Vanmiddag bij de gyneacoloog geweest. Alles was weer goed. Gevraagd of ze kon en wilde strippen. Dit wilde ze wel. Had 1cm ontsluiting alleen baarmoedermond was nog niet helemaal verweekt. Er zat nog een tuutje aan zij ze. Nu maar hopen dat het werkt dat strippen!
Dank jullie wel voor de lieve berichtjes! Inmiddels verveel ik me te pletter, zijn we blij dat we de iPad met Netflix bij ons hebben en is het vooral wachten. Ik heb pillen gekregen, die zouden het laatste zetje moeten geven (ik merk er vooralsnog niks van), dus een ballonkatheder is in ieder geval niet nodig. Nu maar hopen dat het wachten geen eeuwen gaat duren...
@clarajilla : spannend... Hopelijk doet het strippen iets voor je! @Samenzijn : voor jou ook spannend! Wachten, wachten.... Hopelijk gaat het binnenkort echt beginnen, dan hoef je je niet meer te vervelen succes!
@clarajilla wat spannend, hopelijk helpt het strippen. Heeft de gynaecoloog gezegd wanneer het dan in de meeste gevallen op gang komt? @Samenzijn moet je in het ziekenhuis blijven wachten? En vanaf hoe laat ben je er al dan?
Nou, dat wil nog niet echt vlotten. Sinds vanmorgen 9.00 uur in het ziekenhuis, tot 2 x toe pillen gekregen en zo dadelijk de derde set van 2 pillen. Inmiddels al 1 hele centimeter ontsluiting in al die tijd. Mogelijk dat ik zelfs pas zondag beval... Dit wordt een lange adem. Dank voor alle succeswensen trouwens!
Oh, dat gaat nog niet echt vlot nee.... Hopelijk na vannacht meer vordering, en kan je binnenkort jullie kindjes in je armen sluiten!
Nee heeft ze niet gezegt, bij de ene werkt strippen wel bij de andere niet. Het is dat ik aangegeven heb graag te willen bevallen, maar anders laten ze me doorlopen tot 42 weken en ben ik dan nog niet bevallen gaan ze na 42 weken pas inleiden Maar omdat ik heb aangegeven te willen bevallen gaan ze tussen week 41 en 42 inleiden
Helaas nog altijd minder dan 2 cm ontsluiting. Ze willen me niet met weeënopwekkers de nacht insturen (omdat vandaag al een lange dag is en ze me willen laten bijkomen in de nacht), dus nu weer 2 pillen gekregen om de boel te verweken en vanavond krijg ik er weer 2. Dan wordt er morgen gekeken hoe de vlag er dan weer voorhangt. Tot begin vorig jaar werden twee-eiige tweelingen tot uiterlijk week 39 in de buik gelaten, maar nieuw onderzoek heeft uitgewezen dat 37 weken beter voor de placenta-kwaliteit is. Die van ons zijn dus vermoedelijk zelf nog niet klaar voor geboorte (aldus de gyn), maar moeten dus wel komen.
Wat een geduld heb je nodig @Samenzijn ! Hopelijk kan je vannacht lekker wat bijkomen, en dan op voor 2 mooie zondagskindjes.... Succes!
Nou dat schiet niet echt op dan, en je partner is ook al die tijd aanwezig in het ziekenhuis? Hier heb ik het idee dat het af en toe wat rommelt. Beetje menstruatie achtige krampen, lage rugpijn en gigantisch veel harde buiken, ook de hele macht kan er soms niet van slapen. Gaat de ketel ook nog stuk vandaag!! Dus als nu de bevalling begint word ik niet zo blij... Gelukkig heb ik een lieve vader die ernaar aan het kijken is dus hopelijk is het straks weer gemaakt.
@Dreamer29 daar hopen wij nu ook maar op. Dit werkt allesbehalve positief mee zeg maar, terwijl ik juist heel positief tegenover de bevalling stond. Ik heb een beetje het gevoel dat mijn lichaam me in de steek laat zo op het moment suprème. Bloedirritant! @Suze29 gelukkig is manlief hier al die tijd aanwezig en is er een slaapbank voor hem. Hij krijgt ook ontbijt en lunch, zij het minder uitgebreid dan wat ik krijg, en avondeten tegen gereduceerd tarief. Het klinkt bij jou inderdaad alsof de bevalling op korte termijn op gang gaat komen, maar wat balen dat dan nu net de ketel er mee uitscheidt! Hopelijk heeft je vader hem kunnen maken. Sterkte en succes, mocht de bevalling zo beginnen
Update: er is nog altijd maar 1 cm ontsluiting en we zijn zojuist naar huis gestuurd voor een geestelijke en lichamelijke rustdag. Dit nieuws heeft er emotioneel best even ingehakt, maar ik besef wel dat het ook wel even goed is. Het is dus, ondanks dat ik hier nu liever met 2 kinderen had gezeten, ook wel even fijn om weer thuis te zijn. Met onze eigen bank en bed enzo. Ik baal gewoon gruwelijk en heb het gevoel dat m'n lichaam me in de steek laat. Dat is natuurlijk niet het geval, sterker nog: mijn lichaam en vooral de tweeling zijn er gewoon nog niet klaar voor. Zoals de arts-assistent zei; tot begin vorig jaar werd een 2-eiige tweeling vaak pas met week 39 ingeleid. Dat is gebleken dat dit minder gunstig is en week 37, max 38 eigenlijk toch beter is maakt nog niet dat het lichaam van de aanstaande tweelingmoeder daar zo over denkt. Ze had me uiteraard ook het liefst vandaag al laten bevallen. Morgen om 8 uur moeten we ons weer melden en dan zal er opnieuw beoordeelt worden hoe en wat. Mogelijk dat er toch zo'n ballon ingebracht gaat worden of dat mijn lichaam door vandaag even een soort van reset krijgt en morgen wel ineens 2 cm ontsluiting heeft. Ze zullen sowieso alles in overleg met ons blijven doen, maar ze gaan me zo ook niet nog een week laten doorlopen. Gelukkig doen die 2 het nog uitstekend, dat maakt dat het in ieder geval toch iets makkelijker is om te bedenken dat een rustdag thuis misschien toch beter is. We hadden ook daar mogen blijven als we erop gestaan hadden, maar de toegevoegde waarde daarvan was nihil geweest. Mocht ik nou toch vandaag weeën of gebroken vliezen krijgen dan moet ik direct bellen en in de auto stappen uiteraard. Op naar morgen dus maar...
Oh wat balen dat je lichaam er nog niet klaar voor is. Wel fijn dat ze alles in goed overleg met jullie doen en dat je nu toch nog ff lekker een dagje thuis kan zijn!
@Samenzijn wat een heftige en vermoeiende tijd zo. Hopelijk kunnen jullie nu thuis even bijkomen. Probeer de teleurstelling een beetje los te laten, zoals je zelf al zegt laat je lichaam je niet in de steek maar is het juist sterk en weet het zelf heel goed wat het beste is voor jou en je kleintjes
Dank voor jullie lieve reacties @clarajilla @Marre1985 en @Suze29 We hebben vanmiddag even de nodige gemiste uren slaap ingehaald van de afgelopen 2 nachten en ik sta er inmiddels weer een stuk positiever in. De tranen zijn opgedroogd en we gaan morgen vol goede moed er weer tegenaan. Later zullen we er vast om lachen. Het is in ieder geval wel iets wat bij ons hoort. Dat wat weinig mensen overkomt hebben wij juist .
Fijn dat je even hebt kunnen bijtanken, dat is ook belangrijk. Hopelijk komt het morgen beter op gang. Mijn duimen draaien voor je!
@Samenzijn : fijn dat jullie even een dagje thuis mochten bijtanken. Lijkt me zwaar hoor, je zit er toch echt op te wachten tot het gaat beginnen en dan vlot het helemaal niet. Blijkbaar hebben de kindjes het nog fijn bij je! Succes vandaag weer, hopelijk gaat er nu iets door zetten. @Suze29 : spannend dat het bij jou ook al rommelt! Benieuwd wie hier als eerste babynieuws komt brengen! Hier voor het eerst gedroomd over de bevalling.... Nou ja, de bevalling.... Vooral dat het dagen en dagen duurde voordat er iets op gang kwam. Denk na het lezen van het verhaal van Samenzijn
@Dreamer29 sorry voor je bevallingsdroom haha. Vandaag nog altijd niet voldoende ontsluiting om de vliezen te breken en dus is er een ballonkatheter geplaats voor max 24 uur. Mochten de vliezen breken, er weeën komen of eruitvallen dan is de ballon klaar. Morgenochtend kijken ze opnieuw en als er dan nog onvoldoende ontsluiting is ga ik weer aan de pillen. Zoals de gyn zei in vergelijk met mijn vrij uitzonderlijke situatie: aan een boom met niet-rijpe appels kun je schudden wat je wilt, eraf vallen zal er geen een. In de tussentijd weet ik me amper meer een houding te geven vanwege lage rugpijn die ik sinds het plaatsen van de ballon heb en zijn mijn voeten vergelijkbaar met nijlpaardpoten, zoveel vocht houd ik vast