IVF na IUI...

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Lauraw25, 22 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. girlie12

girlie12 Bekend lid

30 apr 2014
    635
    68
    28
    NULL
    NULL
    Veel plezier en succes!

2. Happy hertje

Happy hertje Actief lid

13 feb 2014
    148
    0
    0
    Fotografe
    NULL
    Vandaag uitslag bloedtest binnen... positief😊 Wij zijn zo blij. 2 mei eerste echo. Duimen op een gezonde zwangerschap 🙏🙏🙏 na jaren eindelijk succes.

Dankjewel dames voor jullie berichtjes. Marcella jij ook gefeliciteerd ... Denk dat jij twee weken mij voor bent?! Girlie succes nogmaals. Laat horen hoe het allemaal loopt! Duim voor je!!!!

3. Marcella1985

Marcella1985 Bekend lid

17 mrt 2013
    641
    0
    0
    NULL
    flevoland
    Wauw wat een goed nieuws na een hoop ellende die je hebt gehad!!!!
    Gefeliciteerd!!!
    Ik moet volgende week dan ben ik 7 weken. Ik ben 1.5 week eerder

4. Happy hertje

Happy hertje Actief lid

13 feb 2014
    148
    0
    0
    Fotografe
    NULL
    Ahhh gefeliciteerd !!! Ja goed hè. Vandaag toen ik naar ivf centrum ging om bloed te prikken wilde ik het liefst janken uit zenuwen haha... Zo blij en tegelijk niet te vatten. Na jaren en ellende van afgelopen maanden eindelijk goed nieuws 😊
    Blijf jij trouwens bij vu of ga je voor verdere controles naar ander ziekenhuis? Ons eerste echo is gepland op 2 mei gewoon in ivf-centr.

5. girlie12

girlie12 Bekend lid

30 apr 2014
    635
    68
    28
    NULL
    NULL
    Super! Bloed bevestigd dus de testen!
    Gefeliciteerd!! Lekker genieten nu!

6. Marcella1985

Marcella1985 Bekend lid

17 mrt 2013
    641
    0
    0
    NULL
    flevoland
    Happy hertje ik heb je een privé bericht gestuurd

7. MarieLou81

MarieLou81 Nieuw lid

19 jan 2013
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Ik heb de afgelopen jaren veel op diverse forums gelezen. Nooit geschreven. Omdat alle ervaringen van anderen mij steeds geholpen hebben, heb ik nu besloten ook onze verhalen te delen.

Wij besloten ruim 3 jaar geleden om te proberen samen en kindje op de wereld te zetten. Eigenlijk kwam bij mij vrij snel twijfel of het wel zou lukken. Mijn partner gebruikt finasteride (tegen kaalheid). Ik ben mij daar direct in gaan verdiepen. Na onderzoek kwam ik tot de conclusie dat de medicatie mogelijk invloed zou kunnen hebben op de kwaliteit van het zaad en/of afwijkingen m.b.t. plasbuis bij jongetjes. Direct via de huisarts (die kon de vraag niet volledig beantwoorden) doorverwezen naar de gynaecoloog.

De medicatie had geen verhoogd risico op afwijkingen. Wel wilde zij onderzoek naar de kwaliteit van het zaad. Met de mededeling dat, als dat slecht was, mijn partner maar moest stoppen met de medicatie WANT er zou dan geen medisch probleem zijn. Mijn partner heeft in het verleden, door psychische last (onzekerheid), een haartransplantatie gedaan. Stoppen met de medicatie zou haaruitval inhouden. Dat vindt hij nu echt geen probleem meer (kaal worden). Wel het litteken wat dan zichtbaar zou worden. Het kwam best hard binnen.

De eerste keer kwam er 'matig' het spermaonderzoek. Vanaf dit moment begon ik sterk overtuigd te raken van het feit dat wij een lange adem moesten hebben, de medicatie heeft een negatief effect. Wel volgde er een doorverwijzing naar de uroloog. Zij onderzocht mijn partner en wilde een nieuw spermaonderzoek. Hieruit kwam 'voldoende'. Reden om weer terugverwezen te worden naar de gynaecoloog. Wij waren inmiddels al een lange tijd aan het proberen. Mijn twijfel nam toe. Ik begon mij, doordat deze optie weer open lag nu het zaad deze keer voldoende was, toch voor te bereiden op een zwangerschapstraject in de vorm van kunstmatige inseminatie. De gynaecoloog wilde, omdat er geen reden was dat een natuurlijke zwangerschap zou uitblijven, dat wij nog een jaar zouden wachten. Het voelde niet goed maar ja, ik was nog jong genoeg.

Na een jaar teruggegaan. Ik kreeg een baarmoeder/eileider onderzoek - alles in orde. Weer een half jaar wachten opgelegd gekregen tot wij weer mochten terugkomen. Als wij dan niet zwanger zouden zijn, zou ze een traject starten. Toen gestart met IUI.

Inmiddels 3 IUI pogingen gehad. De eerste keer met 2.3 miljoen goede zaadjes, de tweede keer met 0.7 miljoen goede zaadjes (eigenlijk te weinig), de derde keer met 6.4 miljoen goede zaadjes, de vierde poging 3 eicellen rijp maar 0.4 miljoen goede zaadjes waardoor de IUI is afgebroken. Binnen vijf minuten hoorde ik dat de IUI niet doorging en werd mij verteld dat de overstap naar IVF/ICSI verstandig was. Dat was heftig. Je telt toch steeds pogingen af. Wij gingen van +3 pogingen naar 0 pogingen IUI. Dit nieuws kwam op vrijdag 26 februari 2016.

Wij mochten dinsdag 1 maart al op intake voor IVF/ICSI. Die dag gelijk bloedonderzoeken uitgevoerd. Maandag 7 maart hoorde wij dat wij door mochten starten. Vrijdag de 11de medicatie gehaald en zondag 13 maart gestart met Decapeptyl. Op 25 maart ingeschreven in het Erasmus MC. De eerste echo was dinsdag 29 maart. Alles goed dus met Gonal F gestart. Op 6 en 8 april echo's gehad. Afgelopen dinsdag de 12de mijn eerste punctie (12 eicellen gehad). Vandaag de eerste terugplaatsing van een meercellig embryo klasse 2. Er zijn nog 5 embryo's waarvan wij nog horen of het cryo's kunnen worden.

De punctie vond ik meevallen. De Dormicum, zetpil en paracetamol hebben goed geholpen. Ik heb al wel sindsdien pijnlijke eierstokken, vooral als mijn blaas zich gaat vullen.

Maar wat vind ik het machtig mooi om te zien wat ze kunnen. Bij zo'n punctie zie je vanaf het begin tot het eind hoe ze de eitjes weghalen. Het is knap wat de artsen kunnen en hoe ik meegenomen word van het begin tot het eind. Zo kon ik vandaag zien hoe het embryo in mijn baarmoeder is geplaatst.

Nu duimen.... Ik ben wel gerustgesteld. Inmiddels weet ik dat het zaad van mijn partner en mijn eicellen zich wel tot een embryo kunnen ontwikkelen. Ik ben er van overtuigd dat zij elkaar nog niet eerder hadden ontmoet. Hierdoor ervaar ik eindelijk rust.

Nu kan ik vertrouwen op mijn eigen lichaam en eigenlijk heb ik daar geen twijfel over. Dan vertrouw ik op de natuur - de natuurlijke selectie want het is een feit dat er iets niet goed is met het embryo als het embryo als het afgestoten wordt.

Ik ben nu eindelijk mijn zenuwen die ik extreem heb gehad de afgelopen weken, kwijt en hoop dat ik rustig kan blijven totdat de testdag (26 april) is aangebroken.

Voor jullie allemaal - heel veel sterkte en geluk. Voor iedereen met een kinderwens hoop ik op succes!

Liefs

8. MCGB

MCGB Actief lid

21 aug 2013
    265
    0
    16
    NULL
    NULL

Wow! Gefeliciteerd meid! Na zo een moeilijk start, wat fijn dat nu zo goed is gegaan!
    Mag iets vragen of je iets special hebt gedaan na de terugplaatsing? En mag je gelijk weer sporten/yoga doen?
    Geniet ervan! :)

9. Regina1983

Regina1983 Actief lid

15 feb 2016
    196
    0
    16
    Goeie dag meiden
    ik wil me even voorstellen ik ben regina en ben 32 jaar
    Wij hebben 10x iui gehad zonder resultaat en zijn nu het ivf traject gestart.
    Ben erg beniuwd naar jullie ervaringen.

Groetjes regina

10. Happy hertje

Happy hertje Actief lid

13 feb 2014
    148
    0
    0
    Fotografe
    NULL
    marielou81 wat heb je dat mooi beschreven. Ik heb mij ook lang maar dan ook heeeeeeel lang onzeker gevoeld over alles en voornamelijk over het feit of er nou wel of niet een embryo zal ontstaan. Maar ik was net als jij zo gerustgesteld toen ik telefoontje kreeg dat er embryo's zijnontstaan en dus een terug plaatsing kan plaats vinden. Verse terugplaatsing kon in januari drie dagen na punctie niet door gaan maar begin april is ontdooiing succusvol verlopen waardoor ik eentje terug heb kunnen krijgen en het was dan ook gelijk raak. Het is echt so een wonder. Numaar hopen dat alles goed zal gaan want de eerste drie maanden zijn natuurlijk best spannend. Ik hoop ook voor jou en je partner dat het gaat lukken en laat maar horen als je meer weet. Duim voor je!!!

MCGB dankjewel ☺️ Om eerlijk te zijn ben ik nogsteeds aan het revalideren thuis. Heb nogsteeds rugklachten maar gaat steeds beter. Om antwoord te geven op jou vraag, volgens arts mag ik letterlijk alles. Sporten bewegen rennen noem maar op. Mar ik heb mezelf beloofd om rustig aan te doen. Ik wil geen enkel risico nemen dus neem ik ruim mijn rust. Enige wat ik doe is lichte huishoudelijke klusjes thuis, zeker geen zware dingen meer optillen en zodra beetje moe ben ( en dat ben ik al heel snel ) ga ik even liggen. Tot januari zou je mij nooit half uur stil zien. Ik was altijd of aan t rennen of lopen en druk bezig m alles. Stressen doe ik ook niet meer! Althans probeer ik zoveel mogelijk te vermijden!! Zodra slecht voel ga ik mij bezig houden met iets wat mij blij maakt of afleid. Een van de grootste boosdoeners voor zwangerschap is stres namelijk. Ik ben allang al gestopt met koffie, neem Foliumzuurtabletten en eet dagelijks gevarieerd alles wat ik weet dat zwangerschap bevorderd en goed voor me is zoals: noten, aardbeien, zalm , banaan, rode bessen , melk, dadels etc. Ik merk dat t mij erg helpt.

Regina1983 welkom meid! Wanneer is je punctie? Doe je lange of korte traject? Succes alvast!!!

11. MarieLou81

MarieLou81 Nieuw lid

19 jan 2013
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Happy Hertje
    Ik snap die behoefde aan zorgen voor je lichaam in de vorm van voldoende rust, eten van gezonde producten en stressvermijdend. Dat heb ik sinds gisteren, na de terugplaatsing al veel sterker dan voorheen. Ik besef mij dat het nog alle kanten op kan maar waar ik nog kan beïnvloeden, doe ik dat. Voor jou - vergeet vooral niet te genieten!

@Regina:
    Waarom 10x IUI - zoveel. Ons ziekenhuis stopt na 6 pogingen. Weten ze bij jullie wat het probleem is? Wanneer ga je op gesprek of starten?

12. Happy hertje

Happy hertje Actief lid

13 feb 2014
    148
    0
    0
    Fotografe
    NULL
    En zo is het! Het kan indd ook nog altijd alle kanten op maar ook bij mij als ik ergens een invloed op kan hebben doe ik dat. normaal ben ii niet van zoetigheid en kan je mii blij maken m zure hapjes. Dat is wel veranderd merk ik. Elke dag moet ik wel een zoete hap naar binnen werken haha ... Net wat je zegt vooral genieten.

13. Regina1983

Regina1983 Actief lid

15 feb 2016
    196
    0
    16
    Sorry voor de late reactie ik moet nog even uit vinden hoe dit allemaal werkt :p
    Wij hebben een intake gesprek gehad en ondezoeken lopen nu omdat ze niet uit willen gaan van de gegevens van ons vorige ziekehuis.
    Ik ben hier best blij om ondankt de onderzoeken niet zo leuk zijn natuurlijk maar misschien hebben ze wel foutjes gemaakt. We beginnen dus met de ivf weer helemaal van voor af aan.
    7 juni moeten wij terug komen en dan besrpeken we hoe we de ifv gaan doen. Ik hoop dat we snel kunnen starten maar het hangt beetje van me man zijn werk af die werkt in de offshore dus is vaak weg we moeten het zo zien te plannen met de 1e punctie dat 4 weken thuis is.

14. Regina1983

Regina1983 Actief lid

15 feb 2016
    196
    0
    16
    #394 Regina1983, 17 apr 2016
    Laatst bewerkt: 17 apr 2016

Ze wilde door blijven gaan omdat wij al een zoontje hebben middels iui bij de 3de keer. Wij hebben 4 jaar over zijn komst gedaan en zijn nu 1.5 jaar bezig voor een 2de ik vind het inderdaad ook jammer dat zo ons zo lang hebben laten proberen met iui we hebben even 3 maanden zelf geprobeerd tegen beter weten in ;) maar goed je weet nooit ik was emotioneel gesloopt rot hormonen. Mensen zeggen ook zulke lelijke dingen ach joh je hebt er toch 1! ja tuurlijk dat is zo maar dat neemt de wens voor een 2de niet weg?! Nu hebben we 7 juni weer een afspraak maar in onze omgeving hebben we aan gegeven dat we het er zo bij laten ben de goed bedoelde ongezoute meningen van iedereen behoorlijk beu.

Ik ga even een beetje jullie verhalen lezen even kijken met wie ik klets ;) of het jullie 1e kindjes zijn of ook meiden voor een 2de.

15. Regina1983

Regina1983 Actief lid

15 feb 2016
    196
    0
    16
    Ik zie al wat meiden zwanger :D
    super :D van harte gefeliciteerd

16. Happy hertje

Happy hertje Actief lid

13 feb 2014
    148
    0
    0
    Fotografe
    NULL
    Ik snap echt wat je bedoelt hoor m die opmerkingen van anderen! Ook Zoeist wanneer ze zeggen doe niet stressen en hou je niet mee bezig en komt vanzelf wel. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan wanneer je dagelijks moet prikken en ziekenhuis in en ziekenhuis uit en je hele ongeving al een kind heeft of alweer zwanger, zelfs gene die niet eens een kind wilden hebben, en jij al jaren aan t proberen bent zonder succes. Iedereen heeft altijd eigen mening/oordeel klaar liggen.. Daarom heb ik besloten maar tegen niemand meer wat zeggen behalve drie mensen waar ik weet dat mij begrijpen en ik goed bij voel.
    Wij hebben ook eerst met mmm begonnen in heel ander stad. Na verhuizing 4 jaar geleden moesten we in nieuw ziekenhuis opnieuw alle onderzoeken doen. Ik was destijds niet zo blij mee omdat we hierdoor 2 jaar weer achterliepen. Ook m'n man heeft een baan dat vaak naar buitenland moest dus was altijd een gedoe m plannen. "

Ik ben ook op forum "mmm clup" actief. Is leuke groep en informatief. Kom ook daar meekletsen als je wil. Je kan ook jezelf toevoegen aan de lijst dat door iedereen wordt steeds bijgehouden. Hieronder link:

http://www.zwangerschapspagina.nl/mmm-clubs/599990-start-ivf-icsi-2016-a-313.html

Je kan ook gelijk zien hoever iedereen is en of eerste kindje of tweede etc en medicijnen en traject volgen.

17. Regina1983

Regina1983 Actief lid

15 feb 2016
    196
    0
    16
    Ja inderdaad dat hoor ik ook vaak. Je bent er veel te veel mee bezig tss ja duhhh als je elke dag moet prikken en veel naar het ziekhuis moet :$
    Vriendin van me zei laatst Ree als je zo veel moeite moet doen dan is het gewoon niet voor jou bestemd om nog een kindje te krijgen dan moet je het accepteren en gewoon erbij neer leggen. Ik dacht echt SORRY jij hoeft er maar naar te kijken en je bent zwanger :x

Maar wat super dat forum ik wil daar zeker mee doen :D Ik zag dat jij geholpen bent in het vumc daar zijn wij nu ook.
    Maar wat zal jij een verdriet gehad hebben toen je ging verhuizen en alles op nieuw moest doen :( elke maand van uitstel is weer een verloren maand ( zo zie ik het hoor :p )
    Heerlijk dat het nu eindelijk gelukt is. Ik hoop dat alle meiden hier snel zwanger zullen zijn het is emotioneel zo zwaar en er is zo weinig begrip :( (hier in ieder geval wel)

18. Happy hertje

Happy hertje Actief lid

13 feb 2014
    148
    0
    0
    Fotografe
    NULL
    Ook jou gaat het lukken!!! Ik weet het zeker, het kost alleen meer tijd denk ik. Jou voordeel is tenminste dat je al een kind hebt dussssss dat neemt al heel veen vragen weg! Bij veel koppels zoals bv bij ons omdat ee nooit een kind hebben gehad eerder is het altijd maar afvragen geweest kunnen we überhaupt kinderen krijgen? Wat zal er mis zijn en wat als .... Jij moet het juist van positieve kant bekijken... Jij hebt je bewijs als dat het jullie al eens gelukt is en dus kans is heel groot dat het weer gaat lukken. Probeer het gewoon op je af laten komen. Zorg goed voor jezelf, eet en rust lekker uit en probeer zoveel dingen doen dat jou goed gevoel geeft en voor de rest benut al jullie kansen! bedoel als ke nog kansen hebt om te proberen waarom zou je mee stoppen zolang je kan en gezond bent. Mocht het dan niet lukken (dat geld voor ieder van ons) dan kan je altijd zeggen heb alles gegeven en is wel of niet gelukt. Zolang je moed niet verliest want dat brengt alleen maar stres! Enige waar je aan moet denken positiviteit en goede hoop! Rest komt van zelf 🙏🙌🏻
    Maar meid jullie gaat t ook lukken! Geef t wat tijd, meer kan je niet doen, plus jullie zijn onder behandeling bij een goed ziekenhuis dat scheelt ook!

19. Ennovy

Ennovy Bekend lid

7 jan 2011
    591
    0
    16
    Thuiszorg en fotografie
    Friesland
    Meiden!
    Tijd terug hier eens stukje geschreven. Toen nog middenin de iui. Inmiddels 6 pogingen zonder resultaat. Hoop was na 4 stiekem al 0 maar moest de 6 vol maken voordat ik over mocht naar ivf. Nu gelukkig al mooi eindje op weg.
    Nog 3 dagen de pil slikken en vandaag begonnen met decapeptyl. Eindelijk los!!!
    29 april de uitgangsecho en hopelijk dan starten met hormonen.

Ik lees zoveel positieve verhalen hier! Geeft zoveel hoop. En zelf ook al zo 'n goed gevoel erbij.

Alle zwangere meiden : heel erg gefeliciteerd! !!

Groetjes,
    Yvonne

20. girlie12

girlie12 Bekend lid

30 apr 2014
    635
    68
    28
    NULL
    NULL
    @Marielou, mooi beschreven. Ik ben ook nog nooit zwanger geweest, dus begrijp je volkomen dat een evt. bevruchting, die bij ons nog moet komen, een hele overwinning is! Daar gaan wij ook voor! Wel nog even wachten. Maar komt goed! Tijd vliegt gelukkig vrij snel.

Hopelijk snel nog veel meer positief van alle dames!

Deel Deze Pagina