Gemeenschap na hysteroscopie?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by madelein, Jan 24, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    Beste allemaal,
    Volgens mij hoort dit onderwerp hier niet helemaal thuis, maar weet niet goed waar het anders thuis hoort. Dacht dat hier de meeste ervaringsdeskundigen zouden zitten.

Gisteren heb ik een 2e hysteroscopie gehad om een placenta rest te verwijderen die maar niet weg ging na mijn bevalling van Sam*.
    Nu zag het er zo rustig uit dat de gyn besloten heeft het niet weg te halen omdat het misschien meer kwaad dan goed zou doen.
    We hebben groen licht gekregen om weer te gaan voor een volgende zwangerschap. Nu is er momenteel weinig wat we liever willen dan weer zwanger zijn.

Ik zit nu precies rondom mijn eisprong, lekkere timing. Volgende maand is mijn man een tijd naar de USA. Dus eigenlijk willen we het heel graag proberen nu, anders kunnen we pas in april er weer voor gaan.
    Gisteren alleen vlak na de behandeling nog wat bloederige afscheiding gehad, de rest van de dag gewone afscheiding waaronder vruchtbaar slijm.
    Vanmorgen bij het 'naar de wc gaan' wel bloedverlies, maar dit moet volgens mij van de bm mond zijn, er is namelijk niks weggehaald.

Kan het kwaad als we toch gemeenschap hebben vanavond, mits het bloeden niet doorzet? Als het net als gister alleen in de ochtend bloedverlies is is het risico dan heel groot dat er een infectie optreedt...?

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Zolang er een placentarest zit kan een nieuw vruchtje zich niet innestelen. Ik moest na hysteroscopie week geen dingen uithalen.

3. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    Ja maar de Gyn heeft gezegd dat we weer voor een volgende zwangerschap mogen gaan. Ondanks die placenta rest dus. Dat zou ze toch ook niet zeggen als het niet kan hoop ik?

4. Lasas

Lasas Bekend lid

Aug 20, 2013
    993
    30
    28
    Ik denk dat als ik jou was ik de gyn even zou raadplegen of het wel of niet verstandig is.
    Met alles wat je al hebt meegemaakt zou ik het het liefst van mijn eigen gyn horen.

Hier altijd liever teveel bellen met onduidelijkheid.

5. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    Heb net gebeld. Helaas was ze er niet vandaag. Wordt maandag teruggebeld.

Ben ook wel geschrokken van de opmerking van dirksmama. Als dat inderdaad zo is wil ik het er toch uit hebben. Heb weinig zin om over een half jaar te starten met IUI terwijl dan pas blijkt dat de rest er nog zit.
    Heb een lieve Gyn dus zal maandag wel duidelijker worden.
    Tot die tijd wachten we dus maar even. Dan is het niet anders. Maar och wat lijkt april weer ver weg om dan pas weer de eerste kans te hebben.
    Wat een k.. periode dit...

6. Lasas

Lasas Bekend lid

Aug 20, 2013
    993
    30
    28
    Goed dat je gebeld hebt, wat ga je door een ontzettend moeilijke tijd!
    Hele dikke knuffel voor jou meis!

7. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    Ja hoop dat maandag de vragen goed beantwoord kunnen worden. Alles is zo onzeker.
    Het gekke was dat ik dacht dat het beter ging, maar sinds gister ben ik weer een heel eind de put in gevallen. Kom er ook wel weer uit maar is even niet makkelijk nu.

Jij zit ook in een spannende periode zie ik. Ik duim voor je!!

8. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    We kunnen het deze ronde sowieso vergeten. Heb flink bloedverlies sinds een uurtje dus helaas..

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dat is een goed teken (al moet je wel weer een maand wachten) kan betekenen dat je baarmoeder zichzelf nu schoonmaakt en je de placentaresten op natuurlijke wijze kwijtraakt.

Sterkte, hoop dat alles snel lukt!

10. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    Ik hoop het heel erg... Ik heb een aantal weken geleden de eerste menstruatie gehad, en die heeft het ook niet weg gehaald. :x

Share This Page