Spannend! Ik lees je onderschrift, knap dat je het allemaal doet! had altijd bedacht dat ik er alleen voor zou gaan mocht ik alleen zijn! maar het daadwerkelijk doen is een tweede. Hoe ervaar je het hele traject? En wat is IVF-D precies?
Hallo, Ik ben nieuw op dit forum maar helaas niet ongekend met IVF... Graag had ik met jullie wat ervaringen gedeeld. De wachtweken duren zo ontzettend lang en ik weet uit ervaring dat wanneer je die kan delen het toch wat makkelijker dragen wordt. Niemand in onze directe omgeving is op de hoogte dus dat maakt het er niet makkelijker op. Vorige week woensdag had ik tp. Er werden 8 eitjes gevonden waarvan 4 bevrucht via IVF (allen met positief resultaat) en 4 werden er bevrucht via ICSI (3 van de 4 gelukt) Maandag had ik TP. Van de 7 bevruchte eitjes waren er nog steeds 5 die het zeer goed deden. Eentje werd teruggeplaatst en de andere 4 werden ingevroren. Volgende week vrijdag mag ik voor bloedafname gaan.. Ik wens jullie alvast allen heeeeeel veeeel succes..
@Lyzje, spannend zeg!! Inderdaad fijn om van je af te schrijven. Ik heb nog geen ervaring met de wachtweken na IVF, zit pas in de eerste ronde. Morgen uitgangsecho. Spannend allemaal. Herken het, dat niemand in de omgeving op de hoogte is. Is het te doen om het niet te vertellen? Wij houden het tot nu toe goed vol. Vind het ook wel prima zo. @JoJo, geen idee sorry! @Aicirtap, spannend. Succes vrijdag! Hopelijk ligt er veel klaar. Ben benieuwd morgen bij onze uitgangsecho, hopelijk is het allemaal rustig en kunnen we met de volgende stap beginnen. @Malibuu, wat spannend zeg!! Mooi dat er nog 2 ingevroren zijn. Succes met broeden!! @Tatum80, weet je al wanneer je weer kunt beginnen? Heb je nog afspraak staan? Ik ben wat duizelig van de decapeptyl, herkend iemand dit?
Ja, inderdaad, overstimulatie. Maandag (pick-up) heel veel pijn, die niet wegging met welke pijnstiller dan ook. Maar vandaag gaat het ineens wel beter, dus zo'n vaart zal het misschien toch niet lopen ik wacht wel gewoon af
Prachtig resultaat!! Jij ook heel veel succes, nu ook met wachten! Ik vond de wachtweken minder erg dan de weken ervoor, maar bij ons was het de vraag of er uberhaupt eitjes gingen groeien. Toen ze eenmaal gegroeid (4) en goed bevrucht (2) waren kon ik weer een beetje ademhalen. Nu zien wat de volgende poging brengt
Ik heb op 7 juni een videoafspraak met Dr. S. (hip he!), waarin hij het verloop van de behandeling helemaal uit gaat leggen, en de week erna uitgangsecho. Als alles dan goed is en ik word de week erna ongesteld, ga ik dan beginnen met spuiten. Ik werd volgens mij niet draaierig van de Decapeptyl. Had in de periode last van vermoeidheid en hoofdpijn, maar spoot toen ook 225 ie Puregon en was megagestresst...dus waar dat nou van was?
Waarop baseerde de arts eigenlijk dat je binnen een week ongesteld zou worden? Fijn dat het nu weer wat beter gaat!
Heel hip!! Fijn dat je dan verder kunt. Blijft allemaal afwachten en spannend! Komt met vlagen dat draaierig zijn, geen idee. Ach ja, als dat alles is he!
@ tatum - IVF-D is ivf met donorzaad @ girlie - ik heb geen uitgangsecho gehad. Dat had geen zin volgens de gynaecoloog omdat mijn cyclus 3 maanden met lucrin is onderdrukt. Vanaf dinsdag 10 mei moest ik nieuwe lucrin. En toen is gestart met dagelijks 0,1ml lucrin en 150 eenheden Gonal-f. Vrijdag 20 mei eerste follikelmeting. Merk nu wel verschil met minder lucrin: bloeddruk is beter, minder moe en geen opvliegers.
Echt geen flauw idee En was wat onder de indruk van de premedicatie en het feit dat ik die nacht ook gewerkt had en dus niet had geslapen, zal wrs ook wel meespelen dus heb mijn vragen niet echt kunnen stellen... Maar zondag hoor ik meer over het aantal bevruchte eicellen en welke zijn doorgegroeid... Ik hoop alvast op 1'tje! Das niet veel gevraagd hé?!
Had ook gehoopt dat het zo zou lopen bij ons. Helaas door planning in het ziekenhuis na de lucrin nog 4 weken aan de pil geweest. Dus toch menstruatie gekomen en vandaar waarschijnlijk ook de uitgangsecho vandaag. Deze was prima, liggen al eitjes op de loer. Vanaf morgen starten met de puregon 150i/e. Volgende week vrijdag eerste follikelmeting. Jij mag morgen al! Spannend! Loop ik weekje achter je aan!
@ girlie - ja ik mag van rijnstate absoluut niet menstrueren en krijg daarom al vroeg bloedtesten op hcg na een terug plaatsing.
Lieve dames, het is wat stil van mijn kant maar ik lees wel mee hoor! Heb het afgelopen weken super druk gehad met opruimen/ontspullen ! Vandaag krijgen we namelijk familie uit Amerika te logeren. De zolder moest opgeruimd worden want daar moest geslapen woorden.. Dat was flinke klus, als je ooit het programma Hoarders op TLC hebt gezien, zo zag onze zolder er uit!! 😳😳😳
Haha is het gelukt met opruimen? Is/was het gezellig? Wij ook zo'n drukte , afgelopen weekend etentje voor 25 mensen bij ons thuis...komend weekend vieren we mijn verjaardag en komen er ca 60 mensen . Als het maar gezellig is .
@aicirtap, fijn dat ze het allemaal zo goed in de gaten houden! Hoe is je eerste fm gegaan? Groeien ze goed? @jojo, en een bevruchting? duim voor je! @missMarijke, mooi wat afleiding! Hou je het nog vol? Bijna testen! @tatum, voor jou ook veel gezelligheid. Hoe staat het bij jou in het traject? Ben het even kwijt. Hier 4 dagen aan het stimuleren. Vooral vermoeidheid en opvliegers, vandaag ook wat hoofdpijn. Verder voel ik niks in m'n buik. Geen idee of ik wat moet voelen.. Vrijdag fm1. Spannend! Gaat jullie manlief mee naar alle echo's? De mijne niet. Is erg veel vrij nemen voor hem, ik vind het ook niet erg. Ik werk onregelmatig, dus voor mij allemaal goed te plannen tot nu toe! Gelukkkig!!
Wij gaan na half juni als het goed is beginnen met stimuleren, slik nu alleen DHEA. Gisteren weer een witte test (in theorie kan het nog spontaan). Ik had de vorige poging ook vooral hoofdpijn en was erg moe. Mijn vriend probeert altijd mee te gaan maar lukt niet altijd. En zometeen naar DD helemaal niet, dan moet ie halve dagen vrij nemen. Ik vind het ook niet erg gelukkig. Spannend, de eerste FM!!