IVF Mama's januari/februari 2018

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Suze29, 30 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BakingSoda

BakingSoda Bekend lid

1 mei 2017
    554
    187
    43
    Vrouw
    Bambi jee.....gefeliciteerd! Met de geboorte van jullie dochter! Hopelijk mag ze snel over idd....prachtige naam trouwens....

2. Marre1985

Marre1985 Bekend lid

1 mei 2017
    588
    500
    93
    Vrouw
    Sorry voor de radiostilte, ben twee weken weggeweest voor mn werk maar heb nu weer meer tijd.

@xBambi gefeliciteerd met jullie dochter en wat fijn dat ze het zo goed doet! Wat schrikken zeg dat ze opeens zo snel kwam, maar het is vast een echte vechter :)

@ilse1207 en @Samenzijn fijn dat jullie verlof is ingegaan, geniet van je 'gespijbel'!

@Saskia1984 wat een superleuke fotos!!!! Wie heeft die fotos gemaakt? Is dat een vriend/familielid, of een professionele fotograaf? Ik zit er ook nog over te denken om in januari een zwangerschapsshoot te boeken (vriendlief zit er niet zo op te wachten maar die heeft gelukkig niets te beslissen :roflmao:)

@BakingSoda wat fijn te horen dat het weer wat beter met je gaat. Ik heb geen verstand van psychoses, krijg je daar medicijnen tegen of is daar niets tegen te doen als het gebeurt? Hopelijk heb je dit keer meer geluk dan vorige keer, je hebt al zoveel meegemaakt deze zwangerschap!

Samenzijn vindt dit leuk.
  3. Marre1985

Marre1985 Bekend lid

1 mei 2017
    588
    500
    93
    Vrouw
    Hier gaat alles goed, eigenlijk gewoon weer zn gangetje. Het reizen naar Amerika ging goed, hadden gelukkig wel economy extra geboekt, want 10 uur opgevouwen zitten had ik echt geen trek in. Was het geld meer dan waard.

Ik voel me verder ook prima, ik vind het ook wel meevallen met hoe groot mn buik is (straks bij de vk ook maar weer eens wegen) en heb ook niet echt last van andere klachten behalve dat alles gewoon wat langzamer gaat. Maar dat is natuurlijk normaal.

4. Marre1985

Marre1985 Bekend lid

1 mei 2017
    588
    500
    93
    Vrouw
    Ook nog even een fototje:

Bijgevoegde bestanden:

Dreamer29, Saskia1984 en BakingSoda vinden dit leuk.
  5. Marre1985

Marre1985 Bekend lid

1 mei 2017
    588
    500
    93
    Vrouw
    Omdat wij voorlopig geen aparte babykamer hebben moet ik mijn nesteldrang enigszins bedwingen.
    Maar ik vind het wel erg leuk om alle kleertjes te pakken en daar dan doorheen te gaan enzo :)
    En we gaan dit weekend ook een bedje kopen, wat dan op onze slaapkamer komt te staan.

6. BakingSoda

BakingSoda Bekend lid

1 mei 2017
    554
    187
    43
    Vrouw
    Door de medicatie die ik gebruik, kan het zijn dat na de bevalling zoveel vocht, bloed ed verlies dat het medicijn zich stapelt waardoor er evt manieën en psychoses uitgelokt kunnen worden. Dat samen met tekort aan nachtrust maakt dat ze ultravoorzichtig zijn. Ik hoorde vandaag dat ik sowieso 4 dagen opgenomen blijf op de kraamafdeling. Ze laten me niet snel gaan. Klinkt allemaal heel eng, maar ik krijg bij evt ingrijpen meer medicatie om te slapen en houden ze me langer in het zkh. Ik zelf verwacht niet dat dat gebeurt, is bij mijn vorige bevalling ook niet gebeurt. Ze zijn gewoon bezorgd.

7. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Mooi hoor Marre! Fijn dat de rest goed is gegaan en dat jullie daar nog van hebben kunnen genieten.
    Mijn foto's zijn gemaakt door mijn moeder. Dit keer geen professionele shoot. Ik had er dit keer geen zin in. Ik vond het de vorige keer best wel veel gedoe en nu met een peuter en veel meer ongemakken zag ik het niet zitten ;)

8. Nonma

Nonma Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam
    Jeetje, ik was dit forum even uit het oog verloren, maar nu zie ik dat @xBambi bevallen is! Gefeliciteerd!! Wat een prachtige naam! Fijn dat het goed met haar gaat! Hoe groot /zwaar is ze? Het is een heftige periode, let alsjeblieft goed op jezelf en neem je rust, je zult het nodig hebben!!

9. Nonma

Nonma Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam
    Wat lekker dat een aantal van jullie al verlof hebben! Geniet ervan, je krijgt het nog druk zat straks!

@BakingSoda : wat fijn dat het goed met je gaat! Dat moet wel een opluchting zijn!

Hier: wij zitten nog steeds in de hectiek van ziekenhuis bezoeken, thuisfront managen, verbouwing af krijgen... Maar het eind is in zicht! Faas gaat als een speer en drinkt nu bijna al zijn voedingen zelf, hij is bijna een kilo aangekomen en krijgt echt een lekker babyspekkie op zijn lijf! Hij ligt niet meer aan de monitor, en zodra hij echt alle voedingen zelf drinkt, mag hij naar huis! De verwachting is dat dat ergens deze week zal zijn! Heerlijk! Wij zijn dus als een gek de verbouwing aan het afmaken, zodat het af en schoon is als hij thuis komt!

Frummels, BakingSoda, Samenzijn en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Marre1985

Marre1985 Bekend lid

1 mei 2017
    588
    500
    93
    Vrouw
    Wat fijn @Nonma ! Even stressen met de laatste loodjes van de verbouwing maar straks kunnen jullie er met zn vieren thuis van genieten!!

11. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    @Nonma: wat goed om te lezen dat Faas het zo goed doet en hij misschien deze week naar huis mag. Dat zou super zijn! Succes nog even met de verbouwing, en dan hopelijk meer rust voor jullie als jullie kleine man mee naar huis mag!

12. ilse1207

ilse1207 Lid

1 nov 2015
    70
    23
    8
    Vrouw
    NULL
    NULL
    @BakingSoda fijn dat het beter gaat. En idd alleen maar goed dat ze je straks uit voorzorg extra in de gaten houden. Hopelijk valt het dan allemaal mee straks.

@Nonma fijn dat het zo goed gaat met Faas. Is het al bekend wanneer hij naar huis mag? Hopelijk schiet de verbouwing nu goed op en is het straks alleen maar genieten als hij thuis komt.

@xBambi hoe is het met jullie?

Hier is het nog redelijk rustig. De kleine is al ver ingedaald en kan dus elk moment komen. Vind het heel spannend, geen idee wat ik moet verwachten bij de bevalling. Merk wel dat ik een soort voorweeen heb, wat volgens de verloskundige wel klopt. Dus nu echt de laatste dingen aan het regelen en doen.
    Voor degene bij wie het niet de eerst is, hoe begon jullie bevalling?
    Waar merkte je het als eerste aan dat het echt was begonnen?
    Ik weet dat het altijd anders is, maar ben benieuwd.

BakingSoda vindt dit leuk.
  13. Marre1985

Marre1985 Bekend lid

1 mei 2017
    588
    500
    93
    Vrouw
    @ilse1207 spannend hoor! Gelukkig is je baby al bijna bij de magische 37 weken grens.
    Heel veel succes alvast!

ilse1207 vindt dit leuk.
  14. Marre1985

Marre1985 Bekend lid

1 mei 2017
    588
    500
    93
    Vrouw
    Ik merk wel dat ik een nieuw respect heb voor zwangere vrouwen.

Mijn zwangerschap is eigenlijk heel makkelijk gegaan tot nu toe, geen grote klachten, etc. Maar hoewel ik mijn buik nog wel mee vind vallen qua grootte , zit hij wel steeds meer in de weg en ik begin het nu al een beetje beu te worden. Het is gewoon niet fijn om lang in dezelfde houding te zitten en soms moet ik voor mn gevoel wel 10x gaan verzitten om een nieuwe houding te vinden.

Voordat ik zwanger werd (maar het wel heel graag wilde worden) had ik vaak zoiets van ' niet zeuren, jij bent tenminste zwanger'. Klinkt nogal asociaal maar ik denk/hoop dat jullie het wel zullen begrijpen.

Maar nu lees ik hoeveel pijn en last sommige dames hebben en zelfs terwijl het eigenlijk heel makkelijk gaat voor mij, begin ik er nu wel genoeg van te krijgen.

Dus zal het maar zien als een goede les aan mezelf om meer begrip te tonen voor anderen.

Nonma en ilse1207 vinden dit leuk.
  15. Marre1985

Marre1985 Bekend lid

1 mei 2017
    588
    500
    93
    Vrouw
    Het is hier trouwens echt passen en meten geblazen voor het bedje voor onze kleine.

Wij hebben zelf 2 maanden terug een groter en beter bed gekregen (waar ik nu echt suuper blij mee ben, echt hoe fijn is het om met 7 maanden zwanger nog goed te kunnen slapen)
    en nu ben ik bang dat we geen ruimte meer hebben voor een ledikantje ofzo.

Sowieso wilden we graag een cosleeper, en dat blijkt nu ook wel noodzakelijk want die zijn minder breed dan een ledikant.
    Als we het bed dan nog een stukje verplaatsen, past de cosleeper precies tussen mijn kant van het bed en de muur. Niet echt ideaal, maar een andere plek is er niet want aan de kant van het voeteneinde is de verwarming en dan krijg ik echt een soort visioenen van ons babytje die geroosterd wordt als een varken aan het spit....

Gelukkig gaan we in mei verhuizen, en krijgen wij een grotere slaapkamer en hebben we ook een aparte babykamer. Het duurt nog even maar het is het wachten zeker waard :)

ilse1207 vindt dit leuk.
  16. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    @ilse1207 ; spannend, begint echt dichtbij te komen nu voor je! Voel je je nog wel een beetje goed?

@Marre1985 : ik merk hier ook dat mijn buik steeds meer in de weg begint te zitten. Ook al is ie nog niet super groot wat je zegt. Met schoenen aan doen, veters strikken, maar ook met zitten, opstaan, draaien in bed. Tot nu toe vind ik het nog wel te doen hoor, maar je merkt het wel. Je hebt nog wat weekjes te gaan, dus hopelijk blijft het allemaal nog een beetje te doen voor je.
    Oh, wel echt passen en meten dus bij jullie op de slaapkamer. Gelukkig een mooi groter nieuw huis in het vooruitzicht! Dat maakt het hopelijk te doen de eerste maanden.

Van de week weer controle gehad, en baby blijft het goed doen. Toch fijn elke keer die bevestiging! Soms maak ik me wat zorgen, omdat de baby elke keer in stuit ligt. Ik weet dat het nog niks hoeft te zeggen, maar toch... In mijn hoofd beginnen dan toch de radartjes te draaien van 'wat als...'

ilse1207 vindt dit leuk.
  17. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @ilse1207 fijn dat de baby al zo ver in is gedaald. Het zegt alleen niet per se iets over snel geboren worden. Ons meisje lag met 30 weken al heel diep en ligt nu ook al een paar weken klemvast. Zoontje was ook vroeg ingedaald maar kwam netjes met 40+2. Daarentegen zijn er ook baby's die pas indalen tijdens de bevalling. Daar kun je dus niks aan afleiden.
    Bij mijn zoontje heb ik 3 weken flinke voorweeën gehad. Zat vaak ook regelmaat in maar stopte dan toch weer. Op de dag van de bevalling hoopte ik niet te gaan bevallen omdat ik heel verkouden en niet fit was. Die dag amper voorweeën gehad en niks geks gemerkt. Gewoon naar bed gegaan, kon zoals gewoonlijk niet in slaap komen. Uiteindelijk in slaap gevallen. Ik moest rond 2.15 uur plassen en merkte dat mijn ondergoed best nat was. Kon ook afscheiding of urine zijn. Verschoond en terug naar bed gegaan. Ik krijg een felle steek en korte kramp in mijn buik, draai me om en voel iets knappen. De vliezen waren gebroken en ik kreeg direct weeën. Dus echt voortekenen? Niet echt, die had ik al zeker 3 weken.
    Ook nu alweer veel voorweeën en ik verlies af en toe delen van de slijmprop. Toch denk ik dat het nog wel een paar weken gaat duren.

ilse1207 vindt dit leuk.
  18. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Dubbel gepost...

19. Marre1985

Marre1985 Bekend lid

1 mei 2017
    588
    500
    93
    Vrouw
    Zo, wiegje is besteld :)
    Het plan was eigenlijk een cosleeper, maar het was lastig om er eentje te vinden die op de goede hoogte ingesteld kon worden, en zagen in de winkel een wiegje met een losse standaard en dat leek ons toch eigenlijk wel heel practisch omdat je die ook makkelijk in de woonkamer kan zetten etc.

ilse1207 en Saskia1984 vinden dit leuk.
  20. ilse1207

ilse1207 Lid

1 nov 2015
    70
    23
    8
    Vrouw
    NULL
    NULL
    @Dreamer29 ja ik voel me eigenlijk nog wel goed. Krijg als ik veel doe of lang met iets bezig ben nog wel wat last van mijn bekken en slaap nu natuurlijk slecht. Maar mag zeker niet klagen.

@Saskia1984 klopt wat je zegt. Mijn zus had bij de 2e ook 2 weken lang voorweeen dus ik ga er ook niet te veel van uit dat het al komt. Ze komen toch wanneer ze zelf willen☺️.

Deel Deze Pagina