IVF Mama's januari/februari 2018

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Suze29, 30 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Wat fijn dat jullie zoveel echo's krijgen!
    @Nonma: best spannend zeg voor jou dus, kan je daar complicaties door krijgen? Met 30 weken zul je dus al ongeveer horen wanneer je kindje komt? Wel bijzonder lijkt me, hoewel je dan ook echt weet waar je naar toe kan leven natuurlijk.

2. Nonma

Nonma Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam
    Nee heb er helemaal geen last van hoor. Gelukkig niet:) Met 30 weken gaan ze inderdaad bepalen wat ze gaan doen met de bevalling. Ik verwacht dat ze tussen 37 en 39 weken gaan halen. Het is nog even afwachten of het dan een geplande keizersnede gaat worden of dat ik toch ingeleid kan worden...

Dreamer29 vindt dit leuk.
  3. Suze29

Suze29 Fanatiek lid

20 okt 2014
    2.709
    740
    113
    Wat leuk al die etra echo's! Omdat wij in het zh lopen krijgen we iedere keer ook een echo bij de controle.
    Zoals vanmorgen ook weer. Eerste vk bezoek op de intake na. We hebben gewoon wat gekletst over van alles, even bloeddruk gemeten en een snelle echo. Toen ik buiten stond vroeg ik me eigenlijk af wat dit nou voor nut heeft gehad?!? Gaat het altijd zo bij zo'n bezoek?

30 weken is al over 12 weken @Nonma wat gaat het hard hè!

Nonma en Buko vinden dit leuk.
  4. Buko

Buko Fanatiek lid

19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Hahaha, ik vind de bezoekjes aan de vk ook altijd erg relaxt. Inderdaad een check van bloeddruk en bespreken van eventuele kwaaltjes of vragen. Daarna het hartje nog even luisteren.
    Soms heeft zij nog 'een onderwerp' wat ze wil bespreken (kraamzorg aanvragen, nipt bijv), maar meestal is dat het dan weer. Ohja en soms krijg ik nog een formulier mee voor een aanvullend bloedonderzoek wat dan na X weken moet, of laatst om met 32 wkn een extra echo te laten maken ivm de ligging van de placenta.

Had je er een hele andere verwachting van?

5. Suze29

Suze29 Fanatiek lid

20 okt 2014
    2.709
    740
    113
    Ja eigenlijk wel, en hoopte het hartje dit keer te horen maar daar had ze niks voor bij de hand dus dat was jammer.
    Op de echo wel duidelijk kloppend hartje.

Had er niet iets specifieks bij verwacht, maar dit al helemaal niet haha.
    Mijn man was laat thuis vannacht dus doe is daarna weer zijn bed ingekropen haha.

Nemen jullie altijd jullie partner mee? Of gaan jullie ook wel alleen?

6. Buko

Buko Fanatiek lid

19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Haha, misschien volgen er straks wat specifiekere afspraken! Mijn vriend is met de icsi behandelingen echt altijd mee geweest, met al de extra echo's en geslachtsbepaling ook. Naar de VK eigenlijk alleen met de intake..

7. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Wat een hoop berichten weer!

Wij kregen met de geslachtsbepaling echo ook even ons meisje in 3d te zien! Had niet verwacht. Zoiezo staat 14 oktober al een 3d/4d echo gepland, dat wilden mijn ouders kado geven ( en natuurlijk zelf ook meegaan ;) )

Mijn vriend is bij de behandelingen alleen bij geweest met insemineren, puncties en terugplaatsing. Nu is hij de eerste 2 echo's er wel bij geweest. Maar hij kan niet constant vrij vragen van zijn werk. Met de geslachtsbepaling was die er wel bij, en straks met de GUO ook omdat we dan vakantie hebben

8. Marre1985

Marre1985 Bekend lid

1 mei 2017
    588
    500
    93
    Vrouw
    Wat leuk weer, al die goede echo's allemaal. En steeds meer dames die het geslacht al weten! Wij moeten nog wachten tot midden/eind september.

@Dreamer29 Wat vervelend dat je zo misselijk en zo moe bent! Bij mij lijkt het wel alsof het de laatste twee weken een stuk erger is geworden met de misselijkheid. De eerste weken had ik er bijna geen last van maar nu heb ik al een week dat ik eigenlijk de hele dag misselijk ben. Soms heel erg, soms een beetje. Hopelijk is het snel over bij ons allebei!

@BakingSoda wat heftig allemaal maar fijn dat je weer thuis bent! Hopelijk gaat het beter nu met de medicijnen en de therapie en kan je er meer van gaan genieten!

En wat een heerlijke vakantieplannen lees ik hier. Allemaal al vast veel plezier gewenst en een goede reis!
    Het is vast ook fijner om dichterbij te gaan ivm de lange vliegreis. Viel mij in ieder geval niet echt mee, 8 uur stilzitten en niet gewoon kunnen eten als je wilt en overgeven in zo'n smerig toilet. Bleh.

Hier geen vakantieplannen omdat wij voor ons werk al genoeg reizen. Maar volgende week komt mijn moeder een midweekje naar Zweden, waar ik woon, dus daar kijk ik wel naar uit!

Samenzijn vindt dit leuk.
  9. Marre1985

Marre1985 Bekend lid

1 mei 2017
    588
    500
    93
    Vrouw
    Mijn vriend is trouwens ook niet overal bij geweest. Bij de IVF kon hij helaas niet bij de terugplaatsing zijn en hij heeft ook 1 van de follikelecho's gemist.
    De eerste echo was hij uiteraard wel bij maar ivm het hematoom had ik de week erna weer een echo, maar toen was hij voor zijn werk in het buitenland en kon niet anders gepland worden.
    Maar de afspraken bij de verloskundige (tot nu toe intake en 12 weken echo en straks echo met 19 weken) hebben we wel zo kunnen plannen dat we er allebei bij kunnen zijn. Vooral voor de echo's vind ik dat toch wel belangrijk, want anders blijft het wel erg abstract voor hem denk ik.

10. xBambi

xBambi Actief lid

27 jun 2014
    383
    236
    43
    Eindhoven
    @Dreamer29 vervelend dat je klachten zo in de weg staan momenteel.. nog even volhouden, als het goed is neemt het snel af en kan het genieten meer gaan beginnen voor je! Als je niet een van die pechvogels bent die er wel langer mee doorloopt tenminste :confused:

@Buko dat is dan erg leuk, zeker als het niet teveel medisch ingegeven is zeg maar.. :cool:

@Marre1985 fijn dat je vriend nu wel mee kan met de belangrijke afspraken in ieder geval. Voor hem fijn, maar ook voor jou dat je dan niet alleen hoeft te gaan. Zulke momenten blijven toch spannend natuurlijk

Vanavond de pretecho gehad en wat geweldig was dat! :D Ze legde alles uit wat ze zag, stap voor stap het lichaampje af en wat een beter beeld in vergelijking met het ziekenhuis.. we zagen nu al een gevuld maagje!
    Ze heeft ook paar keer geprobeerd om mooie 3d foto te krijgen, maar daar had de kleine geen zin in haha. Ze heeft het geslacht kunnen vastleggen in ieder geval. Hopelijk spiekt mijn man niet stiekem morgen onderweg naar de banketbakker haha.. :|

Dreamer29, Buko en Marre1985 vinden dit leuk.
  11. Suze29

Suze29 Fanatiek lid

20 okt 2014
    2.709
    740
    113
    Wat lief van je ouders @clarajilla dat zijn leuke cadeaus.

Wat spannend @xBambi, wat goed dat je nog zo lang geduld kan hebben. Ga je het groots vieren maandag?

Wij mogen 17 augustus, en willen het 2 september aan onze familie en beste vrienden bekend maken. Gewoon in de ochtend met taart en koffie en de tuin een beetje versiert ofzo

12. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Mijn man is altijd mee geweest naar alle afspraken in het ziekenhuis voor ons icsi-traject. Ik geloof dat hij slechts 1 keer een echo gemist. Nu naar de verloskundige gaat hij in principe ook altijd mee. We vinden het fijn om het echt samen te doen. Onze verloskundige heeft ook avondspreekuren, dus waar mogelijk maken we daar gebruik van en anders een afspraak op het einde van de dag. Qua werk kost het dan niet zoveel uurtjes, en hij kan dit makkelijk op een andere dag weer inhalen.

@Marre1985 : jij ook zo'n last van misselijkheid dus sinds kort, vervelend hè?! Jij hoeft nog niet te spugen? Hier was het vanochtend weer raak, zucht... Misselijkheid is er ook de hele dag door en wat je zegt met momenten heel erg, andere momenten weer minder. Jij zit al op 13 weken, dus hopelijk gauw weer over!

@xBambi : ik hoop zoo dat het met 12/13 weken minder word, en dat ik inderdaad niet 1 van die pechvogels ben die er veel langer last van heeft...
    Wat heerlijk zo'n mooie echo! Nu spannend wat het zal gaan worden, alvast veel plezier voor maandag!

13. Marre1985

Marre1985 Bekend lid

1 mei 2017
    588
    500
    93
    Vrouw
    @Dreamer29 . In het begin (vanaf 7 weken ofzo) moest ik ongeveer 1x per week overgeven (meestal savonds als ik te lang niets gegeten had) De laatste week is het wel elke dag.

Maar vandaag lijkt een goede dag, goed geslapen en ook meer energie dan de andere dagen. Voel me tot nu toe ook prima. Hopelijk een goed teken dat het minder gaat worden!

14. Marre1985

Marre1985 Bekend lid

1 mei 2017
    588
    500
    93
    Vrouw
    Beetje een stomme vraag hoor, maar passen jullie allemaal je gewone kleren nog? Ik wel shirtjes/jurkjes/zomerbroeken. Spijkerbroeken kom ik overdag nog wel in maar savonds of na het eten zit het toch niet lekker meer.

Nu heb ik vorige week voor het eerst zo'n positiebroek gekocht. Voelde me wel een beetje bezwaard op de zwangerschapsafdeling terwijl er nog niets van een buik te zien was, maar toch wel blij mee :)

15. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Vervelend die misselijkheid. Hopelijk is het snel over bij jullie!

Jurkjes en shirtjes pas ik nog wel. Broeken draag ik al 3 weken zwangerschapsbroeken voor. En sommige shirtjes beginnen echt al te kort te worden dan zie je die band van de zwangerschapsbroek onder vandaan komen, dus die trek ik niet meer aan( die shirtjes dan)

16. Suze29

Suze29 Fanatiek lid

20 okt 2014
    2.709
    740
    113
    Ik heb sinds vandaag ook een positiejeans aan, en wat zit dat heerlijk zeg echt een verademing :)

17. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    @Marre1985 : ik had het in het begin ook een keer per week ofzo, wel altijd in de ochtend. Sinds deze week is het helaas vaker raak. Fijn dat vandaag een goede dag lijkt te zijn, hopelijk komen daar meer van!

@positiemode: ik heb het nog niet in huis gehaald, maar loop ook net wat weekjes op jullie achter nog. Ik merk wel dat mijn spijkerbroeken niet altijd meer lekker zitten, en dan vooral in de avond. Bij voorkeur draag ik dan ook rokjes momenteel. Benieuwd wanneer ik voor het eerst echt wat nodig heb! Mijn man vindt soms al dat er iets te zien is aan mijn buik, maar zelf heb ik dat idee nog niet. Inmiddels ben ik wel de eerste kilo aan gekomen. Vooral omdat ik steeds honger heb denk ik, en daardoor wel wat meer eet dan ik altijd deed. Honger en misselijk tegelijk... heerlijke combi, leve de hormonen! :rolleyes:

18. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Ik vraag me af of ik de baby nou al voel of niet..

2/3 weken geleden voelde ik wel iets waarvan ik denk dat dat het was. Maar nu sinds een paar dagen voel ik de hele dag door iets in mijn buik. Vind het alleen lastig thuis te halen of dat dat nou de baby is of niet. De verloskundige zei met de pretecho dat als je een dunne buikvlies hebt dat je het kan voelen. Kan ook niet omschrijven wat ik voel. Soms voelt het als een stompe stootjes van binnenuit, andere x weer als spiertrekkingen die je niet van buitenaf ziet of voelt.

19. Marre1985

Marre1985 Bekend lid

1 mei 2017
    588
    500
    93
    Vrouw
    @clarajilla ah wat leuk! Dat kan al wel toch vanaf 16 weken?
    Mijn app beweerde zelfs dat het vanaf 12 weken al kan maar dat lijkt me toch stug :)

20. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Oh, wat leuk Clarajilla! Het lijkt me zo bijzonder als die fase aan breekt en je je kindje echt kunt gaan voelen. Daar wordt het allemaal nog echter van lijkt me. Ik heb geen idee vanaf wanneer je precies iets kunt voelen. Dacht wel eens gelezen te hebben dat het met een eerste vaak later is dan een eventueel volgend kindje, maar wanneer...

Weet iemand eigenlijk wanneer je kinderopvang moet gaan regelen? de VK gaf al wel gauw aan dat je kraamzorg moest regelen, dus dat al gedaan. Maar met kinderopvang weet ik het eigenlijk niet of je er op tijd bij moet zijn.

Deel Deze Pagina