@Suze29 : ik ben het met je eens wat betreft gevoel vs. verstand! Ik ben ook altijd een enorm 'hoofdmens' geweest, maar door alles wat ik de afgelopen jaren mee heb gemaakt, met o.a. het hele mmm-traject heb ik geleerd om steeds meer mijn gevoel te volgen en te vertrouwen. En dat is zo fijn! Heb je veel last van je bekkeninstabiliteit? Fijn dat je in elk geval minder werkt nu, en in principe ook niet meer het fysiek zware werk doet. Dat scheelt lijkt me al een hoop. Ik heb nog geen idee hoe en waar ik zou willen bevallen en moet zeggen dat ik daar ook nog helemaal niet mee bezig ben op het moment. Ik ben nog heel erg bezig met wennen aan de zwangerschap, ben daar nog regelmatig onzeker over, dus bevallen lijkt nog heel ver weg voor mij. Ik ben al blij dat ik de laatste dagen/week me wat fijner zwanger voel en wat meer kan genieten van het zwanger zijn. Verder nog bezig met de stappen daarvoor.. Zo komt komende week de babykamer, dus daar eerst maar eens mee aan de slag en dan komt de bevalling vanzelf dichterbij. We wonen trouwens sowieso dichtbij het zkh ook, 10 minuten, maar ik weet nog niet waar ik me meer ontspannen zou voelen.. thuis of zkh... @Nonma : hoe is het nu met je? Al duidelijkheid over of je morgen evt naar huis mag? Trek je het allemaal een beetje? Lijkt me emotioneel gezien heftig waar je nu door heen gaat... @Samenzijn : volop aan het klussen dus jullie! Waar de komst van een tweeling toch wel niet goed voor is Fijn dat de tweeling het goed doet! Hoe voel jij je? Kan me voorstellen dat het met een tweeling in je buik fysiek veel zwaarder is, of voel je je nog goed?
Bedankt voor jullie reacties! Het liefste volg ik ook mijn gevoel.. Het probleem is alleen dat mijn schoonmoeder het niet goed zou opvatten... En ik vind het erger voor mijn vriend als er een hele grote ruzie komt. Mij boeit het niet zo. Ik begin toch al een grote hekel aan der te krijgen. Ik ben nu ook constant zenuwachtig, gestresst, boos en noem maar op. Omdat ik weet hoe die ruzie nu ontstaan is met het organiseren van de babyshower. En het ligt natuurlijk niet alleen aan mijn schoonmoeder, ook aan mijn moeder. Maar hoe mijn schoonmoeder nu bezig is kan ik echt niet tegen. Zo kinderachtig, ze liegt alles bij elkaar.. Wil haar voorlopig ook niet zien, maar ben ook wel benieuwd of zij uit haar zelf zou vertellen dat er ruzie is.. denk het niet. Denk dat zij de schijn op zou houden. Ik ben normaal altijd iemand die stil is, luisterd en en niet iemand durf te kwetsen. Maar nu denk ik van het is voor mij ook een x genoeg, ik ga zeggen hoe ik me voel en alleen aan me zelf denken ( wat zij al maanden lang doet) en het boeit me niet wat zij ervan denkt of voelt. Ik hoop dat ze zich heel k*t zal gaan voelen. Ik weet alleen wel dat zij gaat schreeuwen en weet ik veel wat.. Maarja nu maar afwachten tot ze er een x over begint. Maar ik schrijf mijn dingen vast op, zodat ik niet met een mond vol tanden kom te staan!
Redelijk....26 weken zwanger en flinke toeter. Gaat hard nu. Half oktober is mijn vader heel plotseling overleden, weer een flinke klap. De medicatie die ik gebruik lijkt nu wel aan te slaan, het manische wat ik had is er helemaal af. Erg vlak lijkt het wel... volgende week ga ik voor het eerst weer sinds begin juli even naar mijn werk, koffie drinken. Door alle gebeurtenissen de afgelopen tijd ben ik hier niet meer geweest, sorry daarvoor. Hoop dat het met jullie allemaal goed gaat?!?! BS
Hahahaha inderdaad Zooooo fijn . Ik voel me best prima eigenlijk. Soms wat last van m'n bekken, maar volgens de fysio ben ik er tijdig bij. Ik voel me zo goed dat ik zelf, op een lager tempo dan normaalgesproken maar toch, ook wat klusjes aan het doen ben. Ik merk wel dat ik wat sneller moe en buiten adem ben. Op last van de bedrijfsarts werk ik sinds vorige week maandag 2 uur per dag minder (om kans op vroeggeboorte te verkleinen) en dat is best fijn. Geen files meer en gewoon even tijd om rustig te zitten. Daardoor moet ik wel met 10 weken voor uitgerekende datum al met verlof, maar dat vind ik niet zo erg. Ze halen ze toch met 37 weken, dus eigenlijk ga ik maar 7 weken eerder.
Jeetje @BakingSoda wat heftig! Gecondoleerd! Kun je er wel een beetje om rouwen nu je emoties zo afgevlakt worden? Lijkt me dat je later nog een klap te verwerken krijgt, of niet? Wel fijn dat je van het manische af bent.. Hier: vandaag pas uit het zh gekomen. Heb 2 longrijpingsprikken gehad. Gisteren was ik nog heel beroerd dus hebben ze me nog een nacht gehouden. Vandaag ging veel beter gelukkig.. Nu is het afwachten en rust houden. Ik mag op de bank en in en om het huis wat rommelen, maar minimaal... Volgende week terugkomen voor controle, kijken hoe het gaat, mits er niks gebeurt in de tussentijd, maar ik verwacht zelf van niet. Heb wel dus steeds voor weeën, maar dat is niet per se zorgelijk, als het maar niet doorzet... Ik heb nog een hoop fotoalbums te maken, dus daar heb ik nu mooi tijd voor...
Lastig Nonma. Dit is vaak de periode dat je nesteldrang piekt en je je gaat richten op babykamer, wasjes en al die dingen die moeten gebeuren. En dat mag dus allemaal niet. Buiten dat het sowieso zwaar is dat je bevalling zich eerder lijkt aan te dienen zonder rust, lijkt dat me ook best wel zwaar. Je wil natuurlijk wel graag vooruit, zeker met nog een kindje thuis. Maar dat gaat nu gewoon echt niet. Sterkte!
Ja het is lastig, maar het belangrijkste is de dat de baby gezond eruit komt. Hopelijk kunnen we het nog een paar weekjes rekken...
@Nonma wat heftig! Hopelijk blijft je kleintje nog lekker even zitten! @BakingSoda gecondoleerd! Mijn vader is in januari plotseling overleden en ik ben in het begin van mijn zwangerschap wel elke dag emotioneel geweest bij het idee dat hij ons zoontje nooit zal mogen leren kennen. Veel sterkte! @ in het ziekenhuis bevallen of thuis. Het lijkt wel alsof het hier helemaal niet mogelijk is om thuis te bevallen, de vraag is alleen maar in welk ziekenhuis..... Aangezien wij een goed ziekenhuis hebben hier vlakbij was de keuze snel gemaakt.
Even ego berichtje.. Gisteravond zijn toch mijn vliezen gebroken en ik lig dus weer in het ziekenhuis.. Het is nu afwachten, kan heel snel gaan, kan ook nog weken duren, ik mag in ieder geval niet meer naar huis tot hij er is...
Oh nee! Was het net fijn om thuis te zijn, breken je vliezen! Wat schrikken! Hopelijk blijft de kleine nog even zitten en kan het zolang mogelijk gerekt worden. Wel vervelend dat je nu constant in het ziekenhuis moet blijven!
Jeetje wat heftig zeg! Dat is absoluut niet wat je had gehoopt. Lijkt me echt heftig om nu hele dagen in het ziekenhuis te liggen. Sterkte, dikki digiknuffel X
Och jeetje, dat is behoorlijk schrikken ik hoop echt dat het allemaal weer tot rust komt in je buik, zodat hij nog paar weekjes kan groeien zeg... Sterkte in ieder geval!!!
O jee Nonma!! Wat schrikken zeg! Ik ben een week verder en het lijkt me vreselijk nu al te gaan bevallen. Daar ben je helemaal nog niet aan toe joh! Hoop dat je mannetje nog een tijdje in je buik kan blijven.
Het manneke kon toch echt niet meer echt wachten... Faas Benjamin is om 4.37 geboren op 7 november 2017 met een keizersnede... Hij doet het heel goed, heeft toch al een beetje een spekkie ondanks dat hij prematuur is. Nu moet hij aansterken en dik worden... maar wij zijn heel blij en gelukkig..
Wat een mooi mannetje! WEl veel te vroeg natuurlijk, gaat het goed met hem? En met jullie? Van harte gefeliciteerd!!
Stiekem lees ik altijd nog met jullie mee en moet dus ook even reageren. Wat een prachtig mannetje nonma! Hoop dat het goed met jullie gaat!
Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon, wat is hij mooi! en wat een leuke naam! Zo fijn dat hij toch al een mooi vetlaagje heeft opgebouwd, hij ziet er in ieder geval goed uit ondanks dat hij zo vroeg is gekomen! Hopelijk gaat het met jou ook goed?! Zullen paar heftige weken gaan worden, zal raar zijn dat het nog even zal duren voordat je kleintje mee naar huis mag.. maar neem aan dat je komende dagen zelf ook nog opgenomen bent?