gepland, dus ga ervan uit dat dan ook te zien is!
    Toevallig week eerder ook al controle bij gyn.

Wat een leuke manier om het bekent te maken wat het word!
    Ik wil denk ik taart of gebak met gekleurde vulling (laten) maken.

6. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ja hoor, vanaf 14 weken is het met een goed echo apparaat te zien.
    Kon bij mijn zoontje niet missen toen al :D
    Bij zoontje had ik cupcakes gemaakt met witte en blauwe fondant en muisjes. Die ingepakt in alufolie en eraf gescheurd. Was echt zo'n leuk moment! Heb dan ook echt zin in zondag :)

7. Buko

Buko Fanatiek lid

19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Ohh super leuk met zo'n ballon @Saskia1984 !! Heel erg veel plezier, ik ben benieuwd :thumup:

8. Marre1985

Marre1985 Bekend lid

1 mei 2017
    588
    500
    93
    Vrouw
    Alles goed hier met de echo :)

Het hematoom was er nog wel maar het hartje klopte en de baby was goed gegroeid, dat was het belangrijkste zei de dokter.

En ook dat ik me er geen zorgen over moest maken (iig niet zolang ik geen bloed verlies) en dat het ws vanzelf wel oplost.

Bijgevoegde bestanden:

Cassie21 en Saskia1984 vinden dit leuk.
  9. Suze29

Suze29 Fanatiek lid

20 okt 2014
    2.709
    740
    113
    Wat een mooie echo!!

Ik zit nog steeds te wachten in het zh, loopt al bijna n uur uit....

10. Suze29

Suze29 Fanatiek lid

20 okt 2014
    2.709
    740
    113
    2 uur in het zh gezeten, wat een uitloop!!
    Dan bouwt de spanning zich ooklekke4 op hihi.
    We mogen in het zh blijven, 18 juli weer een echo en intake bij de vk in het zh. Als t dan nog steeds goed is vertel ik het ook op mn werk.

We zijn ook geïnformeerd over de nipt vandaag en hebben besloten her niet te doen.
    Je hebt toch geen 100% zekerheid, als t negatief is kan je het alsnog hebben en als t positief is kan je alleen zekerheid krijgen dmv een vruchtwater punctie, iets wat ik nooit zal doen gezien de kans op een mk.

Bijgevoegde bestanden:

BakingSoda, Marre1985, Cassie21 en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Wat een mooie echo's <3

12. Cassie21

Cassie21 Actief lid

1 okt 2016
    264
    56
    28
    Ik heb vandaag dit dagboek aangeschaft. Zo leuk om aan de hand van een dagelijkse vraag je ervaringen op te schrijven

Bijgevoegde bestanden:

13. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @Cassie21 erg leuk!
    Ik heb bij mijn zoontje het dagboek ban Pauline bijgehouden en doe dat nu weer. Heb vorige week dingen terug gelezen van de vorige zwangerschap. Zo bijzonder, echt leuk!

Cassie21 vindt dit leuk.
  14. Marre1985

Marre1985 Bekend lid

1 mei 2017
    588
    500
    93
    Vrouw
    Wat leuk! Ik heb vandaag deze binnengekregen:

Bijgevoegde bestanden:

Cassie21 vindt dit leuk.
  15. Marre1985

Marre1985 Bekend lid

1 mei 2017
    588
    500
    93
    Vrouw
    ik ga denk ik maandag (hele weekend bezoek dus dan geen tijd om rustig te bellen) mn moeder een bosje bloemen sturen met het bericht :)

En dan ook aan broer+zus vertellen.

De rest wachten we voorlopig nog even mee.

16. BakingSoda

BakingSoda Bekend lid

1 mei 2017
    554
    187
    43
    Vrouw
    Leuk! Deze heb ik ook....

17. BakingSoda

BakingSoda Bekend lid

1 mei 2017
    554
    187
    43
    Vrouw
    Hier gaat het helaas niet zo goed...ik ben donderdag ziek naar huis gestuurd, depressieve klachten, die.vrij hevig zijn komen opzetten....incl nare gedachten. (de baby interesseert me niet meer en ik wil er vanaf) dat zijn dus de alarmbellen waar ik op zat te wachten ... Ongelooflijk als je via de MMM zwanger bent geworden, dan deze gedachten hebt....dit heb ik in de vorige.zwangerschap ook gehad, dus ik kijk hier niet echt van op. Het zijn maar gedachten, gedraag me er niet naar, levert wel stress op. Ik had gehoopt dat deze zwangerschap anders zou gaan....ik durfde daardoor ook heel lang niet zwanger te worden.
    Mijn roze/blauwe wolk is nu gitzwart geworden....
    Door er zo vroeg bij te zijn hoop ik dat ik nog een gedeelte van de zwangerschap blij kan doorbrengen...ik mag me maandag met spoed melden bij de verloskundige van het zh. Psychiater wordt ook ingeschakeld en dan gaan we die rollercoaster in.
    De vorige zwangerschap heb ik te lang met klachten rondgelopen, waardoor ik op het einde kapot was van alle (dwang) gedachten die ik had op het psychotische af. Zwanger zijn is niks voor mij. Wat mij betreft slaan we dit hele stuk over en gaan we door naar de.kraamweek. maar helaas, dat worden nog lange 7 maanden....ik heb goede hoop dat ik nu wellicht baat heb bij medicatie, maar dat moet ik dan nog bespreken. Ik wil nu wel alles proberen.... Dit weekend moest ik vooral rust.nemen en geen drukke activiteiten ondernemen. Vandaag gaan we bbq met broer aanhang en ouders....en dan gaan we het maar vertellen. ik voel er ook eigenlijk helemaal geen blijdschap bij ...zo verdrietig...

Lang verhaal,

18. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @BakingSoda wat ontzettend naar en wat een heftig verhaal. Ik vind het verschrikkelijk voor je dat je wolk nu gitzwart is. Ik hoop dat je door er zo vroeg bij te zijn relatief rap weer op een ietwat gekleurde wolk kunt zitten. Ik wil je heel veel sterkte wensen en je een dikke knuffel geven. Respect dat je zoiets heftigs met ons wil delen en dat je snel actie onderneemt. Echt heel moedig.

Cassie21 vindt dit leuk.
  19. BakingSoda

BakingSoda Bekend lid

1 mei 2017
    554
    187
    43
    Vrouw
    Ik krijg.tranen van je berichtje...dankjewel.

20. Cassie21

Cassie21 Actief lid

1 okt 2016
    264
    56
    28
    BakingSoda vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina