IVF na IUI...

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Lauraw25, 22 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Spannend Mania!! Duimduimduimduimduim!

2. MCGB

MCGB Actief lid

21 aug 2013
    265
    0
    16
    NULL
    NULL
    @mania: wow! Spannend! Heb je al gebeld?

@Happy hertje: ben je bij de fysio geweest? Heeft die al wat geholpen? Ik hoop het voor je.

@Liefdeskind: vreselijk nieuws over ja vader. Heel veel sterkte en neem de tijd en ruimte om sterk genoeg te zijn om door alles te kunnen gaan.
    Mag ik vragen waarom zou je liever ICSI ipv IVF willen hebben?

@mlady: ik wist ook niet dat door ICSI er kans is om eicellen te konden beschadigen. Ik zou bij mijn volgende gesprek dit meenemen want bij ons willen ze gewoon ICSI doen.
    Uit jouw lijst lijkt dat die embryos van ICSI beter uitgegroeid waren?
    Wat naar inderdaad dat je van 7 naar 3 kan gaan. Dat zou ik ook niet verwacht hadden. Gebeurt dat vaak? Heb je meer info hierover gekregen?
    Nou, nog een paar dagen en kan je ook testen. Ik duim voor je!

Ik heb een gesprek gehad en aangezien mijn verklevingen geschiedenis en onze leeftijden gaan ze niet aan de lange protocol met ons beginnen, maar na mijn menstruatie in maart beginnen we gelijk met decapeptyl voor ongeveer 2 dagen en dan ook gelijk beginnen met menopur, dus plotseling wordt het heel snel. Ik ben benieuwd.

Groejtes

3. girlie12

girlie12 Bekend lid

30 apr 2014
    635
    68
    28
    NULL
    NULL
    Dag dames..

Mag ik ook mee komen kletsen?
    Zat in het IUI forum, maar helaas na laparascopie half januari endometriose geconstateerd. Meteen over naar IVF.
    Ze hadden het eerst over 6 maanden Lucrin, nu zijn ze over gestapt naar 3 maanden Lucrin. Deze week krijg ik 2e Lucrin spuit. Tot nu toe geen bijwerkingen. Gelukkig, laten we het zo houden!

Over 2 weken, de 29e, de eerste afspraak bij de gynaecoloog ivm IVF. Ben erg benieuwd wat hij gaat zeggen en wat het precieze plan gaat worden.

Kwam hard aan dat je meteen over moet naar de IVF, maar moet ook bekennen dat nu ik aan de Lucrin zit het ook even rust in mijn hoofd geeft. Even niet bezig zijn met alles.

Fijn om samen ervaringen uit te delen. Vind het allemaal erg spannend hoe het gaat lopen, wat het inhoudt etc etc.
    Wordt in ieder geval van het meelezen heel wat wijzer!

Allemaal succes dames!!

@Liefdeskind.. heel veel sterkte! Wat een vreselijk bericht!

4. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Hey MCGB :) Geen van onze ICSI-embryootjes is beschadigd geraakt, maar onze IVF-embryootjes hebben het ook goed gedaan, dus bij een eventuele volgende punctie krijgen wij bij ons zkh alleen nog IVF-behandeling. Dit was alleen om uit te sluiten dat het niet aan de bevruchting zelf zou liggen. Viel mij ook op dat de ICSI-embryootjes het beter leken te doen, maar dat kan ook toeval zijn natuurlijk. De laborante gedroeg zich alsof ze het allemaal geweldig deden, dus ik denk dat zij denken dat het toeval is :)

Ja van 7 naar 3... In de brief van het zkh over de cryopreservatie stond verder geen enkele toelichting. Dus we hebben geen idee welke 3 van de 7 zijn ingevroren. En ik heb nog niet de energie gehad om daar naar te informeren. Eerst deze ronde maar afmaken. Naar wat ik hier op zp lees komt het voor dat alleen de A-klasse embryootjes ingevroren wordt, en dat B- en C-kwaliteit gewoon weggegooid wordt. Maar ik weet dus niet of dat bij ons ook het geval was, of dat ze stopten met groeien. Ook heb ik begrepen dat ze bij Isala in Zwolle een proef doen waarbij ze echt alles invriezen en ook alles terugplaatsen dat nog leeft na ontdooien, omdat ze daar geloven dat B- en C-kwaliteit niet kansloos zijn.

Maar ik weet dus niet precies hoe het bij ons is gegaan...

Ik denk dat het helemaal niet erg is dat je nu het korte protocol mag volgen. Gewoon lekker in je eigen cyclus. Ik vond dat helemaal niet onprettig. Dus vanaf cd2 eerst met de decapeptyl beginnen en pas daarna stimuleren. Ik ging vanaf cd3 stimuleren met Gonal-f en na een week remmen met Orgalutran. In mijn handtekening heb ik alles staan :)

Wanneer is nu je volgende afspraak?

5. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Hoi girlie, wat rot dat de IUI's achteraf totaal kansloos waren voor jullie. Al die maanden hoop waren dus voor niets! :$ Wat was de reden dat ze nu pas besloten om de kijkoperatie te doen?

Ik heb nu een jaar geleden een kijkoperatie gehad als slotakkoord van het hele traject van vooronderzoeken. Daarmee waren we in oktober '14 al begonnen. Ze konden maar steeds niks vinden. Mooie cycli, mooie eitjes, geen PCOS, goeie eisprongen, alleen nooit zwanger. Bij de laparoscopie bleek mijn rechter eileider dicht en vergroeid. Maar links was alles goed dus met IUI's moest het goedkomen! Not.

Ik heb echt wel goed gejankt het afgelopen jaar. En zeker toen we echt besloten voor IVF te gaan. Je sluit toch een soort deur definitief. En ik vind het nog steeds een moeilijke beslissing. Ook bijv. schuldgevoel tegenover je kindje ofzo. Heel raar al die emoties. Het is soms zoveel!

Maar toen ik 5/2 een mooi 8-cellig emvbyootje teruggekreeg had ik echt het gevoel dat we verder waren dan ooit tevoren! Gaf zoveel hoop! Alleen zo onmogelijk moeilijk om nu te blijven geloven dat het nog goed zit... Nog een paar dagen volhouden...

6. girlie12

girlie12 Bekend lid

30 apr 2014
    635
    68
    28
    NULL
    NULL
    #346 girlie12, 15 feb 2016
    Laatst bewerkt: 15 feb 2016
    @MLady, met de HSG was er een kapseltje zichtbaar op m'n rechter eierstok. Maar wat dit precies was en of het wat tegenhield was onduidelijk. Niet genoeg reden voor een kijkoperatie. Want de linker zag er prima uit. Echter na 2 Iui's was er een cyste in de linker eileider. Hierop een kijkoperatie gepland. Omdat er nu aan beide kanten iets was.
    Ze zouden naar het kapseltje kijken en de cyste weghalen. Maar toen de uitslag kwam, bleek dat niets hiervan mogelijk was geweest omdat m'n buik vol zat met endometriose. Een complete schok! Maar ook voor de gynaecoloog. Die had dit ook niet verwacht. Ik had wel flinke buikpijn en die was ook wel erger geworden. Maar ik had moetde klachten die normaal bij zulke endometriose hoorde. Uitzondering dus...
    Daarop nog echo gehad vd nieren en de blaas. Als dit goed was werden we doorverwezen naar ander ziekenhuis voor ivf. Gelukkig was deze echo goed en hebben we over 2 weken een afspraak.

Het is idd een rollecoaster aan emoties. Je moet alles uit handen geven, alles wordt bepaald. Snap je gedachten van schuldig voelen. Dit heb ik niet. Andersom denken. Je wilt zo graag voor een wondertje zorgen dat je dit er voor doet!

Begrijp je blijdschap dat je verder was dan ooit. Hier ook nooit een zwangerschap. Je blijft denken waar het aan ligt. En dan is dit al een hele stap. Een bevruchte eicel, het kan dus toch!!

Spannend zeg bij jullie! Hopelijk meteen raak! Duim voor je!

7. Liefdeskind

30 jun 2014
    39
    0
    0
    He dames,

Mania wat spannend! Is het goed blijven gaan? En ben je dus zwanger? En Mlady? Hoe gaat het bij jou? En Hertje? Hoe is je rug? En hoe staat het nu met de ivf?

Nog even over die icsi, tja misschien gek maar ik zat me dus reuze bang te maken dat er helemaal geen bevruchting optreedt bij de eerste ivf en had hier gelezen dat ze in Voorburg de helft icsi doen en de andere helft ivf omdat je voor de eerste poging gewoon niet weet of er een bevruchting is en het risico op nul embryo's en een mislukte eerste poging dus kan verminderen zo. In het VUMC zeiden ze dat ze voor icsi het eicelletje een klein beetje moeten beschadigen voordat het zaadje erin wordt gestopt en dat je daardoor iets meer kans hebt dat het niet goed gaat. In het Vumc zijn ze heel erg van de protocollen en daar wijken ze niet zomaar van af. Dus dat gaan ze nu ook niet doen. Tenzij de opbrengst van mijn vriend heel slecht zou zijn ineens, dan doen ze sowieso icsi maar dat doen ze overal.

Met mijn vader is het echt een achtbaan. Morgen beginnen de bestralingen. Ze doen er vijf. En daarna misschien nog vijf. We weten nog niet waar de kanker zijn oorsprong heeft dus chemo is nog geen optie. Hopelijk weten we dat heel snel want ik zou zo graag willen dat ze die hele kloteziekte gewoon kunnen bestrijden. Hij voelt zich nog heel goed maar dat komt ook door de symptoombestrijding die hij krijgt. Het is echt bijna niet te bevatten allemaal.

Ik hoop dat jullie goed nieuws hebben meiden. En dank jullie wel nog voor jullie superlieve wensen.

8. Mania

Mania Lid

17 jan 2016
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Liefdeskind: ik hoop dat helemaal goed komt met de gezondheid van je vader meid
    Met mij gaat goed, vandaag officiel 5 weken zwanger ! Heb op 9-3 mijn eerste echo . Heeeel spannend allemaal maar goed gewoon positief blijven en afwachten nog twee weken dus .
    Wanneer ga jij beginnen?
    @ Mlady: hoe is het meid ? Heb je al goed nieuws?

9. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Zaterdag, 18dpo, gaf de 2v5-kruidvat test licht positief. En omdat ik nog niet ongesteld was kon ik komen voor een bloedtest. Alleen pas op maandag, want kan in het weekend niet. Maandagochtend, 20dpo, bloed laten tappen en tussen 2 en 4 zou ik gebeld worden met de uitslag. Om 2u werd ik hevig ongesteld. Een halfuur later werd ik gebeld en bleek de hcg al gedaald naar 4.4. Omdat ik zover na ovulatie zat, was duidelijk dat het vruchtje kort was ingenesteld, maar daarna alsnog afgestoten. Ik had vandaag anders precies 5 weken geweest.

Maar in plaats daarvan dus een miskraam. Heb me vandaag behoorlijk slap en beroerd gevoeld. Morgen gelukkig nog vrij.

Fijn dat bij jou alles goed is Mania. Wij hebben nu een rustmaand. Ben ik ook echt wel aan toe, het was een vreselijke tijd door de slopende onzekerheid.

@Liefdeskind sterkte met je vader...

10. Mania

Mania Lid

17 jan 2016
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ach meisje toch,ik ben even stil maar probeer rust houden en hopelijk hoor ik het zsm goed nieuws van je meid 🙏🏻

11. girlie12

girlie12 Bekend lid

30 apr 2014
    635
    68
    28
    NULL
    NULL
    MLady, heb in ander topic gereageerd op je verhaal. Echt balen!

Mania gefeliciteerd! Veel plezier met de echo spannend!

Hier wachten op maandag, 1e afspraak met gynaecoloog over verdere traject (ivf) na constatering endometriose bij laparoscopie. Ben erg benieuwd. Hopelijk blijft het zo dat we na 3 maanden lucrin verder kunnen. 2e spuit al gehad, nog 1 te gaan. Tijd gaat vlug!

12. Liefdeskind

30 jun 2014
    39
    0
    0
    Hè, Mlady, wat verdrietig. Kan me voorstellen dat je daar heel slap en beroerd van was en bent. Zo'n rustmaand is denk ik wel goed toch. Het leek me vervelend maar om je meteen weer op te peppen voor prikkies en stress nadat het niet gelukt is, is misschien wel gewoon te veel van het goede. Sterkte meisje.

13. Happy hertje

Happy hertje Actief lid

13 feb 2014
    148
    0
    0
    Fotografe
    NULL
    Mania gefeliciteerd !!!!!! Heerlijk goed nieuws en spannend eerste echo. Bijna zover 😍

14. Happy hertje

Happy hertje Actief lid

13 feb 2014
    148
    0
    0
    Fotografe
    NULL
    Weer begonnen. ZA eerste echo. Komende di echo no.2
    Ben best zenuwachtig. Hoop dat het deze keer gaat lukken. M'n eerste terug plaatsing 🙏🙏🙏🙏🙏

15. girlie12

girlie12 Bekend lid

30 apr 2014
    635
    68
    28
    NULL
    NULL
    Spannend!! Heel veel succes! Duim voor je!

16. Happy hertje

Happy hertje Actief lid

13 feb 2014
    148
    0
    0
    Fotografe
    NULL
    Dankjewel! Heb ik wel nodig 😊

17. girlie12

girlie12 Bekend lid

30 apr 2014
    635
    68
    28
    NULL
    NULL
    Succes morgen Happy Hertje!

18. MCGB

MCGB Actief lid

21 aug 2013
    265
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo meiden, ik mag vanaf mijn volgende cyclus (ik verwacht mijn menstruatie tussen maandag en dinsdag te starten) aan ICSI-korte protocol. Ik vind het heel spannend, zeker want mijn man voelt nog niet helemaal comfortabel met het idee. We zijn 3 keer zwanger geweest (1 ongebroken zw met 25 wk en 2 vroege miskraam) dus het lukt ons in principe wel, alleen door verklevingen (complicatie uit de afgebroken zw) en onze lijfeden is aan ons geadviseerd om met IVF te starten. Ik vond het best een zwaar proces (ten minste op papier).
    Nou, ik lees ook dus mee weer

@hertje: hoe is alles gegaan?

19. Migi

Migi Actief lid

23 nov 2015
    360
    0
    0
    Cuijk
    Is het ook ik heb vandaag ook zwaar dag eerste ivf korte protocol
    Me test dag van positive teste 3 dagen geleden vandaag zwaar negatief en ik was zo positief maar blijkbaar afgestoten dus nu wachten op rode duivels

20. limburger

limburger Niet meer actief

Mag ik een vraag tussendoor stellen svp?
    Wat is of kan een reden zijn voor kort protocol ipv lang protocol?

Deel Deze Pagina