IVF na IUI...

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Lauraw25, 22 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mania

Mania Lid

17 jan 2016
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames , Vandaag heb ik eindelijk mijn 2e fm gehad. Er waren 10 folikels en 6 zijn groot genoeg . Kleinste is 11 mm en grootste is 16!
    Ik ben zeer teleurgesteld in aantalen en ik twijfel of ik de punctie door moeten laten gaan.
    Heb overmorgen weer fm (echo)!
    Ga nu lezen wat iedereen heeft geschreven in afgelopen paar dagen.☺️

2. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Maar dat is toch helemaal nog niet zo'n gekke score voor een 2e echo? Je blijft nog even spuiten, misschien gaan een paar van die 4 kleinere (of alle) ook nog wel groeien de komende dagen? Of hebben ze echt gezegd dat die niet mee gaan doen?

Ik heb morgen mijn fm 2, om 11.10u. Ik heb nu 4 dagen gonal-f gespoten. Heb een buik met allemaal rode stipjes :) Maar gonal-f is echt goed te doen.

Ik moet morgen een doos met de orgalutran meenemen naar het ziekenhuis (eisprongremmer). Ik heb iets doms gedaan: ik heb de doos opengemaakt, de spuit gezien en de bijsluiter gelezen. Orgalutran moet in je bovenbeen?? En het is echt een heel andere spuit! Ben me wezenloos geschrokken en zie er nu ineens heel erg tegenop. Echt janken van de spanning, net.

Maar goed, adem in adem uit. Komt tijd komt raad. Jasses!

Zaterdag (1e echo) zagen ze bij mij rechts 10 kleintjes en links konden ze het niet goed zien (eierstok zat ver weg en ze heeft niet heel hard geduwd op m'n buik), maar er leken er 4 of 5 kleintjes te zitten. Wish me luck! Ik zie nu ineens echt heel erg op tegen de Orgalutran... :$:(

3. Mania

Mania Lid

17 jan 2016
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk niet dat spuiten op bovenbeen erger is dan onderbuik. Geen paniek meid. Komt zeker goed!
    Ik had nooooit gedacht dat ik zou zelf spuiten in mijn onderbuik maar nu spuit ik in 5 sec. Ik was ontzettend bang .
    Ziekenhuos verteld dat die kleintjes waarschijnlijk niet mee gaan doen( 4 folilels) maar andere 6 mogen van mijn nog hard gaan groeien.
    Succes met je tweede echo ☺️🙏🏻
    overmprgen is mijn 3e echo( fm) .

4. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Thx voor je peptalk, inderdaad viel het mee! Want het hoefde helemaal niet per sé in bovenbeen, maar mocht gewoon in buik, net zoals de gonal-f. Dus was makkie. De plek is alleen wel lang gevoelig, dat is rot. Moet deze spuit nu elke dag in de ochtend zetten, als ik ook de gonal-f zet.

Bij mij waren er rechts 8 te zien en links 7, maar mogelijk waren het er meer aan beide kanten. Van deze 15 waren er 4 ongeveer 13mm en de rest rond de 10mm. Ik moet zaterdag in de ochtend terugkomen. Tot die tijd moet ik van 225eh per dag naar 250eh per dag. Ze hopen dat er dan nog wat meer gaan groeien dan die 4 grootste.

Heb last van de hormonen. Sta de hele tijd op janken en heb trillende handjes van de stress in m'n hoofd. Ga vanmiddag winkelen, mezelf misschien verwennen met iets moois. En zaterdagmiddag ook gezellige plannen, dus probeer zoveel mogelijk afleiding te zoeken.

Hoe voel jij je Mania, merk je iets van de hormonen?

5. Mania

Mania Lid

17 jan 2016
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    #265 Mania, 27 jan 2016
    Laatst bewerkt: 27 jan 2016
    Ja ik slaap heeeel slecht , ieder nacht messchien 4 uurtjes en ik werk 32 uur per week dus is best moeizaam. Sochtend kan ik heel moeilijk opstaan. Verder heb ik niet veel last van.
    Sinds paar dagen heb ik ook wat drukkende gevoel in mijn onderbuik.
    Wanneer verwachten ze de punctie bij jou? Bij mij gaan ze waarschijnlijk morgen vertellen wanneer punctie kan plaats vinden!
    Trouwens wanneer worden we geinformeerd over bevruchte eicel? De dag na de punctie?
    Winkelen lijk me perfect idea! Lekker rond kijken en ontspanen.
    Trouwens mijn fm van vorige echo waren: 2*16, 1*14, 2*13 en 1*12 de rest (4 folilels) waren onder 10 en diet tellen ze niet mee.

6. MAO

MAO Lid

20 jan 2016
    81
    0
    0
    'T Gooi
    Hi dames, eigenlijk mag ik hier niks neerzetten want geen IVF na IUI maar lees net over Mania haar slechte slapen en daar heb ik ook zo vreselijk last van door decapeptyl... 3 tot 4 uurtjes per nacht en werk fulltime sta op instorten....tips any-one? Ik neem 3X daags valeriaan om een beetje te ontspannen maar mag voor de rest niks van de gyn. Uitzitten was het advies. Ben bang dat dit straks problemen gaat opleveren als ik mag beginnen met Gonal F (5feb)

7. Mania

Mania Lid

17 jan 2016
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Mao, tegen me vertelde ziekenhuis dat als ik Gonal-f begin te spuiten moet mijn slaapstornis minder worden maar neeee ik spuit nu 10 dagen Gonal-f naast decapeptyl en ik slaap heel slecht. Ik val normaal 123 in slaap , is echt killing !
    Ik hoop dat bij jou wel minder gaat worden maar bij mij was niet het geval😞😴😴😴

8. MAO

MAO Lid

20 jan 2016
    81
    0
    0
    'T Gooi

OMG dat ga ik echt niet trekken hoor! Loop er al bij als een zombi met diepe zwarte wallen (thank god for make-up) en ben nu na 7 weken decapeptyl al 7 kilo afgevallen. Best wat reserve dus niet erg, eigenlijk juist fijn maar dat zeiden ze mij ook!!! Hoe hou je het vol?

9. Mania

Mania Lid

17 jan 2016
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik spuit sinds 5-1 decapeptyl!
    Wie weet messchien kunnen we alvast goed oefenen voor eventuele slaaploze nachten als een baby er is 😊

10. Liefdeskind

30 jun 2014
    39
    0
    0
    Hoi meiden, ik was een paar dagen uit de lucht, voelde me weer beter. Hebben jullie dat ook, dat je steeds heel verdrietig bent als er weer een poging is mislukt, en dan daarna wonderbaarlijk opknapt? Denk dat er best een stabiel mens onder al dat verdriet zit, dat vergeet ik wel eens maar toch altijd fijn om weer mezelf te zin.
    @Hertje wat ontzettend klote dat je een hernia hebt gekregen. Wel goed dat je nu even alle pijnstilling neemt die je nodig hebt. Ik hoop dat je snel fit genoeg bent voor de terugplaatsing en dat morgen blijkt dat de vruchtjes heel goed hebben gedeeld.
    @mlady en Mania, wat vervelend dat jullie zo'n last hebben van de hormonen. En dat je er niet van slaapt is echt killing, het is al zo belastend om de hele tijd bezig te zijn met hoe het gaat en of het wel goed gaat en of je deze maand dan eindelijk...
    Ik heb nu rustmaand tussen iui en ivf. Vind het eerlijk gezegd ook wel fijn om gewoon een drankje te mogen drinken savonds. Ik vona het zwaarste van iui eerlijk gezegd nog wel dat je je twee weken per maand moet gedragen alsof je zwanger bent, terwijl ik altijd 100% zeker was dat ik niet zwanger was. Maar wilde het risico toch niet nemen dat het mijn eigen schuld was... Vreselijk. Bij ivf weet je tenminste zeker of er überhaupt een bevruchting en celdeling heeft plaatsgevonden. Hoop dat dat het beter maakt :)

11. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    @Mania en @MAO jemig wat vreselijk weinig slaap! Ik heb helaas geen tips voor jullie. Anders misschien even met je gyn of huisarts overleggen? En hebben jullie het je manager verteld? Misschien goed als die er ook vanaf weet...?

@MAO 7 kilo afgevallen in zo'n korte tijd! Begrijp dat je je er enorm rot bij voelt hoor, maar wauw! :$ Ik ben het afgelopen jaar (sinds de IUI's) alleen maar steeds een beetje meer aangekomen... :( Hou vol, ooit kun je met die decapeptylrommel stoppen... Heb je enig idee hoelang je nog moet?

@Mania dat drukkende gevoel in onderbuik herken ik, en ik denk dat dat alleen maar erger zal worden naar mate de follikels meer gaan groeien... gelukkig van tijdelijke aard (tot de punctie).

Ik heb nog geen idee wanneer ze de punctie zullen gaan inplannen. Zaterdag moet ik weer terugkomen, ik denk dat die 4 van 13mm tegen die tijd iets van 19mm groot zijn, dus misschien gaan ze de punctie dan plannen. Ik hoop maar dat er nog meer zijn gaan meegroeien! En misschien moet ik bijv. zondag nog een keertje terugkomen, als ze het nog even kunnen rekken. Ik heb voor 5 dagen orgalutran (remmer) in huis, dus ik zou tot en met zondag kunnen spuiten. Ik ben benieuwd!

Jij had al 2 eitjes van 16mm, mijn eitjes waren nog maar 13mm. Aangezien eitjes ongeveer 2mm per dag groeien, loop jij in feite al 2 dagen op me voor. Ik ben benieuwd hoor, hoe het verloopt met gonal-f. We reageren allemaal anders op die hormonen :(

Van wat ik allemaal lees op het forum begrijp ik dat we voor we naar huis gaan (dus kort na de punctie) al horen hoeveel mooie eitjes er waren aangetroffen. Die gaan ze dan bevruchten en volgens mij hoor je na een dag of 2 hoeveel er goed zijn bevrucht. Afhankelijk daarvan gaat de tp door.

Winkelen was heerlijk. Heb veel teveel geld uitgegeven :D Gelukkig werk ik ook 32u dus dat mocht wel een keertje van mezelf :D:D

Veel succes morgen! Laat je weten hoe het ging? Ben benieuwd en zal duimen voor mooie aantallen!!

12. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Liefdeskind wat je beschrijft herken ik volkomen! Meestal zit ik de eerste 2 dagen van mijn nieuwe cyclus in zak en as, maar kan ik op de 3e dag alweer goed vooruit kijken. En inderdaad, dan een lekker wijntje of een lekkere borrel!! Terugkijkend op al die IUI's ben ik toch wel blij dat ik er telkens alles aan gedaan heb in de 2e helft van de maand (qua niet drinken enzo). Want net wat je zegt: ik hoef mezelf nu niks te verwijten!

Hoe werkt dat nou, aan het eind van je rustmaand? Moet je dan op cd1 weer contact opnemen met het zkh? En moet je dan weer hormonen, of ... hoe gaat dat eigenlijk bij een cryo tp, weet je dat al?

13. Liefdeskind

30 jun 2014
    39
    0
    0
    Hoi Mlady, tja ik weet het niet, ik heb nu gewoon pech omdat de intake pas op 2 feb is, zit nog tussen iui en ivf in. Ik heb de intake vorig jaar ook al gehad en toen moest ik toch nog 6 iui's (ook al had ik er met mijn vorige partner al acht vruchteloos gehad). Ik hoop dat ik dan vrij snel met de pil mag beginnen, verwacht dat dat rond dag drie van nieuwe maand begint. En dan decapeptyl en gonal f spuiten na twee weken. Ik ben heel benieuwd. Ga 18 maart met kantoor skiën en daar kijk ik erg naar uit als fijne afwisseling dus ik hoop dat ze daar een beetje omheen kunnen plannen.
    Ben benieuwd wanneer je punctie is en hoe het zal gaan. bwgrijp ik het nou goed dat je eitjes afhankelijk van de planning nog een paar dagen doorgroeien (tot best heel groot) als dat met de planning handiger is? Jeetje spannend allemaal!

14. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Ik heb helemaal geen anticonceptiepil hoeven slikken, we zijn in mijn huidige cyclus gewoon meteen begonnen met de gonal-f (op cd3). Is dat bij jou geen optie? Mag ik vragen naar welk ziekenhuis jij gaat? Ik ga naar Voorburg (die van ivf.nl).

Nou, zeker leuk om met z'n allen te gaan skieën! Lang leve de afleiding. Weten ze bij jou op je werk van je traject? Ik heb het afgelopen maandag eindelijk aan mijn manager verteld. Hij reageerde superbegripvol. En ik voelde echt opluchting, ik hoef dáár in elk geval geen rekening meer mee te houden.

Ja ik heb echt geen idee hoe het zal gaan met de punctie. Qua timing. Ik ben ook benieuwd! Ik hou jullie op de hoogte :) Zaterdag is nog zoooo ver weg... Zometeen eerst weer een spuit met 125eh gonal-f zetten. De medicatie moet trouwens vanaf vandaag omhoog, omdat ze meer eitjes hopen te laten groeien!

15. Mania

Mania Lid

17 jan 2016
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    #275 Mania, 28 jan 2016
    Laatst bewerkt: 28 jan 2016
    Hallo dames , vandaag had ik mijn tweede fm, er zijn toch wat meer folikels gevonden dan 6 , nu zijn ze 8 boven 11mm . Kleinste is 11mm en grootste 20 mm.
    Heb zaterdag 30-1 om 11.00 uur de punctie en vanavond om 23.00 uur mag ik pregnyl1000 eh spuiten.
    Heb ook antibiotiqe gekregen voor kleine endometriose( eenmalig ) voor de punctie moet ik innemen.
    Mijn linkse eistrok zit beetje gekleefd aan mijn baarmoeder en is moeilijk te bereiken zei arts ,daarom kan punctoe meer tijd in beslag nemen dan normal en dus kan meer gevoeliger zijn voor me.😒
    Hoop dat ik niet veel pijn mag ervaren met deze punctie!
    Ik had ook gevraagd of zinvol is om met 8 folilels( waarvan 6 groote), ivf doorlaten gaan? Ze zei dat ze geen reden zie om de poging afbelazen.
    Als alles goed gaat heb ik 2-2 terugplaatsing , spannend !💆🏻

16. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Hé Mania, dat is goed nieuws! Ik hoop dat die kleintjes door de pregnyl nog even een mooie schop onder hun kontje krijgen en nog een groeispurt maken. Hebben ze nog iets gezegd over hoe groot ze minimaal moeten zijn? En weet je hoeveel er nu al groter dan 16mm zijn?

Ik neem aan dat je ook al thuis vóór de punctie pijnstilling mag innemen? Een spiegel van paracetamol opbouwen schijnt al wat te helpen, heb ik begrepen...

Mijn linker eierstok zit altijd verder weg, dus is altijd slecht te zien op de echo. Zaterdag (echo 2) moesten ze ook al wat drukken op mijn buik om het goed in beeld te krijgen. Dat hoeft niet per sé pijn te doen.... Fijn dat je alvast antibiotica meekrijgt! Ze zorgen goed voor je 👍

Ik hoor morgen hoelaat ik zaterdag in het ziekenhuis moet zijn voor echo 3. Ik zal zeker aan je denken! 😊🍀

Ik ben erg benieuwd of er bij mij dan meer zijn gaan groeien dan 4..... Als het er niet meer worden zullen ze waarschijnlijk het IVF/ICSI-plan laten varen en alleen IVF doen. Ze kunnen alleen beide procedures na 1 punctie doen als er een flink aantal eiblaasjes zijn en ik kreeg het idee dat 4 dan niet genoeg is... Maar dat ze dan nog wel de IVF doen...

Allemaal erg spannend...

Zie je op tegen de pregnyl vanavond? Of heb je vaker pregnyl gespoten? (ik nog nooit)

17. Mania

Mania Lid

17 jan 2016
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    #277 Mania, 28 jan 2016
    Laatst bewerkt: 28 jan 2016
    Ik heb 1*20mm,2*19mm, 1*17mm en 2*16mm
    Twee kleinere zijn 12 mm en 11mm
    Heb geen idee hoeveel ze minimaal moeten zijn, denk 15mm 😐
    hopelijk hebben paar folilels goede eitjes en worden ze bevrucht . 🙏🏻
    En bedankt voor je liefe bericht, geeft hoop en enrgie.
    Ik moest voor iui ook pregnyl spuiten maar pregnyl spuit ik niet zelf doet mijn man, vind beetje eng🙈

18. MAO

MAO Lid

20 jan 2016
    81
    0
    0
    'T Gooi

19. Happy hertje

Happy hertje Actief lid

13 feb 2014
    148
    0
    0
    Fotografe
    NULL
    Hi dames,

Helaas Nogsteeds geen vooruitgang met mijn Hernia. Moet elke dag morfine blijven innemen om pijn te kunnen verdragen en morgen is het alweer een week dat ik thuis lig 😒 Als punctie was doorgegaan kon ik komende week al testen of tp gelukt is. Dat is wat heel dag door mijn hoofd heen gaat. Maar ja aan andere kant als tp had en daarna pas hernia kreeg kon ik geen medicijnen gebruiken en weet niet of ik pijn kon verdragen.

Vanochtend belde gynacoloog dat er in totaal 5 embryo's zijn ingevroren! Tijdens punctie had ik dus 16 eitjes, na icsi zijn er acht bevrucht en uiteindelijk na paar dagen wachten waren vijf goed genoeg om te bevriezen. Ze zei ze hebben 4 rietjes gemaakt. Toen ik vroeg wat dat inhield, ze zei in elk rietje zit 1 embryo en een rietje heeft 2 embryo's erin. Wat ik vergat om te vragen waarom ze dat zo hebben gedaan? Ga zelf uit van t kwaliteit af?! Wat denken jullie?

Om eerlijk te zijn was ik wel beetje geschrokken dat er maar 5 embryo's overgebleven zijn. Ze zei ook Bij ontdooien is meestal 90% kans op terugplaatsing. Elke keer halen ze hiervoor 1 rietje uit. Als embryo het niet overleeft kan t zijn dat dag van tp niet door gaat en weer maand moet wachten pfff...

20. Happy hertje

Happy hertje Actief lid

13 feb 2014
    148
    0
    0
    Fotografe
    NULL
    Mania en MLady succes zaterdag!!! Ik duim voor jullie

Deel Deze Pagina