IVF Mama's januari/februari 2018

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Suze29, 30 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marre1985

    Marre1985 Bekend lid

    1 mei 2017
    586
    495
    63
    Vrouw
    Gefeliciteerd @BakingSoda en wat fijn zeg dat je nu ook op die roze wolk zit!!!

    Hier gaat alles heel goed, ben echt verliefd op ons kereltje en vind het gewoon zo leuk om naar hem te kijken en hem vast te houden :)
    Mijn vriend is ook gek op hem en heeft mij het hele huishouden uit handen genomen zodat ik overdag wat bij kan rusten . Super fijn.
     
    BakingSoda vindt dit leuk.
  2. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    Heerlijk genieten op je roze wolk @BakingSoda !

    Fijn dat bij jullie alles ook goed gaat @Marre1985 , ook lekker genieten!
     
    BakingSoda vindt dit leuk.
  3. Samenzijn

    Samenzijn Actief lid

    20 jan 2017
    129
    63
    28
    Vrouw
    Gefeliciteerd @BakingSoda met jullie prachtige dochter! Wat een leuke naam! Hopelijk herstel je zelf spoedig, maar ik ben blij dat die roze wolk eindelijk bij je gekomen is.

    Hier gaat het super! Famke en Thomas zijn vandaag voor het eerst naar buiten geweest en liggen nu knock-out in de wagen te slapen.
    Zelf ben ik inmiddels nog maar 1,4 kilo van het gewicht waar ik voor mijn zwangerschap op zat verwijderd. Die 2 hebben me letterlijk opgegeten toen ze in mijn buik zaten. Zo fijn dat ik weer in de niet-zwangerschapskant van mijn kast kan "shoppen" :roflmao:
     
    Marre1985 en BakingSoda vinden dit leuk.
  4. BakingSoda

    BakingSoda Bekend lid

    1 mei 2017
    554
    187
    43
    Vrouw
    Heerlijk! Hier ook al bijna plat.
    Lize en ik blijven sowieso tot woe in het zkh, ze moet wat "afkicken' van mijn meds. Ze is verder heel rustig en zoooo lief! Ben helemaal in love! Ze dronk al bv binneneen half uur na de geboorte. Top!
     
    clarajilla, Samenzijn en Marre1985 vinden dit leuk.
  5. clarajilla

    clarajilla Fanatiek lid

    23 feb 2015
    3.654
    917
    113
    Nog gefeliciteerd bakingsoda!

    Hoe is het met de rest?
     
    BakingSoda vindt dit leuk.
  6. Saskia1984

    Saskia1984 VIP lid

    19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Gefeliciteerd Bakingsoda!
     
    BakingSoda vindt dit leuk.
  7. Suze29

    Suze29 Fanatiek lid

    20 okt 2014
    2.700
    729
    113
    Hier gaat het iets beter, weet krijgen meer een ritme alleen de nachten zijn nog wel pittig. Met mazzel slaap ik 2x 2 uurtjes en daarvoor nog een uurtje maar dat is in het meest positieve geval.
    Ik geef borstvoeding en merk dat dat toch best heel intensief is. Met flesvoeding zou het iets makkelijker zijn denk ik maar ik wil dit toch volhouden.
    Verder doet hij het hartstikke goed en zijn we vandaag lekker met de hond en kinderwagen naar het bos geweest en daar lekker koffie gedronken bij een leuk tentje.
    Ons eerste echte uitje, dus dat was een klein feestje
     
    BakingSoda en Samenzijn vinden dit leuk.
  8. Samenzijn

    Samenzijn Actief lid

    20 jan 2017
    129
    63
    28
    Vrouw
    Oh das pittig @Suze29 !
    Hier komen ze met de regelmaat van de klok om de 3 uur. We gaan er samen uit en liggen dan 35-45 minuten later dan weer in bed. En na de voeding van 7.30 pak ik vaak ook nog anderhalf uur, dan zet ik wel m'n wekker zodat ik voor hun volgende voeding even kan douchen.
    Het wandelen vinden ze hier ook superleuk en we zijn zelfs al met ze naar de supermarkt gegaan. Niet dat ze er iets van gemerkt hebben, ze slapen overal doorheen.

    Komende woensdag is ons eerste bezoek aan het consultatiebureau en dat vind ik best spannend. Zeker omdat ze allebei snotverkouden zijn.
    Famke heeft echt een voorkeurshouding en ik hoop dat de jeugdarts ons kan helpen dat af te leren. Hoe standvastig wij haar hoofdje ook naar de andere kant draaien, ons meisje heeft haar hoofd binnen 5 minuten weer op haar geliefde kant gelegd. Eigenwijsje in de dop (net d'r moeder hahaha).
     
    BakingSoda vindt dit leuk.
  9. BakingSoda

    BakingSoda Bekend lid

    1 mei 2017
    554
    187
    43
    Vrouw
    Hier is de bv ook erg intensief. Ze kwam vooral in de nacht....dat hou ik niet vol, ook niet net mn medicatie waar ik slaperig van wordt. Niet veilig. Dus met alles acuut gekapt en iom kraam gestart met klokvoeden. Werkt een stuk beter. Ritme werd netjes opgepakt. Nu midden un regeldagen dus alles weer overhoop. Komt wel weer goed.
     
    Samenzijn vindt dit leuk.
  10. Suze29

    Suze29 Fanatiek lid

    20 okt 2014
    2.700
    729
    113
    Fijn dat ze het zo goed doen! Geef jijook borstvoeding?
    En naar de supermarkt is ook leuk, je zal wel veel bekijks hebben met die 2 :)
    Hier hebben we de tip gekregen om hem een paar keer per dag 1 a 2 minuten op zijnbuik te leggen met toezicht zodat hij zijn nekspieren kan bewegen. Dit is advies vanuit het consultatiebureau.
     
  11. Suze29

    Suze29 Fanatiek lid

    20 okt 2014
    2.700
    729
    113
    Ben je nu gestopt met bv? En wat is klokvoeden?

    Ik vind t ook erg intensief, van slapen komt erg weinig
     
  12. BakingSoda

    BakingSoda Bekend lid

    1 mei 2017
    554
    187
    43
    Vrouw
    Nee ik ben niet gestopt met de bv, maar met mijn medicatie. Ik had nog med voor de nacht, maar daar werd ik niet goed wakker mee en bleef suf. Dus daarmee gestopt. Klokvoeden of blokvoeden is voeden om de drie uur, of ze wil of niet. Ik wacht niet meer op haar en geef dus geen bv meer op verzoek. Te onrustig voor mij en ik weet niet waar ik aan toe ben. Nu drinkt ze goed om de drie uur en zat er al wat ritme in in de nacht. Door de regendagen wil ze constant drinken en dat is ok, zorgt ervoor dat mn productie omhoog gaat. Overigens komt ze zeker 2 x in de nacht hoor en ben zo een uur bezig met voeden. Daarom ook smiddags nf rusten en savonds vroeg naar bed.
     
  13. Saskia1984

    Saskia1984 VIP lid

    19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Na 4 tot 6 weken ben je beter op elkaar afgestemd qua borstvoeden en komt er wat meer regelmaat in en is het juist super makkelijk :)
    Het begin is even intensief maar dat wordt echt beter!
    Sanne is nu 7 weken en heeft meestal nog 1 nachtvoeding en soms zelfs geen.
     
    BakingSoda vindt dit leuk.
  14. Saskia1984

    Saskia1984 VIP lid

    19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Klinkt als een fijn afgestemd plan Bakingsoda!
     
    BakingSoda vindt dit leuk.
  15. BakingSoda

    BakingSoda Bekend lid

    1 mei 2017
    554
    187
    43
    Vrouw
    Zeker!! Ik merk dat Lize het daar ook beter op doet, de regeldagen zijn welke pittig maar gaat weer over.... ze ligt nu eindelijk ff te slapen :)
     
  16. Saskia1984

    Saskia1984 VIP lid

    19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Regeldagen zijn inderdaad echt heel pittig! Wel voor een goed doel en ze gaan over :)

    Hier een meisje die moeite heeft met alleen in slaap vallen overdag. Is ook pittig met een peuter erbij die ook wel aandacht wil.
    De rest schiet er enorm bij in. Huishouden? Wat is dat? :roflmao:
     
    BakingSoda vindt dit leuk.
  17. Marre1985

    Marre1985 Bekend lid

    1 mei 2017
    586
    495
    63
    Vrouw
    Onze jongen wil overdag de hele tijd rustig slapen maar snachts een stuk onrustiger. Met name weigert hij snachts in zijn eigen bedje te slapen, iets waar hij overdag geen probleem mee heeft.....
    Aangezien anders niemand snachts een oog dicht doet laat ik hem als hij snachts wakker wordt en gedronken heeft bij mij op de borst slapen. Ik weet dat dat in NL afgeraden wordt, maar hier in Zweden zijn ze er een stuk makkelijker mee, hoewel de voorkeur wel is om in het eigen bed te slapen. Hopelijk als het voeden sneller gaat of hij iets langer doorslaapt (slaapt nu wel vaak het eerste 'blok', dus van 23.00 tot hij wakker wordt, in zijn eigen bedje) dat we hem er ook wat meer in kunnen trainen om zelf te slapen.

    Behalve dat hij erg ongeduldig is als hij niet binnen 30 sec eten krijgt als hij wakker wordt, is het een erg lief babytje wat weinig huilt. Erg gezellig dus!!
     
  18. Marre1985

    Marre1985 Bekend lid

    1 mei 2017
    586
    495
    63
    Vrouw
    Het verbaast me overigens hoe goed ik herstel van de bevalling.
    We zijn na 4 dagen al naar buiten geweest, eerst naar het ziekenhuis voor wat controles en daarna in de stad wat dingen gekocht.
    Toen vorig weekend mijn moeder en broer op bezoek en ook iets van 1,5 uur gewandeld met de kinderwagen. Dit weekend nog meer familiebezoek uit NL en ook weer veel gelopen. Ik heb uiteraard niet de conditie van een jaar geleden maar heb nergens meer pijn ofzo dus kan goed lopen, en hij vindt het ook lekker slapen in de wandelwagen.
     
    clarajilla, BakingSoda en Suze29 vinden dit leuk.
  19. Saskia1984

    Saskia1984 VIP lid

    19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @Marre1985 de eerste weken was dat hier ook exact zo. Overdag een slapend engeltje en s nachts alleen op mij wilde ze slapen en soms was zelfs dat niet goed. Het is s nachts vanzelf goed gekomen. Zal overdag ook wel vanzelf weer goed komen hoop ik ;)
     
    Marre1985 vindt dit leuk.
  20. Suze29

    Suze29 Fanatiek lid

    20 okt 2014
    2.700
    729
    113
    Hier ook een nachtbrakertje, maar volgens mij zit ik nu in de regeldagen. Kan dat met 17 dagen oud?
    Iedere 1.5 tot 2 uur komt hij en tussen die voedingen Door blijft hij druilerig.
    Wij laten hem soms ook op de borst sjapen als we hem niet stil krijgen. Dat werkt eigenlijk altijd.

    Wat fijn dat er bezoek over komt zeg! Je kleine wonder lekker aan iedereen showen :)
     

Deel Deze Pagina