Wij hebben inmiddels (na 2 jaar) heel wat IUI's en IVF achter de rug, en beginnen een beetje de moed op te geven. Na heel wat onderzoeken oa HSG kunnen de artsen ook geen reden vinden waarom het zwanger worden niet lukt. Ik ben 36 jaar oud en mijn zus is 23 jaar. Zij heeft gezien hoeveel teleurstelling en pijn wij iedere maand hebben en heeft aangeboden haar eicellen te doneren zodat we een IVF behandeling met haar jongere eicellen kunnen proberen. Ik moet dit nog met de artsen overleggen maar heb er wel een goed gevoel over omdat ik denk dat jongere eicellen meer kans hebben op zwangerschap. Klopt dit? Want mijn man denkt dat het meer aan ligt dat de innestelling niet lukt en dat dit niks met leeftijd te maken heeft.. Info of advies? Groetjes Vivian
Wat voor kwaliteit waren je eitjes en embyro's bij de ivf? Denk dat dat heel belangrijk is om mee te nemen. Eiceldonatie is niet zomaar iets, zowel voor jullie als voor je zusje. Al is het natuurlijk super lief van haar dat ze het heeft aangeboden. Maar ik denk dat het wel verstandig is om het eerst goed te laten onderzoeken. Wellicht in Duitsland, daar zijn ze nou eenmaal verder en doen meer dan hier in NL. Wellicht komt er dan toch een oorzaak aan het licht. En zo niet, kunnen jullie alsnog op het aanbod van je zusje ingaan om dat te proberen.
Het is natuurlijk het proberen waard, maar alleen als ze bewezen achten dat je eicellen niet goed zijn van kwaliteit... van eiceldonatie heb ik volgens mij gelezen dat de donor zelf geen kinderwens meer heeft ivm kans op onvruchtbaarheid door de punctie.. maar weet niet of dit ook geldt voor familie... maar er zijn genoeg mensen met donoreicellen van boven de 35 dus als je kwaliteit gewoon goed is is dit geen optie... succes!
Als je zus nog geen kinderen heeft en ze wel wil doen ze het niet. De kans is heel klein, maar wel aanwezig dat ze onvruchtbaar wordt door de behandeling. Haar kinderwens moet vervuld zijn al voor ze haar in behandeling nemen voor ecd. Wat is de kwaliteit van de embryo's die je terug krijgt? Als deze goed zijn zal ik eerst gaan kijken of je iets kan doen aan de innesteling.
We hebben al allerlei onderzoeken gehad ook in Duitsland. Er is niks te vinden waarom we niet zwanger worden.. De kwaliteit van de embryo's die we terug krijgen is iedere keer goed zeggen ze.. maar toch lukt het niet.. en we snappen niet waarom. We zitten nu echt op het punt dat we ermee willen stoppen omdat we na iedere teleurstelling minder geloof er in hebben dat het gaat lukken. Misschien zijn kinderen wel niet voor ons weggelegd. Dus dit aanbod van mijn zus geeft ons weer een beetje hoop maar we zijn ook bang dat dit weer valse hoop zal zijn
@Hyper: Waarom zou je onvruchtbaar worden door de behandeling? Het is toch gewoon de eerste helft van IVF? Net als ik heb gedaan om eitjes voor de draagmoeder te creëren? Verklaar je nader Hyper, je maakt me nieuwsgierig! @Vivian: ik vind het heel lief aangeboden van je zus. Als het aan mijn eitjes zou hebben gelegen dan zouden mijn zus haar eitjes ook de enige andere eitjes zijn die ik serieus zou overwegen. Het is familie, een bloedband. Sterker nog; iedereen zegt nu al dat haar jongste een kopie van mij is Ik weet alleen wel dat ze RETE-moeilijk zijn in Nederland. Wij zijn niet voor niets uitgeweken naar Amerika. Mocht je dat overwegen (je kan daar heel makkelijk IVF doen samen met je zus. Zij het kweken van de eitjes, jij de terugplaatsing) dan moet je me maar eens PB-en. Ik zit bij de nr 2 fertiliteitsarts van de USA
BB ik weet het niet precies hoe het zit. Ik weet alleen dat ze het om die rede niet doen. Ik heb gekeken of het mogelijk was om eicellen te doneren, maar dat mocht niet omdat wij nog een 2de willen. Dit had de maken met het risco van onvruchtbaar. Ik denk dat het zit in de punctie. Misschien als ze verkeerd prikken dat ze je eileiders kunnen schadigen ofzo.
@ betty kijk maar op freya sommige zh doen het niet omdat er blijkbaar is bewezen dat er een kans is op onvruchtbaarheid door een punctie kans is wellicht klein maar hij is er wel...ook moet de donor bewezen vruchtbaar zijn....tjaa regeltjes in nl is niet om over naar huis te schrijven fitty... hoeveel behandeling heb je gehad met ivf? en wat hebben ze gedaan ook al ass. hatching oid?
Betty Barclay: Bedankt, dat is inderdaad een optie. We hebben al eerder gekeken voor mogelijkheden in het buitenland en dit staat nog steeds als optie. Diaantje: 11 Iui's en 2 IVF met ass.Hatching. Op de site van UMC Utrecht staat niet bij de eisen dat je geen kinderwens meer mag hebben om eicellen te doneren. Ben ik geschikt als donor? - Eicel- en spermadonatie maar mijn zus heeft geen kinderwens., behalve dan dat ze ons wilt helpen
nou als hun geen eisen stellen dan is het in ieder geval een optie...blijft alleen nog over als jou eicellen van goede kwaliteit zijn heeft het weinig zin om andere goede eicellen te nemen want dat maakt geen verschil... maar goed de arts kan alleen de kwaliteit bepalen... heb je al is gekeken bij gent? ik hoorde dat ze daar ook behandelen met embry glue...misschien een optie? sterkte... je heb nog een poging geef het niet op ik heb er ook nog maar 1... maar mocht het finacieel lukken ze zeggen dat zowieso 6 behandelingen zinvol zijn dus geef de hoop niet op!!
En hoeveel embryo's / cryo's van welke kwaliteit hield je daar aan over? Want dát is zo belangrijk. Verder, gezien je ook in Duitsland bent geweest; heb je de embryoscope al geprobeerd? Extra hulpmiddelen na de terugplaatsing? Een pipelle vooraf? Dat zouden allemaal stappen zijn die ik nog zou overwegen voor ik over zou gaan op eiceldonatie..
Shadixx: Bij de 2e IVF zijn er 4x 2tegelijk embryo's terug geplaatst iedere keer van goede kwaliteit. Van de eerste IVF 7x 1 en eentje was niet goed ondooid dus kon niet teruggeplaatst worden. pipelle en embryoscope hebben we nog niet geprobeerd. We zitten nu in kliniek in Nederland (geertgen) en ik weet niet of dat daar kan of we moeten weer van kliniek switchen. We hebben restutie polis van PNO dus volgens mij hebben we nog maar 1 IVF behandeling..
Dan zou ze vooral veel miskramen moeten hebben zoals ik... Niet zwanger worden ligt zelden aan het immuunsysteem.
Van de 4e IUI was ik paar dagen zwanger (positieve zwangerschapstest) maar kreeg paar dagen later miskraam (dat heet officieel geen miskraam weet ik maar ik noem het wel zo want zo voelde het wel) toen heb ik zo een heel onderzoek gehad van imuunsysteem en nog veel meer, ik ben echt helemaal binneste buitengekeerd zoveel onderzoeken maar alles is goed. Ik leef gezond en heb zelfs al acupuntuur, edelstenen ect geprobeerd... maar niks schijnt te helpen... IVF is helemaal niks uitgekomen en bij IUI had ik meer hoop maar de arts zegt dat met IVF meer kans is..
embry glue...zoals ik hem begrijp is het een soort lijm dat ervoor zorgt dat de embryo blijft plakken..maar goed dat doen ze alleen in belgie ff googlen... embryscoop hebben niet alle zh en of klinieken dus je moet ook even kijken wie dat heeft en doet.. bij ons in voorburg hebben ze hem iig wel...
bij meiden met slechte eicellen (en een laag amh) zie je vooral heel weinig eitjes en dus heel weinig embryo's bij IVF. Ik denk dat het aantal bij jou juist goed is, ook gezien je leeftijd. om eerlijk te zijn denk ik niet dat ze je ecd met eicellen van je zus laten doen. ze mag dan nú geen kinderwens hebben, ze is pas 23 en dus verwacht ik dat ze zeggen dat ze er nog een jaar of 10 over na moet denken. ik zou ook eerder kijken naar hulpmiddelen. nog een keer je immuunsysteem, want als het te hoog staat, accepteert je lijf geen embryo.. de embryoscope, assisted hatching.. er zijn nog andere mogelijkheden
Ten eerste kun je bij PNO upgraden naar een duurdere verzekering waarin een 4e poging vergoed wordt. En ten tweede: voor je tot zo'n heftige stap besluit zou ik absoluut in het UZ Gent een second opinion laten doen. En dan als laatste: als jouw embryos goed zijn, dan gaan andere eicellen het 'probleem' niet oplossen. Heel veel sterkte!!!
We hebben vrijdag gesprek bij de kliniek, we gaan dan de mogelijkheden bespreken voor 3e IVF en krijgen advies en kunnen vragen stellen oa over embryoscope.. Ass.hatching hebben we al gedaan.. wat zijn er verder nog voor hulpmiddelen ? bedankt voor alle advies