IVF Mama's januari/februari 2018

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Suze29, 30 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia1984

    Saskia1984 VIP lid

    19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    De regeldagen zijn rond de 9 dagen, 3 weken, 6 weken en daarna nog maar nu niet van toepassing. Met 17 dagen kan dat best. Ook kun je tussen de soort vastgestelde regeldagen in best een regeldag hebben.
     
    Suze29 vindt dit leuk.
  2. BakingSoda

    BakingSoda Bekend lid

    1 mei 2017
    554
    187
    43
    Vrouw
    We hebben nu zelfs haar wiegje snachts in haar eigen kamertje staan....ik kan niet slapen met alle geluiden die ze maakt en mijn man ook niet. Was niet de bedoeling maar soms moet je keuzes maken. ;)

    Net even naar school geweest. 10 min heen en 10 min terug. Auw dat voel ik wel met alle hechtingen maar ging prima. Van genoten:)
     
  3. Suze29

    Suze29 Fanatiek lid

    20 okt 2014
    2.701
    729
    113
    Bij ons slaapt hij ook op zijn eigen kamertje hoor.
    Ik heb een cosleeper maar Door alle geluidjes die hij maakt sliep ik niet meer. Vind het heel jammer maar het us niet anders.
     
  4. clarajilla

    clarajilla Fanatiek lid

    23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Bij ons was de eerste week in eigen bedje snachts ook een drama. Dus sliep ze tussen ons in. Ik heb toen ze snachts kwam voor de voeding dat in haar daarna in haar bedje legde en dat ging goed.

    Nu gaat alleen in eigen bedje snachts minder goed want ze was vorige week wat ziek en hebben der toe weer bij ons gehad.. dus het was gister nacht drama in der eigen bed. Afgelopen nacht eerste helft bij ons en daarma wilde ze wel in eigen bedje in eigen kamer!
     
  5. Saskia1984

    Saskia1984 VIP lid

    19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Hier meisje in de cosleeper en vaak na de nachtvoeding, die ze steeds vaker in de hele vroege ochtend heeft, slaapt ze tegen mij aan verder.
    Ik vind het samen slapen heerlijk en slaap juist niet als ze niet bij me ligt. Zo is iedereen anders. Vooral doen wat werkt en wat goed voelt :)
     
  6. Saskia1984

    Saskia1984 VIP lid

    19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Haar eigen kamer staat stof te happen ;)
    Ik verschoon haar daar niet eens.
     
    Suze29 vindt dit leuk.
  7. Samenzijn

    Samenzijn Actief lid

    20 jan 2017
    129
    63
    28
    Vrouw
    Ik vind een ieder die borstvoeding geeft heel goed bezig, maar ik ben daar niet echt het type voor, last staan met twee hahaha.
    Bekijks trek ik zeker! Vooral omdat we een roze en blauwe kant hebben op de wagen.
    Thomas is al sinds z'n geboorte megasterk in zijn nek, Famke moet dagelijks goed oefenen en verafschuwt het terwijl Thomas er echt plezier in heeft.

    Hier slapen ze al sinds de eerste dag op hun eigen kamer en dat gaat goed!
    Wel zijn ze sinds zaterdag snotverkouden, zo sneu. De zoutoplossing helpt maar gedeeltelijk
     

    Bijgevoegde bestanden:

    BakingSoda, clarajilla en Dreamer29 vinden dit leuk.
  8. Marre1985

    Marre1985 Bekend lid

    1 mei 2017
    586
    495
    63
    Vrouw
    @Samenzijn wat een gave kinderwagen!! Geen wonder dat je veel bekijks trekt :)

    Ik geef wel bv en dat gaat gelukkig erg goed. Oscar was 3010 gram en 49,5 cm toen hij geboren werd, iets onder gemiddeld dus, met name qua gewicht. Nu was hij 53,6 cm en 3660 gram, dus boven gemiddeld met allebei!
    Wel duurt het vaak erg lang om hem te voeden, vooral omdat hij steeds in slaap valt . Vandaag wat tips gehad, vaker van borst wisselen zodat er meer melk uitkomt, en proberen hem wakker te houden/maken , bijv door halverwege zn luier te verschonen. Dan zou het sneller moeten gaan.
     
    BakingSoda en Samenzijn vinden dit leuk.
  9. Saskia1984

    Saskia1984 VIP lid

    19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Wauw die kinderwagen is echt super gaaf!
     
    Samenzijn vindt dit leuk.
  10. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    Ha dames!
    Leuk om jullie ervaringen met jullie baby'tjes te lezen :)
    Hier nog in afwachting op de komst van ons wondertje. Ik voel me nog vrij goed gelukkig, hoewel de laatste loodjes ook wel wat zwaarder beginnen te worden. Ik vind het zo'n gek idee dat het elk moment zo ver zou kunnen zijn. Hadden jullie dat op het eind ook? Hoewel ik eigenlijk het gevoel heb dat deze baby nog wel even op zich laat wachten. Ik geniet nog heerlijk van alle bewegingen in mijn buik!
     
  11. Samenzijn

    Samenzijn Actief lid

    20 jan 2017
    129
    63
    28
    Vrouw
    Bedankt @Marre1985 en @Saskia1984 :):). Hij rijdt ook nog eens superfijn! Stuurt lekker soepel en licht en het is zeker een gezellig gezicht die 2 kleuren
     
  12. clarajilla

    clarajilla Fanatiek lid

    23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Hoe is het met iedereen?
     
  13. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    Vol spanning in afwachting op de komst van onze baby... :rolleyes:
     
    Samenzijn, BakingSoda en Saskia1984 vinden dit leuk.
  14. Marre1985

    Marre1985 Bekend lid

    1 mei 2017
    586
    495
    63
    Vrouw
    Hier gaat alles heel goed.
    Oscar groeit als kool. Hij was 3010 gr en 50 cm bij de geboorte, en gisteren , met 4 weken en 1 dag, 4,5 kilo en 56 cm!

    Hij eet echt super veel. Ik vraag me wel eens af of een baby ook teveel kan eten, maar met alleen bv kan dat niet echt geloof ik.
    Bij het consultatiebureau waren ze wel onder de indruk van zijn groeicurve :roflmao::)

    Hij eet ook snachts heel veel, maar ik slaap er vaak half doorheen en voel me overdag gelukkig wel fit.

    Morgen gaat mijn vriend voor zijn werk twee weken weg, dan zal het wel even aanpoten worden. Volgende week vlieg ik naar Nederland, een weekje op familiebezoek.
    Het reizen met de baby in mijn eentje, daar zie ik echt erg tegenop. Ben al weken aan het bedenken hoe ik het het beste aan kan pakken, wat ik mee zal nemen en wat niet (kinderwagen/maxicosi/draagzak? etc)

    Hoe is het met jullie?

    En @Dreamer29 houd je het nog een beetje vol?
     
    Samenzijn vindt dit leuk.
  15. Marre1985

    Marre1985 Bekend lid

    1 mei 2017
    586
    495
    63
    Vrouw
    Beetje stomme vraag hoor, maar is dat gerekend vanaf de dag dat ze geboren worden, of vanaf de dag dat ze 40 weken zouden zijn?

    Ik heb het gevoel dat onze kleine rond 17 dagen erg van slag was, en nu weer aan 1 stuk door wil drinken. Dat zou redelijk uitkomen met wat jij zegt + 1 week te vroeg geboren.

    Maar is misschien ook wel gewoon toeval dat het net nu is.
     
  16. clarajilla

    clarajilla Fanatiek lid

    23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Hier vandaag bij het CB geweest

    Ze weegt alweer 4680 gram, 57cm en hoofdomtrek van 38cm!
     
    Samenzijn en BakingSoda vinden dit leuk.
  17. xBambi

    xBambi Actief lid

    27 jun 2014
    383
    236
    43
    Eindhoven
    Nog gefeliciteerd iedereen die afgelopen weken bevallen zijn! Fijn dat het bij iedereen goed is gegaan! :)

    Wij zijn gisteren bij consultatiebureau geweest voor tweede vaccinatie en de arts gaf aan dat ze in de ontwikkeling al bijna geen prematuriteit meer ziet. Ze doet het dan ook echt geweldig. Lekker aan het lachen en de wereld aan het ontdekken.
    Ze weegt nu 4590 gram en is 54cm. Hierin heeft ze ook al een mooie inhaalslag gemaakt.

    Helaas nog maar 2,5 week verlof. Ik kijk er echt tegenop om weer te moeten gaan werken :cry:

    @Dreamer29 is het nog vol te houden? Of is de kleine er inmiddels? :o:

    @Marre1985 volgens mij tel je de regeldagen vanaf de geboorte. Red je het een beetje in je eentje? Leuk dat je komende week op familiebezoek gaat. Lijkt mij ook erg spannend om nu al te gaan reizen, zeker in je eentje. Maar komt vast goed!
     
  18. Samenzijn

    Samenzijn Actief lid

    20 jan 2017
    129
    63
    28
    Vrouw
    Hier gaat het inmiddels weer goed met de kids. Ze hebben flink last gehad van aanhankelijkheid de afgelopen dagen en Thomas spuugde ineens gruwelijk veel. Volgens het cb kan dit een klein virusje geweest zijn. Nu gaat het gelukkig beter!
    Zelf heb ik alleen nog steeds vreselijk last van m'n bekken (bevallen in de beugels en nu is de pijn erger dan voor de bevalling). Te lange wandelingen moet ik bekopen met een helse nacht vol pijn. Kan volgens de fysio nog tot 3/4 jaar duren voor het minder is en tot 1.5 jaar tot ik pijnvrij ben.

    Ik vind het zo leuk dat ze nu echt interactie met je hebben met hun ogen en dat ze je gezichtsuitdrukkingen proberen na te doen.
     
  19. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    Ha dames!
    Vorig weekend is onze prachtige dochter geboren na een pittige bevalling. Ze doet het super goed en drinkt heerlijk aan de borst. Inmiddels al op haar geboortegewicht terug. Zo trots op haar en zo al het wachten waard geweest!! Nu lekker de tijd om elkaar te leren kennen en zelf verder te herstellen.
     
    BakingSoda, ilse1207, Appeltje85 en 3 anderen vinden dit leuk.
  20. Suze29

    Suze29 Fanatiek lid

    20 okt 2014
    2.701
    729
    113
    Wat geweldig! Gefeliciteerd en lekker genieten :)
    Hoe heet jullie dochtertje?
     
    Dreamer29 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina