Hallo ladies! Hoe gaat het met de laatste loodjes? Al zin in verlof? Hier gaat het heel goed! Faas is donderdag verhuisd naar een medium care neonatologie ziekenhuis en dat gaat super. Hij zit al 2 ons boven geboortegewicht, krijgt geen adem steun meer en heeft sinds vandaag ook geen Infuus meer! Hij probeert af en toe aan de borst te drinken en dat vindt hij reuze interessant. Kolven gaat nu ook goed, ik kan hem volledig voeden, dat is bij mijn oudste nooit gelukt. Ik heb echt ontzettend veel gehad aan de adviezen van diverse lactatiekundigen! Als ik die begeleiding de eerste keer had gehad was het misschien toen ook gelukt! Het is een heel tevreden en relaxter mannetje eigenlijk, net als zijn broer was, ze lijken ook echt op elkaar, zo leuk om te zien! Hopelijk genieten jullie nog een beetje van de zwangerschap, je vergeet alweer zo snel hoe het voelt om zo'n schoppertje in je buik te hebben!! Even nog een fotootje spammen!
Wat heerlijk @Nonma dat alles zo goed gaat met jullie! Het zijn toch allemaal mijlpalen he, van het infuus af, zelf drinken etc. En wat fijn dat jullie zo goed begeleid worden. Goed ook dat je nu al probeert borstvoeding te geven en niet alleen te kolven. Ik ben zelf 5 weken te vroeg geboren en mijn moeder zei dat ik in het begin te klein was om uit de borst te kunnen drinken, en daarna zo aan de fles gewend was dat ik dat niet meer wilde...
Met ons gaat alles goed, hier ook een kleine mijlpaal, het begin van het derde trimester. Voor mijn gevoel zit ik nog steeds in de 'makkelijke periode', dwz niet misselijk etc maar nog niet zo groot dat ik mezelf in de weg zit. Dus nog even genieten Ik ga woensdag twee weken voor mijn werk naar Amerika. Daar kijk ik wel naar uit, het is hier alweer begonnen met sneeuwen maar daar is het lekker 20 graden! (niet dat ik veel tijd heb om buiten te zijn, maar toch) Daarna moet ik wat serieuzer aan de slag met alle spullen kopen. Mijn schoonzus zegt de hele tijd ' jullie moeten niet teveel spullen kopen want je kan ongeveer alles van ons krijgen' alleen ik denk dat ik nu eens de koe bij de hoorns moet vatten en vragen of ze een lijstje kan maken met welke spullen dat nu precies zijn. En dan proberen in december/eerste helft januari alles gekocht te hebben wat we nog willen.
@Nonma wat fijn dat het zo goed gaat allemaal! Wat een leuke foto's en een heerlijk mannetje zeg! Fijn dat het genieten nu steeds meer de overhand lijkt te nemen! ❤ @Marre1985 ik zou er niet aan moeten denken om nu nog zo ver te moeten vliegen.. alhoewel sneeuw omruilen voor 20 graden is niet verkeerd Fijn dat jij je nog zo fit voelt! Hier is het echt afwachten. Sinds vorige week slaap ik niet meer dan 3 uur per nacht.. middagdutjes willen ook maar niet lukken. Snap echt niet waar dit vandaan komt, want ik ben uitgeput
Zo vreselijk herkenbaar! Ik ben blij dat mijn verlof volgende week vrijdag ingaat. Hopelijk dat ik dan wat bij kom
Hier ook heel herkenbaar. Ik krijg dinsdag verlof dus nog maar een paar dagen werken. Helaas zitten we hier nu met een verstopte leiding dus konden we al vroeg gaan dweilen. Nu hopen dat de gemeente snel terug belt en komt kijken
Heerlijk dat jullie verlof eraan zit te komen @Samenzijn en @ilse1207 !! Is nu al helemaal aftellen, zat ik met mijn 3 weken te gaan al te doen Hopelijk is het gedoe met de leiding voor het weekend opgelost? Ik ben sinds vannacht opgenomen en zit aan de longrijping en weeënremmers morgen krijgen we rondleiding over de nicu en overmorgen gesprek met kinderarts, zodat we iets meer voorbereid zijn mocht ze komende dagen geboren worden. Hopelijk gaat dat niet nodig zijn..
Oh nee!! Welk ziekenhuis lig je? Hoe komt het zo? Heb je al weeën? Het is heel heftig,maar gelukkig heb je die prikken dan wel binnen en ben je de 31 weken voorbij. Het is vroeg, maar die ukkies zijn zo sterk!! Ik hoop voor je dat ze nog even blijft zitten, maar sowieso veel sterkte! X
Jeetje wat heftig. Hoe gaat het nu met jullie? Hoop dat voor je dat ze nog even blijft zitten. Ja gelukkig is de leiding nu weer schoon en is de rust redelijk terug. Merk wel dat ik vaker harde buiken krijg, de kleine is nog goed actief ondanks dat de ruimte minder wordt. Voel nu wel echt elke beweging en zeker de stompen richting Mn ribben en bekken. Nog 2 dagen werken, heerlijk kijk er helemaal naar uit ☺️ @Nonma hoe is t nu met jullie?
Hier gaat het heel erg goed! Faas gaat als een speer! Hij is uit de couveuse, nu in een thermobedje, volgende stap is de wieg. We hebben hem al een paar keer in bad mogen doen en gaan steeds meer zelf de verzorging doen. Sinds gisteren drinkt hij ook uit een flesje en vandaag heeft hij 10 minuten aan de borst gedronken! Echt supersnel is dat! Het enige is dat hij wat veel spuugt, en dat ze daardoor al twee dagen zijn voeding niet opgehoogd hebben, maar hij groeit goed, dus ik maak me niet direct zorgen...
Wat fijn dat alles zo goed gaat. En lijkt me heerlijk dat je steeds meer dingen zelf mag gaan doen. Wel vervelend dat hij veel spuugt, maar idd zolang hij blijft groeien is het goed. Geniet!
Vrijdagavond ineens samentrekkingen in baarmoeder, wat overging op om de 10 minuten die opkwamen. In het ziekenhuis was in eerste instantie behalve fikse blaasontsteking en harde buiken niet veel te ontdekken. Maar omdat ik na inwendige echo en voelen, ivm baarmoederhals die zich op echo niet liet zien, bloedverlies kreeg wilden ze mij toch nachtje houden. Dacht eigenlijk zaterdagochtend naar huis te mogen. Maar zaterdagochtend bleek baarmoederhals nog maar iets meer dan 1 cm te zijn en lichte ontsluiting. Met hoge bloeddruk ernaast en de vele harde buiken zijn ze voor de zekerheid gestart met de medicatie. Nu lijkt alles weer rustig te zijn, dus het slaat voor nu aan. Ze hopen dat de blaasontsteking het allemaal in gang heeft gezet en dat het nu rustig blijft, omdat de antibiotica zijn werk doet. Dat moet de komende dagen blijken, maar als alles zo goed blijft gaan mag ik eind van de week naar huis.. Gisteren rondleiding gehad op nicu en ik schrok echt hoe klein ze nu nog is. Toch een soort van eye opener. Maar hopelijk komt ze na deze week, dat scheelt blijkbaar al zoveel die paar dagen.. @Nonma zo fijn om te horen dat het goed gaat met Faas! Geweldig dat hij uit de couveuse is en jullie steeds meer zelf mogen overnemen in de verzorging. En wauw, hoe geweldig dat hij al even aan de borst heeft kunnen liggen. Zo fijn dat hij dat alsnog lijkt op de pakken, nu al! Hoe is het voor je andere zoontje? @ilse1207 geniet van de laatste werkdagen dan! Zal ook wel raar zijn of voornamelijk uitkijken naar rust?
Wat een schriik @xBambi! Hopelijk blijft ze nog even veilig bij je zitten en kan ze nog even doorgroeien. Hier vandaag precies 30 weken (bannen klopt niet) voelt toch als een soort mijlpaal. Ook wel soort van aftellen de laatste 10 weken. Gisteren nog heerlijk dagje sauna geweest, hotel, en nu dagje Utrecht. Tenminste afhankelijk van hoe lang ik t volhoudt; )
@Nonma: wat fijn om te lezen dat Faas het zo goed doet! En wat een mooie foto's ook die je hebt gepost. Hopelijk zet deze stijgende lijn lekker door en kunnen jullie steeds meer genieten van zelf de dingen doen met jullie kleine mannetje. Is het allemaal een beetje vol te houden voor jullie? Steeds in het ziekenhuis, de zorg ook voor jullie andere zoontje.... @xBambi : oh, wat schrikken zeg voor jou/jullie! Je bent nu in goede handen in elk geval in het ziekenhuis, hopelijk blijft ze voorlopig nog warm in je buik zitten. Succes/sterkte in elk geval deze week in het ziekenhuis. Ik duim mee dat alles goed mag gaan en je eind van de week hopelijk naar huis kan. @Verlof: heerlijk dat een aantal van jullie echt al kunnen aftellen naar verlof, de laatste daagjes... Hier duurt het nog even, half januari pas, maar toch heb ik wel het gevoel dat de tijd vliegt hoor. En ergens ben ik stiekem ook al aan het aftellen @Suze29 : wat toevallig, ik was gisteren ook een dagje sauna! Haha, heerlijk hè?! Ik kom eigenlijk zelden dames die zwanger zijn tegen in de sauna, maar ik ben dus toch niet de enige, hihi. Weet jij toevallig tot hoeveel weken je nog naar de sauna mag? Ik had 34 of 36 in mijn hoofd, maar weer niet of dat klopt. Misschien dat ik dan tussen kerst en oud&nieuw nog een keertje ga...
Volgens mij tot 34 weken, ik voelde dat gisteren ook iedereen naar me keek met mn dikke buik maar vond t juist wel leuk. Ben supertrots op mn mooie buik! Ik wil ms ook nog een keertje. Waar was jij gisteren? Ik in Soesterberg, aanrader trouwens.
Ik wilde het na gaan vragen bij mijn verloskundige, maar nu ben ik dat vergeten. Volgende keer maar om denken, maar 34 zou best kunnen kloppen. Ik was in Thermae2000. Die in Soesterberg ken ik niet, maar nieuwe sauna's proberen is altijd leuk @xBambi : hoe gaat het nu met je? Hou je het een beetje vol in het ziekenhuis? Kleine nog veilig binnen bij je? Ik heb weer controle bij de vk gehad en alles was weer goed. Toch fijn elke keer weer die geruststelling, en even fijn het hartje horen van ons wondertje!
Tot nu toe blijft alles rustig, gelukkig! Gistermiddag zijn de weeënremmers uitgewerkt, dus was even spannend hoe het daarna zou lopen.. Vandaag meer in beweging, om te kijken of het goed blijft gaan. Morgenochtend gaan ze nog een keer kijken naar de baarmoederhals en eventuele ontsluiting. Dat is na zaterdag met rust gelaten namelijk. Dus ik ben daar wel benieuwd naar eigenlijk. Mocht alles goed zijn morgen, mag ik gewoon naar huis met rust..
Dat zou wel heerlijk zijn om weer naar huis te mogen. Maar werken of dingen doen gaat zeker niet meer? Ik hoop voor je dat alles goed is morgen.