Heel graag advies en hoop

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Li1975, 28 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Li1975

Li1975 Lid

28 feb 2017
    8
    0
    0
    Ik hoop dat er dames zijn die mij goed advies kunnen geven over wat te doen. Natuurlijk hoop ik dat er nog mogelijkheden zijn en ik niet alle hoop hoef te verliezen. Alvast super bedankt!

Ik wil graag zwanger worden. Ik ben 41 jaar. Wij proberen het nu twee jaar op de natuurlijke manier (door omstandigheden inderdaad laat begonnen). Volgens de arts is de kans op succesvolle IVF te klein om te proberen. Ze wil alleen IUI doen. Vooral de AMH waarde zou te laag zijn.

De feiten op een rijtje:

- Leeftijd: 41 jaar
    - Waarde FSH: eerste test 12, maand later 16
    - Waarde E2: eerste test 0,56, maand later 0,13
    - Waarde AMH: <0,14 (deze was volgens de arts niet meetbaar, omdat het onder de 0,14 is)

Op de echo zijn vijf dagen na de eisprong in één eierstok twee ei-blaasjes te zien. In de andere eierstok zijn geen ei-blaasjes zichtbaar.

Alvast heel erg bedankt!!!

Lisa

2. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Wat ik hier altijd lees over laag amh is dat je dan beter naar het buitenland kunt gaan (Düsseldorf). In Nederland denken ze te veel in protocollen, en hanteren ze bijvoorbeeld maximale hoeveelheden aan hormonen die je mag spuiten. In geval van laag amh gaat dat weinig uithalen waarschijnlijk. In het buitenland geven ze meer hormonen, en maken ze een behandeling die op je persoonlijke situatie is afgestemd.
    Hoeveel kans je maakt met een amh van beneden de 0,14 durf ik niet te zeggen, maar mijn advies zou dus zijn naar het buitenland uit te wijken.
    Veel succes! Hopelijk is het jullie gegund een wondertje te mogen krijgen.

3. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Inderdaad het buitenland kan meer betekenen.
    Maar zou eerst kijken wat de iui oplevert. Spuit je menopur?

4. Li1975

Li1975 Lid

28 feb 2017
    8
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties!
    De eventuele behandeling moet nog beginnen. Ik weet pas sinds vandaag wat de arts wil (en niet wil). Ik spuit nog niets.

5. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik zou wel voor menopur gaan dat wordt vaak gebruikt bij oudere dames en lage eicelvoorraad.

6. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Hoi Li,

Dat is even een dreun in je gezicht he? De vervroegde overgang nabij. Heeft je arts goed uitgelegd wat je nu precies hebt en hoe het zit?

De amh waarde 'voorspeld' de overgang. En jouw waarde is helaas ontzettend laag. Zeg maar het allerlaatste voorstadium. Haast tot behandelen is zeker geboden.

Waarom je arts geen ivf wil snap ik niet. Nouja ik snap het wel, de slagingspercentages zijn lager met deze diagnose maar IUI heeft volstrekt geen zin. Het 'oudere' en brozere eitje heeft echt hulp nodig met goed rijpen en bevruchten. Vaak is IVF al niet meer voldoende en past men icsi toe om de bevruchting als het ware af te dwingen.

Om toch positief te zijn, ik vind je fsh waarde lang zo verkeerd niet. Wel iets te hoog maar zeker verrassend bij je lage amh waarde. Fsh zegt hoe je op hormonen reageert en hoe je lichaam een behandeling zal kunnen doormaken. Dus met die gegevens zou ik zeggen gá ervoor. En ja, dat is moeilijk als een arts je min of meer al op een wachtbankje parkeert terwijl je zelf wanhopig bent en angstig dat de overgang echt om de hoek ligt.

Wat ik zou doen in jouw schoenen: een intake regelen bij Vivaneo Kinderwunsch Dusseldorf. Dat kan ook per video om eens goed van een expert op dit gebied te horen hoe/wat/ waar/ kansen. Ze spreken Nederlands, no worries.

Verder zou ik je Nederlandse arts alsnog verzoeken per direct IUI op te starten, dan krijg je toch meer kennis van je cyclus zolang je nog in afwachting bent van ivf in Dusseldorf. De wachtlijst in Dusseldorf is momenteel 8 weken tot intake. Daarna kun je vaak snel door. Zijn er van je partner al sperma stalen? Zo nee ook meteen laten maken, desnoods via je huisarts als je gynae je de bosjes in wil sturen.

Lang verhaal geworden. Ik heb zelf dus ook een lage amh waarde. Ben er iets eerder achtergekomen dan jij. Ik was destijds 30 en had een waarde 0,8. Ik heb in Duitsland een luisterend oor gevonden na afwijzing van mijn gynae in Nl. Die vond me ook te kansarm voor ivf. Nu drie kindjes rijker dankzij ivf in Dusseldorf en uiteraard een berg geluk.

Sterkte en vecht!

7. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Vast heel lief bedoeld maar met een beetje menopur spuiten red je het niet met een amh 0,14. Het is vele malen ingewikkelder en intensiever dan dat.

8. Appeltje85

Appeltje85 Bekend lid

22 jan 2016
    651
    296
    63
    Vrouw
    Financiele dienstverlening
    Veldhoven
    Ik denk niet dat daar bij TS nog tijd voor is eerlijk gezegd. Zoals de anderen hier al zeiden: maak zo snel mogelijk een afspraak in Dusseldorf en bespreek daar de mogelijkheden voor IVF/ICSI, zij hebben heel veel ervaring met vrouwen met een laag AMH. Ik had zelf geen laag AMH, maar ben wel in Dusseldorf zwanger geraakt.

9. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.937
    113
    Ik zou ook zeker m'n kostbare tijd niet verspillen aan iui, maar naar een ziekenhuis gaan die wel ivf wil doen. Ik stap ook binnenkort over naar Düsseldorf vanwege m'n lage amh, dus join the club :)

10. Li1975

Li1975 Lid

28 feb 2017
    8
    0
    0
    Allemaal heel erg bedankt voor jullie reactie en tips!

@Klaasje82 Bedankt voor je uitgebreide verhaal en advies! Wat fijn dat het bij jou een succes geworden is! De arts gaf een ontwijkend antwoord op mijn vraag of ik in de overgang ben/kom. Ze zei: tja...wat is de overgang... Maar als ik jou goed begrijp zeggen de uitslagen dat ik in de overgang dreig te komen?

Sperma van mijn vriend is getest en was goed. De exacte uitslag weet ik niet, maar geen probleem voor ivf zei ze.

Nog een vraagje als het mag: in een van de eierstokken waren nu geen follikels zichtbaar. Weet iemand of dit de volgende cyclus anders kan zijn? En zo ja, kan dat dan invloed hebben op bepaalde waarden?

11. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Bij een amh waarde 0,14 horen heel weinig follikels. Meer dan 4-5 zullen er niet zijn. En dat varieert per maand. Bij deze waarde zitten er dus ook maanden tussen met misschien maar 1 follikel. Vandaar de geboden haast met IVF/icsi en dan echt met een specifiek protocol. Je eierstokken zullen stevig gestimuleerd moeten worden en minimaal geremd. Nl zkh hebben eigenlijk geen expertise op dit gebied en zullen aankomen met een schema 225 ie. Daar valt niet veel mee te behalen.

De communicatie van je arts is om te huilen zeg. Wat ik al schreef, je bent al min of meer op het bankje afgeserveerd geplaatst. Is mij dus ook overkomen en vast meer mensen met deze diagnose. Doe alleen niet wat de meesten doen, kop in het zand steken, maar ga ervoor.

12. Li1975

Li1975 Lid

28 feb 2017
    8
    0
    0
    #12 Li1975, 6 mrt 2017
    Laatst bewerkt: 6 mrt 2017
    <nieuw onderwerp van gemaakt>

13. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    * ff inbreken* Hsg kan ook wel na de eisprong. Je mag dan alleen niet zwanger worden die ronde.
    Ik heb de hsg ook na eisprong gehad. Maakte volgens mijn gyn niks uit. Ze doen het het liefst ervoor ivm mogelijke zwangerschap die anders weg gespoeld word.

Edit: zie dat het bericht waarop ik reageerde ineens verdwenen is.

14. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Een hsg is nutteloos. Van IUI ga je niet zwanger raken en bij IVF/ICSI heb je geen eileiders nodig.

Ik zou even mailen naar Vivaneo Dusseldorf, daar reageren ze heel snel op.

15. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.937
    113
    Ik zou wel voor een hsg gaan, met zo'n hsg wordt ook alles 'doorgespoeld' ik was gelijk na m'n hsg zwanger en mijn zus ook. En hoe klein de kans ook is, tussen de ivf behandelingen door hoop je natuurlijk ook op een spontaan wonder. Ik zou alles proberen.

16. Li1975

Li1975 Lid

28 feb 2017
    8
    0
    0
  17. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hallo,

Ik ben een 'oudere' moeder, ben net voor mijn 40 ste bevallen van mijn jongste zoon via IVF in Düsseldorf. Bij mijn oudste was ik zwanger na de 4e IUI maar dat lukte bij de 2e niet.

Toen hebben ze mijn AMH waarde gemeten en die bleek <0,10 te zijn, ik was gelijk klaar in mijn ziekenhuis en was ik uitbehandeld. Ik moest maar gaan accepteren dat we maar 1 kind hadden.

Dat deed ik natuurlijk niet en heb toen zelf een intake in Düsseldorf geregeld. Daar wilden ze ons wel verder helpen. Ik spoot toen menopur 450 en later cetrotide erbij. Ik had toen 5 eitjes die allemaal bevrucht zijn (zaad van vriend is prima). De 2e terugplaatsing (2 cryo's zijn niet goed ontdooit) was gelukt en mijn jongste zoon wordt al bijna weer 5.

Ik zou in jouw geval een intake aanvragen in Düsseldorf. Mocht je vragen hebbben dan mag je me altijd een pb sturen. Succes.

Deel Deze Pagina