Goed nieuws meis. Zeker weten, toi toi toi! Moet je jezelf na de puntie ook dagelijks temperaturen en wegen? Ik lees in mijn infoboekje dat dat nodig is om zelf in de gaten te kunnen houden dat je naderhand geen last krijgt van Ovariële Hyperstymulatie (OHSS). Als je meer dan 2,5kilo aankomt in de wachtweken moet je bellen voor een controleecho. In mijn infoboekje staat: Tijdens het gesprek had ze het over Gonal F, Orgalutran en Pregnyl. Dus ws. krijg ik geen Decapeptyl, wat anderen hier prikken om eisprong te remmen. Maar dat hoor ik pas rond dag 7 ofzo. Het punctieverslag krijg ik na de punctie mee. Ja het is mijn eerste keer Gonal F. Maar de laatste 3 IUI's heb ik de Ovitrelle wel al zelf geprikt en Gonal F is net zo'n soort prikpen, dus ik weet dat ik het kan en durf. Ik zie er niet zo tegenop. Liever had ik gehad dat het niet nodig was natuurlijk, maar goed. Ik heb al een stimulatieschema gekregen: cd1: aanmelden en afspraak maken voor cd3 cd3: echo + bloed + prikles >> 225 eh Gonal F in 1x cd4 - 6: 's morgens 112,5eh Gonal F + 's avonds 112,5eh Gonal F. cd7: echo + evt aanpassen prikschema. Ik krijg dan ws. ook de remmer mee. cd7-[10-16] om de dag of dagelijks echo cd10-16 periode waarin de punctie gepland wordt. Ik ben nog niet ongesteld... (mijn lf = 11 dagen) Als ik na 18.00 ongesteld word, dan telt morgen als cd1. Mijn nagels zien er niet meer uit...
Mlady: oooh, superspannend! Zou zo mooi zijn als het nu raak is! Ik duim heel hard voor je!! Maar mijn vraag over de gonal was, waarom je zo'n grote hoeveelheid gonal per dag krijgt? Vorige week bij de info avond in het vu zei de gyn dat 250 gonal echt het maximale is per dag. Dus vandaar dat ik me afvraag waarom ze bij jou met zo'n hoge dosis starten. De kans op overstimulatie is dan groot en de kans dat je dan geen versie tp krijgt ook en je kan van overstimulatie ook best wel last krijgen en ziek worden. Ook omdat je nog niet eerder gonal hebt gespoten, is het lastig te peilen hoe jouw lichaam erop reageert. Met een gemiddelde dosis starten lijkt me dan beter, ophogen kan namelijk altijd nog. Of misschien is dit bij jou zo gekozen vanwege je rondes met clomid en dat je die toen moest ophogen? De gonal is idd een prikpen en gaat makkelijk vind ik, maar misschien is een hoge dosis anders. We gaan het zien.
Ik heb wel verteld dat ik op het laatst op 150mg clomid per dag zat. Vergeet niet dat ik een groot meisje ben hè (184cm), misschien weegt dat ook mee. No idea. Maar ze zijn experts op IVF-gebied, dus ik vertrouw ze. Moet toch wat! Nog niks te zien op de wc, net........
@happy hertje, succes morgen! We horen het graag hoe het is gegaan! @Mlady, zou je morgen testen? Ik hoop het voor jou dat je geen ivf hoeft Hier gewoon rustig afwachten voordat we aan ivf kunnen beginnen. Eerst weer een controle hysteroscopie binnen 1.5 maanden.
Dankjewel meiden Nee MCGB, ik wacht morgen nog rustig af. Ik denk dat mijn eisprong kennelijk niet op de dag van de IUI was, maar een dag later. Het wisselde wel vaker en ik doe geen ovulatietesten meer. Ik schat het aan de hand van mijn afscheiding. Als de eisprong 1 dag later was, is mijn NOD ook eigenlijk morgen. Ik 'keep it cool', nog ff
Mlady: met de ovitrelle word je eisprong toch gestuurd? Dan kan het toch niet ineens een dag later zijn? Wie weet ben je nu gewoon zwanger!!
Ik volg jullie al een tijdje omdat ik volgende ronde ook met IVF mag starten! Nu bezig met de laatste IUI ik denk maandag inseminatie en dan wachten tot de duiveltjes komen. Ik heb niet veel hoop meer dat deze IUI raak zal zijn al probeer ik wel positief te blijven natuurlijk. Ik ben me dus eigenlijk al aan het verdiepen in IVF en hoe het dan zal gaan. Morgen heb ik FM en mag dan gelijk afspraak maken voor de intake van IVF.
Ik.word.gek... Ik zag vanmiddag een piepklein beetje gekleurd spul, dacht dat het spotting was, maar het zet niet door... Heb buikpijn maar dat kan inmiddels ook wel van de spanning zijn... Als er morgenochtend nog niks is, toch maar testen...
Pfff ik ben zo nerveus! Sta de hele tijd op janken van de spanning. Ben zo bang dat het weer op teleurstelling uitdraait! Vreseijk Als ik naar mijn FF-kaartje kijk en 'm vergelijk met vorige maand: toen had ik de eisprong ook een dag later gezet (1 dag na de IUI). Als dat niet klopt, dan was mijn LF vorige maand niet 11 maar 12 dagen. Dan zou ik vandaag nog ongi moeten worden. *Haal diep adem en wees realistisch, laat je niet gek maken.*
Heb even je kaartjes bekeken en bij beide de iui op cyclusdag 15. Als we uitgaan van de eisprong op de dag van de iui (door de ovitrelle). In je vorige ronde kwam het rood op cyclusdag 28 en je zit vandaag ook op cyclusdag 28. Werd je de vorige ronde ongi in de avond? Het kan natuurlijk zijn dat je lf deze ronde een dag langer is. Maar wat we eigenlijk hopen is dat je zwanger bent!!
@Mlady succes meis! Hoop echt dat het dit keer geluk is!! Nog even afwachten en dan kan je testen. Ik heb trouwens niets gehoord over temperatuur meting en wegen. Wilde na jou bericht vandaag aan dokter vragen maar helemaal vergeten, was niet helemaal bij. Dankje voor info! Ga morgen wel even bellen om te vragen voor zekerheid. @goldfisie ik heb ook 225 Gonal F moeten prikken 1x per dag en dus niet verspreid. Ik denk dat dosering te maken heeft met leeftijd en medicatie tijdens iui. Dat is wat ik heb begrepen. Dames bedankt voor jullie berichtjes. Heb punctie eindelijk achter de rug. Was echt pijnlijk maar minder erg dan ik mij had voorgesteld! Om 9:00 zijn we ons gaan melden. Manlief moest zijn ding gaan doen m z'n potje en ik werd gelijk meegenomen naar een kamer waar ik mij moest uitkleden en een verdovingsprik kreeg. Binnen tien min was ik zo duizelig en suf dat m'n ogen niet meer open kon houden. Zodra ik ze open deed werk ik misselijk. Helaas was m'n man nog niet klaar dus hebben ze mij alvast naar behandelkamer gebracht. Ze begonnen eerst m'n "V" te wassen en voordat ik wist waren ze al begonnen met eitjes prikken. Ik had door de verdoving lage bloeddruk gekregen (ben een kabauter van 1,66 en maatje 34, dus denk dat ik te heftig reageerde). Vond zo erg dat m'n man niet bij kon zijn en heel punctie in m'n eentje was. Gelukkig was de verpleegster heel lief en behulpzaam en gaf mij goede instructies om weer normaal te kunnen ademhalen want had door lage bloeddruk en misselijkheid gaan hyperventileren. Denk in totaal waren zij 15 min bezig. Pijnlijkste was toen ze laatste eitje wilden prikken en deze niet wilde meewerken waardoor er letterlijk in mij geroerd werd. Na punctie ben ik weer naar een rust kamer gebracht. Ik wilde alleen maar slapen en kon moeilijk praten. Ik moest bloed prikken maar omdat ik hele hele hele dunne aders heb lukte dat niet en werd ik met rolstoel naar prik kamer gebracht terwijl ik half sliep haha en nadat t gelukt was weer terug naar m'n kamer. Inmiddels was m'n man al binnen. Hij had moeite met produceren en resultaat was 2miljoen. Toen verpleegster met laboratorium resultaten kwam kregen we de keus: weer proberen om meer te produceren voor ivf en of icsi met wat we hadden. Wij zijn voor icsi gegaan. Na half uur heb ik mij weer aangekleed en naar huis gegaan. Heb van 13:00 tot 18:30 geslapen. Al en al was punctie mij echt meegevallen. Had het veel pijnlijker verwacht. Vond duizeligheid en misselijkheid erger dan punctie zelf. Ik lig nogsteeds thuis op de bank maar gaat heel goed met me. Kan alleen moeilijk lopen door de pijn maar verder geen klachten. @blossom. Heel veel succes!!! Hoop dat het gaat lukken met iui!
Mlady: en??? Hertje: bedankt voor je verhaal, ik krijg nu steeds een beter beeld van de punctie. Wanneer hoor je dat je eitjes bevrucht zijn?
Gelukkig dat t meegevallen is happy hertje. Mlady weet je al iets? Vanmorgen naar het zk geweest. Zag er allemaal netjes uit. Ik heb 6 van 12mm en nog een stuk of 8 van 10mm. Precieze aantal ben ik alweer kwijt 🙈. Zondag weer terug voor een fm. En dan weet ze hoogstwaarschijnlijk wanneer de punctie gaat plaats vinden.