IVF na IUI...

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Lauraw25, 22 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    #241 MLady, 22 jan 2016
    Laatst bewerkt: 22 jan 2016
    Meiden effe helemaal off-topic, maar ik heb mezelf voor mijn verjaardag net op iets heel moois getrakteerd: op een set van 7 Trollbeads-bedels; de 'Radiolariet-energieset'!

Vind het vooral mooi dat het natuurstenen kralen zijn, met energie die me kracht moet geven. Of het iets gaat doen weet ik niet, maar de gedachte vind ik mooi. Kan ik dit jaar gebruiken!:D

[edit: op wikipedia lees ik dat Radiolariet van de oceaanbodem komt en stralendiertjes bevat! Weet er weinig van maar het klinkt prachtig! ❤]

Hebben jullie dat ook zo met sieraden? :)

2. Biientjeee

Biientjeee Bekend lid

11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Spannend mlady!
    Wanneer mag je evt gaan stimuleren?

3. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Vanaf morgen, mits de echo goed is.

Op welke cd zit jij nu Bientjeee?

4. Liefdeskind

30 jun 2014
    39
    0
    0
    Spannend Mlady, ik hoop dat alles goed is morgen en dat je gewoon mag stimuleren en dat het lukt voor je deze maand!
    Ik had de laatste maanden iui ook steeds cystes. Of eigenlijk restjes follikel van de vorige maand. Daardoor mocht ik niet stimuleren, omdat ze hormonen aanmaakten. Voor mij is die pilmaand wel goed want daarmee stoppen ze je eigen cyclus voordat je gaat stimuleren. Dat is inderdaad het lange protocol en jij hebt dan het korte.
    Ik duim voor je. Ik zit nog een beetje te sippen op de bank, maar morgen is vast alles weer beter.

5. Biientjeee

Biientjeee Bekend lid

11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Happy hertje en? Weet je al wat meer van morgen?

6. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Mlady: succes bij je echo vandaag!

Hertje: ik ben ook heel benieuwd! Weet je al meer?

7. Biientjeee

Biientjeee Bekend lid

11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Succes met je echo mlady, ik zit nu op cd 12 volgends mij.

8. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    @Happy hertje ik hoop dat je je alweer beter voelt sinds de punctie. Want daar heb jij wel een klap van gehad hoor! Zou je vandaag nou het beste embryootje teruggeplaatst krijgen? Ik heb begrepen dat dat net zo gaat en voelt als een IUI. Dus zou nagenoeg pijnloos moeten zijn! Hoop dat je laat weten hoe het met je gaat.

Mijn 1e echo vanmorgen (cd3) ging beter dan ik had verwacht. Vorige week bij de controle-echo vonden ze maar weinig blaasjes en wilden ze me alvast waarschuwen dat er waarschijnlijk maar iets van 6 tot 8 blaasjes zouden gaan groeien. Maar nu zag ze er rechts al een stuk of 10! En het follikelrestant zat er nog wel, maar was nagenoeg weg. Dus geen probleem. Mijn linkereierstok zit altijd wat verder weg, ze heeft wel wat gedrukt op mijn buik maar zag vooral dat er geen cystes oid zaten, dus ik mocht starten met de medicatie. We zagen er daar een stuk of 5 maar het bleef wat ver weg op de echo. Door de stimulatie worden ze vanzelf groter en kunnen we ze vanzelf beter tellen, dus ze drukte niet verder door. Wat we zagen was goed genoeg, dus het exacte aantal ligt in elk geval boven de 15 ukkepukkies. Yesss!

De eerste prik zit erin: 112,5eh Gonal F. Vanavond de volgende erin.

Heb een tas vol Gonal F, Orgalutran en Pregnyl meegekregen. Een open plastic tas waar we geen 10 cent voor hoefden te betalen :$ haha :D, maar wat wel wat genant was bij ons thuis op de parkeerplaats. Hubbie liep er wat ongemakkelijk mee:D maar niemand gezien en dan nog, wie zal nou die medicatie herkennen ;)

Bij de prikles voor de Gonal F ging alles goed, ik kende de procedure van de Ovitrelle. Precies dezelfde spuit, precies dezelfde handeling, alleen je doet er vaker mee. En hij heeft een andere kleur dop (de Ovitrellespuit is mintgroenig).

Er is een last van mijn schouders gevallen, ik voel me opgelucht. Ik ga dit kunnen!

9. Biientjeee

Biientjeee Bekend lid

11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Super nieuws mlady! Zie dat je woensdag je 2e echo hebt. Zeer spannend!

10. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Thx! Jij morgen hè, Bientjee? Hoelaat?

11. Biientjeee

Biientjeee Bekend lid

11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Klopt mlady om 8:40uur vroeg op dus gaaaap haha

12. Biientjeee

Biientjeee Bekend lid

11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Goeie morgen meiden.
    Net terug van t zk. Folikels waren tussen de 18 & de 15 mm moest bloed prikken, word vanmiddag gebeld over hoe nu verder.
    Had ook nog even gevraagd over dat slijm. Maar dat js normaal gelukkig.

13. Liefdeskind

30 jun 2014
    39
    0
    0
    Wat fijn om te horen dat het zo is meegevallen Mlady, fijn om opgewekt aan de start te kunnen beginnen. Is het idee dat alle folkikeltjes die op de eerste echo te zien zijn, gaan groeien door de medicatie? Ik hoop dat het prikken je ook mee gaat vallen. Zet em op!

14. MCGB

MCGB Actief lid

21 aug 2013
    265
    0
    16
    NULL
    NULL
    Fijn dat het goes ging. Heb je inmiddels meer gehoord? Mag ik vragen wat is de bloed prik voor? Is voor eventueel de invriezen van embryo's?

Het is wel een dikke week geduurd om zo een grote te krijgen was we ooit gesproken om de dosis omhoog te brengen? Ik vraag allee uit nieuwsgierig :)

Ik verwacht dat je binnenkort de punctie krijgt, toch? Spannend!

Groetjes.

15. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Nou, wat mij betreft wel ja! Groei en bloei maar, follikeltjes van me! 😍😎

Dankjewel 😄 zometeen 4e spuit zetten. Welterusten alvast!

16. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Biientjeee veel succes morgen, ik hoop op een mooi resultaat voor je!

Happy hertje hoe gaat het inmiddels met je? Je bent zo stilletjes... Gaat alles nog volgens plan? Mijn duimen draaien voor je.

17. Happy hertje

Happy hertje Actief lid

13 feb 2014
    148
    0
    0
    Fotografe
    NULL
    #257 Happy hertje, 26 jan 2016
    Laatst bewerkt: 26 jan 2016
    Hallo toekomstige mamaatjes,

Heb tijdje niets van mezelf laten horen. Woensdag ha ik dus m'n punctie, twee dagen heb ik heftig pijn gehad in mijn baarmoeder en heb volledig rust genomen. Vrijdag dus dag drie na punctie voelde ik helemaal geen pijn meer door punctie. Belde nog in de ochtend naar VU. Goed nieuws! 11 embryo's. Was natuurlijk super blij want afgelopen zaterdag zou terugplaatsing plaats vinden!

Ben vrijdag gewoon naar m'n werk gegaan. Geen last meer van mijn baarmoeder. Wat ik wel voelde was een raar pijn in mijn onderrug. Wat meer voelde alsof ik verkeerd had geslapen. Op het werk Kreeg ik steeds meer pijn tot ik helemaal niet meer kon lopen. m'n man mij heeft moeten ophalen met de auto en direct doorgereden naar huisartsenpost. Na drie uur ben ik met paracetamol naar huis gestuurd. U heeft hernia mevrouw! Volgende dag, dus zaterdag had ik terugplaatsing dus mag geen ander pijnstiller dan paracetamol gebruiken andere kans op geboorteafwijking.

Eenmaal thuis kon wel doodgaan van de pijn. Onbeschrijfelijk. Nou dacht dat punctie pijnlijk was.. Niet dus!
    Hele nacht liggen janken, m'n man moest mij op z'n rolstoel maar wc Brengen m'n onderbroek naar beneden. Niets kon ik zelf. Geen oog dicht gedaan. Zaterdagochtend gebeld naar ivf centrum , om te de opties te bespreken. Zat niets anders tegenop dan deze maand stoppen en eitjes te laten invriezen. Ik was er echt kapot van. Daarna van neuroloog morfine en andere sterke pijnstillers gekregen waardoor pijn eindelijk afnam. Zondag was m'n lichaam op. Kon niets meet eten en zelfs een medicatie. Ben met ambulance meegenomen naar t ziekenhuis en opgenomen. Gisteren avond mocht ik naar huis en lig ik dan in m'n bed. Gynacoloog belde nog gisteren met mededeling dat van 11 8 over zijn waarvan 1 inbevroren en zeen nog buiten liggen te delen. Donderdag belt ze mij weer om te kijken hoeveel het overleefd hebben en zullen worden bewaard. Tot gisteren kon niet stoppen met huilen. Vandaag gaat iets beter met me. Vind het alleen zo klote dat uitgerekend nu zoiets moest gebeuren.

18. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Meid wat heftig!! Ik ben wel eens goed door mijn rug gegaan door een verschoven tussenwervelschijf. Het eerste wat ze toen aan mij vroegen was of ik uitstraling voelde naar mijn benen en billen, en of ik moeite had met plas ophouden. Zo ja, dan was het een hernia. Dan is zegmaar een wervel 'lek'. Met mijn verschoven tussenwervelschijf was ik 2 weken zoet. Zoet met hulpeloosheid (toiletgang = drama idd), pijnstillers en fysio aan huis. Maar met een hernia ben je nog veel zieliger! :x

Inderdaad mag je alleen paracetamol als je bezig bent met kinderwens. Maar als je deze maand/ronde toch niet door kunt met de behandeling, misschien kun je dan toch wel sterkere medicatie? Zoals Codeïne of Tramadol. Hoe minder pijn je nu voelt, hoe beter voor je herstel. Misschien goed om te informeren? Of heb je dat al gedaan en raden ze het toch nog af icm de medicijnen die nog in je lijf zitten?

Wat ongelofelijk jammer dat er nu geen tp kan plaatsvinden... 😔 Hopelijk gaat het invriezen goed en komen ze straks netjes alsnog terug bij mama. Althans, de mooiste gaat natuurlijk meteen raak zijn straks. Eerst even goed herstellen!

Denk je dat de hernia trouwens bij de punctie is ontstaan? Dat ze iets geraakt hebben ofzo? Of kwam het vrijdag door een beweging op je werk?

Dikke knuffel en laat je maar fijn vertroetelen de komende tijd! 🍀

19. Happy hertje

Happy hertje Actief lid

13 feb 2014
    148
    0
    0
    Fotografe
    NULL
    MLady dankjewel lieverd. Nee voor zekerheid hebben zowel wij als de neurologen in ziekenhuis waar ik was opgenomen contact gehad met gynaecoloog. Er is geen enkel verband is ons verteld want pijn is echt aan achterkant van mijn rug,bil,boven been en ligt ver van punctie gebied. Vrijdag had ik nog hoop dat me zaterdag beter zou voelen dus wilde zelf ook geen risico nemen en sterke medicatie gebruiken maar zaterdag toen het eenmaal bed uitgaan hopeloos leek hebben we dus besloten om tp niet door te laten gaan en indd wat jij ook aangeeft eerst sneller proberen te herstellen. Heb daarom tramadol en 2soorten Oxycodon, Diclofenacnatrium, paracetamol en nog wat ander troep ter bescherming van maag en darmen.

Goldfieshiee, Biientjeee, MLady en rest van dames...dankjewel voor jullie berichten ! Succes allemaal en Hopelijk ben ik snel weet beter en kan ik weer m jullie mmm-race voortzetten.

20. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Hertje: jeetje zeg, wat ontzettend heftig en pijnlijk... :(
    Hopelijk kan je snel herstellen en weer doorgaan met de wens voor een kindje!

Deel Deze Pagina