IVF Mama's januari/februari 2018

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Suze29, 30 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Nee die hebben ze alleen gestript.
    Heb nog niet weer gebeld naar de huisarts. Wacht nog even een paar dagen af kijken hoe het gaat als de kuur een paar dagen is afgelopen. En blijf ik dan nog twijfelen, strip ik op zondag me eigen urine op het werk en bel ik maandag gewoon de gyneacoloog

2. xBambi

xBambi Actief lid

27 jun 2014
    383
    236
    43
    Eindhoven
    @ilse1207 is het nog gelukt met het gesprek met je teamleider? Zeker rust houden inderdaad, gaat voor op alles natuurlijk. Heb verder ook geen tips

@Marre1985 gefeliciteerd!!! Wat leuk een jongen en fijn dat alles goed is. Lief eerste pakje zeg!

@Nonma ga je nog weg tijdens je vakantie of gewoon even rust? :D

@clarajilla vervelend dat blaasontsteking niet goed over lijkt te gaan.. goed om daar dan maandag toch even achter aan te gaan als dit zo blijft, merk je wel verbetering want anders zou ik voor het weekend al actie ondernemen?

En fijn dat jullie meisje zo mooi groeit! Is er een reden voor de groei echos of vinden ze gewoon fijn om te weten?

Bij mij hebben ze nog helemaal niet het gewicht bepaald. Maar op basis van metingen van het buikje loopt de groei aantal dagen voor dus dat zal wel goed zijn. Ze zijn er tijdens controles vooral op gericht dat ze binnen blijft en genoeg ruimte heeft in de buik :p

Verder gaat het prima, merk echt dat het genieten is begonnen.. :cool: Voel haar ook dagelijks, heerlijk is dat! Afgelopen weekend eindelijk de kamer uitgezocht, geeft toch wel rust haha.

Nonma en clarajilla vinden dit leuk.
  3. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Ja ik slik medicatie waardoor de baby te klein kan zijn, te vroeg geboren kan worden of een te laag geboortegewicht kan hebben. Dus vandaar dat ik vanaf nu groei eco's ga hebben, met de 20 weken echo liep ze ruim 1-2 weken voor met alles. En nu zijn de benen en buik weer terug op de normale lengte. Dus ben benieuwd hoe dat verder gaat groeien!

En ja over me blaasontsteking, ik weet het niet of ik verbetering merk. Ik had er al geen last van dus dat is lastig te bepalen dan. Die steek naast me heup heb ik niet meer wat ik daarvoor wel had. Maar vanacht moest ik 2 x plassen en voelde een soort druk in me buik en had na het plassen gewoon beide keren een harde buik.. en in de nacht lijkt me dat ik die niet zomaar kan krijgen want ben ik rust. Of de baby moet heel druk zijn geweest xD vind dus lastig wat ik nu moet doen. De kuur is gisteravond pas afgelopen en die is pas na een paar dagen het lichaam uit, en dan zou ik dus in het weekend terecht komen. Maar dan kan je niet bellen dus word het er weer na xD

Wel fijn dat het genieten nu bij je gaat beginnen! En leuk een kamertje uitgezocht!

4. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    @Suze29 : ik wil het geslacht niet weten, dus hopelijk blijft dat een verrassing bij de 20 weken echo ;) Volgens mij ben ik de enige in dit topic die het niet wil weten....
    Fijn dat je een goede 20 weken echo hebt gehad, en heel vervelend dat je volgende week nog even terug moet, hihi!

@clarajilla: leuk kamertje! Fijn dat je controle weer goed was. Ik ben stiekem wel jaloers hoor, dat je zoveel echo's krijgt (hoewel de reden natuurlijk minder leuk is...). Ik zou graag ook weer spieken naar onze kleine!

@ilse1207: ik ben niet bekend met ischias, dus geen tips. Hopelijk een goed gesprek met je teamleidster. Jij en de baby zijn het belangrijkst, dus als je rustig aan moet doen, dit ook echt doen.

@Marre1985 : fijn een goede 20 weken echo! En gefeliciteerd met een jongen, dat kon dit topic nog wel gebruiken geloof ik ;)

Volgens mij voel ik echt af en toe de baby... Gisteren had ik een beetje aan de zijkant van mijn buik een soort kriebeltjes, zoals ik het hier en daar wel lees in de omschrijvingen. Hopelijk wordt het de komende weken steeds duidelijker en kan mijn man het op een gegeven moment ook voelen. Dat lijkt me ook wel heel bijzonder voor hem, dat maakt het voor hem ook echter.
    De misselijkheid is wel echt weg nu, zo fijn! Mijn eetlust begint ook wat te veranderen. Ik had s ochtends echt honger de afgelopen weken, maar dat is nu minder.

Inmiddels ook controle bij de vk gehad en alles zag er weer goed uit, hartje klopte mooi duidelijk ook. Ik blijf dat geluid bijzonder vinden hoor, kan er uren naar luisteren voor mijn gevoel, hihi. Een 'fit to fly' verklaring meegekregen, dus klaar voor onze vakantie! Alleen heb ik nu last van een flinke verkoudheid, dus hopelijk gaat dat over voor we weg gaan....

5. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    @xBambi : super, dat het genieten zo begonnen is voor je! Benieuwd naar jullie kamertje :) Ik kan nog wel wat inspiratie gebruiken.

6. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    @Dreamer29, ja vind zelf ook helemaal niet erg iedere x een echo xD kan er straks zowat een boek mee vol plakken :rolleyes:

En ja kan maar zo zijn dat dat de baby is hoe je het omschrijft! Ik kon ook niet wachten tot mijn vriend het kon voelen. De eerste x dat hij het eindelijk voelde ( eerder had die het geduld niet om een hand op me buik te houden) kreeg ik de tranen wel in me ogen xD vond het zo speciaal dat hij het ook kon voelen!
    Nu is onze kleine zo druk dat ik der al bijna de hele dag voel en zie bewegen o_O

7. Suze29

Suze29 Fanatiek lid

20 okt 2014
    2.709
    740
    113
    Leuk het kamertje @xBambi. Foto?? Lekker genieten van de kleine meid in je buik!!

Heel fijn al die extra echo's en dat je goed in de gaten gehouden wordt @clarajilla. Hopelijk betekent het niks dat ze iets is blijven hangen in de groei.
    Wel goed je blaasontsteking in de gaten houren inderdaad.

Kijk dat is ook leuk @Dreamer om het niet te weten, volgens mij ben je inderdaad de enige van ons clubje.
    Heerlijk vakantie in het vooruitzicht ook!

Ik voel hem ook steeds iets vaker, nog wel licht doordat mijn placenta aan de voorkant ligt.
    Vandaag eerste keer fysiotherapie voor mijn bekken, kijken hoe dat gaat.
    Gisteren ook weer zo'n schattig pakje gekocht!

Bijgevoegde bestanden:

Nonma en Dreamer29 vinden dit leuk.
  8. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @clarajilla das wel erg vervelend. Protocol bij een blaasontsteking als iemand zwanger is dat is altijd een kweek. Helaas hebben ze dat de vorige zwangerschap de eerste keer bij mij ook niet gedaan, mijn vk was daar not amused over. De keren daarna dus wel op kweek. Ze moeten weten welke bacterie de blaasontsteking veroorzaakt, omdat bijvoorbeeld streptokokken B een ander beleid bij de bevalling behoeft. Mocht je dus nog een blaasontsteking hebben of nog een keer krijgen, dan zeker aandringen op een kweek. Is echt belangrijk.

9. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Ja als ik nog x blaasontsteking heb of hij is niet weg. Dan hoef ik alleen de gyneacoloog te bellen en ze zetten het gelijk op kweek. Dus dat scheelt.
    Scheelt ook al dat ik toch al verplicht in ziekenhuis moet bevallen. Dus net antibiotica bevallen zal dan ook geen probleem zijn!

10. ilse1207

ilse1207 Lid

1 nov 2015
    70
    23
    8
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik heb inderdaad een fijn gesprek gehad met de teamleidster. We hebben nu afgesproken dat ik de zwaarste cliënten niet meer alleen doe en vooral op de dagen kom, waarop de stagiair is. Dan hoef ik niet veel zelf te doen.
    Mocht dan blijken dat het nog teveel is, kan ik nog minder gaan werken. Maar dat is even afwachten, deze week pas weer begonnen na de vakantie.

@Dreamer29 wij weten ook het geslacht niet. Willen het ook als verrassing houden. Als je de 20 weken echo hebt, moet je dit gewoon vooraf aangeven, deden wij ook en toen werd er niks gezegd. Ze liet ons steeds iets anders zien op dat moment.

@clarajilla een antibiotica is 2 dagen na afloop van de kuur volledig uit je lichaam. Maar als je het morgen nakijkt en het slaat nog uit, dan zou ik toch al bellen. Soms hebben ze dan al genoeg aan de uitslag van dat moment.

Onze kleine is echt al heel druk aanwezig, ik voel die al de hele dag door en wordt er ' nachts gewoon wakker van. Goede nachtrust is dus al een tijdje weg Haha

11. Marre1985

Marre1985 Bekend lid

1 mei 2017
    588
    500
    93
    Vrouw
    @Dreamer29 en @ilse1207 wat leuk dat jullie het geslacht als een verassing willen houden!

Toen ik het topic hier op zp erover las, begon ik wel te twijfelen of dat niet leuker was, maar ik ben gewoon te nieuwsgierig :)

Uiteindelijk wel erg blij dat we het wel weten, vooral omdat het zo een stuk concreter wordt voor mijn vriend.
    In 1 dag is ons kindje voor hem gepromoveerd van 'het babytje' naar 'mijn zoon, die de nieuwe Usain Bolt wordt omdat hij zulke sterke en lange benen heeft' :roflmao: (overigens zijn de beentjes precies gemiddeld, net als de rest. denk dat mijn vriend gewoon heel erg onder de indruk was van de echo en het feit dat de baby de hele echo aan 1 stuk door heeft geschopt )

12. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Fijn dat je leiding gevende zo.met je mee denkt!

En ja klopt het enige is dat ik morgen geen auto heb dus kan me urine niet weg brengen. Moet naar andere stad toe ervoor namelijk.
    Zondag ben ik op het werk en dan kan ik hem even zelf strippen. En dan maandag ochtend bellen en dinsdag dan op kweek brengen. Moet namelijk maandag om 8.30 weg en de afdeling gaat pas 9.00 open dacht ik

13. Marre1985

Marre1985 Bekend lid

1 mei 2017
    588
    500
    93
    Vrouw
    @clarajilla wat vervelend van je blaasontstekening en dat het maar niet over gaat. Hopelijk slaat de antibiotica snel aan!

@ilse1207 . Ook geen ervaring met ischias, maar goed dat je het gesprek bent aangegaan op je werk , en dat het zo goed is gegaan. Goed naar je lichaam luisteren, en het gaat vast beter nu met de nieuwe afspraken!

ilse1207 vindt dit leuk.
  14. BakingSoda

BakingSoda Bekend lid

1 mei 2017
    554
    187
    43
    Vrouw
    Even fotootje spammen van ons kleine meisje...... alles ok met de 20 weken echo.

Voor de rest....tja lang verhaal.

Bijgevoegde bestanden:

Dreamer29 en clarajilla vinden dit leuk.
  15. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    @ilse1207 : wat leuk dat voor jullie het geslacht ook een verrassing blijft! Ben ik toch niet helemaal alleen. Tegenwoordig lijkt het echt uniek te zijn om het niet te willen weten krijg ik de indruk. Ik ga het inderdaad aangeven bij de 20 weken echo, maar heb wel eens gelezen dat als een baby eigenwijs is, het toch per ongeluk in beeld kan komen. Hoop dat dit niet gaat gebeuren.

@BakingSoda : fijn dat de 20 weken echo goed was! Jullie meisje lijkt lekker te duimen op de foto, mooi. Ik hoop dat het een beetje gaat met je, sterkte in elk geval!

Gister heerlijk een dagje naar de sauna geweest. Ik wilde dit in eerste instantie niet tijdens de zwangerschap, dacht dat het ook niet mocht, maar dat blijkt alleen de eerste 3 maanden en op het eind te zijn. De verloskundige gaf aan dat het in de tussenliggende periode gewoon mag, dus dat zijn we gaan doen. Heerlijke start van de vakantie! Ondanks dat ik flink verkouden ben. En wat was ik er aan toe zo'n heerlijk dagje ontspannen.... Dat ga ik de komende maanden zolang het kan zeker vaker doen.
    Vanaf morgen ben ik voor 2 weken van de radar ivm onze vakantie, heerlijk naar de zon! Bijkomen, en relaxen, daar ben ik echt aan toe na de eerste maanden die ik toch wel pittig vond met vermoeidheid en aanhoudende misselijkheid. Hopelijk na de vakantie wat fitter, want dan willen we aan de slag gaan met de babykamer en baby-uitzet. Zin in!

ilse1207 en Marre1985 vinden dit leuk.
  16. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Oh, en ik doe een 17-weken dansje :D Zo bizar soms hoe snel de tijd gaat... Al richting de helft (ook al loop ik daarin op jullie achter), echt onwerkelijk soms nog dat dit over mij gaat hoor.

BakingSoda vindt dit leuk.
  17. Samenzijn

Samenzijn Actief lid

20 jan 2017
    129
    63
    28
    Vrouw
    De tijd lijkt voorbij te vliegen hoor! Ik zit inmiddels op 20 weken, maar ze gaan onze tweeling met uiterlijk 37 weken halen (schijnt protocol te zijn). Bizar om te beseffen dat we over uiterlijk 17 weken dus papa en mama zullen zijn.

Nonma en BakingSoda vinden dit leuk.
  18. Samenzijn

Samenzijn Actief lid

20 jan 2017
    129
    63
    28
    Vrouw
    Laat ik ook m'n buik eens tonen.
    Het shirt is een niet-zwangerschapsshirt. Ik ging vandaag grof vuil wegbrengen en moest even m'n zwangere charmes in de strijd gooien. Hoe dikker m'n buik leek hoe harder ze zouden lopen was m'n instelling (en het werkte )

Bijgevoegde bestanden:

ilse1207 en BakingSoda vinden dit leuk.
  19. Suze29

Suze29 Fanatiek lid

20 okt 2014
    2.709
    740
    113
    De tijd vliegt zeker! Ik kan het soms bijna niet beseffen dat we over een week of 20 met zijn drietjes zijn

Bijgevoegde bestanden:

ilse1207 en Samenzijn vinden dit leuk.
  20. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Mooie buikjes hebben jullie!

Ik ben net weer even op de baby kamer geweest xD even opschrijven hoeveel we van wat nou allemaal hebben! Krijg iedere x nog dingen erbij. Dat dus ff bij gehouden nu. Heb ik tenminste wat overzicht!

Samenzijn vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina