IVF na IUI...

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Lauraw25, 22 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Migi

Migi Actief lid

23 nov 2015
    360
    0
    0
    Cuijk
    Dat zou ik ook niet weten den dat een reden moet zijn want ik doe ook een kort protocol van ivf en ik weet niet waarom maar kan zo zijn ivm je bloed uitslag van hormonen of zaad kwaliteit denk ik weet ik niet zeker

2. girlie12

girlie12 Bekend lid

30 apr 2014
    635
    68
    28
    NULL
    NULL
    Succes dames! Hou ons op de hoogte!
    Hier nog 2 weken wachten op hoe het verder gaat voor ons.

3. MCGB

MCGB Actief lid

21 aug 2013
    265
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi! Bij ons ziekenhuis doen ze normaal gesproken de lange protocol. Bij ons willen ze zo snel mogelijk beginnen om te voorkomen dat de verklevingen bij mij terug zouden groeien dus we kunnen gelijk beginnen. Gelijk dus = korte protocol.
    Groetjes

4. Migi

Migi Actief lid

23 nov 2015
    360
    0
    0
    Cuijk
    Nou vandaag dacht ik ga bellen voor negatief uitslag gister was me test dag en test was zwaar negatief . Voor gaat bellen dacht ik ik heb nog een test dus ff kijken en wat komt uit tweede urine licht streep dacht : o wat is dat het kan niet .. Heb gebelt en uitgelegd . Ik kreeg nog een dag wacht morgen eerste urine weer testen . Ik zeg is het mogelijk ze zei tuurlijk wonders bestaat en jullie had mooi emmy dus ik denk dat we morgen mooi nieuws kregen ... Iemand ervaring hier mee ben beetje in de waar

5. girlie12

girlie12 Bekend lid

30 apr 2014
    635
    68
    28
    NULL
    NULL
    En is de test duidelijker? Hoop op een wonder voor je.

Zelf geen idee, nog nooit streepje gehad.

6. Migi

Migi Actief lid

23 nov 2015
    360
    0
    0
    Cuijk
    De test van positief is gegaan naar negatief dus is geen hoop meer . Voorbereiden voor 2 de poging :(

7. girlie12

girlie12 Bekend lid

30 apr 2014
    635
    68
    28
    NULL
    NULL
    Balen! Op naar de 2e ronde.. kun je meteen door?

8. Migi

Migi Actief lid

23 nov 2015
    360
    0
    0
    Cuijk
    Nee eerst 13 april evuluatie gersprek dan weet niet wanneer kan 2 de ronde

9. Happy hertje

Happy hertje Actief lid

13 feb 2014
    148
    0
    0
    Fotografe
    NULL
    MCGb spannend! Gaat jullie lukken. laat weten hoe het allemaal gaat. Ik heb vier echo's gehad en aanstaande zaterdag heb ik mijn eerste embryo terugplaatsing. Ik vind het ook erg spannend van hoe het zal lopen en stiekem ook best bang door alle onzekerheid. Positief blijven, enige wat ik kan doen zoals velen van ons.

Duim voor me 😊

10. girlie12

girlie12 Bekend lid

30 apr 2014
    635
    68
    28
    NULL
    NULL
    Spannend Happy Hertje! Duim zeker voor je! Lijkt me ook allemaal spannend. Vind het nu al spannend en hier gebeurd op het moment helemaal niks!

11. girlie12

girlie12 Bekend lid

30 apr 2014
    635
    68
    28
    NULL
    NULL
    @migi, hoe is evaluatie gesprek gegaan? Meteen door voor ronde 2?
    @happy hertje en??

@de rest.. hoe staan jullie er voor?

Wij hebben gisteren de uitslag van de MRI (ivm endometriose) gekregen. De MRI is 'goed'. Heb last van uitgebreide endo maar de haarden zitten niet op 'foute' plekken. Oftewel plekken die een zwangerschap onmogelijk maken of andere organen in gevaar brengen. Dat was een hele opluchting.
    Nu toestemming gekregen om verder te gaan IVF traject in. Eerst een voorlichting en dan 12 mei eerste afspraak om planning uit te rollen. Ben benieuwd!
    De Lucrin maanden zijn om, dus nu aan de pil om alles te blijven onderdrukken.

Iemand enig idee of we dan vanaf 12 mei direct aan de slag gaan? En hoe lang duurt een kort of lang protocol ongeveer?

12. Happy hertje

Happy hertje Actief lid

13 feb 2014
    148
    0
    0
    Fotografe
    NULL
    Hi girlli,

Spannend!!! Dus mei is het eindelijk zover. Wij hebben toen ik begon in dec voor eerste ronde ivf lange protocol gedaan. Eerst moest ik maandje aan de pil en na menstruatie beginnen met hormonen tot aan punctie in jan etc... Meeste ziekenhuizen doen aan lange protocol, maar uiteraard afhankelijk van de situatie koppel/medische specificaties.

Ik heb uit punctie van jan op 2 april een terugplaatsing gehad. Ontdooiing was gelukkig goed verlopen. En als ik tot vandaag niet was gaan menstrueren moeten bloed prikken. Aangezien niet langer kon wachten heb afgelopen zondag voor t eerst thuis wezen testen en tot m'n ongeloof was het positief. Kon t niet geloven dus heb tot afgelopen di gewacht en weer getest en weer positief 😅😀. Helaas kon ik vandaag geen bloed prikken ivm ander afspraak dus morgen maar langs. In de middag worden we dan gebeld met uitslag! Ik kan t nogsteeds niet geloven ... Hoop dat alles goed verloopt.

🙏🙏🙏🙏

13. girlie12

girlie12 Bekend lid

30 apr 2014
    635
    68
    28
    NULL
    NULL
    Happy Hertje! Dat zou heeeel mooi zijn! Alvast voorzichtig gefeliciteerd!

Ik ga nu aan de pil. Dus als we afspraak hebben, heb ik er al maandje pil op zitten! Hopelijk tellen ze dit mee!
    Weet ook niet of ik eerst moet gaan menstrueren ivm endo. Dit moet natuurlijk zo min mogelijk.

14. Happy hertje

Happy hertje Actief lid

13 feb 2014
    148
    0
    0
    Fotografe
    NULL

Dankjewel! Laten we hopen 😊

Ik zou morgen toch even bellen en navragen hoor om teleurstelling te voorkomen! Wat ik denk is dat zij een eigen planning hebben en daar moet je aan houden in belang van het hele proces. Je moet namelijk ergens tegelijk met de pil beginnen met hormonen!

Volgende over lange protocol:

A. Het‘lange’protocol,waarbijuopcyclusdag3of4begintmetde‘pil’ (Microgynon® 30). Tijdens het slikken van de pil start u op cyclusdag 17 of 18 met Decapeptyl®. Na de onttrekkingsbloeding die volgt na de pilstrip, begint u rond cyclusdag 3 van die cyclus met Gonal-F®, de eigenlijke follikelstimulatie.

Op cyclusdag 3 of 4 begint u met de pil (Microgynon® 30). De pil brengt de eierstokken tot rust. Na twee weken slikken van de pil begint u op cyclusdag 17 of 18 met Decapeptyl®-injecties, 1 maal daags
    1 onderhuidse (subcutane) injectie. De Decapeptyl®-injecties zijn enerzijds bedoeld om de eierstokken tot rust te brengen (versterking van het effect van de pil) en anderzijds om de natuurlijke eisprong te onderdrukken. Hierdoor wordt voorkomen dat de follikels al vanzelf verdwenen zijn voordat het aanprikken daarvan kan plaatsvinden.
    De pilstrip dient te worden afgemaakt; met de Decapeptyl®-injecties.

moet u doorgaan totdat de follikels ‘rijp’ zijn. Bijna altijd zal er twee tot vier dagen na het beëindigen van de pilstrip een onttrekkingsbloeding optreden. Als er binnen een week geen bloeding optreedt, dient u contact met ons op te nemen. Op de dag van de onttrekkingsbloeding

(cyclusdag 1) neemt u opnieuw contact op met de receptie van het IVF-centrum. U wordt ’s middags teruggebeld en krijgt een afspraak voor een echoscopisch onderzoek voor de tweede of derde cyclusdag.
    Indien alles in orde is, wordt nu daadwerkelijk met de stimulatie van de eierstok(ken) middels Gonal-F® begonnen. Hiermee gaat u door totdat de follikels rijp zijn.
    De bovengeschetste IVF-behandeling volgens het lange protocol strekt zich dus uit over twee maanden.

Bron: https://www.vumc.nl/afdelingen/patientenfolders-brochures/zoeken-alfabet/I/IVF.pdf Vanaf pagina 21 over lange en korte protocol- punctie etc

15. girlie12

girlie12 Bekend lid

30 apr 2014
    635
    68
    28
    NULL
    NULL
    Thanks voor de info. Ik wacht toch maar gewoon af. Want ik ben nu aan de pil om geen ongi te krijgen. De lucrin is bijna uitgewerkt en ze willen natuurlijk geen nieuwe cyclus op gang hebben.
    Wel even interessant om te lezen hoe zo'n protocol er uit ziet!

16. Marcella1985

Marcella1985 Bekend lid

17 mrt 2013
    641
    0
    0
    NULL
    flevoland
    Ik ben altijd een stille meelezers geweest hier. Maar happy hertje wat een super goed nieuws. Wachten nu op een goeie bloeduitslag alvast gefeliciteerd!!! Ik hou het in de gaten hier

17. girlie12

girlie12 Bekend lid

30 apr 2014
    635
    68
    28
    NULL
    NULL
    Leuk Marcella, kom gezellig mee kletsen!

18. Marcella1985

Marcella1985 Bekend lid

17 mrt 2013
    641
    0
    0
    NULL
    flevoland
    Girlie12 maar ik klets nu mee bij een andere zie me handtekening 😉

19. girlie12

girlie12 Bekend lid

30 apr 2014
    635
    68
    28
    NULL
    NULL
    Natuurlijk haha! Gefeliciteerd!! Ga er lekker van genieten! Eerste echo al gehad?

20. Marcella1985

Marcella1985 Bekend lid

17 mrt 2013
    641
    0
    0
    NULL
    flevoland
    Dank je wel hihihi... dat doen we zeker weten! Nee nog niet die hebben we volgende week

Deel Deze Pagina