IVF Mama's januari/februari 2018

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Suze29, 30 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ilse1207

ilse1207 Lid

1 nov 2015
    70
    23
    8
    Vrouw
    NULL
    NULL
    @clarajilla moet je de urine niet inleveren bij het lab? Die zijn volgens mij nl eerder open. Hoop natuurlijk voor je dat het niet nodig is.

@Dreamer geniet van je vakantie!!

@Samenzijn spannend dat je al weet dat je binnen 17 weken dus je kindjes al kunt vast houden.

Samenzijn vindt dit leuk.
  2. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Ja moet wel bij lab ingeleverd worden. Maar dan moet ik eerst een formulier hebben. En de Bali gaat pas 8.30 open.

Had vandaag urine op het werk gecontroleerd. Kwam geen duidelijke blaasontsteking uit.
    Voor de mensen die er wat verstand van hebben xD alles was normaal of negatief maar mijn leukocyten waren 3+... Dus dat bel ik morgen door en denk dat ze dan wel op kweek willen hebben

3. Samenzijn

Samenzijn Actief lid

20 jan 2017
    129
    63
    28
    Vrouw
    Ze worden met 37 weken gehaald (schijnt de huidige standaard bij een tweeling te zijn). De exacte datum is nog niet bekend hoor.

4. Suze29

Suze29 Fanatiek lid

20 okt 2014
    2.709
    740
    113
    Hoe gaat het met je blaasontsteking @clarajilla?

Dat is al snel @Samenzijn!! Wanneer hoor je de datum?

Ik merk dat ik toch steeds meer stress krijg van de naam. Zijn jullie er al uit?
    Inmiddels krijg ik fysiotherapie voor mijn bekken en krijg ik steeds meer moeite met naar het toilet gaan. Maar verder voel ik me heerlijk.

Lezen jullie veel tijdschriften, apps, en zwangerschapsdingen?

Samenzijn vindt dit leuk.
  5. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Vandaag urine op kweek laten zetten. Kwam op me werk geen echte blaasontsteking uit. Maar ben wel blij dat ze het op kweek wilde zetten, word er in iedergeval goed naar bacteriën gekeken en dus ook eventueel de streptokokken bacterie.

Wij zijn al een tijdje uit over de naam. Hebben op vakantie ook al een naam bordje laten maken. De naam hadden we al veel langer, al voor ik zwanger was. Maar wilde ook nog even verder kijken, maar geen 1 naam was zo leuk als deze!

Ik lees eigenlijk helemaal niks. Alleen de nieuwsbrieven die ik via de mail krijg over wat de baby nu kan of hoe die nu groeit. Verder lees ik niks.

6. Suze29

Suze29 Fanatiek lid

20 okt 2014
    2.709
    740
    113
    Leuk dat jullie de naam al weten!

Ow gelukkig, dacht dat ik de enige was haha.
    Op wat tijdschriften na en de nieuwsbrieven heb ik ook verder niets.
    Wel veel bezig met spulletjes zoeken en daarnaar oriënteren.

7. Marre1985

Marre1985 Bekend lid

1 mei 2017
    588
    500
    93
    Vrouw
    Wij hebben de naam nog niet besloten maar wel een in gedachten.
    Ik had al jaren een favoriete jongensnaam en mijn vriend vindt die naam ook mooi. Alleen ik vind het jammer dat de naam erg populair is geworden de laatste tijd.

Ik lees eerlijk gezegd ook weinig , behalve zon app over de ontwikkeling van de baby.

Hebben jullie je al opgegeven voor cursussen zoals bevalling/borstvoeding/yoga/whatever?

Dat moet ik binnenkort ook eens gaan doen.

8. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Ik heb me niet opgegeven voor cursussen. Is denk ik allemaal niks voor mij, en daarbij is het vaak op een vaste avond en ik werk in de zorg. Dus ik kan de ene x dan wel en de andere x weer niet.

9. Nonma

Nonma Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam
    Ola! Even beetje afwezig geweest hier, echt megadruk op mijn werk! Deze hele week op een groot event aan het werk en savonds thuis nog werken... :S nog 1 week en dan vakantie! kan niet wachten, want ik loop een beetje op mijn tandvlees merk ik...

Naam: ja daar zijn we al een tijdje uit. Ik heb zelf het geboortekaartje ontworpen, bij mijn andere zoontje ook gedaan. Maar vond het wel lastiger dan de eerste keer!

Lezen: weinig eigenlijk, door tijdgebrek. En ben er sowieso wel iets minder mee bezig dan bij mijn zoontje. Gelukkig is pukkie erg druk in mijn buik waardoor hij vaak in mijn gedachten zit:)

10. ilse1207

ilse1207 Lid

1 nov 2015
    70
    23
    8
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Wij zijn er nog niet uit over namen.... heb 2 meisjesnamen en 2 jongensnamen.
    Merk dat vooral ik het erg lastig vind.

Ik heb de app van ouders van nu met idd info over wat de kleine kan en groeit. Veder inderdaad soms een nieuwsbrief, verder eigenlijk ook niet veel.

Spulletjes hebben we al wel veel, maar veel van mijn zus overgenomen zoals de kamer, maxi cosi enz.

11. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Vandaag de uitslag van de urine kweek gehad. Er zijn geen bacteriën gevonden in me urine! Dus dat scheelt!

Alleen nu had ik vanmorgen weer die steek naast me heup en was lopen echt heel pijnlijk.. trok na 5 min wel weer weg maar toch. Vraag me af waar dat vandaag komt! Zullen dat dan me banden zijn die uitgerekt worden als me blaas leeg word of niet?

12. ilse1207

ilse1207 Lid

1 nov 2015
    70
    23
    8
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Fijn dat ze niks in de kweek hebben kunnen vinden!
    Ik heb ook wel eens van die steken. Denk dat het idd de banden dan zijn. De ischias pijn die ik heb is een steek net onder mijn bil. En als het de bekken zijn dan voel ik het juist ook echt als pijn bij mijn bekken en benen, maar niet speciaal wanneer ik net naar de wc ben geweest.
    Anders even voor de zekerheid navragen bij de verloskundige als je toch nog twijfelt

13. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Clarajilla wat fijn dat er niks uit de kweek is gekomen!

De naam zijn wij ook uit maar ik blijf af en toe toch even twijfelen. Zullen de hormonen zijn :D
    Lezen doe ik bijna niet, net als Nonma tijdgebrek en minder mee bezig zijn met tweede kindje.
    Cursus wel, dat vond ik bij zoontje ook heerlijk. En nu zeker, even een avondje in de week bewust met de zwangerschap bezig zijn. Ik doe een ontspannings cq yoga cursus, gisteren de eerste gehad. Klein groepje en geen standaard pufclub. Echt zwangerschapsgym is niks voor mij.

14. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Ik denk dat die steek soms door de baby komt.. heb het namelijk niet altijd net plassen. Maar gister avond ( nu trouwens ook) is ze zo druk dat ik der Aan alle kanten voel bewegen!
    Iedere echo ligt ze rechts beneden met der hoofd ( naast die heup met wel is steek) maar nu schopte ze ergens bij me ribben en voel ik der ook bij me heup heel erg bewegen/stompen. En gister deed ze het op verkeerde plek bij die heup en toen kreeg ik soort stroomschok gevoel ervan!

15. Suze29

Suze29 Fanatiek lid

20 okt 2014
    2.709
    740
    113
    Wat raar, kreeg steeds geen reactie!

Wat fijn dat er niets is gevonden @clarajilla! Maar wel vervelend van die schok. Ik heb er geen ervaring mee, dus zou niet weten wat het is. Als je het niet vertrouwt toch even je vk vragen?

Wat heerlijk dat jullie al namen hebben, merk echt dat dat een ding is bij ons. We hebben zo'n andere smaak.
    Vandaag even een lijstje gemaakt van gezamenlijk leuke namen. 1 daarvan is onze gezamenlijke favoriet, maar wel een top 10 naam!!! Dat is iets wat ik nooit heb gewild. Dus we twijfelen nu enorm. Gaan het even op ons in laten werken. Aan de ene kant denk ik, als wij het samen een mooie naam vinden waarom niet. Aan de andere kant vind ik het ook niet leuk als er straks 10 kinderen zich omdraaien op het schoolplein als ik hem roep.... Dilemma.

Yoga/zwangerschapscursus heb ik vanaf maandag, super zin in. Ml vindt dat ik nogal hard ga met spulletjes, maar vind het gewoon fijn dat alles straks op tijd af is.
    Maandag gaan we het kamertje installeren, dus ook super zin in.

16. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Ja vorige x ook aangegeven van die steken maar dacht eerst dat bij blaasontsteking hoorde. Nu trouwens weer geen steken meer gehad dus heb geen idee! Maak me er ook niet super druk om gelukkig!

De naam die wij hebben is ook een net niet top 10 naam. Het ene jaar zit die er wel tussen en andere jaar niet. Maar vinden het allebei echt een super leuke naam dus doen het gewoon! Ook kennen wij zelf echt niemand in onze omgeving nu en vroeger die zo heet.

Haha ja het is zo fijn om alles af te hebben. Mijn vriend zegt ook de hele tijd als ik weer x wat koop: baby verslaafde xD

17. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @clarajilla kan ook zomaar bandenpijn zijn. Dan heb je ook last van steken af en toe. Hier toevallig gisteren hele flinke bandenpijn. Veel steken en continu een zeurend gevoel.

Bij zoontje hadden we de kinderkamer klaar toen ik 28 weken zwanger was. Alles in elkaar zetten zoals cosleeper, box en kinderwagen hebben we toen rond 34-36 weken gedaan. Kleertjes wassen en kasten inruimen ook zoiets. Bedje opmaken heeft mijn moeder gedaan toen ik ging bevallen, zo was het nog lekker fris ;)
    Met 38 weken was alles toen met gemak klaar. Dat is het streven nu ook maar weet niet of dat gaat lukken ;) Ik heb toen in de laatste twee weken extra dingen opgeruimd en gepoetst omdat ik mega nesteldrang had. En verder nog veel afspraken en leuke dingen. Ik voelde me gewoon goed en zo heb ik nooit zitten wachten tot de bevalling begon. Hoop dat het nu ook weer kan op deze manier.
    Veel eerder vindt ik niet prettig want dan is het zo wachten tot de baby komt. Maar als het je een rustig gevoel geeft om alles nu al klaar te hebben dan zou ik dat zeker lekker doen :) Is ook leuk om er mee bezig te zijn.

18. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Ik denk niet dat het banden pijn is.. het trekt namelijk na 5 min weg en is maar aan 1 kant. Vanmorgen had ik wel bandenpijn, voelt heel anders.
    Maar tot nu toe die steken niet meer gehad! Wel harde buiken iedere dag, maar ze zegt zolang ze geen pijn doen is het goed. Dus ga ik gewoon door en na even zitten trekt dat ook weer weg.

Ja ik vind zo fijn om met al die baby spullen bezig te zijn! Heb alles ook al gewassen en opgemaakt. Ik denk dat we alles zo goed als wel hebben. Alleen nog wat kleine dingen moeten nog, maar het is niet zo dat als het nu zou komen dat het niks heeft! Box hebben we wel in huis maar nog in doos. Die zetten we eind november op en de kinderwagen word ook in november ergens bezorgd. Die zetten we dan wel gelijk in elkaar!

Wel wil ik zolang het kan zo lang mogelijk doorwerken. Dus wil tot 4 weken van te voren doorgaan. Weet alleen niet of dat haalbaar is in de zorg.. maar als ik langer vrij ben ga ik me dood vervelen!

19. Marre1985

Marre1985 Bekend lid

1 mei 2017
    588
    500
    93
    Vrouw
    Bij ons staan de namen die wij het mooist vinden zelfs hoog in de top 10 (in Zweden dan).

Mijn vriend heeft een naam die de absolute topnaam was in de 20 jaar rondom dat hij geboren is en ik moet bekennen dat we inderdaad best een aantal mensen kennen die ook zo heten. Maar hij heeft een ongebruikelijke achternaam en heel veel mensen hebben een nickname die dan gebruikt wordt in plaats van hun voornaam (in zijn geval zijn achternaam of een verbastering daarvan) dus hij heeft het zelf nooit als hinderlijk ervaren.

Mijn broer en zus hebben ook allebei de naam die dat jaar 'won', en zij hebben volgens mij nooit bij iemand in de klas gezeten die dezelfde naam had.

Wij vinden het dus niet zo'n probleem als het een top 10 naam is, als wij het maar mooi vinden!

20. Marre1985

Marre1985 Bekend lid

1 mei 2017
    588
    500
    93
    Vrouw
    Haha, toen ik je bericht las vroeg ik me al af of je op dezelfde naam zit als wij. Nu zie ik in je namentopic dat dit inderdaad het geval is!

Ik heb al jaren het idee dat als ik een jongetje zou krijgen, dat ik dan die naam wilde. Als vrienden mij vroegen om advies voor een naam wilde ik ook nooit die naam zeggen zodat ze die niet zouden 'inpikken'. Maar nu het voor het echie is begin ik te twijfelen :)

Overigens heb ik uitgerekend, dat de kans helemaal niet zo groot is dat de hele klas hetzelfde heet. Hier zijn vorig jaar ongeveer 60.000 jongetjes geboren. De meest populaire naam werd iets minder dan 900 keer gegeven. Dus dan zou 1 op de 67 jongetjes zo heten...

Deel Deze Pagina