IVF mei/juni 2016

Discussie in 'MMM clubs' gestart door MissMarijke, 2 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tatum80

Tatum80 Bekend lid

15 feb 2013
    719
    60
    28
    Fijn MissMarijke en Tash, hopelijk 3 wondertjes in de maak, op naar positieve testen! Wanneer mogen/gaan jullie testen?

Jolanda, het klinkt toch wel goed, hopelijk groeien die 6 door en wellicht nog een kleintje...maar mijn arts vertelt altijd dat de kans niet evenredig stijgt met het aantal eitjes, als je er meer hebt, heb je er ook meer van mindere kwaliteit tussen zitten.
    En hoewel ik ook 450ie aan hormonen naar binnen gepompt heb in de hoop toch meer eitjes te krijgen, hebben we alsnog een prachtresultaat met heel weinig eitjes. Het zegt dus niet alles, laat ze vooral van goede kwaliteit zijn!!

2. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Wat een spannende tijd Jolanda. Het klinkt allemaal op zich heel mooi, 6 stuks die allemaa, ongeveer gelijk lopen. Maar het zal dinsdag weer een dag worden waarvan je hoopt dat ie snel voorbij is en goed nieuws brengt. Dat het dan rustig aan maar gelijkaan gaat is juist mooi. Bij mij nam er eentje meteen de overhand (wat achteraf een cyste bleek te zijn).

Jullie gaan dus soweiso voor twee. Lekker er van uit gaan dat die hebt hoor!! Moet toch goedkomen zou je zeggen? Maar zelfbescherming en slag om de arm is wel iets waar wij heel goed in geworden zijn denk ik. 😊

3. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Oja, wij worden 15 november voor een bloedtest verwacht en testen de 14e dan samen thuis.

4. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Dank voor jullie lieve reacties. Fijn de herkenning en ja zelfbescherming is ook nodig, al zo vaak een klap gehad in het hele traject...
    Net terug van de 2e fm. Baarmoederslijmvlies zag er (zoals altijd) weer mooi uit (dikte kon ik niet goed lezen).
    4 follikels waren goed doorgegroeid: 2 rechts van 17 en 13 mm en 2 links van beide 14 mm. Er waren nog 3 kleintjes te zien die niet mee zullen doen... Nog twee dagen doorspuiten en donderdag opnieuw terug voor een fm en dan waarschijnlijk zaterdag de punctie. Ik merk dat ik wel teleurgesteld ben, had toch hoop op de 6 die ze vrijdag gezien had. Elke poging een hogere dosering maar minder eitjes (6, 5, 4)... maar goed, we gaan vol goede moed verder en hopen op 4 embryo's!

5. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Ik ben net gebeld door het ziekenhuis. Er heeft overleg plaatsgevonden met het artsenteam (doen ze altijd tussen de middag) en ik moet morgenochtend al terugkomen voor fm3, vanwege de grootte van de follikels... dus ik ben benieuwd morgen...

6. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Kan me zo goed voorstellen dat je die teleurtstelling voelt Jolanda. Bij mij liepen de tranen over mijn wangen toen ik hoorde dat het er zo weinig waren.
    Jij ook hoogste dosering ja. Vreselijk frustrerend ook dat je er verder niks aan kan doen. Nu dus hopen op prachtige kwaliteit. Doen jullie ivf of icsi? (Sorry, ben het even kwijt)
    En plots morgen al voor de derde fm dus. Laat je het weer weten? Dikke knuff

7. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    @ Tash: gisteren terug in de auto ook wel even de tranen laten stromen... wij doen deze ronde ICSI vanwege de afwijkende bevruchtingen (3 ipv 2 kernen na bevruchting) bij de vorige poging. Hopelijk levert dat meer goede bevruchtingen op...

Update van vandaag: Gisteren was ik door de files te laat bij de fm. Dus vanochtend nog vroeger weg, was ik ruim een half uur te vroeg... toch al snel aan de beurt... mijn baarmoederslijmvlies is mooi ontwikkeld (10 mm). Ook de 4 follikels zijn mooi doorgegroeid: rechts zijn ze nu 17 en 18 mm, links 16 en 17 mm. Links zag ze nog iets zitten, heeft ze echt op allerlei manieren naar gekeken en mogelijk is het toch nog een follikel (17 mm), maar omdat die erg ver naar de zijkant ligt, durft ze er geen uitspraken over te doen. Nog 1 dagje doorspuiten en dan word ik morgen gebeld hoe laat ik 's avonds de Pregnyl moet spuiten en hoe laat zaterdag de punctie is. Het wordt nu toch echt wel weer spannend...

8. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Nou Jolanda, dat klinkt evengoed niet verkeerd. Hopelijk zit er stiekem nog eentje verstopt! En jullie ook nu ICSI vanwege afwijkende bevruchtingen. Ons verhaals echt zo goed als gelijk. Wij hadden 2 uit 2 bevrucht door de icsi, zou ontzettend mooi zijn als bij jullie ook alles nu bevrucht wordt. Maar snap dat je daar niet op durft te rekenen en je al blij bent met twee of drie eicellen om mee te beginnen.
    Vanavond nog extra zetje en dan zaterdag de punctie dus. Spannend!! Mooi bms trouwens. Bij mij was het bij de enige fm maar 6,2. Vorige keren altijd rond de 8 rond die tijd. Dat geeft ook welat onrust, maar konden we toch niks aan veranderen en was boven de 6 en dus voldoende werd me verteld. Maar jij hebt een heerlijk dik nest gebóuwt. 😉

9. MissMarijke

MissMarijke Bekend lid

21 nov 2015
    637
    1
    18
    Fryslan
    Hey Meiden,

Jolanda, jij zaterdag punctie, spannend zeg! Hoop voor jou dat die 5e ook nog mee kan gaan en dat er goed resultaat geboekt gaat worden met de ICSI. Krijg je ook de keus 1 of 2 embryos terugplaatsen bij meerdere?

Tash, jij nog op de wachtbank denk ik...we hadden tegelijk de tp.
    Jij aan de utrogestan en 16e testen toch?

Hier ook officieel de 16e testen. Heb deze ronde in natuurlijk cyclus, als ik mijn cylcus aanhoud moet ik vandaag ongesteld worden. Afgelopen dagen buikpijn en gister zelfs al bruinverlies... vandaag ook weer....ook test gedaan gisterochtend en was negatief...ga er nu vanuit dat het weer niet gelukt is :( ben dan op het moment een emotioneel wrak...echt zit hier op t werk en heb al 2 keer gejankt...schaam me dood...maar ja..kan het gewoon niet helpen.

10. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Onee Marijke.... 😔 Bruinverlies en negatieve test... Ga je van het weekend/later nog testen, want het is evengoed nog lang niet de 16e. Wel laat trouwens voor een cryo. Snap dat je nu al wel verwacht had iets te kunnen zien. Vreselijk ontmoedigend deze situatie.... Dikke knuff hoor meid.

Ik heb ovitrelle ter ondersteuning en mag de 15e heen voor een bloedtest.

11. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Ach nee Marijke, ik kan me voorstellen dat je je ellendig voelt... je hoeft je echt niet te schamen voor die tranen, het is gewoon niet eerlijk en emotioneel heftig traject. Ik blijf nog even voor je duimen.

Hier vanmiddag gebeld: vanavond om 22.30 uur de Pregnyl spuiten en dan zaterdagochtend om 10.30 uur de punctie...

12. MissMarijke

MissMarijke Bekend lid

21 nov 2015
    637
    1
    18
    Fryslan
    Als het bruinverlies doorzet naar rood bloed ga ik niet nog eens testen... bloed is bloed.. als idd blijft bij bruinverlies misschien dat ik der nog een testje aan waag na het weekend..

Ah mooi Jolanda! Dus zaterdag D-day!! succes meid!!

13. Tatum80

Tatum80 Bekend lid

15 feb 2013
    719
    60
    28
    He Marijke wat klote! Hopelijk blijft het bij bruin en komt er toch nog goed nieuws...hoe is het nu?

Tash hou je het vol?

Jolanda heel erg veel succes morgen 🍀!

14. MissMarijke

MissMarijke Bekend lid

21 nov 2015
    637
    1
    18
    Fryslan
    Het is niet echt een overtuigende ongesteldheid maar zaten paar keer flinke stolsels tussen. Lijkt mij einde oefening..
    morgen jarig, 38 jaar 5 jaar geleden toen ik 33 werd kon ik het bezoek leuk nieuwtje verklappen.. maakt me moedeloos en verdrietig... wat had t leuk geweest om nu weer leuk nieuwtje te kunnen vertellen.

Jolanda, heel veel succes meis morgen !!!

Tash, hoe vergaat jou wachtweken? Nog niet in verleiding om te testen?

15. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Jolanda, heel veel succes morgen!!! Ga keihard duimen meid! Hopelijk valt de punctie een beetje mee en heb je mooie eicellen. Succes

Marijke, hoe is het nu? Nog bruinverlies of inmiddels bloedverlies?

Hier hou ik mezelf lekker bezig. Ben er mee bezig, maar niet op een vervelende manier. Gek genoeg lijk ik niet te beseffen dat het een beetje alles of niks is nu. Struisvogelgedrag misschien?
    Ik heb zere borsten en al een tijdje een zeurende onderbuik. Maar weet dat de zere boobs en vermoedheid/koud hebben door de hormonen kan komen die ik tot gister spoot, dus kan daar absoluut niet van op aan. Nog een paar dagen, dan weten we meer

16. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Ah Marijke, ook nog jarig.... 😔 Wat was dat (weer) geweldig geweest ja... Je plant het vertellen in je hoofd al zo. En bekijkt stiekem alvast de uitgerekende datum. Gekmakend dit proces!

En nee, geen verleiding. Omdat ik tot gister nog hormonen spoot, ben ik te bang voor een vals positieve test.

17. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Weer thuis na een zeer teleurstellende punctie: 5 follikels aangeprikt (rechts 3 en links 2, het vocht lag daar toch aan de buitenkant van de eierstok, was geen follikel) en maar 2 eitjes gevonden 😔, ben zo verdrietig en bang nu dat we dinsdag geen terugplaatsing gaan hebben en onze laatste poging daarmee mislukt is...

@ Marijke: toch gefeliciteerd vandaag, ondanks dat je geen goed nieuws te vertellen hebt... is de menstruatie al doorgezet?

@ Tash: hopelijk beteken de symptomen iets positiefs... nog een paar daagjes wachten...

18. MissMarijke

MissMarijke Bekend lid

21 nov 2015
    637
    1
    18
    Fryslan
    Ach meis toch 😔 wat idd teleurstelling met 2 eitjes..dikke knuffel!!! mijn duimen draaien op volle toeren dat je maandag 2 bevruchte eitjes hebt.

Hier de ongesteldheid flink los gebarsten 😖
    We maken er hier vandaag een leuk dagje van!!

19. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Oh nee Jolanda.... Wat een teleurstelling inderdaad.... En dat is zacht uitgedrukt. Ik weet hoe kapot je er van zal zijn. En nu dat die zenuwslopende dagen in afwachting wat er bevrucht wordt. Hoor je maandag of je tp hebt? Wie weet zijn ze net als bij ons beiden bevrucht en krijg je ook tp van een 'tweeling'. Of zijn ze zelfs goed genoeg om er eentje in te vriezen als jullie dat willen. Met icsi is de kans op goede bevruchting wel weer groter natuurlijk. Mijn duimen draaien ontzettend hard hier voor jullie! Knuff

20. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Laten we hopen dat in dit geval onze verhalen nog steeds op elkaar blijven lijken en bij ons inderdaad ook beide bevrucht worden en goed doordelen... wij horen dinsdagochtend of 's middags de terugplaatsing doorgaat, dus nog een paar daagjes in spanning afwachten. Manlief is positief, denkt inderdaad dat de icsi gaat bijdragen aan goede bevruchtingen...

@ Marijke: voor jou ook een digi-knuffel!

Deel Deze Pagina