Ivf na 2 jaar lucrin, wat houdt het traject in?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Sophietje83, Jul 11, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sophietje83

Sophietje83 Nieuw lid

Jul 11, 2013
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste allemaal,

Wie kan me helpen aan informatie? Ik gebruik nu bijna 2 jaar Lucrin als gevolg van endometriose.

Mijn vriend en ik willen eigenlijk binnenkort onze kinderwens proberen te vervullen, maar ik heb eigenlijk geen idee wat me precies te wachten staat.

Wat is nou precies het traject?? We moeten via IVF in verwachting raken. Maar hoe lang duurt het nou als ik vandaag zeg; beginnen maar? Wat gaan ze allemaal bij je doen tot de uiteindelijke plaatsing van het bevruchte eitje?

Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft en deze wil delen.

Alvast bedankt!

2. laney

laney Actief lid

Oct 2, 2009
    335
    72
    28
    Waarschijnlijk gaan ze eerst met je in gesprek over je hele geschiedenis en die van je vriend. Wanneer ze al weten dat je een ivf moet hebben, gaan ze kijken of de kwaliteit van je vriend goed genoeg is voor ivf. Zo kunnen ze zien of ze je aan moeten melden voor ivf of icsi.

Daarna wachten tot je ongesteld word en dan (als je lange protocol hebt, meeste hebben dat) op de 3e dag aan de pil. Vanaf dag 17 decapeptyl spuiten om alles stil te leggen. En 2 weken hierna beginnen met stimuleren van follikels. En dan ga je meestal vanaf dat 7/8 echo krijgen om de ontwikkeling van je follikels in de gaten te houden. Wanneer deze groot genoeg zijn krijg je pregnyl spuit en dan 36 uur daarna punctie. Meestal heb je dan 2 dagen daarna de terugplaatsing.

3. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

Feb 12, 2007
    2,777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Ik heb ook endometriosche en na de operatie ben ik eerst 3 maanden aan de Lucrin geweest om alles rust te geven en daarna gelijk met IVF gestart.

Voor IVF is vaak een wachtlijst van ongeveer 4 á 10 weken.
    Dan ga je op gesprek, zal er bloedafgenomen worden van jullie beide op HIV als je HIV hebt mogen er namelijk geen eicellen ingevroren worden, recepten voor de medicatie´s worden geschreven die je bij de apotheek kan ophalen, je vriend zal zijn spul moeten inleveren om te zien wat de kwaliteit daarvan is zoals al eerder hierboven geschreven is. je krijgt een intake waar nog eens alles over IVF verteld wordt en Je krijgt dan te leren hoe je jezelf moet prikken en hoe je de prik klaar moet maken.

Vervolgens moet je om de paar dagen bloedprikken daarna de echo waar het baarmoederslijmvlies gemeten worden en de follikels worden gemeten.

Als de follikels de juiste grote hebben krijg je te horen wanneer de de pregnyl moet zetten om de eisprong op te wekken de volgende dag heb je dan de punctie, na de punctie krijg je te horen hoeveel eicellen er gevonden zijn en de dag erna wordt je gebeld of er bevruchting opgetreden is en wanneer de terugplaatsing zal zijn.

Heel veel succes!!
    Hier een succesverhaal van ook endometriosche en bevallen van een gezonde dochter dankzij IVF.
    Wij hadden maar 3 eitjes die bevrucht waren dus wees niet bang als je maar weinig hebt want wij zijn na de 2de terugplaatsing zwanger geraakt.
    het aantal zegt namelijk niets over de kwaliteit.
    eerste terugplaatsing hadden we 2 verse en dat was helaas mislukt, de 2de terugplaatsing hadden we een cryo wat uiteindelijk onze dochtert is geworden.

4. Sophietje83

Sophietje83 Nieuw lid

Jul 11, 2013
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste laney en Silvana,

Superbedankt voor jullie reacties!! Het zit nl. zo, mijn vriend en ik gaan binnenkort verhuizen en daarna willen we eigenlijk beginnen..

Maar ik ben heel bang dat omdat ik nu zo lang aan de lucrin gezeten heb dat misschien wel maaanden duurt voordat mijn menstruatie weer zou beginnen. Dus we zaten een beetje met planning. Natuurlijk kun je niks plannen, maar het is natuurlijk wel een verschil of het vanaf dag 1 een half jaar duurt of een jaar voordat het terugplaasten plaatsvindt. Bijvoorbeeld dan he.

Ik vindt het heel leuk om een succes verhaal te horen met een zwangerschap met endometriose. Is het jou allemaal meegevallen, sylvana? De hele mallemolen, bedoel ik dan?

Ik heb kijkoperatie gehad voor de endo en omdat wij nog niet waren aan kinderen, gelijk aan de lucrin (nu dus bijna 2 jaar). Wat hebbennze bij jou allemaal gedaan tijdens de operatie? Bij mij alleen wat chocoladecystes leeg gemaakt, verwijderen ging niet en een beetjen gekeken, volgens mij.

Ik ben nog steeds bang dat het ook bij ons misschien niet gaat lukken, wat ook wel wat druk op de situatie legt, als je het graag wil, dan wil je het eigenlijk gister al, nietwaar?

In ieder geval bedankt voor jullie reacties.

Share This Page