Eerste punctie ICSI

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Ophoopvanzegen, 19 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ophoopvanzegen

19 okt 2015
    55
    0
    0
    NULL
    Groningen
    Lieve dames op dit forum,

We zijn sinds kort te horen gekomen dat alleen ICSI voor ons nog een mogelijkheid is om zwanger te worden.
    We hebben gekozen voor de behandeling in eigen cyclus.

Vorige week zijn we gestart met de ICSI behandeling. Ik heb vrijdag, zaterdag, zondag en vandaag m'n eerste spuiten Gonal-F en Cetrotide gezet.
    Ik heb woensdag aanstaande mijn eerste punctie en heb hiervoor dormicum gekregen.

Ik zie op dit forum dat jullie elkaar geweldig helpen, steunen, motiveren en er doorheen helpen. Daarom heb ik me vandaag ook aangemeld op dit forum.
    Ik kijk namelijk enorm op tegen deze eerste punctie. Ben heel bang dat deze mis gaat, waar ik volgens de IVF arts uiteraard rekening mee moet houden.
    Dames, hoe zijn jullie ervaringen?

In afwachting van jullie reacties.....

2. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    Bij mij viel de punctie echt heel erg mee. Ik was zo bang en zenuwachtig. Ik had van te voren oxazepam mee gekregen en genomen. Dat was om te kalmeren. Maar het was maar 10 mg. dus dat hielp niks. Ik bleef zo gespannen als wat. Ik moest gewoon huilen zo zenuwachtig was ik. Maar toen ik ging liggen in de stoel met de bekende beugels viel alles weg. Ik kreeg een soort van spuit in min arm met morfine. Moest zeggen dat was heerlijk. Word je erg relaxed van. En heb er weinig van gevoeld. Van het aanprikken al helemaal niet. Behalve bij eentje heb ik het gevoeld. Maar dat eitje lag helemaal om de hoek bij mijn eierstok. Konden ze lastig bij. Die hebben ze laten zitten. Kon geen kwaad. Je voelt alleen wat kleine prikjes zo nu en dan. Het valt echt mee. Ik ben een grote angsthaas. Dus wel een goede graadmeter! Hopelijk heb ik je een beetje gerust gesteld.

3. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Wij hebben destijds alles in dusseldorf gedaan en daar krijg je een lichte narcose voor de punctie. Merk je niks van en als je wakker wordt is alles voorbij.
    Ik heb geen ervaring met punctie in nerderland weet wel dat ze dit in Nederland niet onder narcose doen.
    Wil je heel veel succes wensen met deze spannende periode.

4. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    Klopt! Doen ze niet onder narcose. Alleen met een morfine roesje.

5. Ophoopvanzegen

19 okt 2015
    55
    0
    0
    NULL
    Groningen
    Omdat ik de behandeling in mn eigen cyclus doe wordt er in principe maar 1 eitje aangeprikt, misschien 2 omdat er nog eentje meegroeit.
    Daarom willen ze mij geen roesje geven, ook omdat ze willen dat ik het eerst even ga voelen. Ze verwachten dat het wel mee zal vallen

6. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Waarom moet je het voelen?

7. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    Zou gewoon om wat morfine vragen!! Kunnen ze zo geven. Dat haalt de scherpe randjes er wat af.

8. Ophoopvanzegen

19 okt 2015
    55
    0
    0
    NULL
    Groningen

De arts denkt dat het wel mee zal vallen namelijk. Omdat er in mijn geval 2 worden aangeprikt. Ipv tientallen in het geval van COH.
    Maar ik maak me er dus wel een beetje zorgen over :(

9. Ophoopvanzegen

19 okt 2015
    55
    0
    0
    NULL
    Groningen

Ik lees dat je inmiddels zwanger bent!! Wat ontzettend goed! Gefeliciteerd!
    Mag ik vragen of jij de behandeling in eigen cyclus hebt gedaan, of middels het langere traject?

10. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ik heb geen ervaring met ICSI in eigen cyclus, alleen in gestimuleerde cyclus. Maar de punctie vond ik niet fijn! Ik kreeg (ook in het UMCG) een infuusje met een morfine-achtig middel. En idd een rustgevend tabletje (dat bij mij wel werkte :D).
    Punctie onder narcose was voor mij 1 van de redenen om naar Düsseldorf over te stappen.

Deel Deze Pagina