IVF mei/juni 2016

Discussie in 'MMM clubs' gestart door MissMarijke, 2 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Hier ook weer terug van weggeweest. We hebben de afgelopen weken genoten van een heerlijke vakantie op Bali. We zijn echt even tot rust gekomen en zijn minder bezig geweest met het zwanger worden (tot hoever dat lukt). Helaas wel een rommelige cyclus na de IVF, heb ongeveer een week bruinverlies gehad voordat het doorbrak (wel een cyclus van 28 dagen). Dat was wel wat onhandig met zwemmen... Maar goed, het ging wel... Donderdag hebben we evaluatie van de afgelopen behandeling, ben benieuwd. Daarna kiezen we er zelf nog voor rust te houden voordat we aan poging 3 gaan starten. Waarschijnlijk wordt dat oktober / november, dan wil ik ook kijken of ik vrij kan nemen van mijn werk, zodat ik het traject rustiger kan ondergaan (vanaf ongeveer de punctie tot 2 weken erna). Dus nog even geduld en natuurlijk wel zelf 'klussen' (je weet maar nooit, zeker niet i.v.m. onverklaarbare onvruchtbaarheid).

Ik heb kort teruggelezen en zie dat er weer een aantal meiden voor een cryo gaan. Spannend, mijn duimen draaien voor jullie.

@ Cindy: wat raar dat je cyclus zo van slag is. Zowel bij mijn eerste poging als nu gewoon een regelmatige cyclus, maar wel met een wat latere eisprong...

@ Marijke: ja, we liepen zeker gelijk op. Goed dat je even de rust hebt genomen om de teleurstelling te laten zakken. Nu vol goede moed voor jullie cryo!

@ Liefde overwint: ik kan me voorstellen dat je dat balen vindt, maar het is inderdaad belangrijk om je lichaam de tijd te geven te herstellen...

@ Tatum: ook weer voor een cryo, spannend meid. Moed houden hoor en we hopen op een plakker nu! Waar is progynova voor?

@ Girlie: ook weer terug van weggeweest... en voor een cryo. Ook jij weer succes.

@ Tash: hoe is het met jou? Jij moet nu ook weer opnieuw starten met een IVF-behandeling toch? Weet je al wanneer je dit wil gaan doen?

@ zwangere dames: fijn om te lezen dat het goed gaat en dat er mooie kloppende hartjes zijn!

@ de rest: ik zal vast nog wel iemand vergeten zijn, excuses daarvoor...

2. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Wat is het rustig hier, hoe is het met iedereen?

Ik heb vandaag het evaluatiegesprek in het ziekenhuis gehad. Het was voor ons een prettig gesprek, voel me enorm serieus genomen. Ze gaf meteen al aan dat ons 4-cellige embryo echt wel een kanshebber was. Hij liep wel wat achter, maar had nauwelijks fragmentatie. Hierbij heeft ze uitgelegd hoe de ontwikkeling van embryo's gaan en waarop kwaliteit gebaseerd is (ook gekeken naar onze eerste poging).
    Daarna heeft ze heel helder uitgelegd wat er mis is gegaan met de andere twee eicellen die wel bevrucht waren, maar afwijkend. Ze zien dan direct na bevruchting 3 in plaats van 2 kernen, wat betekent dat of er een afwijking is in de eicel of dat er twee zaadcellen de eicel zijn binnengedrongen. Dit laatste kunnen ze voorkomen door te kiezen voor ICSI, dus onze laatste poging wordt ICSI in plaats van IVF.
    Vervolgens hebben we gesproken over de toch wel teleurstellende hoeveelheid follikels / eicellen. Er wordt nu voor gekozen om de maximale hoeveelheid Gonal-f (225 ie) te gebruiken, hopelijk dat dit net wat meer oplevert. Zij verwacht met andere hormonen geen beter resultaat. Ze hadden me in eerste instantie het lange protocol (agonist) willen geven, maar hier is zij tijdens het gesprek op teruggekomen. Ik krijg opnieuw het korte protocol (antagonist). Dit vind ik zelf ook wel prettig, minder lang prikken en bij deze hormonen weet ik nu hoe het werkt...
    Nu moeten we nog de keuze maken of we tijdens de terugplaatsing 1 of 2 embryo's teruggeplaatst willen hebben. Waarschijnlijk laten we dit afhangen van de kwaliteit van de embryo's (dat was ook haar advies). We wachten na deze cyclus nog 1 cyclus af en gaan waarschijnlijk begin oktober weer starten met een nieuwe poging. Eerst nog even in de ruststand, zonder alle hormonen en ziekenhuisbezoekjes. We merken beide dat we dit relaxed vinden...

3. Migi

Migi Actief lid

23 nov 2015
    360
    0
    0
    Cuijk
    Ik ben ook terug van vacantie ah super vacantie was er niet maar ging wel . Ik ben nu 13 weken zwanger alles gaat goed met die kleine mooi lekker bewegen dus zit goed uit . Ik blijven kotsen ook door alle zetpillen wat haden ze me gegeven dus honger honger en honger . Ben ik lekker uitgeput hoop ik dat in de tijd minder wordt . Ik zie geen nieuws hier hoop dat met iedereen goed gaat ik blijf volgen gr

4. Cindy83

Cindy83 Fanatiek lid

3 jul 2016
    1.084
    689
    113
    Vrouw
    Almere
    Ik ben dan eindelijk afgelopen dinsdag ongesteld geworden na 37 dagen. Nu kunnen we dan eindelijk voor een cryo gaan. Volgende week donderdag heb ik een echo en van daaruit hoor ik hoe verder. De arts vond het wel vreemd dat m'n cyclus zolang was en ze vroeg of ik wel een eisprong heb gehad. Wat ik helaas niet weet omdat ik geen ovulatie testen heb gebruikt:( Verder heb ik een beetje last van de endo maar met medicatie dit keer wel goed te doen.

5. Cindy83

Cindy83 Fanatiek lid

3 jul 2016
    1.084
    689
    113
    Vrouw
    Almere
    Beter dat ze de gonal-f nu op z'n max doen, hopelijk levert het meer eicellen op!! Goed dat jullie even de tijd nemen en op adem komen, dat zal zeker relaxed zijn voor wanneer jullie met icsi beginnen. Natuurlijk hoop ik dat het jullie met zelf klussen lukt, wie weet!! Wel lastig om te moeten kiezen tussen 1 of 2 embryo's, ik weet niet hoe wij dat zouden doen. Heel veel succes alvast:)

6. Cindy83

Cindy83 Fanatiek lid

3 jul 2016
    1.084
    689
    113
    Vrouw
    Almere
    Ben blij voor je dat als goed gaat met je kleine. Hopen dat je gauw van de misselijkheid af bent en kan genieten van je zwangerschap. Komt vast gauw genoeg goed;)

7. liefde overwint

liefde overwint Actief lid

18 mei 2012
    200
    0
    16
    Ook wij zijn weer terug van vakantie.. nou ja paar dagen disney. De arts heeft op mijn aandringen overlegd en we hoeven toch geen 2 a 3 maanden te wachten voor dat we de cryo poging gaan doen. Het wachten had geen toegevoegde waarde. Nu is het wachten op mijn menstruatie. Zit nu op dag 29 en ma 7 ovulatie testen negatief ben ik er maar mee opgehouden. Wacht het wel af wanneer het komt.

8. Cindy83

Cindy83 Fanatiek lid

3 jul 2016
    1.084
    689
    113
    Vrouw
    Almere
    Ooh wat goed dat jullie niet zo lang hoeven te wachten. Nou maar hopen dat je menstruatie gauw op gang komt, kun je snel verder voor een cryo. Word dit je eerste cryo terugplaatsing?

Voor mij namelijk wel..spannend!!

9. Tatum80

Tatum80 Bekend lid

15 feb 2013
    719
    60
    28
    Spannend allemaal weer!
    Ik ben woensdag begonnen met Progynova, als alles goed gast 5 september tp...
    Ik reageer later uitgebreider.

10. liefde overwint

liefde overwint Actief lid

18 mei 2012
    200
    0
    16
    Dit word inderdaad onze eerste cryo. Hopelijk ontdooit de eerste gelijk goed. Vind het toch weleens prettig idee dat we een reserve overhouden.

11. Cindy83

Cindy83 Fanatiek lid

3 jul 2016
    1.084
    689
    113
    Vrouw
    Almere
    Zo dus binnenkort komen weer de spannende en slopende wachtweken voor een aantal van ons:D

Ik vind het erg spannend om te weten of het ontdooien van de cryo goed zal gaan..denk dat ik daar slapeloze nachten van ga krijgen naarmate het nadert :)

12. Tatum80

Tatum80 Bekend lid

15 feb 2013
    719
    60
    28
    #672 Tatum80, 23 aug 2016
    Laatst bewerkt: 23 aug 2016
    De maximale dosis spuiten en kort protocol is inderdaad meestal beter bij weinig eitjes (ik denk wel afhankelijk van de oorzaak)! Hopelijk gaat het jullie meer opleveren!
    Wij kwamen aan bij de tp en kregen daar de keuze, 1 of 2. Was een beetje overvallen (had er ook niet op gerekend dat de 3 bevruchtingen alle 3 goed doorgedeeld waren). Wij hebben het uiteindelijk niet gedaan omdat de arts zei dat bij 1 de kans 34% was en bij twee 39%. Maar als er een niet goed genoeg was geweest om in te vriezen bijv hadden we hem misschien wel erbij laten zetten.
    Geniet even van de rust :)

13. Tatum80

Tatum80 Bekend lid

15 feb 2013
    719
    60
    28
    Goed dat je dat los kunt laten, daar heb ik altijd heel veel moeite mee.

14. Tatum80

Tatum80 Bekend lid

15 feb 2013
    719
    60
    28
    Hier ook, we hebben er 2 en hoop heel erg dat ie meteen goed gaat. De arts in DD zei dat 95% goed ontdooit, maar denk dat er een verschil zit tussen dag 3 en dag 5. Weet niet op welke dag bij jullie is ingevroren?
    In Nl gaven ze toen overigens aan 85%. Nog steeds een hele grote kans.

15. Tatum80

Tatum80 Bekend lid

15 feb 2013
    719
    60
    28
    Je had 3 cryo's toch? Het blijft spannend, maar wel fijn om te weten dat je dus nog 2 extra hebt!
    Vorige poging had ik er 1, ik trok het heel erg slecht die dag. Heb uiteindelijk contact gehad met het ziekenhuis om te informeren hoe het ervoor stond, dat "we bellen als je niet hoeft te komen" is zo zenuwslopend. Uiteindelijk liet de lieve vpk toen weten dat het er goed uitzag. En we mochten gaan.
    Ben nu heel blij met 2 maar nog steeds wel angstig...
    Wat een traject he..

16. Cindy83

Cindy83 Fanatiek lid

3 jul 2016
    1.084
    689
    113
    Vrouw
    Almere
    Ja ben er wel blij mee, hopelijk ontdooit de 1e goed en blijft ie gelijk plakken. Maar vreselijk het moeten afwachten, geen idee hoe het in het VU gaat maar dat hoor ik donderdag wel. Ik hoop dat mijn cyclus normaal is en ik niet lang hoef te wachten op m'n ei.

17. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Het is net of ik mijn eigen verhaal zit te lezen!! Echt bizar hoe onze situaties te vergelijken zijn.
    Onze laatste poging wordt om dezelfde reden ICSI. Wij hadden ook weinig eicellen, maar helaas zaten wij al op de max van 225 gonal-f.
    Volgende poging krijgen wij juist het korte protocol tegen het lange van de afgelopen keer. Daar hopen wij het verschil mee te maken.
    Zijn jullie er al uit of jullie 1 of 2 embryo's laten terugplaatsen? (Even er van uitgaande dat er meer dan 1 is.... ;)) Wij mogen er ook voor kiezen en gevoelsmatig verhoogt het onze kans en voelt het goed om twee terug te plaatsen. Aan de andere kant voelt eentje tegelijk meer als kansen spreiden. Maar denk dat ik voor twee wil gaan. Nu moet hubby nog een beslissing nemen daarin. ;)

@Alle meiden die rond een cryo tp zitten, heel veel succes!!!

18. Cindy83

Cindy83 Fanatiek lid

3 jul 2016
    1.084
    689
    113
    Vrouw
    Almere
    Jij ook succes Tash, lijkt me erg moeilijk om die keus te maken. Al zou m'n vriend wel voor 2 gaan, weet ik het nog niet 100% zeker. Maar wel goed om het erover te geven voor t geval we die keus ooit krijgen.

19. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    @ Tash: wel bijzonder dat onze verhalen zoveel op elkaar lijken... hopelijk hebben beide verhalen ook hetzelfde positieve einde... manlief is echt voor het terugplaatsen van 2 embryo's, gevoelsmatig vergroot dit de kans op zwangerschap en heb je niet het risico op niet invriezen of niet goed ontdooien (wat bij ons bij 1 van de 2 embryo's bij de 1e IVF poging aan de orde was). Ik twijfel nog, met hetzelfde idee als jij, namelijk kansen spreiden en ook omdat ik zwanger ben geweest van juist een cryo... maar goed we hebben nog even de tijd om deze keuze te maken en het ligt ook wel aan de hoeveelheid straks. Wanneer wil jij weer gaan starten met een nieuwe poging?

@ Cindy: succes vandaag bij de echo.

@ Liefde overwint: fijn dat je toch al snel weer door mag. Inmiddels al ongesteld geworden? Succes weer...

@ Tatum: hoe gaat het bij jou? Staat de terugplaatsing echt al ingepland op 5 september of krijg je nog controle echo's? Spannend weer...

Hier weer begonnen met werken na de vakantie. Ik ga proberen zo lang mogelijk de relaxmodus vast te houden en hoop zo ook zo ontspannen mogelijk de volgende poging in te gaan. Ik heb alvast de twee weken vanaf de vermoedelijke punctiedatum vrij gemaakt in mijn agenda, wil kijken of ik dan ook echt vrij kan nemen of het in ieder geval wat rustiger aan kan doen (want afleiding in de wachtweken is ook belangrijk).

20. Cindy83

Cindy83 Fanatiek lid

3 jul 2016
    1.084
    689
    113
    Vrouw
    Almere
    Goedemorgen,

De echo is op zich wel goed gegaan. Ik heb een cyste net aan de buitenkant van m'n linker eierstok en ze zag wat vocht in m'n baarmoeder. Hierdoor moest ik een bloedtest doen omdat ze dacht dat er al een eitje gesprongen was.

Verder rechts wel activiteit te zien maar nog erg klein. Eind van de middag kreeg ik te horen dat het geen eisprong was en dat het misschien weer een erg lange cyclus kan worden net als afgelopen maand. Maandag heb ik de 2e fm. Ik heb wel al ovitrell meegekregen.

Deel Deze Pagina