Hey dames, Binnenkort start ik met prikken van decaptyl, gonal-f en ovitrelle op schema Nou wil ik heel graag weten of het prikken pijn doet? En hoe zit het met de bijwerkingen? Word je er dik van? Of depressief etc? Ik krijg daarna punctie in Amsterdam olvg west , iemand hier daar ervaring mee? Alles is nieuw voor me en vind het ontzettend spannend
Doet prikken pijn, dat ligt er helemaal aan. Ik vond Decapetyl niet fijn om te prikken. De naald lijkt bot aan te voelen. Ik heb EMLA zalf gekregen. Uurtje voor prikken op buik smeren en ik voelde daarna niks van de injectie. Gonal is een hele dunne naald en heb ik nooit last van gehad. Let op dit is natuurlijk allemaal persoonlijk Verder de bijwerkingen kunnen ook persoonlijk zijn. Ik werd liefkozend door mijn man een heks genoemd. Ik had een kort lontje en kon erg depressief zijn. Verder had ik hoofdpijn door de decaptyl en dit werd minder toen ik startte met de Gonal. Ik wil je veel succes wensen!
Prikken vond ik meevallen! Deed het wel zelf! Even rustig op bed liggen rond 22uur spuit voorbereiden, plooi beetpakken en 3,2,1 prikken maar. Je voelt het wel maar echt pijn is anders! Soms is de naald van de deca wat bot, maar vond het echt goed te doen. Ik zelf had geen bijwerkingen van de hormonen. Kwam pas echt aan na de punctie. Die trouwens qua pijn ook echt goed te doen was
Ik vond de deca het minst fijne om te prikken, inderdaad alsof de naald wat botter was. Maar alsnog prima te doen. Je voelt het even en het is zeker niet fijn. Maar ik vond het goed te doen. De gonal en ovitrelle vond ik fijner prikken, die naalden gleden veel meer naar binnen voor mijn gevoel. Ik heb niet heel veel last gehad van de bijwerkingen. Succes!
Inmiddels net de punctie van ICSI 4 achter de rug. Afgelopen 3 weken dagelijks 3 spuiten. Alleen de decapeptyl is wat stugger qua naald en de vloeistof kan wat branden. Halfuurtje voor gebruik uit de koelkast halen. Naaldjes van Gonal-f en Ovitrelle zijn zo flinterdun, die voel je niet. Qua bijwerkingen had ik van de decapeptyl hoofdpijn en verder opgeblazen onderbuik en lage rugpijn van de groei van de follikels. Echter zijn bijwerken bij iedereen weer anders. Veel succes met je poging!
Wat komt er dan veel op je af he , vooral zo'n eerste keer ook omdat je niet precies weet wat je kunt verwachten. Spannend! Tip voor het prikken van de decapeptyl; als je goed naar het naaldje kijkt, dan zie je dat hij aan één zijde een beetje schuin loopt. Zorgen dat je dus de naald ook een beetje schuin vasthoudt en deze schuine zijde aan de onderkant erin zet, dit kan een beetje schelen en voelt dan iets minder bot aan. Ik viel er juist wat van af tijdens de behandelingen. Verder werd ik wel iets neerslachtig ervan, maar dit kwam ook naarmate we langer in het traject zaten. En ja het woordje "heks" kreeg ik ook af en toe naar me toe van manlief xD Heeeel veel succes! En maak je niet té druk! Liefs!
Ik haalde de spuiten ook even van te voren uit de koelkast zodat de vloeistof wat op temperatuur kon komen. Voor het prikken maakte ik de prikplek op de huid een beetje koud en gevoelloos door met een ijsblokje eroverheen te wrijven. Na de prik masseerde ik dan even de plek met m’n hand na. Op deze manier vond ik het allemaal supergoed te doen. De vervelendste prik vond ik de Pregnyl. Eerst gehannes in de keuken om hem klaar te maken en na afloop een branderig gevoel en nog een paar dagen het gevoel alsof er een pijnlijke bal onder m’n huid op de prikplek zat. Ik heb eigenlijk helemaal geen bijwerkingen gehad van de hormonen. Het enige was dat ik wat minder kon hebben en daardoor wat sneller huilde, bijvoorbeeld bij een opmerking die verkeerd bij me aankwam of een zielige reclame.