ervaringen met femoston - pof - kinderwens?

Discussion in 'MMM clubs' started by frummelke86, Jun 19, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. frummelke86

frummelke86 Fanatiek lid

Feb 17, 2017
    2,040
    2,726
    113
    Female
    dag dames,

Ik heb al regelmatig geschreven i.v.m. een kinderwens en de vervroegde overgang.
    Onlangs de intake gehad in Dusseldorf en vandaag hebben we het behandelplan besproken.
    Wij gaan namelijk uit van eiceldonatie maar het voelt nu nog wat kort door de bocht.
    We staan wel volledig achter eiceldonatie en gelukkig wilt mijn zusje de donor worden maar we bleven zitten met nog wat vragen. Vandaar de keuze voor Dusseldorf.
    Nu begin ik morgen met femoston 2/10 en heb ik over 2 weken een echo om te zien of er toch nog eitjes rijpen. Zijn er dames die een zelfde soort traject hebben doorlopen met pof, ervaringen in Dusseldorf of gewoon zin hebben om mee te kletsen over het wel en wee van de MMM?

2. frummelke86

frummelke86 Fanatiek lid

Feb 17, 2017
    2,040
    2,726
    113
    Female
    niemand ervaring met pof en femoston?

3. Goudvisje34

Mar 19, 2017
    48
    0
    6
    Hoi frummel,
    Ik loop ondertussen ook in Düsseldorf. Eind mei het eerste gesprek gehad.
    In maart heb ik te horen gekregen dat er sprake is van POF. (AMH 0,2 FSH 10,2)
    In NE kunnen ze niets voor me doen.
    Eind mei eerste afspraak gehad in Düsseldorf bij dokter S.
    Hij is best positief. We gaan voor IVF. Vanaf juni slik ik Femoston 2/10 en sinds een week ook DHEA.
    30 juni weer naar Düsseldorf om het IVF traject te bespreken.
    Hopelijk kunnen we snel starten.

4. Kiekske

Kiekske Actief lid

Nov 1, 2016
    383
    44
    28
    Hier ook POF en Femoston 2/10. Daarnaast gebruik ik DHEA en Ubiquinol.

Ben heel erg benieuwd of het nog wat gaat doen, want mijn amh is 0,14, mijn FSH 80,6. 26 maart jl voor het laatst ongesteld geweest en ik had al opvliegers. Moet nu 3 mnd femoston slikken, tijdens de eerste cyclus bloed laten prikken en dan horen we het wel. Sta er vrij nuchter in.

5. frummelke86

frummelke86 Fanatiek lid

Feb 17, 2017
    2,040
    2,726
    113
    Female
    Hoi!
    Bedankt voor jouw reactie. Onze amh is precies hetzelfde.....toevallig. Wel een stom feitje he!
    mag ik vragen waarvoor de ubiquinol is? Die heb ik namelijk niet. Wel DHEA.
    Moet je de hele strip femoston gebruiken? Ik alleen de 14 gele tabletten.
    Waar ben jij in behandeling?

6. frummelke86

frummelke86 Fanatiek lid

Feb 17, 2017
    2,040
    2,726
    113
    Female
    Hoi! bedankt voor jouw reactie. Ook wij lopen behoorlijk gelijk op! In maart de diagnose (BAH!!!!) en ook femoston en DHEA.
    Mag ik vragen waarom jullie ivf krijgen? Bij mij was het namelijk zo wanneer er activiteit in de eierstokken terug zou komen wij rond de ovulatie seks moeten hebben. We zouden pas na het vaststellen van ovariele activiteit een ivf kunnen bespreken. Ligt het aan de zaadkwaliteit?
    Spannend allemaal he!

Hebben jullie zin om dit topic te blijven gebruiken? Volgens mij zijn onze situaties flink vergelijkbaar met elkaar. Lijkt mij wel leuk om ons wel en wee met elkaar te bespreken en elkaar een beetje op de hoogte te houden. Wat vinden jullie?

7. Goudvisje34

Mar 19, 2017
    48
    0
    6
    Fijn inderdaad om ervaringen te delen!
    Er is bij mij nog wel ovariele activiteit. Bij de verschillende echo's zijn er wel steeds follikels te zien.
    Zaadkwaliteit is goed.
    Dokter S gaf aan dat we de eitjes die er nog zijn gericht moeten stimuleren en benutten. Vandaar IVF.
    Wij hebben in 2015 een zoontje gekregen en toen was ik zonder gedoe binnen een half jaar zwanger.
    En nu ineens dit stomme gedoe allemaal.
    Wij zijn dolgelukkig met het kleine mannetje. Maar het zou prachtig zijn als het ons nog een keer gegund is.

Hoe wordt het nu bij jou gevolgd frummelke? Moet je regelmatig echo's laten maken?

8. Goudvisje34

Mar 19, 2017
    48
    0
    6

Ik lees dat jij de gele tabletten moet slikken. Dat is toch de onderste helft van de strip?
    Ik moet juist alleen de bovenste helft slikken.
    Enig idee waarom dat zou verschillen?

9. Kiekske

Kiekske Actief lid

Nov 1, 2016
    383
    44
    28
    Ubiquinol is de werkzame stof uit Q10. Dat heeft een verjongend effect, waardoor de kwaliteit van eicellen verbetert. Google maar eens, vooral in het engels is er veel over te vinden.

Wij lopen in Dusseldorf en onze behandelend arts is Dr Scholtes. Wij hebben voor ons zoontje 3 behandelingen in Gent gedaan, waarvan ik er op 2 al niet meer reageerde. Zij stuurden aan op eiceldonatie. Wij zijn toen overgestapt naar DD en daar was het meteen raak. Nu sinds 2014 bezig voor nr 2, maar het gaat voor geen meter. Ik reageer nergens meer op. Mijn lijf was ook volledig ontregeld, ben eind 2015 heel plotseling 10kg afgevallen (en ik woog al niks), dus ik heb me nu heel lang geconcentreerd op het lichamelijk weer herstellen. Ook al staan we er echt slecht voor, ik ben juist nu pas overtuigd dat er een tweede kindje gaat komen.

Ik moet trouwens de volledige strip femoston slikken. Misschien omdat ik al een aantal maanden niet meer ongesteld ben geworden.

10. frummelke86

frummelke86 Fanatiek lid

Feb 17, 2017
    2,040
    2,726
    113
    Female

hela! ja dat denk ik wel. Geel is oestrageen en progesteron. Misschien dat jouw progesteron nog op orde is? ik moet eerst weer iets bms krijgen wat misschien de eierstokken zal activeren

11. frummelke86

frummelke86 Fanatiek lid

Feb 17, 2017
    2,040
    2,726
    113
    Female
    Wat fijn dat je al eens zwanger bent geworden. Een klein broertje of zusje zou toch zeker super zijn! Maar je hebt gelijk, stom gedoe is het zeker. Vooral die onzekerheid he! ik vind 'm killing!!!!! Ik krijg 4/7 een echo om te zien of er een follikel is (als reactie op de femoston)
    Super gek maar ik heb vanaf vandaag veel vruchtbaar slijm wat nog veel te vroeg is om door eitjes te komen. Hebben jullie ook vruchtbaar slijm van de femoston?

12. frummelke86

frummelke86 Fanatiek lid

Feb 17, 2017
    2,040
    2,726
    113
    Female
    Ik heb het meteen gekocht zojuist!!!! Hing nogal een prijskaartje aan zeg! 55 euro voor 60 tabletten. maar goed......ik hoop ooit over de prijzen van pampers te mogen klagen ;)
    Wij ook eerst in Genk en ook meteen door voor ecd. Ik vond het wat kort door de bocht.....
    Ecd is zeker een optie voor ons, maar eerst zelf maar eens alles eraan gedaan hebben!
    Wat goed dat je de overtuiging kunt voelen! Zo sta ik er zelf ook in. Heb ook het idee dat dat het enige juiste is. Van geen vertrouwen erin hebben is nog niemand beter geworden toch!

13. Kiekske

Kiekske Actief lid

Nov 1, 2016
    383
    44
    28
    Ik heb deze: https://www.iherb.com/pr/Healthy-Origins-Ubiquinol-200-mg-150-Softgels/11782

Slik je ook een hoge dosis vit D en Omega 3?

14. Goudvisje34

Mar 19, 2017
    48
    0
    6
    Spannend, die echo. Ik hoop voor je dat Femoston goed werk doet voor jou!
    Hoe oud ben je als ik vragen mag?

Ik slik het nog geen maand, dus heb nog niet echt een idee wat de invloed is op het vruchtbare slijm.
    Begin juni wel een paar echo's gehad. Toen zagen ze wel een goed groeiende follikel, maar het bmsv was veel te dun. Rond de eisprong ook vrijwel direct bloedverlies.
    Ben bang dat dit wat zegt over de kwaliteit vd eitjes. Er lijkt in ieder geval geen goede eisprong op te treden.
    Wij hebben volgende week vrijdag een afspraak met dokter C om het ivf traject door te spreken. Spannend.

15. Goudvisje34

Mar 19, 2017
    48
    0
    6

Zo jij hebt er al een heel traject op zitten dus.
    Wat fijn dat jullie er zo positief in kunnnen staan!

16. Goudvisje34

Mar 19, 2017
    48
    0
    6
    Bij welke zorgverzekeraar zitten jullie trouwens?
    Ik bij menzis. Ik schiet nu alles voor en krijg straks (als het goed is) 75% vh Nederlandse IVF Tarief vergoed.

Laten jullie de echo's ook in NE doen?
    Ik kreeg een rekening vanuit Düsseldorf voor een echo. Maar dat klopte helemaal niet.
    Ik ervaar wel dat je er zelf bovenop moet zitten, anders gaan er echt dingen mis.

17. Kiekske

Kiekske Actief lid

Nov 1, 2016
    383
    44
    28
    Ik zit bij PNO zorg, vergoeden tot 200% van het nederlandse tarief.

De echo's voor mijn zoontje heb ik wel in Ned laten maken. Omdat de situatie nu toch complexer is, rij ik er nu voor naar DD. Zo'n 1.15u enkele reis.

18. Goudvisje34

Mar 19, 2017
    48
    0
    6

Dat scheelt nog al 75% of 200%!
    Moet je wel alles voorschieten ?

19. Kiekske

Kiekske Actief lid

Nov 1, 2016
    383
    44
    28
    Ik dien de rekening altijd meteen in en meestal heb ik het dan binnen de betalingstermijn op mijn rekening staan. Maar idd voorschieten.

20. frummelke86

frummelke86 Fanatiek lid

Feb 17, 2017
    2,040
    2,726
    113
    Female

Share This Page