IVF Mama's januari/februari 2018

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Suze29, 30 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nonma

Nonma Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam
    Dat herken ik ook hoor @Suze29 ! Als ik niks voel, vind ik het ook maar niks... Maar ik ken die misselijkheid helemaal niet... Bij mijn zoontje nooit last van gehad, was echt een super makkelijke zwangerschap... Dus dit is wel even wennen gelukkig is het alleen smiddags...

2. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Vanaf 12 weken hoeven nachtdiensten niet meer. Daarvoor als ze ingepland staan wel. Staat in de cao..
    Heb net even nog 4 uur geslapen. meestal hou ik dan de nacht wel vol. Dus hoop nu ook!

3. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    @Nonma, vervelend dat je zo misselijk bent!
    Ik heb dus echt alleen maar zere borsten, verder nergens last van.

4. Nonma

Nonma Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam
    Nou werkse dan maar! Zou niks voor mij zijn dat onregelmatig werken, ik houd erg van structuur ☺️

5. Suze29

Suze29 Fanatiek lid

20 okt 2014
    2.709
    740
    113
    Werken @clarajilla, je eerst nd tijdens je zwangerschap?

6. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Dank je!
    Onregelmatig werken vind ik op zich wel lekker, alleen die nachtdiensten niet dan!
    Ik kan altijd doordeweeks afspraken maken om mijn werk heen en hoef er niet vrij voor de vragen. En de dag dat ik vrij ben of avonddienst heb ik kan ik uitslapen!

En nee dit is de 2de x sinds de zwangerschap. 13 mei de dag dat we voor het eerst positief teste had ik ook een nachtdienst.. Alleen dat was maar 1 nachtdienst, nu heb ik er 2 en ben ik 3/4 weken verder..

Wat mij trouwens de laatste paar dagen opvalt is dat ik voor mijn doen best veel drink maar ik plas bijna niet! Ook blijft mijn urine de hele dag net zo donker als ochtend urine, terwijl normaal bij veel drinken het wel lichter word..
    Zal vanacht op me werk maar even voor de zekerheid kijken of ik geen blaasontsteking heb

7. BakingSoda

BakingSoda Bekend lid

1 mei 2017
    554
    187
    43
    Vrouw
    Ben vanmiddag na mijn vroege ook maar weer even in bed gekropen....zoo moe. Kwaaltjes worden wel wat meer hier, gevoelige borsten, wordt erg misselijk van koffie en vette dingen.... voelt op zich wel ok, ben alleen nog zo onzeker....heb 3x een miskraam gehad en denk steeds, waarom zou het nu wel goedgaan??

8. Suze29

Suze29 Fanatiek lid

20 okt 2014
    2.709
    740
    113
    Dat is een groot voordeel dat je dan makkelijker kan plannen.
    Ik werk zelf veel weekenden en avonden en vind t zelf ook altijd erg lekker om dan overdag of doordeweeks vrij te zijn.

Wat raar van dat plassen zeg. Zou t maar ff in de gaten houden.

Ik blijf t ook spannend vinden hoor, denkt dat je toch meet angst hebt als je al n mk gehad hebt.

Ik ga toch proberen zoveel mogelijk te genieten.
    Morgen met ml naar de prenatal, allebei wat leuks uitzieken :)

9. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Ja vind ook raar van het plassen. Jammer genoeg is het nu Pinksteren anders kon ik de huisarts bellen morgen ( vandaag)
    Net ook urine opgevangen maar komt niet duidelijk blaasontsteking uit..
    Weet niet of iemand verstand van heeft maar leukocyten was 3+, proteine 1+ en nitriet negatief verder kwam er niets bijzonder uit..

-bakingsoda, ja snap dat je wat voorzichtiger bent na zoveel x een miskraam!
    Ik ben er niet heel bang voor maar heb het wel in me achterhoofd. Durf ook nog niks te kopen al zou ik wel graag willen

10. Tine85

Tine85 Actief lid

11 mei 2017
    364
    228
    43
    Vrouw
    Misselijkheid is niet fijn inderdaad. Ik heb af en toe wat vage vlagen van misselijkheid en waar ik normaal mijn borden op at laat ik nu regelmatig wat staan. Dat is eigenlijk het enige waar ik last van heb dus mag niet klagen al maakt het me ook wel weer wat ongerust dat ik niets voel. Vanmorgen weer een test gedaan en die zag er echt heel mooi duidelijk uit net als de laatste van @Suze29 .. toch nog even bevestiging.

Snap dat je onzeker bent @BakingSoda deze weken tot de echo zijn ook weer slopend...
    We moeten maar voorzichtig proberen te genieten :)

Iemand een idee waarom de 1 moet stoppen met de utrogestan en ik moet hem nog doornemen?

@clarajilla duimen dat je geen blaasontsteking gaat krijgen inderdaad dat is geen pretje meid!

11. Suze29

Suze29 Fanatiek lid

20 okt 2014
    2.709
    740
    113
    Geen idee @Tine85 bij mijn verse tp zeiden ze ook dat ik de utro moest blijven slikkende tot 12 weken, ik zit bij t vu.

Wij gaan zo naar prenatal gaan werken iets leuks uitzoeken. Zin in!!

12. Nonma

Nonma Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam
    Ik moest na de positieve test nog een week utrogestan nemen, ik zit ook in het vumc... Het ligt denk ik ook een beetje aan je indicatie...

Misselijkheid begon bij mij pas vanaf week 7 en werd langzaam erger... ☺️ wat niet is kan dus nog komen . (Niet om jullie te ontmoedigen...)

Het hcg piekt tussen 7 en 10 weken dus dan zijn de kwaaltjes ook het ergst... Daarna neemt het weer af...

13. ilse1207

ilse1207 Lid

1 nov 2015
    70
    23
    8
    Vrouw
    NULL
    NULL
    @Nonma hier ook precies hetzelfde. Steeds denken dat de misselijkheid over is en dan begint het toch weer. Het vreemde bij mij is dat het ook vaak een tijdje nadat ik iets heb gegeten komt opzetten.

@clarajilla heb je er nu geen extra moeite mee om zo vroeg op te moeten? Als ik vroege dienst heb moet ik er rond 6uur uit, dit is nu lastiger vind ik. Zeker om dan ook zo vroeg te eten.
    Gelukkig heb ik geen nachtdiensten

14. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    @Tine85 , ik mocht stoppen met de utro op de officiële test datum, omdat ik een verse tp heb gehad en je lichaam het daarna zelf overneemt. Bij een cryo had ik wel tot 12 weken moeten inbrengen.

@ilse1207, ik heb altijd moeite met vroeg op staan! Ook toen ik niet zwanger was. Dus merk daar geen verschil in XD eten om 6 uur sochtens heb ik nooit gedaan, kreeg nooit een hap door me keel en nu nu steeds niet. Ik eet dan een koekje bin de koffie om 10 uur :rolleyes:

15. Nonma

Nonma Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam
    Dit verschilt dus per ziekenhuis, want ik had ook een verse tp en moest nog een week doorgaan met utrogestan... Mijn advies: niet zomaar stoppen, eerst even met je arts overleggen!

16. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Ja de ochtend van de test dag heb ik nog wel ingebracht. Daarna gebeld dat ik zwanger was en gevraagd of je moet door gaan met utro of niet en dat hoefde dus niet.
    Vond het de eerste paar dagen wel eng, maar waarschijnlijk hadden ze wel gelijk dat lichaam zelf overneemt!

17. Nonma

Nonma Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam
    Ja, gewoon vertrouwen op wat je arts zegt, meer kun je niet doen. Al blijft het natuurlijk vreemd dat ze in ieder zh iets anders zeggen...

18. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Zo blij dat me nachtdienst erop zit over 25 min!
    Vanmorgen nog iemand op de grond gevallen die ik moest Tillen..
    We werken alleen snachts, dus moest wel alleen doen. Gelukkig kon ze zelf redelijk veel en heb ik me niet vertild!

19. Suze29

Suze29 Fanatiek lid

20 okt 2014
    2.709
    740
    113
    Oei @clarajilla lastige situatie. Gelukkig kon ze zelf ook nog iets. Wat doe je voor werk?

Ik bel zojuist het zh voor een eerste echo, maar er wordt niet opgenomen grrrr

20. Suze29

Suze29 Fanatiek lid

20 okt 2014
    2.709
    740
    113
    21 juni heb ik de eerste echo, dus tot die tijd wordt t duimen!!

Deel Deze Pagina