In het kort even mijn verhaal: We zijn vanaf aug bezig voor een tweede icsi wonder. Na de 1e verse tp was ik zwanger, maar dit eidigde in een vroege mk. Cryo terugplaatsingen gaan bij mij in natuurlijke cyclus, zonder medicatie, maar die sloegen niet aan. Van de tweede verse tp weer zwanger en een vroege mk. Ik begon inmiddels zelf te vermoeden dat ik niet voldoende progesteron aanmaak, omdat mijn miskramen steeds plaatsvonden twee dagen na het stoppen met de utro. Het is bij ons ziekenhuis protocol om met utro te stoppen na een positieve test. Voor deze huidige cryo poging heb ik dus om ondersteuning met utro gevraagd en met tegenzin ook gekregen. Nu ben ik dus zwanger van een cryo, voor het eerst. Dit sterkt me wel heel erg in mijn gevoel van een tekort aan progesteron. Tot wanneer zouden jullie nu aanraden de utro te gebruiken? En is het mogelijk om te testen wanneer mijn lichaam het zelf gaat overnemen? Heeft bloedprikken bijvoorbeeld zin, of zijn die resultaten nu sowieso scheef vanwege de utro? Kortom, een hele hoop onzekerheid en angst dat dit weer eindigt in een miskraam. Ik hoop dat iemand me kan helpen. Alvast bedankt
Protocol bij ons is bij IUI utro gebruiken tot testdatum. Bij ivf en icsi tot 12 weken zwangerschap,mits positief getest natuurlijk. Ik zou als ik jou was gewoon doorgebruiken,baat het niet....
Ik moest tot 12 wkn utro gebruiken en doorgaande zwangerschap. Daarvoor 3x ivf gehad en toen na 10 dgn na tp stoppen.
Hier niet via MMM zwanger, maar wel utro gehad omdat ik telkens rond de 6 weken een mk kreeg. Hier heb ik utro moeten gebruiken totdat je lijf het zelf goed kan. Bij mij was het tot 14 weken ofzo.
Hoeveel bolletjes utro nam je per dag na je eisprong? Ik wil het ook gaan gebruiken na de iui, maar twijfel hoeveel mg het beste is
Dank voor jullie reacties. Als het ik het zo een beetje lees, blijf ik ze voorlopig nog wel gebruiken.
Ik heb t ook tot 12 weken gebruikt! In het begin 3 (1 per 8 uur)per dag. Ben na 9 weken naar 2 gegaan (1 per 12)" uur) en bij 11 weken nog een weekje 1 alleen voor t slapen gaan. Ik maak overigens bewezen te weinig progesteron aan, en het heeft mij zeer goed geholpen!
Deze hoeveelheden was voor jou dus voldoende? Ik gebruik nu namelijk twee keer zoveel, 3 keer per dag 2 bolletjes.
Hier ook doorgegaan op eigen initiatief. K gebruik nu 2x2 bolletjes en ga deze week afbouwen naar 1x2 per dag. Helpt wel naar mijn idee
Kregen jullie dit op verzoek voorgeschreven door jullie gyn? Ik heb een korte luteale fase van 8-10 dagen en heb twee zwangerschappen gehad met bloedverlies die uiteindelijk in miskramen uitmondde.... Ik heb gelezen dat er uit onderzoeken (oa door dr Lee) is gekomen sat vrouwen die een korte LF hebben te weinig progesteron hebben en dat ze daardoor mogelijk ook te weinig progesteron aanmaken tijdens de zwangerschap, waardoor miskramen ontstaan. Nu wil ik ook utro gaan gebruiken omdat ik dit niet nog een keer wil meemaken, maar weet niet of mijn gyn dat wel wil voorschrijven..
Ja was voor mij voldoende... En mijn eigen progesteron was echt super laag.... @frummels, hebben ze je bloed niet getest in een cyclus? Ik heb op 3 momenten bloed laten prikken na de eisprong...
Juudje ik had gevraagd of ze mn bloed wilde prikken. Maar mn gyn zei dat dat niets zegt? Hij zei dat progesteron de ene ronde bij een vrouw 40 kan zijn en de ronde erna bij dezelfde vrouw 80 en dat het alleen iets zegt over dat je ei gesprongen is?
Hmm daar gaan ze bij ons anders mee om. Bij mij is bewezen (door meerdere keren bloedprikken, dat mijn progesteron altijd laag is en de lh fase daarom (extreem) kort. Ook na mijn zwangerschap blijkt dit t zelfde. Ik ben geholpen met de utro! In mijn ogen een raar verhaal van je gyn... Misschien een keer second opinion?
Second opinion lijkt me ook een goed idee frummels. Bij gaan ze nu bloed prikken terwijl ik utro gebruik om te zien of ik zelf uberhaupt iets opbouw aan progesteron tijdens zwangerschap. Vandaag voor het eerst geprikt, volgende week weer.
Nou ik ben er net, de onderzoeken lopen nog,dus ik wacht het even af tot dat is afgerond. Waar lopen jullie als ik vragen mag?
Ik zou ze zeker tot 12 wkn zwschap gebruiken(langer kan ook zeker geen kwaad) en vanaf 12 wkn pas langzaam gaan afbouwen Met 12 wkn neemt de placenta het over Ik heb zelf progesteron injecties gebruikt ivm lage progesteron waardes tijdens mijn zwangerschap + op gegeven moment 5x2 utro's pd Mijn lichaam nam de utro slecht op
Frummels, ik zit bij het MMC Ik zou echt vragen om een progesteron test, dan prikken ze op dag 3,6&9 na je eisprong je waardes (iig bij mij) houdt dus wel in dat je 3 keer naar de prikpoli moet... Maar je krijgt wel duidelijkheid
Thanks voor de info! Ik krijg nu echos tot m'n eisprong en ga iig vragen of ik aan de progesteron mag na deze eisprong. Ik hoef deze ronde niet nog eens af te leggen om te bewijzen dat ik een korte LF heb, heb namelijk veel temp kaartjes als bewijs dat ie echt altijd 8-10 dagen is. Eens kijken wat hij daarvan vindt, ik spreek hem volgende week op cd14 (m'n ei springt meestal cd15-16-17)
Succes frummels, mocht hij nee zeggen kan je op z'n minst vragen om bloed te mogen prikken 3x om eventueel laag gehalte vast te stellen? (Of dat nu eerst doen... Die utro is maar smerig spul vind ik)