IVF Mama's januari/februari 2018

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Suze29, 30 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ilse1207

ilse1207 Lid

1 nov 2015
    70
    23
    8
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Ik voeg me ook graag toe. Ook wij zijn nu in verwachting via Icsi, met een donor. Onze eerste echo was gelukkig al goed. Hebben op 17 juni weer een echo, maar dan bij de verloskundige en op 22 juni de intake bij de verloskundige.

Ik ben 28 en mijn man 32. We wonen met onze hond in Drunen(vlakbij den bosch). We zijn geen grote sporters, doen alleen elke week aan stijldansen.

@xBambi ik zie dat je ook in Brabant woont, waar ga je heen verhuizen?

2. ilse1207

ilse1207 Lid

1 nov 2015
    70
    23
    8
    Vrouw
    NULL
    NULL
    IVF Mama's februari/maart 2018

8 januari
    Nonma, 34 jaar, tweede kindje
    Ilse1207, 28 jaar, eerste kindje

17 januari
    Kraanvogel, 35 jaar, vierde kindje

19 januari
    Clarajilla, 25 jaar, eerste kindje

26 januari
    xBambi, 28 jaar, eerste kindje

4 februari
    Tine85, 31 jaar, eerste kindje

5 februari
    Suze29, 32 jaar, eerste kindje

Afsprakenlijstje:
    Kraanvogel, 2 juni 1e echo
    Clarajilla, 9 juni, 1ste echo
    xBambi, 9 juni, 1ste echo
    Kraanvogel, 12 juni intake verloskundige
    Nonma, 14 juni, 3e echo
    Ilse1207, 17 juni, 2e echo
    Ilse1207, 22 juni intake verloskundige
    Nonma, 3 juli, Echo en NIPT test

In totaal tot nu toe; 0 BOYS 0 GIRLS 0 verrassing

3. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Ik zal me ook nog een beetje voorstellen

Vriend en ik zijn beide 25 jaar ( beide 26 als de baby geboren word). En we zijn al 9 jaar samen.
    Hebben sinds een jaar een huis gekocht dus de ruimte is er!
    Ik ben vanuit het midden van het land verhuist naar Friesland, net boven leeuwarden ( wel al 3 jaar geleden).

Wij zijn beiden heel erg lui xD houden niet zoveel van sport en activiteiten. Maar aan de andere kant willen we wel altijd iets te doen hebben!

Ik werk in de ouderenzorg en mijn vriend werkt bij een gasbedrijf.

4. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    @Suze29 , mooie test hoor!

@ilse1207, welkom en gefeliciteerd!

Hier verder ook geen kwaaltjes. Alleen hele zere borsten en een opgezette buik.
    Ondertussen geloof ik het nu wel dat ik zwanger ben en geniet ik echt van het niet ongesteld worden XD alleen het besef van zwanger zijn is er nog niet echt, voel me niet veel anders! Ben eerlijk gezegd ook nog helemaal niet blij! Had verwacht dat ik ongelofelijk blij zou zijn maar dat gevoel heb ik dus niet

5. Suze29

Suze29 Fanatiek lid

20 okt 2014
    2.709
    740
    113
    Wat leuk dat iedereen zich voorstelt!

@clarajilla wij zouden ook zo graag richting het noorden gaan wonen, wonen nu in de randstad.
    Wat heeft je doen besluiten die kant op te gaan?

Vanmorgen weer getest, nu ben ik erg ongerust. De k2v5 is afgelopen sinds vorige keer en de actinische ook niet echt donkerder geworden...

Pffff stress!! Maar even nieuwe testen halen voor morgen

Bijgevoegde bestanden:

6. Salie

Salie Actief lid

16 jun 2016
    268
    40
    28
    Vrouw
    Hoi dames,

Gefeliciteerd allemaal! Wij zijn helaas nog niet zwanger, maar binnenkort weer een ivf-poging en ik vroeg me af of jullie in de ronde dat je zwanger werd iets speciaals hebt gedaan?

Ik slik nu ubiquinol voor het versterken van mn eitjes, en ik heb een voorraadje granaatappelsap ingeslagen voor na de tp. Ook heb ik kinderaspirine gehaald voor na de tp voor een betere innesteling. Zijn er nog andere dingen die jullie aanraden om na de tp te doen?

Ik hoop me gauw bij jullie toe te voegen ;)

7. Suze29

Suze29 Fanatiek lid

20 okt 2014
    2.709
    740
    113
    Ik hoop het voor je Salie, dat het binnenkort raak is.

De afgelopen keer heb ik juist eens niets 'speciaals' gedaan. Voorheen deedcik dit altijd wel, ook toen we nog niet met ivf bezig waren. Het enige is dat ik ben gaan minderen met dierlijke producten, zoals yoghurt, melk etc maar deze keus heb ik niet gemaakt om de innesteling te verbeteren maar omdat ik dit gewoon niet graag eet en drink. Vlees eet ik zoiezo al nooit.
    Ik heb verder gewoon alles gegeten waar ik zin in had, ook nog wel een wijntje gedronken.

8. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Die roze van de action? Die vind ik wel wat duidelijker. Het is miss handiger om de zelfde testen naast elkaar te leggen want ieder merk test is anders dus dan lijken ze streepjes ook anders.

Ik ben dan wel zonder mijn ouders en familie naar Friesland verhuist, maar mijn vriend die heeft er altijd al gewoont. Ik reisde gewoon 6 jaar lang 2 uur enkele reis op en neer met de trein:rolleyes:
    Maar de keus om echt Friesland samen te wonen en niet naar midden van het land was meer omdat mijn ouders heel moeilijk deden. Mijn vriend moest fulltime werken anders mocht die niet tijdelijk in huis wonen, mocht geen opleiding doen enz enz.. Me moeder kon haar eigen ding niet meer doen want hij was er dan...
    Dus toen we een huis konden huren in Friesland hebben we dat gedaan, dat was overigens ook nog is 200-300 euro goedkoper per maand en je had een groter appartement!
    Nu dus een huis gekocht en de huizen zijn echt veel goedkoper dan in de randstad. Wij hebben een hoekhuis met voor tuin 4 slaapkamers en 11 meter diepe tuin voor 127000 gekocht. Daar betaal je in de randstad wel 2 ton voor als het niet meer is.

Wat ik wel heel erg wennen vind is dat alle leuke dingen zoals dierentuinen, strand, pretpark en enz een stuk verder rijden zijn! Nu moet je vaak van te voren plannen wat je gaat doen en waarheen. En dat heb ik nooit echt hoeven doen. Als ik me verveelde en me zusje ook bedachten we om 11 uur oh we gaan naar de dierentuin, en dan was je er ook in een half uur. Om nu naar die zelfde dierentuin te gaan moet ik 2 uur rijden!

9. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Hopelijk snel raak voor jou !
    Ik heb eigenlijk ook niks bijzonders gedaan. Toen we zelf probeerde echt alles gedaan en nu bijna niks meer vergeleken met dat!
    Ik slikte wel multivitamine kruid vat voor zwangeren, vitamine b en ubiquinol.
    Daar was ik mee begonnen toen er bij ons geen bevruchtingen waren met IVF. Nu met icsi 8 bevruchtingen, maar weet niet of dat aan de ubiquinol ligt of gewoon aan icsi

10. xBambi

xBambi Actief lid

27 jun 2014
    383
    236
    43
    Eindhoven
    @Tine85 volgens mij kan je gewoon je haar verfen. Alleen wel even aangeven dat je zwanger bent, volgens mij kun je beter haarverf gebruiken waar geen ammoniak in zit!

En ik moest na positieve test stoppen met de utrogestan, scheelt hoop gedoe met inlegkruisjes zeg! :D

@ilse1207 Hoi, welkom! Fijn dat je al eerste goede echo hebt gehad zeg.. is de behandeling via Den bosch/Tilburg gegaan of ander ziekenhuis ivm donor?

Wij verhuizen terug naar Geldrop, dorp bij eindhoven. Zijn we allebei ook opgegroeid. Terug naar de rust haha.

@clarajilla ik heb precies hetzelfde, dat het besef er nog niet is. Ik weet het wel, maar het gevoel is er nog niet.. erg raar is dat. Ik heb eigenlijk ook bijna geen kwaaltjes meer sinds stoppen met utrogestan vorige week. Buik blijft opgezet door overstimulatie en nu beginnen borsten vrolijk mee te doen inmiddels.

En jammer dat het toen zo gegaan is met thuis zeg, inmiddels wel helemaal geaard in het noorden ondanks dat het wat afgelegen ligt? :p

@Suze29 ik vind dat de Action test is opgelopen hoor, of lijkt dat maar zo? Misschien dat bij kruidvat je urine net iets minder geconcentreerd was? Bij mij was Action donkerder dan de kruidtvat, terwijl bij velen dat juist andersom is? Dus geef mij maar de Action testen!

Ik hoop dat het niets betekent en dat je niet al te zorgen maakt komende dagen, als action is opgelopen probeer daar vanuit te gaan. Maar dat is makkelijk gezegd natuurlijk :(

@Salie ik heb niets anders gedaan dan voorheen eigenlijk.. Alleen multivitamine en extra magnesium en selenium/zink. Dat slik ik nog steeds.. en na terugplaatsing sokken aan en warm kruikje in de buurt. Maar daar is het weer nu niet helemaal naar haha. Veel succes! :)

11. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    @Tine85 , ik mocht ook stoppen met de utro na de positieve test! Heb daar nu nog super veel van in huis..

@xBambi , ja jammer genoeg is mijn moeder heel moeilijk. Heb nooit een goede band met de gehad. Dus vind ook niet erg dat ik 200km verderop woon. Soms zie ik ze iedere maand soms zie ik ze 3 maanden niet, geen probleem! XD
    En ja heb het wel naar me zin hier! Wonen in een leuk dorp, leuke buurt en weet de weg wel redelijk goed te vinden!
    Het enige ding wat ik minder vind is de taal:rolleyes: wat dat betreft ben ik echt anti fries XD
    Vind het maar belachelijk dat er Friese les op school gegeven word en wil eigenlijk ook niet dat mijn kind fries gaat spreken.. ( sorry als ik een fries voor het hoofd stoot!) ik versta zelf geen fries en wil er ook geen moeite voor doen om het te kunnen verstaan.

12. Salie

Salie Actief lid

16 jun 2016
    268
    40
    28
    Vrouw
    Dankjulliewel voor de reacties dames!

@clarajilla slik je nu nog steeds ubiquinol nu je zwanger bent? Of ben je ermee gestopt sinds de tp of positieve test?

13. Suze29

Suze29 Fanatiek lid

20 okt 2014
    2.709
    740
    113
    Het lijkt me ook heerlijk wonen in Friesland, zou het zo willen maar ik hecht erg aan mijn ouders en broers dus dat is dan voor mij weer een punt van twijfel.

Het gekke is dat ik op beide testdagen 1 action en 1 kv heb gedaan allebei tegelijkertijd en vandaag was de kv dus best wel licht

14. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Nee ik slik het nu niet meer. Ik had voor 3 maanden in huis. Ben eind januari begonnen en vorige week was het op dus geen nieuwe meer besteld. Vond zonde om ze te laten liggen vandaar ze gewoon opgemaakt.

15. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Ja ik snap het wel mijn vader wilt ook heel graag hierheen verhuizen. Hij vind het een super mooi dorp met alles wat je nodig hebt en 5 min rijden van de hoofdstad af.
    Alleen mijn moeder wilt niet, zij wilt ook niet ver van haar ouders en vrienden wonen.
    En daarnaast moet er wel werk hier zijn.

16. Suze29

Suze29 Fanatiek lid

20 okt 2014
    2.709
    740
    113
    Wie heeft zich eigenlijk al aangemeld bij mvm?

17. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Ik!
    Gister zijn de eerste flessen opgehaald en weer nieuwe gebracht doe nu een week mee!

18. Tine85

Tine85 Actief lid

11 mei 2017
    364
    228
    43
    Vrouw
    Net gebeld en mag 23 juni voor de eerste echo :) Ik moet nog wel even doorgaan met de utrogestan. Vreemd dat dit dan per persoon verschilt.. ik slik naast de progynova wel multivitamine voor zwangere vrouwen van davitamon en verder eigenlijk niets. Ik ken ubiquinol ook niet eerlijk gezegd.

Ga je morgen weer testen @suze?

Ja ik ga eens informeren bij de kapper of het kwaad kan om mijn haren te verven..

19. Tine85

Tine85 Actief lid

11 mei 2017
    364
    228
    43
    Vrouw
    IVF Mama's februari/maart 2018

8 januari
    Nonma, 34 jaar, tweede kindje
    Ilse1207, 28 jaar, eerste kindje

17 januari
    Kraanvogel, 35 jaar, vierde kindje

19 januari
    Clarajilla, 25 jaar, eerste kindje

26 januari
    xBambi, 28 jaar, eerste kindje

4 februari
    Tine85, 31 jaar, eerste kindje

5 februari
    Suze29, 32 jaar, eerste kindje

Afsprakenlijstje:
    Kraanvogel, 2 juni 1e echo
    Clarajilla, 9 juni, 1ste echo
    xBambi, 9 juni, 1ste echo
    Kraanvogel, 12 juni intake verloskundige
    Nonma, 14 juni, 3e echo
    Ilse1207, 17 juni, 2e echo
    Ilse1207, 22 juni intake verloskundige
    Tine85, 23 juni 1ste echo
    Nonma, 3 juli, Echo en NIPT test

In totaal tot nu toe; 0 BOYS 0 GIRLS 0 verrassing

20. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    @Kraanvogel , hoe laat heb je vandaag je echo? Of heb je hem al gehad?

Deel Deze Pagina