IVF mei/juni 2016

Discussie in 'MMM clubs' gestart door MissMarijke, 2 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissMarijke

MissMarijke Bekend lid

21 nov 2015
    637
    1
    18
    Fryslan
    Dege, wat knap dat je het toch zelf doet ondanks je grote angst. Het is ook rottig om te doen. Alles voor t goede doel, zelfs angsten overwinnen!

Tatum, vanwaar de keus om naar Düsseldorf te gaan, je eerste tp resulteerde toch in een zwangerschap, of meert vertrouwen in Duitsland ?
    Wordt dat trouwens ook vergoed door de verzekering?

Yvonne, 6 eitjes? Is toch best veel?? Of zie ik dat verkeerd? Weet niet wat normaal is hoor. Hoeveel had je gehoopt?

jess wat is traject iO?

2. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik start dinsdag met stimuleren voor de IVF (150 eenheden gonal f). Ik zit als sinds 10 maart aan de lucrin ivm endometriose. Punctie wordt gemikt op 25 mei. Maar eerst eens kijken wat mijn lijf doet. Morgen prikinstructie en medicijnen op halen. En vrijdag 20 mei eerste follikelmeting.

Over het prikken en emla. Ik weet niet hoeveel emla gaat helpen. Koelen met ijsblokjes kan misschien wel wat helpen. Want het branden van de vloeistof zal je toch wel gaan voelen ondanks emla. Ik las dat je de deca een half uur er voor uit de koelkast moet halen.

Er is ook een ander topic waar veel gekletst wordt:
    http://www.zwangerschapspagina.nl/mmm-clubs/599990-start-ivf-icsi-2016-a.html

3. jess30

jess30 Actief lid

6 aug 2013
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh ik had het verkeerd geschreven en zie het nu pas nu dat het zegt! Het moet OI ovulatie inductie wezen sorry voor de verwarring.

4. Tatum80

Tatum80 Bekend lid

15 feb 2013
    719
    60
    28
    Oh dus al een tijd bezig :(...hopelijk brengt IVF jullie meer geluk!

5. Tatum80

Tatum80 Bekend lid

15 feb 2013
    719
    60
    28
    Lijkt me ook gek! En ook heel moeilijk, ik vind mijn diagnose verschrikkelijk, maar ergens een fijn idee dat ik weet wat er aan de hand is...
    Ja dat van die bijnier bekijken ze volgens mij meestal icm vroege overgang en in NL prikken ze het helemaal niet.

6. Tatum80

Tatum80 Bekend lid

15 feb 2013
    719
    60
    28
    Een halve baarmoeder, nog nooit van gehoord! Wel dat er een tussenschot zit en hartvormig... Ook hier dus eigenlijk onverklaarbaar...toch lastig. En ja dat lot hebben wij misschien ook wel gewonnen in 2014. We weten niet hoe het er toen allemaal voor stond. Misschien was alles toen nog beter, ben tenslotte 2 keer spontaan zwanger geraakt. Maar die waardes van toen kunnen we nu nooit meer bekijken....
    Ook voor jullie hopelijk meer geluk in dit traject!

7. jess30

jess30 Actief lid

6 aug 2013
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, helaas al tijdje bezig inderdaad :( ik hoop het ook want mijn geduld is aardig op door al die hormonen pff

8. Tatum80

Tatum80 Bekend lid

15 feb 2013
    719
    60
    28
    We gaan naar Dusseldorf omdat ze daar verder zijn en meer dingen proberen. Voornamelijk het feit dat ik daar 2 keer zoveel hormonen krijg en een mildere remmer...al krijgen we maar 1 eitje meer...is toch weer meer kans.
    Het resultaat was hier ook best wel goed, maar ik wil niet na 3 pogingen denken: wat als we naar DD waren gegaan...
    Ik krijg 75% van het NL tarief vergoed en het is daar duurder, dus we moeten wel wat bijleggen, ik weet nog niet echt hoeveel, dat gaan we merken...

9. Tatum80

Tatum80 Bekend lid

15 feb 2013
    719
    60
    28
    Horen jullie nu overmorgen of je mag beginnen? Spannend!
    Wij horen morgen wanneer we (ongeveer) mogen beginnen....

10. Pee88

Pee88 Nieuw lid

8 feb 2014
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo allemaal,
    Ik ben Renee, 27 en ik woon in Frankrijk.( ben ook daar onder behandeling )
    na 2 jaar zelf geprobeerd te hebben doorgestuurd naar het ziekenhuis, operatie aan eierstokken ondergaan ( zaten te ver van mijn baarmoeder, de weg was te lang voor de eitjes ).
    Nu in een ivf/ icsi traject, ben al een eind op weg, punctie onder algehele verdoving gehad ( niet gebruikelijk in frankrijk, maar ik had 30+ follikels )er zijn er uit eindelijk 22 aan geprikt.
    Een mooie terug geplaatst 2 dagen na de punctie en ik krijg nog bericht over hoe veel cryo's ik heb.. ze dachten igv 6!
    Goed nieuws dus, nu alleen 2 dagen voor de testdatum 14 dagen na terugplaatsing slaat de stress toe!
    Ik voel NIETS, geen pijnlijke borsten, niet misselijk,niets nada noppes.
    Mijn urine stinkt wat, maar dat kan ook door de eitjes komen.
    Vond de eerste week wachten niet erg, maar heb nu echt het idee dat het mislukt is..
    Lees graag verder hoe het bij jullie allemaal gaat.
    En hoop dat ik mee mag schrijven..
    Liefs Renee

11. jess30

jess30 Actief lid

6 aug 2013
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dan ben ik benieuwd of je al gehoord hebt vandaag waneer je mag starten? ja, als we een go van ziekenhuis krijgen is op eerste dag van mijn ongesteldheid meteen aanmelden als we slecht nieuws krijgen morgen dan moeten we zeker nog 3 maanden wachten. Ik hoop het niet en dat het gewoon door kan gaan ivf traject.

12. Tatum80

Tatum80 Bekend lid

15 feb 2013
    719
    60
    28
    Ja ik moet inderdaad eerst 6 weken DHEA slikken.
    Vervelend dat we moeten wachten maar mijn cyclus is momenteel van slag, dus ik had toch liever een maand gewacht denk ik...
    Mijn bloedwaarden waren wel best ok dus ga er positief in.

Jullie horen het dan vandaag?? Succes, ik duim dat je meteen mag beginnen!!

13. jess30

jess30 Actief lid

6 aug 2013
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gelukkig dat je uitslag wel goed was. Hier minder goed nieuws ivf is min 2 maanden uitgesteld. Ben teleurgesteld.

14. Tatum80

Tatum80 Bekend lid

15 feb 2013
    719
    60
    28
    Oh nee dat meen je niet...
    Komt dat nu doordat jullie allebei ziek zijn geweest?
    Vriend koorts gehad?
    Kan me voorstellen dat je even flink teleurgesteld bent! Dat wachten vind ik het allerergste...

15. jess30

jess30 Actief lid

6 aug 2013
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ze hadden een zaad onderzoek gedaan en dat was heel erg slecht nu hij had 39,3 koorts gehad. 2 dagen ondanks paracetamol en dat hij het ging uitzieken. In juli weer zaad onderzoek als goed is mogen we starten eind juli en als slecht nieuws is weer wachten of dan moeten ze kijken wat ze verder gaan doen. Ja ik ben echt teleurgesteld want had gehoopt dat onze droom nu dicht bij waas en nu word weer uitgesteld. Ik hoop dat die 2 maanden snel voorbij zijn echt waar pff wat gedoe.

16. girlie12

girlie12 Bekend lid

30 apr 2014
    635
    68
    28
    NULL
    NULL
    Dames.. heb al een tijdje meegelezen. Maar nog niet meegeschreven. Zat in het forum april/mei, maar het wordt toch meer mei/juni.
    Vanmorgen afspraak gehad ivm ivf schema.
    Vanaf morgen starten met decapeptyl en dan volgende week uitgangsecho. Spannend allemaal. Er komt eindelijk actie!
    Heb 4 maanden verplichte rust met lucrin gehad ivm endometriose. Daarvoor 2 IUI's gehad. Door endo IVF-traject in gegaan.

17. MissMarijke

MissMarijke Bekend lid

21 nov 2015
    637
    1
    18
    Fryslan
    Hai nieuwe meiden, aicirtap (Patricia?) Renee en Girlie,

Leuk dat jullie ook meeschrijven.
    Hoe gaat het prikken aicirtap? voel je ook nu meer van de hormonen nu het een hogere dosis is?

Renee, jij schrijft vanuit Frankrijk mee.. ben erg nieuwsgierig hoe het daar allemaal gaat en of zij er daar anders mee omgaan hier in NL. Je was de 10e voor de testdatum en heb je onderhand gestest?

Girlie, jij dus morgen beginnen met decapeptyl, ben erg benieuwd hoe dat gaat, van de andere dames hier hoorden we al dat het wat brande...ben nieuwsgierig naar jou ervaring.

Tatum, heb idd ook goede verhalen gehoord over DD. Kennissen die in hetzelfde traject zaten raden ons ook DD aan, maar vindt het zo'n eind rijden en vindt ik zelf best wel een belasting. Dus wij houden het voor nu alsnog dichter bij huis. Nog een vraag: Wat is DHEA waar je over hebt?

Jess30 meis, bah dat jullie nu niet door kunnen gaan... je teleurstelling heel erg begrijpelijk en herkenbaar... wij waren ook een maand vertraagd...baalde er toen ook enorm van.. maar wat doe je er aan. In jullie situatie snap ik het ook wel van de dokters... als je aan zo'n heftig traject begint wil je dat alle omstandigheden zo optimaal mogelijk zijn... anders is misschien deze 1e punctie/bevruchtpoging ook een weggooide poging en hebben jullie er later spijt van... Maar de teleurstelling snap ik helemaal !! dikke knuffel !

Wij zijn gister op gesprek geweest bij de Gynaecoloog, het traject doorgesproken, verklaringen moeten ondertekenen. volgende week bloedcontrole, prikinstructie voor de decapeptyl en een gesprekje met de maatschappelijk werkster.. Zoals het nu staat begin ik 22/5 met het spuiten van de decapeptyl

18. girlie12

girlie12 Bekend lid

30 apr 2014
    635
    68
    28
    NULL
    NULL
    Oh bij jou ook spannend MissMarijke!
    Wij hebben vandaag al jou komende afspraken ook gehad.
    Plan doorspreken, alles ondertekenen (hadden we al thuis gedaan), bloedcontrole, prikinstructie. Maar die was zo klaar, heb ook al geprikt bij IUI.

Ben ook erg benieuwd naar de decapeptyl. Ze gaf aan, schuin er in prikken en dat je 'in de naald' kijkt. Dan gaat de naald er beter in. We zullen het morgenvroeg gaan ervaren.

19. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    @ missmarijke - dit is de eerste keer hormonen. Prikken gaat goed :)

20. girlie12

girlie12 Bekend lid

30 apr 2014
    635
    68
    28
    NULL
    NULL
    Prikken ging goed vanmorgen. Geen pijn, last of irritatie. Ook het branden herkende ik niet. Voelde wel de vloeistof er wat inlopen.
    Hopelijk morgen zelfde positieve ervaring!

Deel Deze Pagina