Oke, nog even afwachten.. maar we zitten al weer bijna eind mei, dus dan is het ook weer zo half juni! Tijd vliegt. Behalve in de wachtweken . Ja bij ons hetzelfde is nu al een stukje rijden, dus al snel bijna een halve dag voor bij en dat voor 5 min fm. Ik vind het niet nodig, hij vind het prima. Dus dan is het ook goed! Ja vind de eerste FM ook wel spannend, wat doet het allemaal met de follikels, hopelijk gaat alles goed z'n gangetje!
Hallo iedereen, ik ben nieuw op het forum en zag dat jullie rond dezelfde periode als mij bezig zijn met IVF. Leuk om het bij iedereen te kunnen meevolgen. Ik ben reeds gestart met de pil en op 10/6 begin ik met de eerste spuitjes. Hier heb ik wel wat schrik voor. Ik denk er aan om de eerste dag een thuisverpleegster te laten komen om me over de schrik heen te helpen. Eveneens met de spuitjes waarbij je zelf de vloeistof moet mengen. Sinds maandag heb ik wel pijnlijke borsten/ribben. Ben zelf maandag naar de huisarts geweest omdat ik het niet meer kon houden van de pijn. Die denkt dat het van mijn rug komt en raadt kiné aan. ondertussen is de pijn aan het wegebben nog voor ik naar de kiné kon gaan. Misschien heeft het eerder te maken met het nemen van de pil ? Ik was net een jaar gestopt met de pil en nu weer begonnen ivm ivf. Spontaan zwanger geraken kan volgens mijn gynae niet gezien er 1 eileider is weggenomen (torsie) en de andere door die operatie beschadigd is. HSG maakte duidelijk dat de overgebleven eileider niks door laat. eind juni/begin juli staan er al afspraken gepland in het ziekenhuis voor echo en bloedafname. Ik heb er veel zin in maar heb tegelijk ook veel schrik/nerveus. Ik hoop te veel op een geslaagde eerste ivf poging denk ik langs de andere kant, daar hopen we waarschijnlijk allemaal op
Welkom Evelien! Spannend allemaal! Ik ken het gevoel van hopen op een geslaagde eerste ivf poging. Wij zitten er nu middenin.
Spannend Evelien! Heel veel succes! Ik snap je gevoelens tegenover het prikken, ik heb prik/naalden angst en prik mezelf nu een week of 6. Gaat met vallen en opstaan en de ene keer sneller dan de andere keer. Maar vooral goed luisteren naar jezelf, wat je prettig vind. Al klinkt dat voor een ander een beetje raar. Vandaag CD14, morgen 3e FM. Gister waren er 9 follikels van 13-14mm. Maar ook nog een boel kleintjes die niet uitgesloten worden. Spannend! Dan hebben we over een paar dagen al de punctie en daar kijk ik het meest tegenop (eigenlijk tegen de infuus, haha )
Als het je al 6 weken lukt om jezelf te prikken dan zal die infuus wel meevallen. Veel succes alleszins, die pick up is dan voor één van deze dagen vermoed ik?
Spannend Dege. Gaat de goede kant op! Dat infuus moet inderdaad lukken na 6 weken jezelf prikken. Ik vond de eerste keer het allerspannendst om mezelf te prikken, maar na 3x is het alweer gewoon. Heb wel geen prikangst, maar het bij jezelf doen.. heel raar!! Morgen FM1. Begin nu wel wat zenuwen te krijgen!
Heej meiden! Nog even antwoorden op al de vraagjes... Mijn punctie (16/05) leverde 20 eicellen op... Was best trots op dit resultaat 16 waren rijp, 13 bevrucht, op dag 3 waren er 5 kwaliteit 1, en 5 kwaliteit 2 (nog steeds goed). Maar uiteindelijk hebben ze er "maar" 4 ingevroren, wel toppertjes! Vermits ik wat overgestimuleerd was, hebben ze beslist alles te vriezen, en volgende cyclus terug te plaatsen, in een natuurlijke cyclus maar onder controle bloed+echo. Was ff niet fijn te horen, maar bon, we gaan mee in hoe het loopt, en stribbelen niet tegen. Heb wel ff afgezien vd punctie, had ook het meeste schrik voor het infuus maar viel goed mee! Punctie ook, maar de pijn nadien was minder echt 3 dagen het minimale gedaan, gerust. Slapen ook moeilijk... Enkel mogelijk op rug. Diegene die schrik hebben voor de prikjes... Valt echt goed mee hoor. Dacht ook dat ik het nooit ging durven (en had bijna ook iemand "aangeworven") maar valt goed mee, super dunne naaldjes, en als je een goede stevige huidplooi maakt, voel je het amper! Probeer het, en je zal zien... Ik ga meestal alleen naar het ZH, tenzij mijn vriend toevallig ook thuis is. Heb heel onregelmatige uren, maar werk in het ZH waar ik mijn behandeling krijg, dus kan vaak "tussen de soep en de pattaten" naar ginder, voor, tijdens of na een shift. Vind het ook niet erg dat hij er niet bij is, hij is super lief en dat maakt alles goed XxX succes allemaal!
Dag dames! Zou graag met jullie mee kletsen. Ik heb sinds 2012 een account hier. Wij zijn van 2010 tot 2013 bezig geweest in de mmm. 2013 na 6 iuis toch spontaan zwanger geworden in de wacht tijd voor ivf. Gelijk na de geboorte van onze dochter gestart voor een 2e kindje. Na een jaar zonder resultaat terug naar het ziekenhuis, in de hoop dat we gelijk door mochten met ivf. Helaas moesten we eerst weer iui.. na 6 mislukte pogingen zijn we verwezen naar het umc radboud. April de intake gehad. Sinds 1 mei decapeptyl prikken en vanaf 14 mei gonal-f er bij. Afgelopen maandag de eerste follikel meting. 9 grote 12 kleintjes. De arts besloot om blind de punctie te plannen. Dus we hoefde niet meer terug voor nog een echo. Vandaag de punctie gehad. 12 eicellen. Er zijn dus toch nog wat follikels mee gegroeit. De punctie viel reuze mee. Niet pijnloos maar goed te doen! Heb er voor gekozen om dat zonder pijnstilling te doen. Kan niet zo goed tegen alle pammetjes en alles wat morfine achtig is. Zaterdag horen we of er bevruchting plaats is gevonden en hebben dan zondag terug plaatsing. Toen ik in 2012/2013 hier mee schreef hadden we altijd een heel leuk groepje en haalde we echt wel kracht uit elkaars verhalen en het heerlijke gezeur op die soms toch wel stomme ziekenhuizen. Hoop dat jullie het gezellig vinden dat ik de komende tijd mee klets!
@JoJo, houdt je het wachten nog een beetje vol? Wanneer mag je testen? @liefde overwint, Welkom, gezellig dat je mee komt kletsen! Mooie oogst 12 eicellen! Succes zondag met de terugplaatsing! @hier.. Vanmorgen fm1 gehad. Niet heel veel info. Maar dat er links 9 zijn en rechts 4, allemaal rond 13/14mm. Kan dat kloppen die mm's? Haha. Moest er zelf naar vragen, kreeg anders niet veel info. Ik mag dinsdag weer terug voor fm2. Ze zei woe/don/vrij punctie. Maar woe. kan toch helemaal niet als ik dinsdag nog fm heb ivm pregnyl spuiten? Of snap ik het dan niet helemaal. Mag ik hopen op vrijdag punctie? Komt qua planning allemaal het beste uit... Succes allemaal ladies.. wordt nu wel spannend vind ik!
Mag ik vragen op de hoeveelste dag in de cyclus jullie ongeveer je punctie gehad hebben? En is dit pijnlijk? En erna nog last van? Want bij ons krijg je standaard nog 3 dagen ziektevervlof na de punctie, wat zou vermoeden dat je er nadien nog last van hebt.. Ik heb vandaag mijn menstruatie doorgekregen (denk ik) dus waarschijnlijk zondag beginnen spuiten met gonal f
Sorry kan je niet helpen Lobje. Zit pas in eerste ronde IVF. Maar ook vragen waar ik wel antwoord op zou willen. Bij ons alleen dag van punctie een vrije dag.
De last die je na de punctie hebt hangt af van het aantal folikels etc ik heb nu 4 x een punctie gehad en de ene keer voelde ik me beter dan de andere x mijn advies is om veel te drinken na de punctie en het die dag zelf ook echt rustig aan te doen. Veel succes met de behandeling
Ik ben vandaag terug dag 1 ze hebben besloten geen tp te doen, omdat ze schrik hadden voor een hyperstimulatie. Dus morgen bloed, en dan hopelijk binnen 14 dagen (ofzo) terugplaatsing van cryo en dan de eerste aftelstress Ivm jouw verhaal... Als je dinsdag nog een echo hebt, kan je idd ten vroegste donderdag de pick-up hebben... Maar ik weet natuurlijk enkel hoe het bij ons werkt hé, maar er moet sowieso 36u tussen pregnyl en pick-up zitten. In mijn geval had ik vrijdag echo, zaterdag nog eens bloed en dan belden ze me dat ik pregnyl mocht zetten om 21u, maandag om 9u pick-up...
Ik heb dag 11 mijn pick-up gehad, wat ik vrij snel vond. Hangt echter af van hoe je lichaam reageert op de medicatie... Had best wel wat stress, maar viel op zich goed mee, eyes on the price zeker? bij mij was het onder lokale verdoving, ze verdoven je vagina op de plaats waar ze doorprikken om tot je eierstok te raken, maar je voelt het sowieso wel hoor. Maar viel goed mee. Nadien had ik persoonlijk wel veel pijn, maar ze hadden meer dan 25 follikels aangeprikt. Deze vullen zich nadien met vocht, waardoor de eierstokken heel zwaar worden. Daarom krijg je ook 3 dagen ziekteverlof, en je moet die echt gebruiken om te rusten. Teveel beweging kan ervoor zorgen dat je eierstok draait (torsie), heel pijnlijk en gevaarlijk om hem nadien te verliezen. Daarmee dat ik me koest gehouden heb Veel succes alleszins, ik vond het echt "genieten" om eindelijk weer ergens naar uit te kijken...
Bedankt voor de informatie jojo89. Mijn probleem is dat ik volgend weekend op dag 8,9 en 10 in londen zit en dus niet op controle kan. Zou dit kwaad kunnen of is de maandag op dag 11 nog op tijd om voor een echo te gaan?
Daar kan ik je niet op antwoorden... Ik heb uiteindelijk maar 1 echo gehad en dan was het al beslist. Alles is zo afhankelijk van verschillende factoren. Zou je, moest het nodig zijn, Londen afzeggen? Hopelijk valt het wel juist, dat alles mooi in jouw schema past!
Volgens mij kan het geen kwaad als je op dag 11 de eerste meeting hebt. Normaal is de eerste controle op dag 10. Die 1e dag zal het verschil niet maken volgens mij. (Ben natuurlijk geen arts) maar weet wel dat een vriendin van mij nog 6 dagen heeft kunnen rekken met haar punctie. Ze had maar 3 grote follikels. Door toch 6 dagen te rekken zijn er nog een mee gegroeit. Maar heeft denk ik ook te maken met welk protocol je te maken hebt. Ik had op dag 13 punctie. Dat was gister had toen wel een beurs gevoel in mijn onderbuik maar geen pijn. Heb er ook niks tegen ingenomen. Vandaag nergens last van.. nou ja van die vieze utro bolletjes. Kan er nog niet helemaal aan wennen.. hahaha Morgen krijgen we te horen of er bevruchting is.. vind het echt zo spannend allemaal. Totaal niet gehad tijdens alle iui rondes die we de afgelopen 6 jaar gehad hebben. De echo van maandag was spannend.. of er wel voldoende follikels waren gezien ik de zelfde dosis gonal-f prikte als met de iui. Gister de punctie was natuurlijk heel spannend. Nu weer zorgen of er wel bevruchting plaats heeft gevonden. Kan ik morgen weer in spanning zitten wat de kwaliteit van de embryo is. En dan nog een week wachten om te weten of er cryos zijn... om nog maar te zwijgen over de laatste wacht week.. Wij hoeven geen bloedtest. Mogen zelf testen 15 dagen na punctie. Weet zeker dat ik eerder ga testen. 8-6 is mijn moeder jarig en zou natuurlijk een prachtig cadeau zijn!
Voor de punctie zelf zou ik het misschien nig afzeggen, maar voor een echo niet denk ik. Het kan zo lang duren voor ik zwanger word en kvin da erg om daar heel mn leven voor aan te passen.
Ja, dat snap ik wel helaas kan je niet alles op voorhand plannen hé, moet soms ook van werk thuis blijven, wetende dat er iemand voor mij moet komen werken. Voel me daar ook vervelend bij, maar bon, dit gaat nu even voor Dan lopen we ook bijna gelijk zeker? Een weekje verschil? Ben nu dag 2, zal tp zijn in natuurlijke cyclus