Ik heb een vraag en hoor graag van jullie ervaringen of adviezen. Ik heb pcos. Na 1.5 jaar in de mmm zwanger geraakt mbv puregon/pregnyl. Clomid deed ik niks op. Na 3x regelmatige cyclussen met puregon al zwanger. Voor mijn zwangerschap was ik 1x in de 3a 4 maand ongesteld. Dus volgens fertiliteitsarts geen eisprongen. Nu is ons kindje 14 maand een willen we graag een 2e kindje. Gestopt met de mini pil die ik gebruikte ivm borstvoeding. Na 6 weken ongesteld geworden en vanaf toen tellens een cyclus van 33 dagen. Nu al 5 maand achter elkaar. Mijn vraag ik. Zou de pcos verminderd kunnen zijn Door de zwangerschap dus hormonen meer in balans.? Zou ik nu wel een eisprong hebben nu ik regelmatig menstrueer? En het voor mijn doen een keurige korte cyclus is? Wil eigenlijk niet weer de stap zetten naar het zkh Hebben jullie antwoorden?
Ik vraag het de huis arts niet omdat hij er geen kennis van heeft. ben aantal keer bij hem geweest ivm il men cyclussen en het woord pcos is nooit gevallen terwijl ik op mijn 16e al dacht dat ik dat had. Kreeg ik weer primolut en dan kwam het wel weer goed volgens hem
Ik zou inderdaad een keer ovulatietesten proberen, dan weet je in ieder geval of je een eisprong hebt. Ik heb ook PCOS (ik had een erg wisselende cyclus, van 40-90 dagen oid) en ben tegen de verwachting in twee keer spontaan zwanger geraakt. De eerste keer na 9 maanden, kwam er achter in de week dat ik een afspraak had voor Clomid. In het ziekenhuis zeiden ze dat ik bij een eventuele tweede gewoon direct mocht bellen, maar de tweede keer was het meteen de eerste maand raak.
Ik heb begrepen dat PCOS na een bevalling zeker wel beter kan worden! Elke maand 33 dagen klinkt perfect. Inderdaad even met ovutestjes kijken of je inderdaad een eisprong hebt
PCOS geneest niet zeg maar, maar kan wel zijn dat je lichaam door heeft hoe het nu werkt zeg maar. Ik zelf heb 3 jaar geen menstruatie gehad, diverse hormoonkuren gehad, niks sloeg aan! Toen ben ik provera gaan slikken elke maand 10 dagen lang, hoge dosering, en op de een of andere manier heeft die mijn cyclus gereset, Je kan bij de huisart, of gyneacoloog aanvragen om elke keer 7 dagen na de eisprong bloed te laten prikken, aan de hand van de progesteron waarde kunnen zij dan zien of je een goeie eisprong hebt gehad of niet! Ik ben nu (in mijn ogen, nog redelijk spontaan) zwanger van mijn eerst kindje! ben jaar bezig geweest door middel van ovulatie testen, en provera. op moment dat ik geen volledige eisprong had, moest ik weer provera slikken zodat ik ongesteld ging worden en dan begon de volgende ronde weer. wel had ik om de week een afspraak in het ziekenhuis om alles te volgen met echo's en bloedprikken.
Ik had een half jaar lang een prachtige cyclus maar nu toch alweer 6 maanden niks...dus in het begin ging het hier ook Goed maar langzaam toch weer minder. Dit hoor je vaak volgens mij maar hoop Dat het bij jou zo blijft. Wij gaan eind deze maand weer Naar de gyn.
Toch fijn van die succes verhalen te lezen! Dat geeft moed! dat de cyclussen weer langer kunnen gaan worden ben ik me zeker van bewust. Ik merk dat ik het jammer vind niet zwaneer te zijn maar ergens ook blij dat ik op tijd ongesteld ben geworden heel gek
Ja dat kan absoluut hoor! Zwangerschappen kunnen de boel resetten! En tuurlijk gaat pcos niet over. In mijn 9 maanden ontzwangeren had ik een redelijk nette cyclus van on de 5 weken. Daarna weer bagger. Tot vorige cyclus. Ineens een cyclus van 4 weken? Nou ja erg raar. Ook onhandig, weet niet wanneer ik ongesteld word altijd maand erband en schone onderbroek mee) . Maar zwanger word ik er in mijn geval niet van. Maar ml heeft ook nog een issue hier...