Hallo! Ten eerste, echt super dat er een forum is voor dit soort dingen. Ik en mijn partner zijn respectievelijk 26 en 27 en het bleek dat zijn zaad niet goed is waardoor er meteen besloten werd om over te gaan op ICSI. (Na 19 maanden 'klussen') Eerlijk gezegd vind ik het allemaal erg spannend en ben nu met het lange protocol begonnen, mijn 2ling zusje raakt super makkelijk zwanger dus ik hoop eigenlijk dat dat bij mij ook het geval zal zijn. Ik ben eigenlijk erg benieuwd wie er nog meer hier rond mijn leeftijd is en wat jouw/jullie reacties zijn op het lange protocol, natuurlijk hoop ik dat ik alleen maar te horen krijg, veel cryo eitjes en gewoon zwanger na de eerste tp maar ik weet dat zoiets natuurlijk onredelijk is. Ik ben gewoon benieuwd naar jullie ervaringen en misschien wat tips om dit allemaal goed op te vangen en je kansen te vergroten. Alvast bedankt en ik ben benieuwd naar de reacties!
Hoi Ik ben 25 en vriend 29. Ik had onregelmatigr cyclus dus zobin de mmm beland. Nu blijkt mijn vriend ook te weinig tr hebben (2milj), hoeveel jou vriend? In januari gaan we kijken welke behandeling bij ons past dus mss ook wel.ivf of icsi...
Hi Lobke2, Mijn vriend heeft 800.000 waarvan 22% goede kwaliteit, is dus voor z'n leeftijd echt weinig Mijn cyclus is juist super regelmatig ik kan het bijna op het uur vastzetten incl de eisprong maar het wilde al die maanden maar niet lukken en met ICSI hebben we dan de beste mogelijkheden ik vind gewoon het idee van maar 3 ( en bij sommige verzekeringen. 4) behandelingen echt best wel drukkend want je geeft toch niet zomaar je droom op als het na 3x niet lukt?! Ik weet dat het wat voorbarig is ivm nu net begonnen met eerste keer maar wil het zo graag! Heb jij voorkeur voor ICSI of IVF? Ik liet alles gewoon over me heen komen en ben met de beslissing van ICSI meegegaan omdat ook de statistieken daarmee het beste zijn! Succes met je gesprek!!
Als je toch de punctie moet ondergaan dan icsi idd. Dan is de kans idd groter. Mijn vriend gaat vlg week weer opnieuw zaad inleveren. Dan gaan we weer kijken .. Wij willen idd ook voort zo graag ..zitte midden in de babyboom bij onze vriendengroep, dus ook lkkr opbeurend Verder weet alleen mijn beste vriendin. Wil niet dat iedereen anders regeren ons gaan doen. Of rekening houden met wat ze zeggen, dus niks over hun zwangerschap. Als ik zwanger zou zijn, zou ik hert daar ook graag over hebben haha Hopelijk een vruchtbaar 2013
Hi meis, Ja dat is inderdaad even schrikken hè als je dat te horen krijgt... Met mij was er ook niks mis, maar mijn man heeft geen zaadleiders dus voor ons ook icsi.. Het voelt straks vast voor jou ook dubbel om het traject in te gaan, Je begint nl met de pil! Daarna krijg je hormoon wat je cyclus stil legt (bij mij was dit decapeptyl), dit moet je elke dag om het zelfde tijdstip spuiten. Daarna krijg je datum dat je'n 2e spuit kan bij zetten om te stimuleren (bij mij was dit puregon) en dan moet je vaker naar het zh om te kijken hoe de eitjes groeien. Als ze rond de 18mm zijn wordt de punctie gepland en kun je de pregnyl spuit zetten. Precies 36u voor de punctie. De punctie is spannend maar prima te doen hoor.. Ik had alleen wel kalmerings tabletjes gevraagd waardoor ik nig meer kon ontspannen. En daarna komen eigenlijk de spannendste weken; wachten op eventuele tp en dan wachten tot je kunt testen! Dat is eigenlijk het ergste van alles...zoek in die weken lkkr ontspanning en afleiding Verder kun je nu al beginnen met vitamines en foliumzuur.. Ik heb altijd vsm mama tabletten, zit alles in wat nodig is. En je man kan ook vitamines slikken om zaad proberen te verbeteren, weet alleen niet hoe dat heet maar heb sommige meiden daarover gehoord.. Heel veel succes meid! Liefs, Visje
Hi lobke2, Ja dat ken ik mijn hele vriendengroep lijkt wel opeens uit elkaar te spatten met baby's hier en daar, afentoe best pijnlijk ookal ben ik zo blij voor hun toch denk je in je achterhoofd....damn waarom wij nog niet?! Mja ik ben ervan overtuigd dat de gyn je goed zal kunnen adviseren, naar welk ziekenhuis zal je gaan? Wij gaan het doen in THE vumc in Amsterdam. Jij/jullie ook een vruchtbaar 2013 gewenst ik denk dat we daar allemaal op hopen
Hi visje2007, Bedankt voor je berichtje, ik slik al zo lang ik me nu bijna kan heugen mama pillen en mijn vriend sinds een paar maande ook gewoon de mama pillen aangezien het toegevoegde zink en foliumzuur niet alleen een toevoeging is voor de moeder en ongeboren kind maar ook voor de spermacellen dus daar hoop ik dan ook heel erg op. Ik ben zojuist met de pil begonnen en dan binnenkort met de decapeptyl en vanuit daar het verdere traject, ben echt wel beetje nerveus voor maar ik heb gewoon de beste hoop nog steeds dat we gewoon veel Emmy's krijgen en hopelijk wel snel zwanger kunnen zijn! En visje nog een vraag, ik zie dat jij/jullie wat mk hebben meegemaakt, sorry daarvoor Ik hoop dat voor jou in januari een goed resultaat behaald wordt of een goed plan wordt opgesteld!! Mijn eerste tp gaat halverwege februari zijn. Groetjes
Hi meis, Ja het is'n lange weg maar na'n maand spuiten denk je ook nog vaak; goh dit is best snel voorbij gegaan! Komt ook omdat je dan zelf iets kunt doen.. Die 2 wachtweken is dan echt verschrikkelijk want juist dan kun je niks meer behalve afwachten! En als je begin januari spuit dan heb je zeker weten ergens begin februari de tp meis!! Ik zal ook voor je duimen voor goed resultaat. En ja..wat wij hebben mee gemaakt is niet leuk.. Dit is dan wel voor'n brusje hoor, die is met de 1e icsi poging gelukt! We hebben dus al'n prachtige zoon van 2 jaar, 7-12-10. Ik hrb ook'n banner daarvan maar op 'n onvrrklaarbare wijze is die niet meer in beeld? Alleen de tekst waar we nu voor aan het vechten zijn... En moet zeggen dat ik daar net zoveel verdriet van heb, dat'n 2e gewenste wonder nog uitblijft.. En de kansen steeds kleiner worden... Ik ben nu nig 31 maar word in mrt 32..en dat werkt ook niet mee in zo'n traject. Ook vind ik het lastig dat m'n omgeving blijft zeggen dat we in elk geval ons ventje hebben! Ja natuurlijk ben ik daar ontzettend blij mee en hou zielsveel van'm...maar dat neemt mijn wens niet weg om'n 2e te krijgen.. Ik wil zo graag nog'n kleintje.. Maar goed, stel al je vragen meis, ik heb inmiddels al het één en ander mee gemaakt .. Ook dit was weer'n nieuwe ervaring dat ik nu niet eens zwanger geweest ben van ook nog eens 2 prachtige emmy's.... Het maakt me heel erg onzeker! Liefs, Xxx
Spannend he zo'n eerste ICSI-poging. Afgelopen maart had ik ook onze eerste ICSI-poging voor een tweede kindje. We hebben al een dochter en wachten nu al 2,5 jaar op een brusje. Helaas kregen we vorig jaar zomer een miskraam. We wisten al dat mijn man zijn zaad niet goed was dus dat we uberhaupt spontaan zwanger waren geworden is al een wonder. Uiteindelijk was het alleen goed genoeg voor ICSI en daarmee ben ik gelijk zwanger geworden. Ik hoefde trouwens niet aan de pil maar begon meteen met de decapeptyl en daarna puregon en vervolgens de Ovitrelle (pregnyl was niet op voorraad.) Helaas is ons zoontje overleden tijdens de zwangerschap waardoor we nog steeds met lege handen staan. Niet helemaal natuurlijk want we hebben al een prachtige dochter gelukkig. In het nieuwe jaar gaan we er weer voor. Ik merk wel dat ik het nu nog spannender vind allemaal omdat ik nu weet hoe het is en vorige keer liet ik alles op me af komen. Gelukkig viel het prikken me mee en ook de punctie was te doen alleen het wachten vond ik vreselijk. Mij hielp het wel om alles stap voor stap te doen en niet teveel vooruit te kijken zeg maar. Heel veel succes meid!
Voeg jaar oktober zijn wij begonnen met de eerste poging. Toen was ik 25 en mijn man 27. Inmiddels staat hier een wieg naast mijn bed waar in mijn lieve zoontje van 7 weken heerlijk.in.ligt te slapen. Bij de derde poging was t raak. Het zijn inderdaad spannende en zware tijden maar ik.vond t ook.juist fijn dat er wat gebeurde... eindelijk kans dat het zou kunnen lukken om zwanger te raken. De punctie is niet leuk maar goed te doen... de wacht weken heb ik als zwaarst ervaren... want wat is t lastig om.te moeten wachten.met testen. En door alle hormonen gebeurt er een hoop met je en een hoop dingen passen bij een eventuele zwangerschap... echter kan t ook.net zo goed niks betekenen en dat vond ik lastig. Veel zoeken op internet en het testen altijd net iets eerder willen doen... Als t lukt, is alles meer dan waard... ik wens je heel veel succes en duim op een snelle positieve test!
Wij zijn inmiddels ook begonnen. Even met wat uitstel omdat mijn man onlangs korte tijd een beetje koorts gehad heeft. We krijgen volgende week een extra check of we mogen doorgaan, maar ik ben nu dus al wel decapeptyl aan het spuiten. Hier lijkt het probleem ook in de zaadkwaliteit te zitten. Ik vind het soms wel moeilijk om jullie verhalen te lezen. Je wil natuurlijk alleen maar positieve verhalen. Zien dat je moeite niet voor niets is... Maar er zijn genoeg verhalen waaruit blijkt dat dat niet zo hoeft te zijn... Om eerlijk te zijn heb ik geen idee wat de slagingskansen uberhaupt zijn vanaf het moment dat je begint met prikken. Hoe gaan jullie er mee om? Hoe houden jullie vertrouwen?
Hier 1x lange protocol --> niet zwanger 2e keer korte protocol --> niet zwanger tp cryo in eigen cyclus --> niet zwanger 3e keer, korte protocol icsi met imsi, embryoscoop en ondersteuning met suprefact. Wel zwanger. Bij ons lag het ook aan de zaadkwaliteit. Maar 1 miljoen zaadcellen waarvan maar 4% leefde en van slechte kwaliteit was. Dusseldorf was door de uitgebreide mogelijkheden voor ons de uitkomst. Eerste twee pogingen ergens anders gedaan. Maar denk dat voor ons echt de IMSI en de embryoscoop de doorslag hebben gegeven.
Ik ben bij ICSI 3 zwanger geraakt. Ik had 2 embryo's terug laten plaatsen, en er is er 1 blijven zitten. Sinds oktober 2012 zijn wij de trotse ouders van een dochter. Ik ben onder behandeling geweest in Tilburg. Fijne artsen.Ik heb er totaal 10 maanden over gedaan met de hormonen spuiten/ICSI 1, 2 en 3. 3 x een punctie gehad. Mijn man was gesterriliseerd, na onze derde. Dus via PESA en ICSI ben ik toch nog zwanger geworden van ons 4e kindje.
Ik denk dat ik me hier ook wel aan kan sluiten. Ik ben 27 vriend is 39 bijna 6 jaar bezig, 2 vroege miskramen, zwanger geraakt met clomid omdat ik zelf onregelmatige cyclussen heb. Nu met IUI behandeling 5 bezig, maar het zaadkwaliteit is zo wisselend dus wij zijn nu dan ook op de lijst voor ICSI gezet, in maart eerst nog een intake en dan ben ik benieuwd wanneer de 1e ICSI plaats vind.
Ik ben 27, (26 toen we begonnen in de MMM), mijn man is 32 (toen 31). Hier ook probleem bij man, weinig zaad, bij mij niks mis, altijd regelmatig e.d. In september begonnen met de 1e ICSI poging, met Decapeptyl en Puregon en Pregnyl, niet aan de pil. In oktober punctie + terugplaatsing gehad, en daar zwanger van geraakt Hopelijk gaat het bij jullie net zo.. Tis een heel traject in ieder geval, en meer dan het einddoel voor ogen houden kan je niet doen. Veel succes!
Hoi Leo, gefeliciteerd en fijn dat het zo fantatisch is afgelopen!! Maar je gebruikte niet de pil? Moest je niet eerst de pil slikken voor je met deca begon te spuiten? Ik gebruik nl hetzelfde als jij, alleen moet altijd eerst op de 3e dag van mijn menstruatie de pil slikken... Liefs.
Hi Leo85, Gefeliciteerd Ik hoop dat het bij mij en mijn vriend net zo makkelijk zal gaan! En we houden zeker het einddoel voor ogen aangezien we het daar natuurlijk voor doen! Groetjes
Ook wij gaan voor icsi. Toevallig morgen de prikinstructie en dan 17 jan beginnen met spuiten. En als alles goed gaat dan hopelijk begin febr de punctie en terugplaatsing.. En dan hopen dat alles goed gaat.. Wij gaan voor icsi omdat ik pcos heb, en mijn vriend slecht zaad. Dus een leuke combi
Dames heel veel succes allemaal! Er komen we wisselende emoties bij kijken, maar idd het einddoel voor ogen houden! Ik heb nu 2 icsi behandelingen gehad helaas allebei mislukt. Wij gaan nu voor de 3e poging naar Dusseldorf.