IVF Mama's januari/februari 2018

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Suze29, 30 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. clarajilla

    clarajilla Fanatiek lid

    23 feb 2015
    3.654
    917
    113
    Gefeliciteerd!
     
    Nonma en Dreamer29 vinden dit leuk.
  2. Saskia1984

    Saskia1984 VIP lid

    19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Gefeliciteerd Dreamer! Geniet er van!
     
    Dreamer29 vindt dit leuk.
  3. Samenzijn

    Samenzijn Actief lid

    20 jan 2017
    129
    63
    28
    Vrouw
    Gefeliciteerd @Dreamer29 !! Geniet van elkaar
     
    Dreamer29 vindt dit leuk.
  4. ilse1207

    ilse1207 Lid

    1 nov 2015
    70
    23
    8
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hallo dames,
    Weer terug van weggeweest☺️
    Hoe gaat het met iedereen? Iedereen nog gefeliciteerd. Allemaal lekker aan het genieten?

    Meteen weer een vraagje; Chase is nu bijna 16 weken oud. We zijn nu ik weer ben begonnen met werken erg aan t zoeken met de tijden van de fles.
    We hadden 6-9.30-12.30-16.30-20. Alleen bij de laatste fles slaapt hij meestal al zo vast dat hij die bijna niet pakt.
    Hij krijgt nu 150cc+5 schepjes.
    Hoe doen jullie dat?
     
  5. Saskia1984

    Saskia1984 VIP lid

    19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Maak je hem wakker voor de fles? Ik voed volledig op verzoek. Ik vind dat fijner. Ik geef bv maar op verzoek kan ook met de fles.
     
  6. clarajilla

    clarajilla Fanatiek lid

    23 feb 2015
    3.654
    917
    113
    Ik geef de fles ook op verzoek. Iedere dag wisseld het van tijd wanneer ze die wilt. Nu ben ik ook nog niet aan het werk. Maar ik denk dat ik er wel voor zorg, als ik haar om 06.00 naar de gastouder breng ze van te voren nog wel de fles heeft gehad, zodat ze bij de gastouder weer slaapt.
     
  7. ilse1207

    ilse1207 Lid

    1 nov 2015
    70
    23
    8
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Als ik moet werken krijgt hij de fles wel echt rond 6uur, dan kan hij idd bij de gastouder of schoonouders daar verder slapen. De andere tijden houd hij zelf wel redelijk aan. Ook wanneer hij voor de eerste fles zelf wakker wordt en dus later krijgt.
    Voor de laatste fles komt hij meestal nog wel zelf, maar valt dan al snel onder het drinken in slaap. Als hij al slaapt dan kleden we hem vaak eerst om en als hij moet douchen doen we dat ook voor de laatste fles.
     
  8. BakingSoda

    BakingSoda Bekend lid

    1 mei 2017
    554
    187
    43
    Vrouw
    Dreamer nog van harte gefeliciteerd! Hoop dat alles goed gaat!
     
    Dreamer29 vindt dit leuk.
  9. Samenzijn

    Samenzijn Actief lid

    20 jan 2017
    129
    63
    28
    Vrouw
    Hier zijn ze vandaag 3 maanden en tot gisteren hadden ze vrij constistente voedingstijden (6.30/10.30/14.30/18.30/22.30), maar afgelopen nacht besloten ze ineens om 02.40 ook nog een voeding te willen (die maar half op ging bij beiden). Ik hoop niet dat ze deze trend voortzetten, want ik moet vanaf morgen toch echt weer gaan werken.
    Famke krijgt overigens 150cc aangeboden en Thomas 180. Ze drinken de flessen van 10.30 en 18.30 vaak leeg, de overige flessen houden ze tussen de 10 en soms zelfs 50cc per kind over.
    Gelukkig doen ze het erg goed, afgelopen vrijdag weer op het cb geweest en Famke zit iets boven gemiddeld, Thomas staat op +1,5.
     
  10. clarajilla

    clarajilla Fanatiek lid

    23 feb 2015
    3.654
    917
    113
    Fijn dat ze het goed doen samenzijn!
    En hopelijk gaan ze de nacht weer doorslapen, zal wel fijn zijn vooral Je nu weer aan het werk moet
     
    Samenzijn vindt dit leuk.
  11. Suze29

    Suze29 Fanatiek lid

    20 okt 2014
    2.700
    729
    113
    Hoe gaat het met iedereen en alle baby's?

    Mijn verlof loopt over 2 weken ten einde helaas en omdat ml momenteel geen werk heeft zorgt hij voor zl als ik er niet ben.
    Zie er wel enorm tegenop!
    De bv heb ik afgebouwd en hij krijgt nu 6x 150 cc en de nachtvoeding verschuift steeds een beetje later.
    Nu komt hij zo rond 6 uur en krijgt hij iedere 3 uur nog een fles.

    Het is heel erg maar inmiddels is de wens voor een tweede sterk aanwezig. Het is nu nog wat te vroeg dus ik moet echt nog even geduld hebben hihi. Ms ook omdat ik weet dat er nog cryo's zijn
     
    BakingSoda en Samenzijn vinden dit leuk.
  12. Marre1985

    Marre1985 Bekend lid

    1 mei 2017
    586
    495
    63
    Vrouw
    Wat fijn dat het met alle babys en mamas zo goed gaat!

    @Suze29 het zal wel een flinke omschakeling voor jullie zijn als je weer gaat werken, en ik snap dat je er tegenop ziet. Nog maar eventjes genieten van de twee weken die je nog hebt!

    Hier gaat ook alles goed.
    We hebben een blije baby die goed groeit.
    Enige dingetje is dat hij moeilijk in zijn eigen bed slaapt. Savonds moet ik ongeveer een uur met hem in de draagdoek lopen, of hem een uur op mijn borst laten slapen, voordat ik hem over kan tillen. Dan slaapt hij daar best een aantal uur door.
    Na het voeden snachts of overdag wil hij sowieso niet in zijn eigen bedje liggen. Hij begint al te huilen zodra we hem daar leggen.

    Op het moment is dit niet echt een probleem, maar eind juli moeten we twee weken weg voor ons werk. We moeten dan ook savonds werken. Mijn moeder gaat mee als oppas maar zij kan natuurlijk niet elke dag uren met hem rondlopen.
    Bovendien raakt hij savonds erg overstuur als ik er niet ben en hij dus ook geen bv kan krijgen (met de fles gaat de ene keer beter dan de andere).

    We blijven uiteraard oefenen, ik denk dat we hem eerder in zijn bedje moeten leggen, voordat hij zo moe is dat hij te snel overstuur raakt.
    En bij het consultatiebureau kregen we nog de tip dat mijn vriend hem iets meer moet troosten en ik iets vaker en uurtje weg moet gaan, zodat hij zich ook veilig voelt als ik er niet ben.

    Helaas weigert onze man pertinent de speen. Voor mijn gevoel was het een stuk makkelijker geweest als hij die wel wilde, en daar een soort geborgenheid uit kon halen.
     
  13. Samenzijn

    Samenzijn Actief lid

    20 jan 2017
    129
    63
    28
    Vrouw
    Hier heb ik inmiddels m’n eerste 2 werkweken erop zitten, ik werk nu 3 dagen in de week (1 dag ouderschapsverlof). Op dinsdag en donderdag zitten ze op het KDV en die dagen gaan me prima af. Op woensdag is ml thuis en dan vind ik het lastiger om weg te gaan. Niet omdat ik hem niet vertrouw, maar meer omdat ik ook gezellig thuis ik zijn :D.
    Ik ben wel blij dat ik weer onder de “grote mensen” ben en dus weer over andere dingen dan alleen kinderen kan praten.
    Het enige lastige vind ik dat die KDV-dagen qua planning. Ml haalt ze rond 17.00 op van het KDV en ik ben pas (met geluk) rond half 6 thuis. Ze hebben om 18.30 een fles en gaan dan naar bed. Al met al dus 2 dagen met weinig knuffeltijd :(.
    Na m’n eerste werkweek was ik compleet gesloopt! Na 20 weken van alles doen behalve statisch voor een computerscherm zitten was dat echt wel even afzien
     
  14. Nonma

    Nonma Fanatiek lid

    4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam
    Hallo allemaal!

    Zo dat is lang geleden. Ik was het forum even helemaal uit het oog verloren in mijn verlof! Ik ben sinds vorige week weer begonnen met werken, had extra verlof gekregen en nog vakantie erachter geplakt. Ik moet nog een beetje mijn draai vinden, er is veel veranderd op mijn werk dus het is nog een beetje zoeken.. maar dat komt vast goed.

    Faas doet het fantastisch! Het is een heerlijk mannetje, alleen maar vrolijk en blij, Hij eet als een bouwvakker, slaapt goed en is lekker mollig en blond. Hij krijgt flesvoeding en fruit en groente en slaapt sinds een paar dagen van half 8 tot half 8! heerlijk geen avondvoeding meer! Zijn schema:
    7.30 200ml fles
    9-10 slaapje
    10.00 fruit
    11.30 200ml fles
    12-15 lange slaap
    15.30 200 ml fles
    17.30 Groente
    19.30 fles

    (ieder zijn ding, maar ik heb overigens nooit op verzoek gevoed, daar zou ik echt gek van worden, ik ben meer van de Rust en Regelmaat..)

    Verder rolt hij sinds een paar dagen om! Gezien het feit dat hij prematuur is, is dat echt heel snel! Hij loopt qua ontwikkeling eigenlijk keurig in de pas!

    Leuk om te lezen dat het allemaal goed gaat met jullie! Een jaar geleden waren de meesten net zwanger! (gek idee!!)
     
    clarajilla en Samenzijn vinden dit leuk.
  15. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    Ha dames!

    Wat leuk om te lezen hoe het jullie vergaat met de baby's. Al een aantal weer aan het werk ook. Voor mij duurt dat gelukkig nog eventjes, maar ik was natuurlijk ook de laatste die ging bevallen.

    Onze kleine meid doet het ook super goed! Ik geef borstvoeding en dat gaat tot nu toe heel voorspoedig, zo fijn. Ze groeit er goed op bleek afgelopen week weer eens op het consultatie bureau. Verder is ze een heel tevreden meisje, en geniet ik steeds meer en meer van haar. Vanochtend draaide ze een paar keer op haar zij en terug, benieuwd wanneer ze helemaal gaat draaien, maar dat is nog vroeg voor haar 10 weken geloof ik. Ze begint steeds meer 'contact te maken' door allerlei leuke geluidjes, 'kletst' terug en kijkt me daarbij aandachtig aan. Zo heerlijk!

    In juni onze eerste vakantie met z'n drietjes op de planning staan, zo zin in! Ook al een weekendje weg geweest en dat ging goed, dus die vakantie zie ik ook wel zitten. We blijven nog even in eigen land dit keer, maar daar valt ook genoeg leuks te beleven. Gaan jullie ook al op pad met de kleintjes?
     
  16. Samenzijn

    Samenzijn Actief lid

    20 jan 2017
    129
    63
    28
    Vrouw
    Wat leuk om te lezen hoe het gaat! Wij zeiden vorige week vrijdag tegen elkaar dat het precies een jaar geleden was dat de eerste spuit Fostimon voor de 2e punctie mijn buik in ging en nu hebben we 2 prachtig gezonde kinderen.
    Zo zie je hoe snel de tijd gaat
     

Deel Deze Pagina