Mcgb ja donderdag hebben we de eerste fm. Zo spannend! Goldfishie geen idee.. Mlady toch een beetje spannend! Moes ik ga even kijken of ik het kan vinden haha
O als ik ongesteld word, dan ga ik zeker met jullie meekletsen daar! Handig ook, zo'n afsprakenlijst 😉
Echo ging goed vandaag, eitjes zijn nog niet groot genoeg dus maandag weer een echo. Als goed is heb ik hoogwaarschijnlijk woensdag punctie 😬😅
Fijn Hertje! Weet je nog hoeveel eitjes je hebt gezien, hoe groot ze al waren en waar ze zitten (links/rechts)?
Dankjewel meiden, Meeste heb ik aan de rechter kant. Zeven grote (volgens mij zei ze 17 - 18 mm) en paar kleintjes en linker kant stuk of 4 grote en paar kleintjes.
Afgelopen vrijdag vertelde de dokter ons dat ze de punctie gaan timen zodra ze vinden dat het maximaal haalbare aantal van ten minste 17mm gehaald is. Tegen de tijd van de punctie zou namelijk alles zeker weten groter dan 2cm zijn en dus rijp genoeg. Ik ben daarom zo benieuwd naar hoe het nu bij jou gaat hertje! Krijg je nu ook dagelijks een injectie of pil om de eisprong tot en met de punctie tegen te gaan? En hoe gaat het met je buik en rug, was het tijdelijk gevoelig? Hang in there! Het is nu gelukkig aftellen!! Gisteren was ik jarig, vandaag komt allemaal familie. Ik zie er naar uit, maar ook tegenop. Ik ben best wel gespannen vanwege volgende week en alles. Ik neem me voor om vandaag vooral te ontspannen en te genieten...! (kon ik maar fast-forwarden naar volgende week ofzo)
Gefeliciteerd Mlady! Ook ik ben heel benieuwd hoe het traject precies gaat. Goed om hier de verhalen te lezen van jullie die al iets verder zijn.
Gefeliciteerd MLady! Zeker genieten van je daggie met family! Afgelopen zaterdagochtend had ik dus mijn echo. Ik moet Decapeptyl en Gonal-f blijven gebruiken. Morgenochtend heb ik weer een echo en dan krijg ik te horen wanneer punctie plaats zal vinden. Volgens de arts aanstaande woensdag. Ik gebruik geen ander medicatie behalve Decapeptyl en Gonal f! Decapeptyl injecties zijn enerzijds bedoeld om de eierstokken tot rust te brengen en anderzijds om de natuurlijke eisprong te onderdrukken. Hierdoor wordt voorkomen dat de follikels al vanzelf verdwenen zijn voordat punctie plaats vindt. De follikels zijn rijp als ze een doorsnede hebben van 18 tot 22 mm. Een hCG-injectie, die de stimulatiefase afsluit, zet de laatste fasen van de eicelrijping in gang. Het aanprikken en leegzuigen van de follikels vindt 34 tot 38 uur later plaats Ik moet zeggen dat ik nog steeds last heb van m'n eierstokken en klein beetje ongesteldheid krampen maar is niet ondraagbaar. M'n hart klopt wel snel als ik denk aan de punctie. Lees zowel horror verhalen als best relaxe ervaringen dus ja dan weet je ook niet wat je te wachten staat. Wat ik mij afvraag of ik volgende dag kan werken? Ga ik morgen aan arts vragen.
Hallo dames , Graag wil ik ook hier meekletsen ! Na 5 mislukte iui , mochten we op 5-1 beginnen met onze ivf traject . Vanaf 5-1 ben ik begonnen met decapeptyl . Morgen heb ik uitgangsecho en vanaf morge moet ik Gonal-F 112.5 spuiten ! We zijn al bijna 3 jaar bezig,artsen kunnen geen reden vinden waarom bij ons steeds niet lukt . Vind allemaal heel spannend. Ik wens jullie allemaal heel veel succes !
Dank voor jullie verjaarswensen, het was dit weekend gezellig Ik ben op dit moment nog niet ongesteld, maar ik zit al wel in spanning elke keer als ik naar de wc ga. Of ik rood of bruin spot. Het welbekende 'broekloeren'... Had daarstraks ineens zin in chocola, meestal is dat een slecht teken... Hoi Mania, welkom hier Wij zijn ook bijna 3 jaar bezig. 2013 klinkt ook echt zo megalang geleden... Happy Hertje, mijn gyn stelde me vooral gerust over de punctie. Ik moest me niet bang laten maken door dat soort 'horrorverhalen', omdat je alleen de verhalen leest van mensen die een pijnlijke ervaring hebben. Het gaat ook vaak soepeler en dat lees je dan weer zelden (omdat die dames daar dan niet zo'n behoefte toe voelen). Misschien beurt dit jou ook wat op Happy Hertje en Mania, hoe gingen jullie zkh-bezoeken vandaag?
Hello every 1💕, Vandaag ging goed met echo , ik heb altijd aan de rechte kant een cyctes gehad van ongeveer 3 cm maar die was vandaag niet te vinden 🙏🏻 Vanavond begin ik met Gonal-f , hopelijk zo min mogelijk bijwerkingen . Bedankt voor alle welkom berichtjes dames ☺️ @Bientjes: we lopen bijna te gelijk , en ook hetzelfde dossis Gonal-F, 122,5 @Mlady: wanneer begin jij met ivf traject ? Of ben je al mee begonnen?
Morgen of overmorgen (dins- of woensdag) moet ik niet ongesteld worden na IUI nummer 8... En als ik het wel word ga ik vanaf vrijdag ws. 2x per dag 112,5 Gonal F spuiten (dus 225 per dag)...
Hi dames, Gisteren ging echo goed. Alles zag keurig uit. Genoeg follikels, nu maar hopen dat ze allemaal eitjes bevatten zodat ze bevrucht kunnen worden. Woensdag is de punctie! 😁 Gisteren avond heb ik om 22:00 uur ovitrelle gezet, vandaag gebruik ik niets meer en morgen om 9:00 moet ik in ziekenhuis zijn. Duim voor me 🙏💪 Laat jullie weten hoe het gegaan is
Hertje: spannend zeg! Alvast heel veel succes morgen! Natuurlijk duim ik! Mlady: ga jij ook iets spuiten om de eisprong tegen te gaan zoals decapeptyl? Is dit trouwens jouw eerste keer met gonal? En moet je dan 1x in de ochtend spuiten en 1x in de avond? Of beide spuiten gonal in de avond? Want dan krijg je bijna het maximale aan gonal. Dat vind ik persoonlijk toch wel veel als je nog niet eerder hormonen/gonal hebt gespoten.