Mooi meisje! @Saskia1984 Je bent wel van de bijzondere data zie ik in je onderschrift.... Eerst een kindje op dierendag en nu op nieuwjaarsdag. Hoe gaat het verder dames met alle laatste loodjes?! Hier nog 8 weken te gaan, dus of je dat al echt de laatste loodjes kan noemen... Voel me in elk geval nog goed, en het werken is ook nog goed te doen. Nog 2 weken tot mijn verlof, daar kijk ik wel al naar uit. Lekker baby-coconnetje in
@Saskia1984 gefeliciteerd!! Wat een mooi meisje @Nonma Wat fijn dat het zo goed gaat met jullie! Hier mocht Hanna op oudjaarsdag mee naar huis.. Het is echt genieten. Ze slaapt nog erg veel, dus kan ik ook lekker tot rust komen. Eindelijk! Succes voor degene die nog (heel) even te gaan hebben!
Mooi meisje saskia! Ik ben vandaag heel druk geweest xD badkamer schoongemaakt, kleding kast leeg gehaald, uit elkaar gehaald. Nieuwe kleding kast in elkaar gezet en weer ingeruimd. Niet alles alleen natuurlijk maar heb nu wel echt last van me buik en rug! Gister dacht ik dat mijn vliezen gebroken waren, maar was niet zo! Ik was me aan het aankleden en zat op bed. En toen ik op stond was onderlaken en legging nat! Ik naar de wc en op me hand geblazen, maar kwam niets uit, dus was het gewoon waterige afscheiding.. En had nog even jullie advies nodig. Mijn vriend zou eerst een week vrij nemen wanneer ze geboren is. En dat de kraamzorg er ook nog is. Hij weet eigenlijk helemaal niks over baby's, niet hoe je een luier verschoont, hoe je het vast houd, hoe je het in bad doet, flesje maakt etc. Kraamzorg kan hem dat allemaal mooi uitleggen en laten doen. Maar nu had die het er over dat die miss de week na de kraamzorg vrij wilt nemen.. dus dat hij ook alleen met de baby kan zijn met mij maar zonder kraamzorg.. Ik weet niet wat ik ervan vind, dan moet ik hem vervolgens alles gaan uitleggen hoe het moet en werkt.. want als hij de eerste week werkt, gaat hij weg als de kraamzorg er nog niet is en komt hij thuis als hun ook weg zijn.. Wat zouden jullie liever hebben? In de kraamweek of de week erna?
Dat zal de nesteldrang zijn @clarajilla, heb ik ook last van Zou je vriend geen 2 weken vrij kunnen nemen? Zodat jullie eerst de kraamheer hebben en daarna nog een week met zijn drietjes? Dat lijkt mij het meest ideaal en zo wilde wij het graag. Als dat niet mogelijk is zou ik toch voor die eerste week gaan. Zoveel momenten samen, waarbij alles voor het eerst is. Dat lijkt mij toch het meest waardevol, daarnaast kan je vriend dan alles leren van de kraamhulp. Mijn man heeft van de week te horen gekregen dat ze zijn contract tussentijds gaan beëindigen, we voelden het al een tijdje aankomen want ze wilden hem daar weg hebben maar nu het zover is is het toch even slikken. Waarschijnlijk krijgt gij februari nog doorbetaald terwijl hij thuis zit en per 1 maart geen werk meer. Aan de ene kant is het echt balen en financieel niet gunstig, aan de andere kant moeten we het misschien zien als een cadeautje en kunnen we wel de eerste weken met zijn drietjes doorbrengen.
@Saskia1984 wat een plaatje van een dochter! @clarajilla mijn man neemt in totaal 10 vrije dagen op na de bevalling, maar dan wel in een heel schema. Eerste 2 dagen krijgt hij uiteraard vanuit het werk, dan neemt hij 4 dagen hele dagen op. De resterende 6 dagen gaat hij zo opnemen dat hij 's ochtends werkt en 's middags vrij heeft om bij ons te zijn. Nu krijg ik sowieso al 61 uur kraamhulp, die uiteraard in het begin langer aanwezig is dan aan het einde. Manlief zal dus de kraamhulp gaan aflossen in de laatste dagen. Vanaf 1 februari laat hij zijn ouderschapsverlof ingaan, waardoor hij sowieso vanaf dan iedere woensdag vrij is en ook al tijd met ze/ons kan doorbrengen voor ik weer aan het werk ga. @Suze29 enerzijds inderdaad heel fijn dat je man na de geboorte thuis zal zijn, maar wat vreselijk balen dat hij straks zonder werk zit. Hopelijk kan hij snel aan de slag bij een nieuwe werkgever. Hier is het vooralsnog rustig. In zoverre dat onze dame en heer al dagen onwijs aan het bewegen zijn (je zou denken dat ze steeds minder ruimte krijgen, maar daar laten zij zich niet door weerhouden). Uitstekende voetjes heb ik vooralsnog niet gehad. Die schoppen ze vooral naar elkaar. Kontjes, knietjes en ellebogen daarentegen... hahaha. Ik merk wel dat ik meer vocht aan het vasthouden ben in mijn handen, enkels en voeten. Gelukkig blijft mijn bloeddruk laag (vorige week 120/80) en verder geen andere klachten, dus van de gyn hoef ik me geen zorgen te maken. Nog mazzel dat het winter is. Wat ik uitermate frustrerend vind is dat ik niet weet wanneer ze gaan komen. Als controlefreak ben ik graag overal van op de hoogte, maar dat is nu dus echt niet mogelijk. Meer meiden daar last van?
Als mijn man maar 1 week thuis kon zijn dan zeker de kraamweek. Mijn man is ontzettend druk deze week. Iedere dag is er wel iets wat even gehaald moet worden. De nachten zijn nog zoeken en beginnen nu echt goed te worden. Zelf kun je nog niet te veel uit bed en zeker niet naar beneden. Is de week na de kraamweek halve dagen een optie? Ik zou echt niet weten wat ik moest zonder mijn man nu. Zeker met een peuter erbij, mijn God... Ik zou gek worden. Sanne en ik zijn nog zo bezig met het leren van de borstvoeding. Daar gaat heel veel tijd en energie in zitten. De kraamhulp hoeft mijn man niets meer uit te leggen, dat scheelt natuurlijk. Maar zeker bij een eerste kindje, zorg ervoor dat je man thuis is of zeker de ochtenden! Bij de eerste gingen we s middags allemaal rusten. Nu alleen Sanne en ik. Joris soms als hij zin heeft. En mijn man doet dan vaak de boodschapjes, eten voorbereiden, hond uitlaten... Ben zo benieuwd hoe het straks is als hij weer gaat werken... vind dat wel erg spannend.
Bedankt voor jullie adviezen! Ik heb het ook nog net anderen over gehad. Maar hij heeft natuurlijk die 2 dagen na de bevalling zoiezo vrij vanuit het werk. Denk dat hij dan ook wel al wat dingen leert van de kraamzorg. En dat hij dan de week erop een volle week vrij vraagt. 2 weken vrij zou die eventueel wel kunnen maar we willen in september ook nog met ze 3 en op vakantie naar CenterParcs of Ameland ofzo. En dan houd hij niet zoveel vakantie uren meer over. Nu ligt het er ook aanwezig wanneer ik beval natuurlijk! XD als ik op een vrijdag beval is hij het weekend zoiezo thuis en dan is die de maandag en dinsdag nog vrij. Dan is ze ook alweer 4 dagen oud voor hij weer gaat werken, en dan hoeft hij maar 3 dagen te werken en neemt die een week vakantie op. Maar dat is in het meest gunstige geval xD @Suze29 balen dat zijn contract beëindigd word. De tijd samen thuis is wel fijn alleen wel vervelend dat hij vanaf maart dan ook geen salaris meer heeft!
@Saskia1984 wat is Sanne een schatje! Mooie foto! @Suze29 wat rot dat je vriend zijn baan kwijt is, maar jullie kunnen zo wel lekker genieten van jullie gezinnetje straks , en hopelijk heeft hij snel wat anders! De arbeidsmarkt is in ieder geval wel veel gunstiger nu dan een tijd geleden, ik weet niet in welke sector hij werkt? @clarajilla lastige keuze inderdaad met wanneer het handigste is. En halve dagen vrij nemen de eerste twee weken, zou dat een optie zijn? @Samenzijn ik ben ook zo'n controlfreak die graag wil weten wanneer de baby komt! Maar word jij niet eerder ingeleid omdat je een tweeling krijgt? Ik vind het lastig dat de uitgerekende datum (11 feb voor mij) echt maar een indicatie is en je makkelijk een paar weken eerder of twee weken later kan bevallen. Zo'n grote tijdsspanne! Ze zeggen ook dat het voor je eerste kind best gebruikelijk is om over de 40 weken heen te gaan. Maar ook dat het erfelijk is en mijn moeder is van al haar drie kinderen te vroeg bevallen. 38 of 39 weken zou ik natuurlijk het liefst willen, dat de baby en mn lichaam er wel echt klaar voor zijn maar dat ik het nog niet super zat ben Maar helaas heb ik weinig te kiezen en moet ik gewoon afwachten Gelukkig is geduld een van mijn sterkste kwaliteiten (niet dus!)
Vandaag had ik min babyshower, wat enorm leuk was dat!! Zo verwend en verrast! Wat een lieve mensen om ons heen zeg, echt enorm dankbaar daarvoor ♡ Zo dat moest ik even kwijt
Ze gaan inderdaad eerder inleiden, vrijdag gaan we de datum afstemmen. Maar ze kunnen zich natuurlijk ook eerder aandienen en bij inleiden is ook niet gezegd dat ze op de dag van inleiding daadwerkelijk geboren zullen worden werd me al gezegd. Sowieso zit het ziekenhuis er al die tijd al 3 dagen naast met de uitgerekende datum (punctie was op zaterdag en ze gaan uit vak donderdag), maar omdat ze allebei flink voorlopen op groei gaan ze dat ook niet aanpassen.
Hoi, Mijn naam is Rose. ik vind het erg spannend. ik heb 1 feb een gesprek om ivf te beginnen, hopelijk krijg ik meer info over de ivf. maar ik weet niet wat me te wachten staat. Ik heb 3x IUI gehad (zonder Succes..helaas) En ik ben bang dat de IVF ook niet lukt
@Rosebaby Hoi Rose, Erg spannend inderdaad om met ivf te gaan beginnen! In deze thread kletsen we met een groep dames die zijn uitgerekend in januari/februari 2018. Sommige zijn al bevallen en de anderen dus al een heel eind op weg Ik wil je heel veel succes wensen met de ivf, wij hebben hier allemaal succesverhalen, dus probeer de moed erin te houden! Het is heel begrijpelijk dat je bang bent dat het niet lukt, hebben ze bij jullie een reden gevonden dat een van jullie verminderd vruchtbaar is? Misschien kan je een nieuwe groep aanmaken in de MMM clubs: http://www.zwangerschapspagina.nl/forums/mmm-clubs/ Dan vind je daar vast meer meiden die in februari met ivf gaan beginnen! Nogmaals heel veel succes, ik hoop dat je snel zwanger wordt!
Spannende tijden breken zich hier nu echt aan! Als ze niet natuurlijk gaan komen worden we komende vrijdag in het ziekenhuis verwacht voor de inleiding. We zijn gisteren nog even een laatste keer samen uit eten geweest om mijn verjaardag van komende dinsdag vast vieren en om nog even bewust stil te staan bij de verandering die er op komst is. Volgens de berekeningen worden het twee forse zesponders en als de bevalling voorspoedig gaat zullen we ze al vrij snel na de bevalling gewoon mee naar huis mogen nemen
@Samenzijn nu is het aftellen echt begonnen! Hopelijk gaat alles goed en kan je dit weekend heerlijk allebei je kindjes in je armen houden!
Hier gaat nog steeds alles goed. Ik mag echt van geluk spreken want ik slaap nog steeds goed, en heb ook bijna nergens last van. Alleen lange tijd zitten is niet zo fijn meer, maar dat is nauwelijks een ongemak te noemen. Het zijn wel drukke tijden hier, want we zitten middenin de verkoop van ons appartement. Vorige week hard bezig geweest om alles zo leeg/fris mogelijk te maken voor de fotografering, en nu is het afwachten op de bezichtigingen. Ik ben wel erg blij dat alles in gang is gezet, want er staat een hoop te gebeuren voor ons het komende half jaar, verkoop van dit appartement, de baby, in mei ons nieuwe appartement in (misschien dus twee keer verhuizen als de mensen eerder hier erin willen, maar gelukkig kunnen we ergens anders tijdelijk wonen). Wat een opluchting zal het zijn als alles straks achter de rug is! We nemen het maar stapje voor stapje, en hopelijk kunnen we snel dit appartement verkopen zodat we dat alvast kunnen 'afstrepen'.
Hier gaat ook nog steeds alles goed. Ook nergens last, slaap de laatste paar dagen wel slecht maar ben ook heel erg verkouden dus word iedere x wakker van een dichte neus, droge mond of ik moet plassen. Ik word wel heel erg ongeduldig, begin me echt enorm te vervelen van al dat thuis zitten. Maar heb ook geen zin om iets met anderen te gaan doen.. dus ze mag van mij nu wel komen, dan heb ik weer wat te doen op een dag xD
Die verveling is echt mijn grootste ergernis hoor! Zit inmiddels 6 weken thuis en word echt gek van verveling. Ben ook niet het type bingewatchen ofzo, dus ik zou blij zijn als het wachten na volgende week over is. Sterkte met de laatste loodjes!
@clarajilla voor jou begint het nu ook wel echt dichterbij te komen! Ik merk dat ik nu al mezelf half gek zit te maken met googlen met allerlei kansberekeningen over wanneer de baby komt. Ik ben gewoon zo nieuwsgierig (lees: controlfreak )
@Samenzijn : wat spannend... binnen nu en een week jullie kindjes in je armen! Zie je op tegen een eventuele inleiding? Succes nog even met de laatste loodjes! @clarajilla : voor jou komt het ook steeds dichterbij nu. Benieuwd wanneer jullie meisje zich zal melden! @Marre1985 : fijn dat het nog steeds zo goed gaat. Wel drukke tijden inderdaad voor jullie met verkoop en verhuizing en komst van jullie kindje... Hopelijk kan je tussendoor ook voldoende je rust pakken. Hier gaat het ook nog goed. Nog een week tot mijn verlof en wat kijk ik daar naar uit zeg. Zeker nu ik sinds deze week wel flink weinig energie heb ineens, terwijl ik de week daarvoor nog over liep van de energie. Totaal geen zin meer in mijn laatste dagen werken, maar het moet nog even. Ik kan me nog niet voorstellen dat ik me ga vervelen in mijn verlof. Genoeg plannen voor die tijd, dus benieuwd hoe ik dat ga ervaren. De onrust zal ook vast toe nemen naarmate de uitgerekende datum nadert, maar voorlopig voelt het nog ver weg. Bereiden jullie je trouwens nog op een bepaalde manier voor op de bevalling? Naast een eventuele cursus bedoel ik dan... baby doet het hier ook nog steeds prima bij de controles. Inmiddels ook al ingedaald, dus dat is wel een geruststelling. Op de controles namelijk regelmatig in stuit, dus vreesde er een beetje voor.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er, tot nu toe, heel relaxed in sta. Ik krijg sowieso een compleet team van 5 man (per kind een arts assistent en verpleegkundige met daarboven nog de gyn) om me heen, dus het moet gek lopen als er wat misgaat. Ik denk maar zo "er is er nog nooit 1 blijven zitten". Het enige is dat ik als pijnstilling mijn voorkeur heb voor TENS, maar door het opwekken bestaat er een kans dat dat onvoldoende verlichting zal brengen en een ruggenprik met alle nadelen van dien de beste optie zal zijn. Oh, en het kan tot 48 uur duren voor de bevalling daadwerkelijk op gang komt. Maar daarbij zie ik vooral tegen de gedachte aan dus minimaal 48 uur daar liggen wachten op. Gelukkig is hier in de buurt (Utrecht)?net een nieuw geboortecentrum geopend waar ze blijkbaar met draadloze ctg werken. Daardoor heb je in ieder geval beweegruimte om uit bed te komen. Wij hebben een privé zwangerschapscursus gedaan van 2 avonden van 3 uur ipv een pufcursus oid. Maar dat was puur vanwege het feit dat een tweelingbevalling toch net even anders is dan een eenling. Van haar hebben we ook nog allerlei informatie over houdingen en ademhaling nadien gemaild gekregen (als naslagwerk) en dat lees ik deze week nog even door. Daarnaast organiseert ons ziekenhuis informatieavonden waarop veel verteld is over bevallen, pijnstilling en wat je na de bevalling kunt verwachten. Gratis toegankelijk en je niet eens daar te bevallen als je wilt deelnemen. Hebben we ook best wat aan gehad. Verder laat ik het maar over me heen komen. Succes met de afronding op je werk! Nog maar een paar dagen en het zit er voorlopig even op. Ik kreeg op mijn laatste dag van mijn collega's heerlijke Rituals-producten speciaal voor baby's en sokjes voor ze. Superlief en compleet onverwacht.