IVF mei/juni 2016

Discussie in 'MMM clubs' gestart door MissMarijke, 2 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissMarijke

MissMarijke Bekend lid

21 nov 2015
    637
    1
    18
    Fryslan
    Ah dat klinkt veelbelovend Girlie12 :) Blij dat te horen. :)
    Wat bedoelde je eerder "in de naald kijken" dat snap ik toch niet helemaal.

aicirtap, fijn dat bij jou het prikken ook goed gaat!!

2. Lobje

Lobje Lid

5 mrt 2016
    74
    18
    8
    NULL
    NULL
    Ik ben vandaag op gesprek geweest en mag volgende cyclys ook me ivf beginnen.

Nu een drietal weken aan de pil en na het intakegesprek beginnen we met spuiten. Buiten pregnyl nog geen ervaring met spuiten, hopelijk gaat het een beetje vlot.

3. malibuu

malibuu Bekend lid

15 apr 2015
    569
    1
    16
    Hoi dames,

Hier ook in een ivf avontuur..
    Ik ben 19 april begonnen met spuiten, en vandaag de punctie gehad.
    13 follikels geprikt waaruit 10 eitjes gekomen zijn.. Nu wachten tot maandag hoeveel er bevrucht zijn, en dinsdag waarschijnlijk de terugplaatsing (is nog niet zeker ivm PGD behandeling)

Voor de dames die nog aan het spuiten zijn, veel succes!
    Voor ieder die nog wacht, hopelijk gaat de tijd voor jullie heel snel voorbij! ;)

4. JoJo89

JoJo89 Actief lid

4 dec 2015
    102
    12
    18
    NULL
    NULL
    Persoonlijk vind ik het prikken heel goed meevallen! De naaldjes zijn ook zo klein, dat je ze amper voelt als je een goede huidplooi maakt! En nochtans zag ik hier zo tegenop! Doe het dagdagelijks voor mijn job, maar bij jezelf is toch even anders ;)

5. MissMarijke

MissMarijke Bekend lid

21 nov 2015
    637
    1
    18
    Fryslan
    Dag nieuwe dames,

Lobje..wij zitten volgens mij precies op hetzelfde schema, ik ook in 3e week vd pil.

Spannend Malibu, 10 eitjes is best veelt toch? Succes maandag. Wat betekent PGD?

Jojo, de paaltjes die ik gebruikte voor de Gonal F zijn idd maar klein, vond die van de pregnyl best groot :-s

Yvonne, hoe is het met jou? Hoeveel eitjes zijn het er uiteindelijk geworden? Weet je al waneer de punctie is?

6. JoJo89

JoJo89 Actief lid

4 dec 2015
    102
    12
    18
    NULL
    NULL
    Pregnyl spuiten was inderdaad niet zo aangenaam (gisteren voor het eerst gedaan), vervelend product... Maar tis voor een goed doel hé :)

7. malibuu

malibuu Bekend lid

15 apr 2015
    569
    1
    16
    Ja zeker spannend!! Ben benieuwd wat de score morgen is.. :)
    10 is een mooie score.. Voor PGD moest ik minimaal 4 eitjes hebben.

PGD = preïmplantatie genetische diagnostiek; oftewel embryoselectie
    Wat is PGD? | PGD Nederland

Wij doen IVF met PGD omdat zowel mijn man als ik drager zijn van dezelfde genetische afwijking; hierdoor zijn we vorig jaar onze dochter verloren. We willen er alles aan doen om dit niet nog eens te hoeven mee maken..

Ik vond het spuiten op zich wel meevallen, moest er 3 per dag (decapeptyl, Gonal-f en een bloedverdunner) nu gelukkig alleen nog maar de bloedverdunner.. Alleen de pregnyl was wel een vervelende zeg.. :)

8. Dege

Dege Bekend lid

3 jul 2014
    853
    1
    18
    Wij zijn eigenlijk het pad aan het bewandelen van alle behandelingen. Eerst zelf geprobeerd, maar kreeg geen eisprong. Clomid geslikt een halfjaar, toen 7 maanden IUI en nu starten met IVF. Manlief heeft slechte zwemmers waardoor het niet lukt. Maar hopelijk zijn wij nu snel aan de beurt.

9. Dege

Dege Bekend lid

3 jul 2014
    853
    1
    18
    Dankjewel! Zeker weten. Ben ook mega trots op mezelf :D

10. Dege

Dege Bekend lid

3 jul 2014
    853
    1
    18
    Ik gebruik sinds 1,5 week emla en ik vind het echt geweldig spul. Voor mij niets anders meer. Emla vind ik niet te vergelijken met ijsblokjes. Ik denk dat als mijn man mij prikt en ik doe mijn ogen dicht dat ik niet eens door heb dat de naald er in zit.
    De vloeistof voel je idd wel. Maar ook een heel stuk minder.

11. Dege

Dege Bekend lid

3 jul 2014
    853
    1
    18
    Ben benieuwd of je al meer weet?!

12. girlie12

girlie12 Bekend lid

30 apr 2014
    635
    68
    28
    NULL
    NULL
    Met 'in de naald kijken' bedoel ik dat je naar de schuine kant van de naald kijkt. De naald is aan 1 kant schuin zeg maar, daar kijk je 'in'. Lastig uitleggen. Hopelijk snap je wat ik bedoel..

13. JoJo89

JoJo89 Actief lid

4 dec 2015
    102
    12
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb een klein vraagje, hopelijk kan iemand mij hier mee helpen... Heb vandaag voor het eerst een pick-up gehad, en omwille van het hoge aantal eicellen, zal alles ingevroren worden, en gebeurt de terugplaatsing pas volgende cyclus. Nu zei de gynaecoloog dat mijn regels waarschijnlijk al binnen een week doorkomen, heeft iemand hier ervaring mee?

Dank je :)

14. Tatum80

Tatum80 Bekend lid

15 feb 2013
    719
    60
    28
    Sorry voor de lange lap tekst, maar dit is wat ik van de dokter heb gekregen:

"DHEA gebruik bij vrouwen met een verminderde respons op stimulatie voor IVF/ICSI

Naar aanleiding van herhaalde verzoeken om DHEA te gebruiken om de reactie van de eierstokken op stimulatie te verbeteren werd een analyse gemaakt van de mogelijke effecten op de kans om meer en betere eicellen te krijgen bij vrouwen met een verminderde ovariele reserve.
    DHEA is een hormoon uit de bijnieren, dat na de leeftijd van 30 jaar langzaam minder geproduceerd wordt. Het is een voorloper voor mannelijke en vrouwelijke geslachtshormonen en wordt ingezet bij anti-aging, body building en aantal ziekten.

Vanuit de voortplantingsgeneeskunde worden opmerkelijke successen bij de verbetering van de resultaten bij zg. Low-response patienten gemeld. Er wordt dan een behandeling met dagelijks 50 mg DHEA uitgevoerd, ten minste gedurende 6-8 weken.
    Het idee, dat achter deze behandeling steekt is het volgende:
    „eicellen zouden op zich niet verouderen, maar wel het systeem, dat bij de uitgroei van de eicel tot in het stadium van een stimuleerbare follikel noodzakelijk is. Hierbij wordt verondersteld het aangrijpingspunt te zijn. Er zouden minder genetisch afwijkende eicellen dan gevonden worden.“
    Het is nog niet zover, dat het gebruik van DHEA zonder discussie als „evidence–based medicine“ geaccepteerd wordt. De ervaringen, met name in de USA, lijken toch wel gebaseerd te zijn op echte observaties, waarbij een duidelijke verbetering van de kans op een kind werden geobserveerd.
    Voordat er voldoende studies zijn, die onmiskenbaar het gunstige effect bevestigen, zal nog veel tijd verstrijken. Er is echter voldoende serieuze medische literatuur om te proberen vrouwen met een verminderde ovariele reserve hiermee een betere kans te geven.

Voortaan zal voor het begin van de behandeling met 50 mg DHEA per dag een bloedonderzoek verricht worden om de therapie te kunnen monitoren.
    Zoals bij alle medicamenten kunnen ook bij DHEA bijwerkingen optreden, die gerapporteerd worden mild te zijn. Dit betreft hoofdhaaruitval, acne, toename van fijne gezichtsbeharing, stemverandering, menstruatiestoornissen, geïrriteerdheid, rusteloosheid. Bij langdurig gebruik zou theoretisch het risico op mamma of ovariumca verhoogd kunnen worden. Hierbij moet wel beseft worden dat de DHEA spiegel na het 30e levensjaar verlaagd wordt en dat bij vrouwen in de overgang vaak langdurig fysiologisch verhoogde hormoonspiegels aanwezig zijn."

15. Tatum80

Tatum80 Bekend lid

15 feb 2013
    719
    60
    28
    Fijn dat het prikken bij iedereen relatief goed gaat!
    Mij viel het ook mee de eerste poging. De Pregnyl heb ik in het ziekenhuis laten zetten. Kijk er nu wel weer naar uit te beginnen, hopelijk eind juni.

16. Tatum80

Tatum80 Bekend lid

15 feb 2013
    719
    60
    28
    Sorry, nee geen ervaring mee. Maar ik begrijp dat je last hebt van overstimulatie?
    Het kan dat je al over een week ongesteld wordt, weet niet of je nog medicijnen moet gebruiken nu?

17. Tatum80

Tatum80 Bekend lid

15 feb 2013
    719
    60
    28
    En, weet je al hoeveel bevruchtingen er zijn?

18. Tatum80

Tatum80 Bekend lid

15 feb 2013
    719
    60
    28
    Wat is emla?

Edit: Google vertelt het mij al. Fijn als dat zo goed werkt voor je!

19. malibuu

malibuu Bekend lid

15 apr 2015
    569
    1
    16
    Hi,

Uiteindelijk waren er 6 van de 10 bevrucht, 5 daarvan zijn goed gedeeld..
    Van die 5 zijn er 3 overgebleven ivm de PGD behandeling; 2 hadden de genetische afwijking die we juist hiermee willen voorkomen.

En van die 3 zit er nu 1 (gezond) in m'n buik, en 2 (dragers) gaan de vriezer in.

Nu broeden! :D

20. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    @ malibu - succes met broeden en de killing wachtweken! En een mooie opbrengst!

@ jojo - in mijn map staat dat je 10-16 dagen na de punctie gaat menstrueren.

Hier inmiddels al een week aan het spuiten. Voel weinig. Alleen wat buikpijn soms, maar denk dat het mijn darmen zijn. Want het rommelt ook en beetje winderig. Morgen en donderdag werken. Vrijdag in het ziekenhuis kijken wat er zit. :)

Deel Deze Pagina