@xBambi hopelijk krijg je morgen goed nieuws en kun je lekker naar huis. Vanaf vandaag mag ik heerlijk met verlof. Werd nog leuk verrast door (bijna) alle collega’s, ze waren terug gekomen onder het mom van met zn alle nog kijken naar de vakantieplanning. Maar hadden nog een leuke luiertaart met super lieve kado’s geregeld. Totaal onverwacht! Het zal de eerste dagen wel wennen zijn dat ik nu niet meer hoef te werken, al lijkt het me heerlijk om nu even te kunnen doen wat ik wil en ons echt te richten op de kleine☺️
Hoera! Sinds vandaag heb ik verlof! Zo jammer alleen dat ik op last van de bedrijfsarts minder moest gaan werken vanaf week 25 en nu dus met maximaal verlof moet (10 weken vooraf). Vanaf 1 april gaat er voor meerlingmoeders een nieuwe wet van kracht dat ze 2 weken langer verlof na afloop krijgen. Dat geldt voor iedereen die vanaf 11 december 2017 met verlof gaat. Ik ga dus nu net 1.5 week te vroeg... Van m'n collega's nog superleuke cadeaus gekregen. Wel bizar dat ik gewoon bijna 4 maanden niet naar kantoor hoef
Wat heerlijk voor jullie allebei, lekkere verlof. Lijkt me echt heerlijk, en inderdaad even echt de focus op jou en de kleine, lekker de laatste dingen regelen. Ik kijk er ook enorm naar uit, nog 4 weken voor mij. Net bij Zeeman geweest, daar hebben ze ook leuke dingen zeg!
Dat zal wel beetje zuur aanvoelen @Samenzijn. Maar is niet anders natuurlijk! Ik mocht woensdag naar huis met verplichte rust, dus dat is super! Morgen 32 weken en dat was voor het ziekenhuis weer een mijlpaal, dan wordt het geen nicu maar medium care. Dus afdeling opgeschoven Ik merk wel dat het doelloos en zonder daginvulling thuis zitten lastig is. En het duurt hopelijk nog aantal weken. Ik zie zoveel dingen die nog in huis mogen gebeuren, maar mag nauwelijks mijn bed uitkomen van mijn man. Frustrerend
Dat lijkt mij inderdaad ook geen pretje @xBambi, zeker als je ziet dat er nog van alles gedaan moet worden. Wel heel fijn dat je weer thuis bent natuurlijk. Hier krijg ik steeds meer last van harde buiken. Gek word ik ervan, soms 3 per uur en soms wel 10....in combi met slechter slapen, zere bekken, zere onderrug wordt t nu toch echt wel iets zwaarder. Maargoed allemaal bijzaak, als de kleine jongen maar gezond ter wereld komt straks.
Zo meiden, ik was jullie kwijt! Wel bijgelezen maar even geen tijd om op iedereen te reageren. @Nonma wat super dat kleine Faas het zo goed doet. Elke mijlpaal lijkt me in jullie geval zo extra bijzonder. Wel heel zwaar om zelf thuis te zijn zonder baby. Maar wat een sterk mooi manneke hebben jullie toch! @xBambi jeetje wat heftig! Een flinke blaasontsteking kan dat wel in gang zetten inderdaad. Hopelijk blijft de kleine nog een hele tijd zitten. Het is moeilijk, maar neem je rust. Hier alles goed. Het wordt steeds zwaarder, bekken spelen ook weer op, slaap slecht en vind de zorg voor onze ondeugende peuter soms best wel heel erg zwaar Maar het komt goed... we zijn er bijna! Meiden die met verlof zijn, geniet! En neem je rust. Echt doen hoor... nu kan het nog!
Helaas. Vanmorgen vroeg terug opgenomen met gebroken vliezen hopelijk dat mijn lichaam zich nog even rustig houdt.. Tot nu toe alleen menstruatiekrampen en de hoge bloeddruk is weer gezellig terug Het kan alsnog even duren voordat het op gang komt, maar dat is weer afwachten. @Suze29 dat is niet fijn nee zeker met de slechtere nachten kan het slopend zijn. Wel beetje in de gaten houden, vaak teken om toch even stapje terug te doen. @Saskia1984 bij jou gaat het nu ook snel zeg.. langzaamaan aan het aftellen?
O @xBambi wat balen dat de vliezen gebroken zijn En dan die hoge bloeddruk erbij. Hm echt niet fijn. Hopelijk blijft baby nog even binnen. Sterkte! Aftellen... inmiddels wel ja. Vooral omdat het zwaar wordt met steeds meer ongemakken. Wil mijn lijf wel weer terug en weer wat energie voor mijn zoontje hebben. Aan de andere kant is dit de laatste zwangerschap en geniet ik zo van de bewegingen, mooie bolle buik en het bijzondere samenzijn met het kindje in mijn buik. Dus ook wel dubbel.
Ow nee @xBambi wat erg!! Kunnen ze het nog een tijdje rekken? En nu moet je zeker wel verplicht in het zh blijven? Ik hoop voor je dat ze nog in je veilige buik blijft. Moest je nog veel thuis doen qua voorbereiding?
Bambi en nomna veel sterkte met alles!! Heftig hoor zo vroeg bevallen.... Bambi, hopelijk blijft de kleine nog eventjes zitten.... Hier gaat het eindelijk de goede kant op zit weer redelijk in mn vel op wat huilbuien na van de hormonen gok ik en al een flinke buik! Ze laat goed van zich horen.... slapen gaat goed, hoef s’nachts er niet uit en overdag probeer ik zoveel mogelijk rust te nemen om me geestelijk goed uitgerust te zijn voor de bevalling. Kans is zeer groot op een psychose, vandaar. Wil het liefst niet weer opgenomen worden, dus hopelijk valt het allemaal mee na de bevalling en kan ik snel naar huis.... Zo even de laatste berichtjes gelezen... de laatste loodjes zijn begonnen
Even snel een ego berichtj, nu ik toch wakker lig Gisteravond ben ik bevallen van ons geweldig sterke dochter Hanna. Wat zijn wij verliefd!!! Het is idioot snel gegaan. Vanaf 15 uur kreeg ik om de 10 minuten steken in rug, langzaamaan kwam daar druk in vagina bij. Paracetamol werkte niet, douche werkte niet. Om 18u aan ctg gelegd, maar alles leek rustig. Omdat ik het echt niet meer hield van de pijn, is arts komen kijken en ik zat al aan 10cm ontsluiting die zag ik echt niet aankomen.. Alhoewel ik wel al tijdje mezelf aan het afvragen was hoe ik dit nog uren moest volhouden, blijkbaar al even persdrang aan het wegpuffen Ze ligt nu nog even op NICU, omdat ze nog wat extra lucht krijgt. Zuurstof was goed, maar ze had wat extra kracht nodig wat ik ervan begreep. Ze heeft na de bevalling 10 minuten bij mij mogen liggen, net voordat ze werd overgebracht. Voor middernacht nog half uurtje gebuideld, toen hield ik het niet meer van de vermoeidheid. Hopelijk dat ze ergens komende dagen over mag naar de andere afdeling!
Wow @xBambi van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter. Prachtige naam, ik hou er van! Heel veel kracht voor jullie en dat jullie meisje maar snel nog verder aansterkt.
Gefeliciteerd @xBambi Leuke naam! Ik hoop dat ze snel op krachten is om hele dagen bij jou/jullie te kunnen zijn.
@xBambi gefeliciteerd! Hopelijk mag ze snel over naar de andere afdeling en kunnen ook jullie snel echt gaan genieten.
Dat is snel gegaan @xBambi! Wat een prachtige lieve naam. Hopelijk is ze sterk genoeg om snel naar de medicare te mogen. Hoe is het met jou? We hadden het laatst over de sauna, iemand wilde nog een keer heen voor de 34 weken. Weet niet meer wie dat was? Er is weer een aktie van sauna Soesterberg, kan je gratis heen. Ik heb weer 2 kaarten besteld (net zoals vorige keer) vind het een aanrader. Dus voor deigene die nog naar de sauna wil. Gratis! https://www.spydeals.nl/lekkerdagjewellness/aanbiedingen/entreeticket-voor-dagje-sauna-bij-thermen-soesterberg-gratis-45137?utm_source=facebook
@xBambi : gefeliciteerd met jullie dochter, mooie naam! Het is dan toch ineens heel snel gegaan zeg, dat je zomaar al aan 10 cm zat. Hoe gaat het nu met haar en met jou? Sterkte de komende tijd, en hopelijk ook genieten van jullie kleine wondertje! @Saskia1984 : mooie foto's hoor! Succes nog even met de laatste loodjes, komt voor jou ook wel echt dichterbij nu. @ilse1207 en @Samenzijn: heerlijk dat jullie verlof is begonnen. Hoe is het om ineens alle tijd te hebben en niet meer te hoeven werken? Lukt het een beetje ervan te genieten? @BakingSoda : goed van je te horen, fijn dat het redelijk goed gaat met je! Hopelijk blijft dat zo de komende tijd, succes! @Suze29: dat was ik van de sauna! Thanks voor de tip. Ik zag alleen dat die kaarten tot 22 dec geldig zijn, en dat gaan wij helaas niet redden. Gelukkig heb ik nog een bon en een actie liggen, dus voordelig gaat het nog wel lukken Hoe is het verder met jullie dames? Hier is het allemaal nog goed te doen. Soms wat vermoeider, maar dat mag ook na een drukke dag en 6 maanden zwanger denk ik dan maar. Neem ik daarna weer even rust. Weinig kwaaltjes tot nu toe gelukkig, soms wat last van mijn rug, maar dat is vooral als ik te lang in een zelfde houding ben. Verder lekker bezig met de babykamer. De eerste meubeltjes zijn inmiddels in elkaar gezet, komend weekend weer verder. Wel leuk om daar mee bezig te zijn!