IVF na hoeveel pogingen raak?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Lobje, 12 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lobje

Lobje Lid

5 mrt 2016
    74
    18
    8
    NULL
    NULL
    Ik ben een beetje gedemotiveerd, en om een beetje hoop te krijgen deze vraag.

Na hoeveel IVF pogingen was het bij jullie raak? En wat was de reden waarom jullie met IVF begonnen?

Ik heb namelijk IUI 3 achter de rug en waarschijnlijk weer mislukt. Ik ben echter volledig onderzocht en er is niets mis. Mijn man zijn sperma is niet perfect (minder dan 5 miljoen) maar ook niet heel slecht.

Ik had dus graag positieve verhalen gehoord :)

2. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Volhouden! Er liggen nog zoveel kansen voor je:)

Voor nu zou ik me echt focussen op IUI, iemand die ik ken heeft ook heel wat IUI's nodig gehad voor het raak was, met 5 miljoen is dat echt goed mogelijk.

Staar je niet blind op IVF, dat is geen wondermiddel.
    Gemiddeld zijner na 3 IVF pogingen 40 tot 50 procent zwanger, dus dat betekent dat heel veel vrouwen geen succes hebben met IVF.

Ik begrijp je wel hoor, je wilt zo snel mogelijk aan de behandeling beginnen die je zoveel mogelijk kans bied, maar juist het hele traject goed doorlopen bied je alle kans.
    Ik had in IVF ook heel veel vertrouwen, maar als je er eenmaal in zit dan is het vertrouwen echt niet meer dan tijdens een IUI voor mijn gevoel.

3. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    #3 Leentje1982, 12 mei 2016
    Laatst bewerkt: 12 mei 2016
    Precies wat Catmommy zegt. Niet al aan IVF gaan denken meid! IVF geeft inderdaad ook geen garantie op een zwangerschap.

Hier was het "pas" na de vijfde IUI-poging raak. Mijn man is ook verminderd vruchtbaar, weinig aantallen (gemeten in 2013, zijn net gestart voor een tweede en hij moet opnieuw zaad laten controleren) en dat was ook minder dan 5 miljoen, maar het bewoog goed en was goed van vorm.

Ik ben uiteindelijk dus zwanger geworden in de vijfde poging, met 1 miljoen opgewerkte zaadcellen, het minste aantal wat in al die pogingen ingebracht is. Ik spoot de laatste twee pogingen wel hormonen en had de laatste poging twee eitjes.

Maar ik kan heel goed begrijpen hoe je je voelt, maar houd moed!

4. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Ohh ik weet nog zo goed hoe dat voelde, die demotivatie en wanhoop... Wat kun je je dan ellendig voelen hè! Wij hebben 7x IUI gedaan, helaas zonder resultaat, en zijn uiteindelijk met de 2e ICSI poging zwanger geraakt. Persoonlijk vond ik het ICSI traject zwaarder dan het IUI traject, niet alleen lichamelijk maar ook geestelijk. Ik hoop voor je dat het snel raak zal zijn! Houd hoop!

5. Ninge

Ninge Bekend lid

27 jan 2016
    900
    123
    43
    Vrouw
    Bij os was er ook niks mis. 8 keer iui gehad met wisselend zaad. Eerste ivf 0 bevruchtingen... Daar ging het mis. Eerste ICSI was raak.
    Hang in there! Ik weet hoe frustrerend het is zeker als je niet weet waarom het niet lukt.
    Succes!

6. MMMmeisje

MMMmeisje Fanatiek lid

22 aug 2013
    1.296
    2
    38
    Ons eerste kindje:
    4,5 jaar bezig geweest.
    Oorzaak, ik een baarmoeder afwijking, progesteron tekort en lange cyclus. Manlief minder dan 1 miljoen zaadjes.
    8x clomid gehad, 6x IUI en 2 puncties voor ICSI. 1e punctie 1 verse tp gehad geen cryos. 2e punctie 1 verse tp en 3 cryo tp's, alle 3 de cryos zwanger van geweest. Cryo 1 mk met ruim 6wk, 2e cryo mk met 11.3wk en 3e cryo ons zoontje.

Nu weer zwanger, wonder boven wonder afgelopen december gestart met een nieuwe icsi poging, 8 februari de punctie en direct zwanger van de eerste tp! Nu ondertussen ruim 15wk zwanger.

Hoop en duim voor een mooie zwangerschap voor jullie!

7. Annoniem2015

Annoniem2015 Actief lid

26 dec 2015
    112
    4
    18
    Ik weet hoe je je kunt blind staren op IVF. Maar ik zou toch als er verder geen aanwijsbare reden is waarom het niet lukt, voor nog 3 IUI pogingen gaan. Ik had ook geen vertrouwen in IUI, maar dat is toch minder zwaar. Lichamelijk, maar vooral geestelijk is IVF zwaar.

Wij hebben voor ons eerste kindje, 6 IUI pogingen en 1 IVF gedaan. Wonder boven wonder was de eerste poging raak! Geen cryo's. Dus voor een brusje moesten we opnieuw de MMM in.

Nu weer zwanger, maar echter pas na de 2e IVF poging. Wederom geen cryo's. Dit keer vond ik het nog zwaarder, omdat de eerste poging dus mislukte en de 2e poging eerst werd gestaakt.

Het is het allemaal waard geweest, absoluut, maar het is zo ontzettend zwaar!! Zeker omdat je met IVF zo dichtbij bent en daarom frustreert het juist zo als het dus niet lukt.

Heel veel succes en sterkte!! En hopelijk levert het jullie ook een gezond babytje op!!!!

8. Juudjeonline

Juudjeonline Actief lid

10 apr 2016
    321
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook hoor! Had er ook in eerste instantie na 3 pogingen geen vertrouwen meer in maar poging 4 raak! Weliswaar een mk maar met poging 6 weer zwanger en hebben we een prachtige zoon uit!
    Hang in there!!! There are so many of us!
    Succes!!!

9. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Bij dochter na 4 jaar eindelijk zwanger dankzij de 1ste ivf en 2de tp.

Bij de 2de 1ste ivf maar na 3 tp's niet zwanger.......vreselijk balen!!
    Maand later spontaan zwanger geraakt anders hadden we aan ivf 2 moeten beginnen.

10. Buurvrouw31

Buurvrouw31 Actief lid

4 okt 2012
    441
    48
    28
    Utrecht
    Is er ook een kijkoperatie gedaan? Bij mij zeiden ze ook onverklaarbaar onvruchtbaar maar met ko kwam er toch endometriose uit. Heb daarvoor 3 x iui gedaan. Nu eerste ivf poging zwanger na 4 jaar.

Deel Deze Pagina