Ik weet ook niet precies wat de minimum omvang is.... Bij het IUI-traject gold, zoals ik het begreep, dat eiblaasjes zo'n 2mm per dag groeien en dat ze rond de 2cm moeten zijn om te kunnen rijpen/springen. Dus als er zaterdag zoveel mogelijk minstens 2cm moeten zijn, zouden die vandaag tenminste 15mm ofzo moeten zijn. Maar misschien werkt dat bij IVF anders en kunnen ze dan goeie eitjes halen uit kleinere eiblaasjes? Dat weet ik niet precies. Hebben ze niet toevallig iets gezegd offer de kans dat die van 12 nog kans maakte? En anders gewoon afwachten. Ga je morgen nog iets gezelligs doen? Afleiding++ ! Ja joh ik hoop dat jullie mij ook oppeppen als ik het effe zwaar heb. We zijn er hier voor elkaar toch?! 👍😊🍀
Wat fijn dat je nu goed hebt geslapen!! Ik vind het ook fijn dat ik er nu over kan praten bij steeds meer mensen. Di sdagavond zat ik even stuk, kon ik met een vriendin bellen. En gisteren kon ik het kwijt bij mijn zusje. Er zijn zoveel lieve mensen begaan met ons, dat merk je pas als je er opener over wordt. Zo fijn, al die steun! Nog even en dan is het al 5 feb. Eigenlijk zit je nu ook in een wachtweek 😉
Hertje wat je zei over de hernia ná de tp: wees inderdaad dan maar opgelucht! Natuurlijk is het onwijs beroerd, maar als je nu aan de morfine zit... Arrme jij... Van 16 naar 8, naar 5... Ja het klinkt als weinig... Maar als ze allemaal goed ontdooien (en die kans is dus heel groot begrijp ik!), heb je nog kansen voor 4 of 5 rondes! Dat klinkt eigenlijk echt niet gek, toch?? Ontdooien ze dan eigenlijk per rietje? Of kunnen ze ook en rietje doorknippen ofzo en een half rietje ontdooien? Ik heb geen flauw idee waarom ze in 1 rietje 2 embryootjes hebben gedaan. Zou een goeie vraag zijn om morgen effe over te bellen? Je hebt toch niet zoveel te doen...... 😉 (grapje...) Kun je nu met die morfine wel zelf naar de wc bijvoorbeeld? Of móet je de hele tijd in bed blijven? Beterschap hoor... Hou vol!
@happy hertje, nog beterschap meid! Wees super blij dat je 5 embryos heb is toch super resultaat 👍🏻 Please get wel soom cause embryos are waiting for u ☺️☺️
MLady hahah grapjas ... Maar ja je hebt gelijk ik heb ook helemaal niets te doen. heel de dag lig ik in bed Achter m'n telefoon. Tijd zat om te bellen 😅 Naar wc gaan alleen lukt nog niet. Van bed tot wc krijg ik hulp rest kan ik gelukkig wel zelf. Wat betreft rietjes, gynaecoloog zei per keer ontdooien ze 1 rietje! Dus heb 4 kansen zo. En wie weet betekend dat rietje m twee embryo's een tweeling kan worden 🤓
Dankjewel Mania. Ik hoop ook dat ik snel beter ben. Wil zo graag snel mama worden en hopelijk dit jaar nog. Voor nu lopen jullie mij voor. Ik duim voor jullie en laat horen hoe allemaal gegaan is met echo's en punctie en tp .... 🙏🙏🙏🙏
Kwam dit tegen op internet en ben er best van geschrokken!!! https://www.freya.nl/web_forum/lees_bericht2.php?jaar=2013&ID_NR=283&smnr=31
Pas op dat je nou niet al je nagels afbijt van de stress hè? Misschien proberen ook andere dingen te doen ipv steeds te piekeren... Zijn wij vrouwen zo goed in... Ik was vannacht tussen 3 en 6 ook alleen maar aan het piekeren... Goed dat je dat 'Terugplaatsing?!' topic hebt geopend vandeweek. Als het bij ons niet mocht lukken deze maand, dan ga ik me daar in de maand erop wel weer in verdiepen. Heb de indruk dat het in elk zkh toch weer anders gaat! Dus ik ga het ze tegen die tijd beslist vragen. Denk je dat je zelf nog gaat bellen en informeren? Naar welk zkh ga jij ook alweer? Ik naar Voorburg. Heb je nog andere dingen te doen, terwijl je rust moet houden? Een leuke hobby ofzo? Probeer niet teveel te piekeren hoor! Je kunt nu toch niks, dus zorg goed voor jezelf!! Knuf
Hallo meiden! Bij ons in Groningen doen ze onder de 38 jaar 1 terugplaatsing en vanaf 38 2. Ook staat in de schema dat we krijgen dat we pregnyl zouden moeten spuiten als er tenminste 3 blaasjes < 18 mm zijn. Maarja, 3 vind ik het best weinig. Ik heb nog niet genoeg info over embryos en hoe dat allemaal werkt. Maar als ik het goed begrijp van jullie verhalen zouden ze 1 embryo/rietje moeten invriezen als maar 1 teruggeplaatst wordt? Als ze gevroren zijn noemen je dan cryos? Ook is me altijd verteld dat de linke eierstok is voor iedereen moeilijker te zien want die ligt naast de darmen. We zijn nog steeds aan het wachten voor onset control hysteroscopie als de verkleving helemaal weg is zouden we in april ipv feb kunnen beginnen met de IVF. Ik vind het best eng hoe sommige van jullie de hormonen hebben ervaren. @Mlady: hier in GN beslissen op de moment zelf of een IVF or ICSI wordt. Als er meer kansen zijn met ICSI door de kwaliteit van de sperma op die dag of door de aantal eieren dan doen ze dat gewoon. @Liefdeskind: ook voel ik zo. Gek is dat, misschien het is gewoon hoop #Hertje: nou, wat vervelend meid! Maarja, beter door de hernia te gaan voordat je verder met de behandeling kan. Ik hoop dat je binnenkort toch beter gaat voelen. Ook jammer dan uit 16 maar 5 zijn goed uitgekomen. Ik verwacht ook dat met kwaliteit te makken heeft, maar ik zou toch wel vragen. Ik begrijp de hele protocol niet maar 1 embryo en 2 embryos dit telt tot 3 op en niet 5, waar zijn de andere 2? Wat gebeurt tussendoor met jouw eigen cyclus. Ik begrijp dat door jouw persoonlijk verhaal niet zonder help kan maar zou je anders als toch een maand in tussen door moet gewoon proberen? Of werkt jouw lichaam niet meer door de hele behandeling? Nou, heel veel sterkste iedereen en hopen we dat alles moei en goed loopt voor ons allemaal
Hey MCGB Ja bij ons ook (zkh Voorburg). Ook houden ze aan dat als het je 3e en laatste punctie is, je vanaf dan telkens 2 embryootjes terug geplaatst krijgt. Ook om je kansen te vergroten. Ook al ben je dan nog niet 38. Doen ze dat in Groningen ook? Leuk dat je daar woont, ik heb er gewoond in mijn studietijd! Fenomenale stad <3 Ja zo begrijp ik het ook nu, maar heb het nog niet bij mijn zkh gecheckt... Dat laat ik wel op me af komen tegen de tijd dat ik eventueel toe ben aan een tp van een ingevroren embryootje. (Hopelijk gaat het niet nodig zijn!) O is dat bij iedereen zo (in meer of mindere mate)? Moeten op links elke keer op m'n buik duwen. Was bij de IUI's ook al. Weer wat geleerd Hoezo ben je nog aan het wachten, gaat het zkh jullie benaderen voor een afspraak? Of is er een andere reden? En wat is een 'onset control' hysteroscopie precies? Eerlijk gezegd vind ik het goed te doen. Ik slaap wat slechter, maar dat kan ook zijn omdat ik best bezig ben met het hele traject. En mijn buik is wat voller, maar dat komt ook doordat er van alles in groeit wat er normaliter niet groeit Dus tja. Ben misschien wat emotioneler, maar ik kan mijn emoties goed bij iedereen kwijt. Zijn de belangrijkste mensen in jouw omgeving ook op de hoogte van jullie kinderwens en je traject? (familie, vrienden, collega's)
@MLady don't worry meis, enige waar ik mee zit momenteel is pijn. Daardoor op meest ongewenste momenten wakker. Voor rest heb ik geen stres. En piekeren doe ik heel weinig want probeer mezelf goed bezig te houden heel de dag. Heb gelukkig genoeg afleiding. Ben fotografe dus, gebruik deze dagen en mogelijke uren om foto's te bewerken voor m'n klanten. Daarnaast veel lezen, af en toe lieveling series kijken en lekker kletsen met m'n ma en vriendinnen die langs komen. Als gynaecoloog mij niet had gebeld zou ik hier niet eens aan gedacht hebben. Is meer het feit dat ik mij ineens afvroeg waarom er twee clyo's in 1 rietje zijn gestopt. Lijkt mij heel normaal vraag wanneer je met ivf/icsi bezig bent. Iedereen die een punctie ondergaat en meerdere eitjes bevrucht krijgt zal dit te wachten staan. Gaat niet alleen om verse terugplaatsing maar ook om eerst volgende pogingen en de kansen op zwangerschap in z'n geheel. Stel er vind na punctie bij bevruchting, zoals normaal ook gangbaar is, verse tp plaats en er treed ook nog zwangerschap. Na tijdje besluiten je voor tweede te gaan. Dan ga je natuurlijk gebruik maken van clyo's dat tijdens punctie overgebleven en bevroren zijn. En ben je niet bezig met alweer volgende punctie wanneer hoopt genoeg te hebben liggen uit eerdere punctie. Is toch dan erg zonde en niet eerlijk als (door het beleid van 1 embryo terugplaatsing) een rietje dat 2 embryo's bevat na ontdooien beide t overleven en maar 1 wordt teruggeplaatst en 1 vernietigd. Dit geld immers ook in elk ander scenario zoals wann je verse tp hebt en geen zwangerschap optreedt en eerst volgende maand voor zelfde situatie komt te staan. Mijn verbazing zit dus in het feit dat geen enkel arts of in geen enkel bijeenkomt vooraf ons hierover verteld is. Ik had dit graag eerder willen weten voordat de twee bevruchte eitjes in 1 rietje werden geplaatst (al is daar een goed reden voor). Juist omdat er dus een beleid is en Wanneer je jaren kinderwens hebt zoals velen van ons, dan wil je transparantie en duidelijkeid over bepaalde zaken. Het is niet niets. Kan moeilijk zeggen we doen het en zien wel later hoe en wat, terwijl je wellicht door onwetendheid onbewust een kans voorbij laat gaan. "Een embryo is zo kostbaar! Vernietigen ervan kan net het verschil maken tussen ouders mogen worden en ongewenst kinderloos blijven" ...helemaal mee eens! Ik loop overigens bij VU. Ik ga zeker informeren. Zodra m'n pijn verminderd is en weer vooruitzicht heb voor start tp, ga ik kwestie met gynaecoloog bespreekbaar maken.
Hoi meiden @Happy hertje leuk, fotografe! Fijn dat je genoeg afleiding hebt. Visite is echt fijn! En als je tzt nog antwoord krijgt op je vraag, laat je het dan weten? Vind het een heel goed punt... Ik ben weer terug van echo 3. Ik heb 18 eicelblaasjes waarvan er, zoals het er nu uitziet, 8 zeker groot genoeg zullen zijn om aan te prikken. De grootste was nu 18,3mm, 5 zijn er nu boven de 15mm. Medicatie de komende dagen: Vanavond nog 1x 250eh Gonal-f, om nog even door te stimuleren. Morgen 9.00u nog 1x Orgalutran (voor het remmen). Morgen 22.00u de pregnyl (2 ampullen poeder x 1 ampul water, dus 10.000eh). Maandag niks. Dinsdagochtend 8.00u 2x paracetamol met codeïne. Dinsdagochtend 8.30u potje inleveren of daar produceren. Dinsdagochtend 9.00u punctie. Ze vonden dit een "mooie stimulatie", dus ik ben hoopvol. Heb nog nagevraagd wat de reden is van die vrij hoge dosis Gonal-f en van de Pregnyl ipv Ovitrelle. Heeft te maken met dat dit IVF in eigen cyclus is, dus zonder Decapeptyl. Als je Decapeptyl gebruikt leg je je cyclus stil en kun je met minder Gonal-f stimuleren. Zij hebben echter goede ervaring met dit kortere protocol, waarbij Orgalutran ipv Decapeptyl wordt gebruikt. Dit moet dan in combinatie met Pregnyl, omdat Ovitrelle niet sterk genoeg is. Last van overstimulatie heb ik dus in elk geval niet, dus van hogere dosis Gonal-f heb ik geen last. Ik heb geen andere bijwerkingen dan ik voelde met de Clomid/Ovitrelle-combi tijdens onze 8 IUI's vorig jaar. Ik heb de indruk hier op zp dat de meesten van jullie bij ziekenhuizen lopen waar dat lange protocol gevolgd wordt (dus met Decapeptyl), maar dit korte protocol bevalt mij prima. Het gaat lekker vlot. Vorige maand nog IUI8, nu meteen door voor IVF. En dinsdag, bij de punctie zit ik pas op cd13! Dus lekker korte cyclus. (Klik op mijn banner voor een schema van mijn cyclus tot nu toe.) Nu alleen nog hopen dat mijn wonderkindje uit 1 van die 10 eiblaasjes gaat komen. Go kleintje, go! Mama wacht op je!
Hi dames , vandaag had ik mijn punctie, van 6 folikel , 4 eitjes gevonden , ben blij mee . @Mlady: succes dinsdag meid
MLady dus dinsdag is het zover! Spannendddddd.... Zat je verhaal te lezen en vroeg me al af waarom je andere medicijnen gebruikt dan ik voor punctie, maar heel duidelijk hoe je hebt uitgelegd. En wat fijn zeg korte porotocol. Kan mij voorstellen ook wat betreft tijd dat je het als prettig ervaren hebt. Verder heb je 16 follikels mooi getal! Kleintjes die tussem zitten, volgens mij kunnen deze ook gewenste eitjes bevatten. Ben je gespannen? Ik was zoals je wellicht kan herinneren best zenuwachtig en zag er tegenop, maar eenmaal tijdens de punctie merkte ik dat het echt allemaal meeviel. Na punctie ook maar twee dagen last gehad van baarmoeder daarna wel stel weer opgeknapt. Rust ze goed uit tot die tijd en goed voor je lichaam zorgen. Knuffels
Hallo dames , eerlijk gezegt wil ik niks over punctie vertellen ! Heb niet goed ervaren . Morgen belt ziekenhuis terug om door tegeven of bevruchting heeft plaats gevonden of niet . Als JA , Is dinsdag tp🙏🏻 Jullie nog succes met de punctie 🙏🏻
Dankjewel voor alles in dit berichtje, zo lief! Dit soort peptalk vermindert mijn stresslevel aanzienlijk Ik moet me vooral niet gek laten maken door wat ik hier op zp allemaal lees. Probeer gewoon mijn dingetjes te blijven doen en niet teveel te piekeren...
@Mania: wat vervelend voor jou. Hopelijk krijgt je vandaag hele goede nieuws te horen. @MLady: succes morgen en probeert te ontspannen! Dat is de belangrijkste denk ik. Ik doe ook aan acupunctuur (voor mijn verklevingen) en het is me verteld dat voor de punctie als we dat zo ver zijn bepaalde plekjes worden gestimuleerd, of dat helpt heb ik geen idee, maar dat hoor ik ook vaak. Onze familie vrienden en ook mijn baas weten van onze traject en het voelt heel fijn. Mijn baas is ook toen met IVF zijn kinderen gekregen dus ze heeft een heel begrijpende en laat me helemaal rust als ik vrij moet nemen of tijd nodig heb, noem maar op. Ze weten eigenlijk van onze hele verhaal (de kindje dat we hebben verloren en alle die daarna kwam, due hele lieve mensen die achter ons staan voor wat we ze nodig hebben) @hertje: gaat het een beetje beter met jou? Ik hoop van wel.