ivf met slagingkans 62% waar of niet

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door suzannazuster, 21 mei 2025 om 22:26.

1. suzannazuster

Gisteren
    10
    0
    1
    Hallo,

Ik heb artikel gelezen dat je bij AZ sint jan in brugge een slagingkans van ivf hebt met eerste poging met ruim 62% hebt maar dan wel voor dames onder 36 jaar oud. In Nederland heb je rond 28 a 30%
    Moet ik dit geloven of ?.....
    En betekent eerste poging eerste terugplaatsing van embro??? Of eerste poging betekent eerste punctie en daaruit 2 3 4 of 5 terugplaatsen en 2 3 4 of 5 cyclus verder???

Heeft iemand ook ervaring met AZ sint jan in brugge en ZOL in genk?

2. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.638
    3.995
    113
    Vrouw
    Dat heb ik nog nergens gehoord, zo hoge slagingskansen. Hier zeggen ze ongeveer 30 procent.
    Het beste fertiliteitslabo in België is dat van Jette. Dat hoor je echt langs alle kanten. Dat is ook echt het centrum waar ze de meest hopeloze gevallen toch nog aannemen (zoals ik hahaha)
    Ik woon zelf vlakbij het zol in Genk maar kies er toch voor om ergens anders te gaan, hoor niet zo sympathieke dingen over de artsen daar. Al zou het wel een redelijk goed fertiliteitscentrum hebben. Ik ga/ging zelf in Leuven, waar ik echt heel tevreden over ben al ben ik daar nu uitbehandeld en gaan we door naar Jette volgende week waar er meer mogelijk is.
    Gent zou ook goed zijn. Brugge heb ik persoonlijk nog nooit iets over gehoord en ik spreek toch redelijk veel mensen in hetzelfde Schuitje.

Volgens mij hebben verse terugplaatsingen sowieso iets meer kans, maar er hangt zoveel af van je persoonlijke situatie en de reden dat het niet natuurlijk lukt. Leeftijd en leefstijl spelen ook heel hard mee, ja amh waarde enz. En dan nog, hier zit zogezegd alles in mijn voordeel, geen problemen bij onderzoeken, en heb ik na 4 IVF pogingen toch maar 1 eicel uiteindelijk. Het blijft een soort kansspel ofzo

3. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.871
    19.038
    113
    Vrouw
    België behoort tot de pioniers op het vlak van medisch begeleide voortplanting. Het rapport van BELRAP (Belgian Register for Assisted Procreation)1 bevestigt dat het algemene niveau van de Belgische fertiliteitsgeneeskunde zeer hoog is. In het AZ Sint-Jan Brugge AV krijgt 62 % van de referentiepatiënten (vrouwen jonger dan 36 jaar) een kind na één pick-up in een IVF-traject met verse of ingevroren embryo’s. Daarmee staat het ziekenhuis in het rapport op de eerste plaats.

4. suzannazuster

Gisteren
    10
    0
    1
    gelukkig had jij andere mogelijkheden. Hier in Nederland blijft ivf laag scoren en in belgie veel hoger. In belgie heb je meer onderzoeken.

maar zie onderstaande reactie van andere dame, dus misschien klopt het dan toch wel dat die kliniek wel heel hoog scoort van 62% maar dan wel alleen voor dames onder 36. Misschien hebben andere klinieken ziekenhuizen meer ervaring voor dames boven 40 jaar vandaar.

Maar bedoel je jette in brussel?
    Daar ligt kans wel veel hoger en zijn ze misschien toch beter in voor 40+ vrouwen.

5. suzannazuster

Gisteren
    10
    0
    1
    Dank
    Is dat toch waar? En eerste pick up betekent niet eerste cylus toch? Maar meer eerste punctie? En dan kan er ook zowel 1 cyclus raak zijn als 5 cyclussen?
    Weet u misschien ook dat ze ervaring hebben mer Nederlandse klanten?

6. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.871
    19.038
    113
    Vrouw
    Dit komt van hu website dus dat is toch wat ze delen online.
    Verder geen enkele ervaring.

7. suzannazuster

Gisteren
    10
    0
    1
    komt dit niet van rapport belrap?

8. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.871
    19.038
    113
    Vrouw
  9. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.638
    3.995
    113
    Vrouw
    Hoe bedoel je andere mogelijkheden? Ik heb al een heel lang verhaal en nog maar tot 1 pickup geraakt op al die jaren dus het is niet dat ik al zo veel positieve ervaring heb hoor in België. Ik reageer niet op medicatie dus dat zou in Nederland niet anders zijn geweest. Klinkt alsof je het mij kwalijk neemt dat ik in België in behandeling ben ofzo. Qua onderzoeken heb ik ook maar gewoon de standaard gehad, hormonen en hyfosy.

Jette in Brussel ja. Daar doen ze ivm (in vitro maturatie) nog na ivf en icsi, is het enige ziekenhuis in België tot nu toe

10. suzannazuster

Gisteren
    10
    0
    1
    hallo,

ik bedoelde gelukkig zijn er andere mogeijkheden voor ons inplaats van standaard protocol in Nederland. Plus in Nederland moet je veel en veel langer wachten en ook mag je niet eigen keuzes aangeven van ik wil liever ivf dan iui bijvoorbeeld, Snap je? Belgie staat toch wel beter aangeschreven dan in Nederland. Ik weet niet hoe oud je bent maar ik had gehoord dat ze in Belgie ook vrouwen richting 44 45 behandelen (niet alle klinieken).
    In Nederland is het echt maximale 43.

11. suzannazuster

Gisteren
    10
    0
    1

Bedoel je gent UZG? Dat het ook hoog staat aangeschreven?

12. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.638
    3.995
    113
    Vrouw
    Ik ben zelf nog maar 34. Er zijn hier wel leeftijdsgrenzen maar weet niet vanbuiten wat die zijn. Voor iui hoger dan voor ivf dacht ik.
    Ik heb hier matig inspraak gehad, heb vb wel echt eerst mijn 6 iui pogingen moeten doen, maar ik mocht nu wel zeggen dat ik echt icsi wou omdat het er maar 1 was. Dus dat is wel fijn idd.

Bedoel idd uz Gent, vriendin van mij ging daar en heel goede ervaring. Hoor ook regelmatig dat Nederlanders naar daar gaan.

13. suzannazuster

Gisteren
    10
    0
    1
    woon je zelf in Nederland of in Belgie? Hoe doe je met reisafstand? Oh dat is fijn dat je dan icsi mocht doen, duimen en het gaat je lukken. Heb je ook ooit over acupuncturist gehoord, zeggen dat het beter eicelkwaliteit oplevert en als je combineert met icsi/ivf kan je mooie resultaten behalen.

14. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.638
    3.995
    113
    Vrouw
    In België, maar net 10 min over de grens eigenlijk.
    Qua afstand is het wel pittig elke keer, ik probeer meestal wel gezelschap mee te nemen.
    Ik heb net anderhalf uur geleden mijn terugplaatsing gehad dus nu afwachten of het eindelijk dan toch eens lukt. En anders verder in uz brussel.

Accupunctuur heb ik ook al regelmatig gehoord, en voetreflexologie ook. Op den duur wil je alles proberen hé.
    Is helaas niet zo goedkoop wel, daarom heb ik het nog niet gedaan. Maar ken wel succesverhalen

15. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.437
    8.961
    113
    Vrouw
    Ook in België mag je niet zelf zomaar kiezen of je liever iui of ivf hebt.

16. suzannazuster

Gisteren
    10
    0
    1
    ik denk dat mening behoeftes in belgie toch wel meetelt inplaats van nederland, in nederland is het standaard protocol en dan maakt het niets uit dat je ouder wordt terwijl daar toch invidueel wordt gekeken en toch meer onderzocht.

17. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.437
    8.961
    113
    Vrouw
    Maar alsnog mag je ook daar niet zomaar zelf kiezen voor ivf. Ivf houdt niet in dat het zeker lukt. En als alle onderzoeken gewoon goed zijn en je eileiders gewoon open zijn etc geeft iui gewoon ook goede kansen.

Neuzeke vindt dit leuk.
  18. suzannazuster

Gisteren
    10
    0
    1
    Dat snap ik wel dat je niet zegt hallo, ik wil ivf en je krijgt ivf.
    Maar daar gaat wel sneller dan in Nederland.
    In Nederland moet je eerst 1 jaar zelf proberen en niks uitgekomen mag je weer vervolgens 1 jaar of 6 maanden zelf proberen en daarna ovulatie inductie of 6 tot 9 poging iui en in Belgie alleen 3 poging iui daarna eventueel verdere mogelijkheden indien gewenst.
    En ivf geeft geen 100% slagingkans, maar wel heb je in Belgie veel hoger kans dan in Nederland en ook dat het sneller gaat en vooral als je 33 jaar bent wil je alle tijd goed aangrijpen want je hebt meer kans op geslaagde ivf onder 35 jaar oud. Ook als je wens voor meer kinderen hebt heb je geen tijd te verliezen.

In Nederland kijken ze eerst niet naar je leeftijd (lange wachtlijst bij meeste) en zeggen ze je bent heel jong terwijl je richting 35 gaat, vervolgens ben je 38 en zeggen ze ja kan zijn dat ivf mislukt omdat je 35plus bent.

Snap je?

Deel Deze Pagina