IVF Mama's januari/februari 2018

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Suze29, 30 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Ha meiden,

heel wat geschreven hier, terwijl ik een lang weekend weg was!

Fijn alle mooie echo's! En @Saskia1984 : na een jongen nu een meisje, super dat je voorgevoel klopte!

@zwangerschapsdagboek: ik las al iets over die van Pauline... die heb ik ook gekocht. Ik vind het heel fijn dat je daar per week in kan schrijven, en dat deze ook nog wat info bevat per week. Het begin is gemaakt met schrijven!

@spulletjes kopen: naast het dagboek, een boek over zwangerschap en een rompertje voor 1 van de aanstaande oma's koop ik voorlopig nog niks. Ik ben natuurlijk ook nog wat minder ver dan de meesten, en wil sowieso eerst een goede echo en daarna waarschijnlijk ook de 3 maandengrens gepasseerd zijn. Ergens bang dat ik anders het onheil over mezelf af roep ofzo...:rolleyes: Verder wil ik ook wel een beetje afwachten wat er vanuit onze omgeving aangeboden gaat worden, want ik weet al dat er ergens 1 of meerdere zakken kleding te wachten staan...

@BakingSoda : wat naar hoe je je voelt meid! Ik sluit me aan bij wat voor mij al gezegd is! Zo oneerlijk na een mmm-traject ook nog zo'n lastige zwangerschap voor de boeg, geen leuk vooruitzicht voor de komende maanden. Fijn dat je er vroeg bij bent en zo kan zorgen voor de juiste hulp. En hopelijk vind je op dit forum ook steun de komende tijd!

@alle andere dames: zwaai zwaai! :) Ik lees al jullie verhalen mee, maar overal op reageren is een beetje veel.

Wij hebben morgen de eerste echo! De afgelopen dagen was ik flink afgeleid, maar dan vooral doordat ik me niet lekker voelde:confused: Ik had last van een soort buikgriep/virus volgens mij, want alles wat ik at of dronk kwam er boven of onder weer uit (excuus :p). Sindsdien is de misselijkheid blijven hangen, dus ik vrees dat deze kwaal nu z'n intrede heeft gedaan... Steeds beetjes blijven eten helpt wel, ook al heb ik er niet altijd zin in. Ik zie het in elk geval maar als een positief teken en hoop dat dit morgen bevestigd wordt met een mooie echo.

Verder lees ik hier en daar bij jullie al wat over onzekerheid, en ik merk dat ik dat ook begin te krijgen. Op zich wel vertrouwen in dat het goed zit, maar onzekerheid over de zwangerschap en hoe dit allemaal zal gaan. Ik ben nogal een controlfreak, en door de mmm heb ik dat wel wat afgeleerd, maar deze nieuwe wereld van het zwanger zijn is ook weer een goede testcase volgens mij!

Nonma vindt dit leuk.
  2. xBambi

xBambi Actief lid

27 jun 2014
    383
    236
    43
    Eindhoven
    #582 xBambi, 10 jul 2017
    Laatst bewerkt: 10 jul 2017
    @Dreamer29 alvast veel succes morgen! Hopelijk hebben jullie ook een mooie echo met kloppend hartje ter bevestiging :)

Vandaag termijnecho gehad en ik zit op 11w2d. Het kleintje lag heel erg te bewegen en te draaien, dus was lastig meten. Maar zo leuk om te zien!
    Foto met kontje en beentjes in de lucht en handje boven het hoofd.

Daarna nog even naar Babypark gereden, ligt om de hoek van het ziekenhuis. Maar we komen er niet uit met de kinderwagen. Ik wil op marktplaats tweedehands kopen, maar ik vind het al lastig beoordelen wat nou lekker rijdt :confused:

Uiteindelijk toch voor NIPT gekozen. Nu kwam wel naar voren dat vruchtwaterpunctie verplicht is als het negatief is, maar daar ga ik niet zomaar mee akkoord.. we gaan er maar vanuit dat het goed is!

Bijgevoegde bestanden:

Sjors84, Mieksel, Cassie21 en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. Marre1985

Marre1985 Bekend lid

1 mei 2017
    588
    500
    93
    Vrouw
  4. Suze29

Suze29 Fanatiek lid

20 okt 2014
    2.709
    740
    113
    Wat lekker veel gekletst hier! Heb meegelezen markante even niet op iedereen reageren....

@xBambi wat een mooie termijnecho! Heerlijk dat je jezelf verwent met meteen iets leuks kopen!

@clarajilla wat een mooie wagen, kan prima voor zowel een jongen als n meiske. Ideaal dus! Wat zijn die wagens duur hè. Ml schrok zich kapot, is blij dat we die van mn ouders kado krijgen haha.

Verder doe ik hier vandaag een 10 weken dansje. Eindelijk het aantal weken met 2 cijfers. Zover zijn we niet eerder gekomen en voelt als weer een mijlpaal. We kijken uit naar de volgende echo dinsdag 18 juli. De termijnecho en intake bij de vk.
    Gisteren bij prenatal en babyland geweest.
    Het oude model maxicosi pebble gaat eruit en was nu 129 euro ipv 239, dus die maar alvast gekocht. Helemaal blij met de eetste grote aankoop voor onze mini baby. En nog wat positiekleding gekocht in de sale :)
    Ook in kinderwagens verdiept, we willen een joolz, maar wat zijn die duur!!
    Er komt een nieuw model uit, welke we mooier vinden naar het oude model is nu in de sale bij babyland voor 850 euro incl voetenzak en verzorgingstas. Dat valt nog te doen. Nieuwe model is 1000 euro excl alles. Luxe dilemma's dus haha

Nonma vindt dit leuk.
  5. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Ja klopt op zich was die van ons nu redelijk, normaal 800 aanbieding voor 600 en in het weekend dat we kwamen was er een speciale aanbieding dus werd die 500! En dat incl maxicosi, luiertas en voetenzak!
    Toen we het mijn opa en oma 2 weken geleden vertelde zeiden hun nou weetje wat betalen wij hem.
    Dus uiteindelijk heeft het ons niks gekocht, maar was in eerste instantie wel zo. Hij word alleen pas geleverd in week 45 dus moet nog zo lang wachten:eek:

En super fijn dat je verder bent dan dat je ooit bent gekomen! Super!

6. Nonma

Nonma Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam
    Jeetje dames! Ik ben echt veel te lang niet langsgeweest hier! Was zo druk afgelopen week en weekend, maar heb nu even 4 pagina's bijgelezen. Ga kijken of ik alles heb onthouden:)

@BakingSoda Wat heftig zeg! Wat een heftige tijd! Ik kan me voorstellen dat de zwangerschap dan echt geen feestje is! Wel heel stoer dat je meteen aan de bel trekt, dat durft ook niet iedereen. Gelukkig weet je dat het weer voorbij gaat als de baby er is!

@Saskia1984 Wat leuk! een meisje! Gefeliciteerd! Genieten op je roze wolk!

@Suze29 Wat een mooie echo weer! Heerlijk dat het zo goed gaat! nu lekker van genieten hoor! het gaat allemaal goed!

Anderen: Ik zag nog meer geode echo's voorbij komen: heel fijn ladies! Altijd prettig even zo'n kijkje naar binnen:D

Echo: Wij gaan toch een extra echo doen om te kijken wat het wordt! Ik kan echt niet nog 5 weken wachten:D Volgende week dinsdag om 16 uur heb ik de echo. Mijn moeder gaat mee, ik ga zelf niet kijken, alleen mijn moeder mag het weten. Zij gaat dan een taart maken met roze of blauwe binnenkant en die gaan we de zaterdag erna met mijn ouders en mijn schoonmoeder opensnijden. Mijn zoontje mag hem aansnijden:) echt nu al zin in, al ben ik er echt op gefocust dat het een roze binnenkant zal zijn:D zal wel even omschakelen zijn als het toch een jongen is! Niet dat het wat uitmaakt, maar mijn gevoel zegt zo sterk een meisje:p

Spulletjes: Qua grote spullen (ledikant etc) heb ik alles nog. Wij hadden alleen de Stokke kinderwagen, die heb ik op marktplaats verkocht en een Bugaboo teruggekocht tweedehands. Die is toch een stuk praktischer dan de stokke... Kleertjes wacht ik nog even mee tot ik weet wat het wordt. Ik heb megaveel jongenskleertjes, maar mijn zoon is in de zomer geboren en ben nu natuurlijk in de winter uitgerekend, moet dus wel even geod kijken wat ik nog kan gebruiken straks... maar rompers enzo heb ik wel genoeg denk ik... Als het een meisje is, dan ga ik wel even shoppen:D Ik heb destijds veel bij Vintykids gekocht. Voor baby's kun je daar heel mooi vintage merkkleding kopen. ziet er vaak als nieuw uit...

kwaaltjes: misselijkheid is wel echt weg nu. Maar ik slap zooooooo slecht! :S echt verschrikkelijk en dan word ik wakker met barstende hoofdpijn, waar ik dan wel weer misselijk van word... pfff deze zwangerschap is wel echt zwaarder dan de eerste...

Saskia1984 vindt dit leuk.
  7. Nonma

Nonma Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam
    1 januari
    Saskia1984, 32 jaar, tweede kindje

8 januari
    Nonma, 34 jaar, tweede kindje
    Ilse1207, 28 jaar, eerste kindje

17 januari
    Kraanvogel, 35 jaar, vierde kindje

19 januari
    Clarajilla, 25 jaar, eerste kindje

26 januari
    xBambi, 28 jaar, eerste kindje

4 februari
    Tine85, 31 jaar, eerste kindje

6 februari
    Suze29, 32 jaar, eerste kindje

11 februari
    Miffy77, 39 jaar, 3e kindje

12 februari
    Marre1985, 31 jaar, 1e kindje

16 februari
    Cassie, 31jaar, 1e kindje

20 februari
    Izie, 30 jaar, 1e kindje

22 februari
    Rammetje, 31 jaar, 2e kindje

2 maart
    Dreamer29, 31 jaar, 1e kindje

Afsprakenlijstje:
    xBambi, 10 juli, termijnbepaling + NIPT
    Dreamer29, 11 juli, 1e echo
    Marre1985, 12 juli intake verloskundige
    Tine85, 13 juli 2de echo
    Izie, 13 juli, 2e echo
    Suze29, 18 juli 4e echo en intake verloskundige
    Nonma, 18 juli geslachtsbepalingsecho
    Clarajilla, 24 juli controle gyneacoloog
    Dreamer29, 24 juli, 2e echo, bij verloskundige
    Nonma, 28 juli, controle hartje
    xBambi, 28 juli, controle gynaecoloog
    Clarajilla, 31 juli geslachtsbepalingsecho
    Dreamer29, 3 augustus, intake verloskundige
    Rammetje, 3 augustus, 2de echo, gesprek over 20 weken echo eventuele onderzoeken
    xBambi, 12 augustus, geslachtsbepaling
    Nonma, 18 augustus, 20 weken echo
    Clarajilla, 28 augustus GUO

8. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @Nonma, wat leuk toch een echo! En wat knap dat je zelf niet gaat kijken. Spannend zo! Leuke manier.
    Heel herkenbaar allemaal... Ik was ook bijna overtuigd van een meisje en zou ook moeten schakelen. Niet vanwege voorkeur maar vanwege voorgevoel. Ik slaap ook heel slecht en heb veel hoofdpijn. Ik vond deze zwangerschap ook veel zwaarder dan de eerste. Mijn bekken protesteren regelmatig en ik heb giga bandenpijn.

Nonma vindt dit leuk.
  9. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Ha meiden,
    even een ego-berichtje...
    Vandaag hadden we onze eerste echo en we hebben een kloppend hartje gezien <3
    Super blij mee en tegelijkertijd blijft het zo onwerkelijk nog!

Wat ik wel gek vind is dat ik met 9 weken nog een echo en afspraak krijg in het ziekenhuis en daarna in principe door kan naar een verloskundige. Nu had ik in de tussentijd al lang contact gezocht met de verloskundige en daar een afspraak staan, maar die is dus voor de laatste afspraak in het ziekenhuis. Wat denken jullie, kan ik dit wel door laten gaan? Of moet ik eerst de afspraak in het zkh afwachten?

Marre1985, xBambi, Saskia1984 en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Izie

Izie Bekend lid

17 mrt 2015
    641
    31
    28
    Gefeliciteerd!!! wat fijn.

Ik zou de verloskundige mooi door laten gaan hoor, hoef je ook minder lang te wachten ;)

Dreamer29 vindt dit leuk.
  11. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Gefeliciteerd Dreamer! Ik zou de afspraak gewoon laten staan.

12. Suze29

Suze29 Fanatiek lid

20 okt 2014
    2.709
    740
    113
    Dat is zeker een mooie aanbieding @clarajilla en wat ontzettend lief van je opa en oma.

Wat leuk @Nonma dat jullie toch een geslachtsbepaling gaan doen. Je man wilde toch eerst niet? Ik heb diezelfde dag een intake bij de vk, grappig.

Wat geweldig @Dreamer29 wat geeft je dat een heerlijk gevoel he. Ik zou zelf de vk afzeggen en eerst het zh afwachten, maar doe vooral waar jij je goed bij voelt.
    Ikzelf heb ook 3x een echo in het zh gehad en ga dinsdag pas voor de intake bij de vk.

Vandaag op mn werk verteld, mijn directeur reageerde heel laconiek en zei dat we dan even moeten kijken hoe of wat. Mijn contract loopt 1 september af, en ik kreeg het idee dat er niet echt ruimte is voor andere werktijden etc. Ik werk in het theater en werk soms hele lange dagen en veel avonden, maar als er overdag activiteiten zijn dan werk ik overdag. Wanneer er activiteiten zijn, moet ik er zijn dus het is heel wisselend werk maar veel avonden en weekenden en ik heb een contract voor 30 uur.
    Eerst maar even laten bezinken daar, volgende week vertel ik het de rest van de collega's en daarna maar eens kijken hoe we dit moeten gaan aanpakken maar ik heb het gevoel dat het zomaar eens zou kunnen dat mijn contract niet verlengd wordt. Nouja, zien we dan wel weer.
    Mijn man werkt in een hotel en ook veel avonden en weekenden dus 1 van ons moet sowieso een andere baan gaan zoeken vrees ik.
    Van de week maar even uitzoeken bij uwv hoe het zit als je contract niet verlengd wordt als je zwanger bent.

13. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

15 okt 2013
    1.712
    188
    63
    @Suze29 : volgens mij mag je contract niet aflopen gedurende je zwangerschap...

14. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Volgens mij kan je contract wel aflopen en niet verlengt worden al ben je zwanger. Alleen ze mogen officieel niet de zwangerschap als rede geven.

Een vriendin van mij werd zwanger toen ze geen werk meer had en de tijd dat ze met verlof zou gaan, werd de uitkering tijdelijk gestopt en krijgt ze 100% van laatst verdiende loon. En na het verlof word de uitkering weer opgepakt. Dus eigenlijk heeft ze dus langer een uitkering dan als ze niet zwanger was!

15. Nonma

Nonma Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam
    Jeetje wat vervelend @Suze29 ! Helaas als contract van rechtswege eindigt dan zijn ze niet verplicht om dat te verlengen inderdaad, en daar hoeven ze niet eens een duidelijke reden voor op te geven. Ik vind het niet meer van deze tijd dat er door werkgevers op zo'n manier gereageerd wordt op een zwangerschap. Dat motiveert mensen ook niet echt. Op mijn werk weten ze al 3 jaar dat ik graag nog een kindje wil en mijn manager wist zelfs wanneer we de terugplaatsing hadden, en ik heb daarná zelfs nog mijn vaste aanstelling gekregen. Maar ja, dat is het voordeel van een grote organisatie... Hopelijk valt het mee voor je, en anders lekker wat anders zoeken!

@Dreamer29 gewoon lekker laten staan die controle! altijd fijn om even een keertje extra te kijken toch? :D

@Saskia1984 Ja die bandenpijn inderdaad! Heb ik ook mega last van! Kan me niet herinneren dat ik dat bij mijn zoontje ook had!

16. Suze29

Suze29 Fanatiek lid

20 okt 2014
    2.709
    740
    113
    Ik zou graag willen blijven, maar als er geen mogelijkheid is minder te werken en ik alle avonden, weekenden en regelmatig lange dagen moet maken (meestal zo'n 2 per maand van 10 a 14 uur) dan weet ik niet of het heel handig is om daar te blijven. Ml werkt ook altijd avonden en weekenden, dus hoe gaan we dan ooit oppas daarvoor regelen.
    Ms is het dan maar beter dat mijn contract niet verlengd wordt. Dan kan ik na mijn verlof iets anders zoeken wat qua tijden beter is.
    Loopt alleen 1 september af, dus wie gaat er nou een zwangere aannemen die na 3 maanden met verlof gaat...
    Dus dan zal het tijdelijk ww worden, dat vind ik ook zo wat. Maargoed, eerst maar even laten bezinken allemaal bij mij en mijn werkgever. Maar het maalt wel steeds Door mijn hoofd

17. Nonma

Nonma Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam
    Goed om te weten: volgens mij krijg je tijdens je verlof 100% van je laatstverdiende salaris van het UWV...

18. Suze29

Suze29 Fanatiek lid

20 okt 2014
    2.709
    740
    113
    Dat hoop ik @Nonma ik ga het uwv maar eens bellen straks

19. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Wat een vervelende situatie Suze! Volgens mij inderdaad ook 100% van je laatst betaalde salaris in je verlof. Kun je rustig iets anders zoeken daarna. Maar toch... leuk is het niet en zo'n reactie al helemaal niet.

20. Suze29

Suze29 Fanatiek lid

20 okt 2014
    2.709
    740
    113

Deel Deze Pagina