Ik praat soms in mijn slaap. Meestal nogal random, onsamenhangende dingen. Mijn vriend verstaat het ook niet altijd want ik doe het regelmatig in het Nederlands. Maar vannacht schijnt dat ik hem, in het Zweeds, wakker heb gemaakt om te zeggen dat mn vliezen waren gebroken en dat het hele bed nat was! Niets aan de hand natuurlijk, en ik kan me er zelf ook helemaal niets van herinneren. Hij was eerst wel even geschrokken maar had gelukkig snel in de gaten dat ik droomde en dat het loos alarm was. Wel bijzonder, dat je lichaam je dus al zo aan het voorbereiden is op de bevalling dat ik ervan droom.
@Marre1985 daar ben ik ook een beetje bang voor. Aan de andere kant: zij stappen makkelijker opzij dan ik met mijn hele unit van een Bugaboo . They haven't met me yet . @Dreamer29 ik prijs mezelf ook echt gelukkig met iedere dag dat ze er zitten hoor. Ik hoop ook echt zoooo dat ze niet eerder dan met 37 weken komen. Succes met jouw laatste loodjes in ieder geval! Rust is inderdaad een goede remedie. @Saskia1984 ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet negatief of positief tegenover sta. Ik wil bij voorkeur TENS als pijnstilling, maar dat zal bij inleiden niet al te goed werken werd me al verteld. Ach, dan toch maar een ruggenprik. Ik sta er nu zo in dat me overal ter wereld al vele vrouwen zijn voorgegaan en dat er nog nooit een kind is blijven zitten. Of dat over een week 4 ook nog zo voelt weet ik nog niet hoor . Spannend voor jou ook! Kan me een voorstelling proberen te maken hoe dat moet voelen zeg, sterkte! Hopen dat jullie hummel zich gewoon uit zichzelf aandient en gewoon vlot door de bevalling heen komt.
Heej dames, Ik heb alweer even niet gereageerd. Maar heb intussen ook een aardig heftige week achter de rug. Afgelopen maandag kreeg ik wat klachten die konden lijken op zwangerschapsvergiftiging. Dus voor controle naar het zkh. Daar zagen ze dat de kleine minder vruchtwater had en toch wat klein leek. Gelijk nieuwe afspraak gepland om vrijdag opnieuw te kijken. Gelukkig geen zwangerschapsvergiftiging. Vrijdag alles weer bekeken; groei leek toch mee te vallen, maar idd minder vruchtwater. Zondag en dinsdag weer terug voor ctg en dan zouden we donderdag weer een gesprek hebben. Alleen gisteren leek de kleine het toch wat moeilijker te krijgen en bleek ik al 4cm ontsluiting te hebben, ik mocht nog thuis wat spullen halen en zou dan ingeleid worden. Eenmaal terug was t al 5cm. Ingeleid wat uiteindelijk zorgde voor heftige weeën en aan t eind kreeg de kleine het zwaar. Gelukkig op eigen kracht toch alles kunnen doen, wat ik graag wilde. Nu zijn we trotse ouders van onze zoon Chase. We kunnen het nog niet echt geloven, maar ondanks dat hij klein is doet hij het super en zijn we helemaal verliefd
Wow Ilse! Wat heftig zeg... Maar nu is hij er gelukkig, gezond en wel. Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon. Rustig aan, spoedig herstel en geniet!
Dat is opeens snel gegaan! Wat een heftige week zeg, gefeliciteerd met de kleine Chase! Hoe voel je je? En hoe gaat het met hem?
Wat een spannende week was dat.... Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! Veel geluk samen!
Chase doet t super goed. Ondanks dat hij was klein is. Hij is alleen wat misselijk van het vruchtwater en borstvoeding bleek iets te hard werken voor hem. Maar nu met de fles gaat hef geweldig. Ik had wat last van vermoedheid doordat de bevalling vanaf het moment van inleiden zo super snel ging. Maar intussen zijn we samen lekker thuis aan het genieten en heb ik alleen nog last van mijn bekken. Maar met rust komt dit ook weer goed. Hoe is het met jullie?
Ik kreeg helemaal geen meldingen meer! Heb niet alles terug gelezen, naar Ilse gefeliciteerd! Gelukkig gaat het goed met hem. Maar wel snel gegaan allemaal zeg! Ik ben vandaag ( gister) weer op controle bij de gynaecoloog geweest alles is nog steeds goed en ze is ingedaald. Heb nog genoeg vruchtwater en ze is iedere dag erg druk aan het bewegen en duwen. Verder heb ik nergens last van, heb geen pijn, geen kramp, geen bloed verlies en geen vruchtwater verlies. Ben nu ook pas sinds een week met verlof. Doordat alles zo goed gaat heb ik het idee dat ze langer dan 40 weken blijft zitten
@ilse1207 gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon!! Wat fijn dat jullie alsnog snel weer samen thuis waren. Hoe is het nu met je? Met ons gaat het geweldig.. de verwachting is dat ze volgende week mee naar huis mag! Sinds gisteren heeft ze geen bijvoeding meer gehad via de sonde, maar alles via de borst of fles. Ze pakt het zo snel op allemaal, erg fijn!
Gefeliciteerd met alle geboortes! wat moet dat mooi zijn dat ze er eindelijk zijn en dat het ondanks vroeg geboortes toch zo goed gaat. Dacht ik plaats even een kleine update. Met ons gaat het heel goed. Voel me goed en hoewel het nog steeds enorm onwerkelijk is begin ik er steeds meer in te geloven. We hebben gister een vroege geslachtsbepaling laten doen. En hoewel ik echt overtuigd was van een meisje krijgen wij een jongetje! Wel even wennen maar super leuk! Heel veel succes met jullie laatste lootjes meiden!
Hoe gaat het met alle newborns Hanna, Faas en Chase? Fijn dat je je zo goed voelt, spannend hè nog maar 3 weken voor jou! HIer nu al verlof, ivm deels ziekmelding moest ik al met 34 weken, maar vind het heerlijk. Ik moet nog best veel doen aangezien ml alleen maar aan het werk is moet ik helaas alles alleen doen dus vind het wel fijn dat ik daar nu de tijd voor heb.
Ja het komt nu steeds dichterbij! Van mij mag ze volgende week wel komen zo tussen 7 en 18 januari haha. Ik hoefde me 'gelukkig' niet ziek te melden, wilde ook echt heel graag 4 weken van te voren met verlof en dat is gelukt! Ik voel me zelfs nog zo goed dat ik denk zou nog wel 1 dag in de week willen werken xD Ga ik natuurlijk niet doen maar toch! Thuis is alles wel klaar, behalve dat het voor mijn gevoel en idee niet schoon en opgeruimd genoeg is! XD
Vanmiddag weer een groeiecho en controle in het ziekenhuis gehad. Ze laten zich niet bepaald meer op foto vastleggen, maar ze lopen nog steeds voor op groei. Hij zelfs inmiddels een dikke week, zij bijna een week. Zij zit nu op dik 2600 gram, hij op een hele ruime 2700 gram. Beiden zijn nu dik 45 cm lang . 10 januari staat de volgende echo gepland en op 12 januari weer een controle. Dan wordt de inleidingsdatum besproken (eerst zien, dan geloven. Zeiden ze namelijk over vandaag ook).
Even bijgelezen.... Ilse van harte gefeliciteerd! Mooie naam! Suze wat vervelend dat je man eigenlijk een heel ander ritme heeft dan jij... doet hij het wel ergens voor? Voor carrièrekansen oid? Voor een man is het toch niet echt tastbaar nog, een baby, dat komt echt pas na de geboorte. Mijn man kijkt nog steeds verwondert als mijn buik beweegt....die beweegt toch echt al maanden... hihi. Indy gaat ook goed, wat fijn meid! En voor de rest ook wat ik begrijp.... Marre, hier zijn ze ook aso hoor, hier zien de mensen mijn buik (giga) en besluiten er dan toch nog langs te kunnen ofzo? Ik ben ook al een keer erg boos geworden op een oudere vrouw nog wel. “Ehm mijn buik kan niet ingetrokken worden hoor, maar u mag er wel langs? “ tssss.... zoon zegt: mijn mama heeft een baby in de buik hoor! Hier zijn echt de laatste loodjes begonnen, flink voorweeen en indalingsween die af en toe weggepuft moeten worden. Niks aan de hand zolang ze niet regelmatig zijn. Alles gaat nu in etappes, doodmoe wordt ik ervan. Ben nogal gewend een wervelwind te zijn. Babymeisje beweegt lekker en ze is inmiddels al ingedaald mrt koppetje omlaag . Di as mag ik voor het eerst weer naar de gyn terug sinds mijn opname op de paaz....ook wel weer spannend. Psychisch ben ik chill, tuurlijk op wat hormoontjes “ik -kan -niet -meer -zelf uit -bed -komen -huilbui” na. Maar dat hoort erbij. Iedereen succes met de laatste loodjes, toch proberen ervan te genieten en lekker uit te rusten. Hebben we wel verdiend! Fijne dagen en goede jaarwisseling! Tot volgend jaar!
@clarajilla : fijn dat alles nog steeds zo goed gaat, en je je ook goed voelt. Fijn om zo je verlof in te gaan lijkt me! @xBambi : super dat het zo goed gaat met jullie kleine meid. En wat een heerlijk begin van het nieuwe jaar zou dat zijn, als ze dan mee naar huis mag! @Suze29 : fijn dat je je verlof zo heerlijk vindt! Ik kijk er ook naar uit moet ik zeggen, maar eerst nog 3 weken werken in het nieuwe jaar. Deze week wel vrij tussen kerst en oud&nieuw, en ik geniet er al zo van op mijn gemakje alles te doen en leuke dingen te doen, dat ik denk... laat dat verlof maar komen @Samenzijn ; wow, wat een mooie gewichten al voor beide zeg. Hoe is het met je buik? Is die niet enorm aan het worden? @BakingSoda : fijn dat je psychisch chill bent op het moment! Kan je zo vroeg al voorweeën hebben? Dat wist ik helemaal niet joh. Hier een baby die flink aan het bewegen is, heerlijk vind ik dat. Geniet er echt van! Ik begin wat lage rugklachten te krijgen, dus hulp ingeschakeld en oefeningen mee gekregen, plus goed letten op mijn houding. Dat maakt dat het nu redelijk stabiel blijft, wel moet ik echt opletten op tijdig wisselen van houding en niet te lang hetzelfde achter elkaar. Verder voel ik me goed gelukkig! Wat ik me af vroeg... wat doen jullie met je kindje in de kinderwagen? Een dekentje erover, of.... ? Bedacht me ineens dat ik daar nog niet iets voor heb namelijk.
@Dreamer29 m'n buik groeit wel, maar t is niet zo dat ik mijn handen er niet meer omheen kan leggen haha. Maar sinds ik sinds 1 december met verlof ben is er wel 3 kg bijgekomen op de weegschaal. Zit nu op 12,9 kg in totaal. Ze vreten mij vooral op volgens de gyn en ze liggen behoorlijk in de lengte van mijn lijf, dus ze pakken iedere beschikbare centimeter in mij. Wij hebben in onze bugaboo een wieglaken met wiegdeken voor onder het dekje. Had mijn schoonzusje bij mijn nichtje 6 jaar geleden en dat vond ik best handig.
Dat valt nog mee dus! Ik zit ook al op 12 met minder weken en 1 baby in mijn buik Oh, gewoon een extra wiegdekentje aanschaffen dus, dat klinkt als een goede optie. Doet de rest dat ook, of zijn er andere opties?
@Dreamer29 , ik heb ook een wieg laken en wiegdekentje in de kinderwagen. En om het matrasje ook zo'n wiegonderlakentje. Ik ben sinds ik verlof heb juist weer een kg afgevallen xD geen idee hoe maar ben nu totaal 11kg aangekomen. Mijn buik steekt echt alleen naar voren, van achter zie je niet dat ik zwanger ben xD